Camping Ascou La Forge

Kleine hotelsWeer vandaag18°3°
Camping Ascou La Forge
8,5

82 reviews over Camping Ascou La Forge in het Nederlands

Al diverse jaren op deze camping verbleven, zowel gekampeerd met de tent als in een chalet verbleven. Dat we terug komen zegt al veel. Heel fijne camping op een fantastisch mooie plaats. De chalets zijn uiterst comfortabel, schoon , goede bedden en zeer compleet ingericht. Heerlijk de dag beginnen met een kop koffie op de veranda met een prachtig uitzicht.

De camping is groen, ruim opgezet. Sanitair wordt zeer goed schoon gehouden. We zijn hier ook met (oudere) kinderen geweest die zich uitermate goed vermaakt hebben, er is genoeg te doen of zelf te regelen voor de oudere jeugd. Ook zijn ze mee geweest met buitensport activiteiten waar ze zeer enthousiast over waren. Eigenaars zijn behulpzaam, vriendelijk en relaxt. Begeleiding bij de activiteiten is zeer kundig en ze hebben er duidelijk plezier in. De omgeving is prachtig, je kunt direct vanaf de camping al mooie wandelingen maken. Maar ook in de omgeving veel te doen. Aanrader!

Geweldig

Henri van Hardeveld
13-8-2018

Wat een mooie schone rustige camping, helemaal top. Onze 5 kinderen in de leeftijd van 10 t/m 18 jaar hebben het net zo als wij enorm naar hun zin gehad. De jongste 2 waren veel in het zwembad te vinden de oudere gingen elke avond naar het kampvuur. Toiletgebouwen werden veel en zorgvuldig schoongemaakt, hulde. Laatste nacht in de auberge geslapen, een aanrader nu konden we optijd vertrekken en was alles goed droog. Heel erg bedankt voor jullie inzet, wij hebben de hele periode genoten.

Een camping op 1100 meter hoog op weg naar een col. Een prachtplek. Gastvrije eigenaren. Ruimte genoeg. Prima sanitair. Leuke programma's voor jong en oud. En rust. Van hieruit kun je in de Ariege klimmen wandelen, de meest prachtige routes rijden. HElma de eigenaresse weet alle boeiende plekjes inde omgeving en is een waarlijke kennisbron Ze vertelt ieder vol enthousiasme waar je vooral heen moet en waar te beginnen en wat je kunt overslaan. Andorra ligt vlakbij. Als je rookt en van sterke drank houdt moet je er heen want dat is er goedkoop. Benzine ook. Verder is het een staatje dat geheel in de bergen ligt met twee afschuwelijke verkoopsteden, dus af te raden. Spanje is veel leuker. Een prachtig plekje in de Pyreneeën .

Super!

Andrea
3-8-2018

Super camping, schoon, lieve mensen, schitternd gelegen in de Bergen nabij ax les termes. Veel sportieve activiteiten die op professioneel niveau worden georganiseerd zoals via ferrata en raften. Ook mogelijk te verblijven voor een nacht in het hoofdgebouw. Lekker restaurant e gezellige bar . Zeer geschikt voor gezinnen met jonge en oudere kinderen vanwege de vele sportieve activiteiten.

Bij aankomst kregen we direct het gevoel dat we welkom waren, relaxed, zoek maar een plekje en later doen we de administratie wel. Mooie ruime plekken in een parkachtige omgeving. Kinderspeeltoestellen en een zwembad maken deel uit van de voorzieningen.

De camping straalt rust uit (voorseizoen) en ligt tussen de bossen langs een rustige weg. s ‘Nachts uiterst stil, weinig omgevingslicht dus heerlijk sterren kijken.

De bijbehorende auberge (en gite d’etappe) heeft een bar en restaurant.

Eigenaar organiseert buitensportactiviteiten. In de omgeving is te fietsen, wandelen, raften, kayakken, klimmen, canyoning, klettersteig, mountainbiken.

Iets meer dan een uurtje rijden naar belastingparadijs Andorra......

Zeer tevreden!

Fam. Sinack
10-1-2018

Ruime chalet. Keurig in orde. Heerlijke vloerverwarming. Bedden lagen heel goed. Alles was keurig netjes verzorgd. Ligging grandioos. Diner was echt lekker! Gastvrije camping!

Voor tieners die niet perse alleen dronken in een disco willen hangen is dit echt een geweldige plek. Elke dag gevuld met sportieve activiteiten onder leiding van hele leuke enthousiaste sportieve begeleiders. Vervoer van en naar de activiteiten is meestal zelfs geregeld zodat je als ouders er ook voor kunt kiezen om de dag op een andere manier door te brengen.

Hele aardige campingmedewerkers en prachtige plaatsen dicht bij de rivier.

Leuke camping

H. Neef
8-10-2017

Over de camping valt weinig slechts over te zeggen, Echter de eigenaren (Nederlands) lijken totaal niet geinterresseerd in de gasten. Op de vraag aan hun of het gebied goed geschikt is om te wandelen, kreeg ik een bizar slechte kopie van een krakkemikkege wandelkaart in de handen gedrukt, waar ik 1 euro voor moest betalen. Terwijl ik later zag dat men prachtige kaarten van het totale gebied te koop had. 's Ochtends werden we gewekt door een afgrijselijk irritant lawaai. Naast onze camper was men begonnen met het schuren van een houten bank met gebruik makend van een schuurmachine, wat zo ongeveer de hele dag heeft geduurd.

Mooie camping, maar de eigenaren willen niet al te veel aandacht besteden aan de gasten. De informatie op de website is dan ook misleidend. Jammer want de camping is opzich best aardig. Met een beetje goede wil had dit een mooi verblijf kunnen zijn. Nu gaan we zeker niet terugkomen op deze camping.

Voldeed niet aan verwachtingen

Nienke
2-8-2017

De camping is netjes. Heel mooie tentplekjes aan de beek. Voor caravans niet veel plek en de plaatsen zijn ook niet erg groot.

Het is een typisch Nederlandse camping. Het eerste wat we kregen was een folder met regels. 1 persoon op trampoline, niet met de batjes op de tafeltennistafel timmeren, geen herrie in de toiletgebouwen na 23 uur, want denk erom: dan is er de volgende dag geen kampvuur etc.

Wij hadden deze camping gekozen vanwege deze zinnen op de website:

"Bijna dagelijks worden op en rond de camping sportieve activiteiten georganiseerd zoals droppings, adventure games, fietswedstrijden, kleine triatlons en volleybalwedstrijden. Hier kan iedereen gratis aan deelnemen. Tevens beschikken we over een grote kampvuur plaats, waar het vuur over het algemeen geen kans krijgt uit te gaan."

Dit wordt absoluut niet waargemaakt. Er is helemaal geen volleybalveld (er was alleen een leeg stuk grond in het bos, naast een afgrond, zonder palen of net) en een kampvuur hebben onze jongens zelf maar geregeld, wat eigenlijk ook wel weer leuk was... Van de andere activiteiten was, in de week dat wij er waren, ook helemaal geen sprake.

Verder waren er twee toiletten dicht in het toiletgebouw, terwijl de camping vol was.

We hebben gegeten in het restaurant. Het was karig gevulde chinees, niet warm en ook nog eens erg weinig voor opgroeiende pubers.

Voor ons in het vervolg weer een municipal. 2/3 van de prijs en minstens zoveel plezier.

De camping ligt op een prachtige plek tussen de bergen. De eigenaresse nam alle tijd om ons te informeren over uitstapjes en mooie wandelroutes. Bij haar kun je ook terecht voor het reserveren van een overnachting in een berghut. Het sanitair wordt de hele dag door schoongemaakt en de kinderen (7 en 9) hebben zich heerlijk vermaakt in het zwembad, op de trampoline en visjes vangen in het riviertje dat langs de camping stroomt. We hadden voor 5 dagen gereserveerd, maar zijn uiteindelijk 2 weken gebleven omdat de camping (en de omgeving) ons zo goed beviel.

We hebben een aantal aanbieders voor Ascou La Forge voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Ascou La Forge in Ascou, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Ascou La Forge zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.