Camping Des Grottes

• Sauna
Meer camping info

402 reviews over Camping Des Grottes

• 8Reni04-09-2017

prettige,gezellige camping met veel voorzieningen

Mooie groene camping met grote plekken met redelijk wat privacy en veel schaduw. Zwembad was geweldig voor onze kinderen van 9 en 12 jaar. Overwegend Fransen op de camping, maar ook enkele Nederlandse en Belgische gezinnen. Jammer was wel dat er op de folder een visvijver afgebeeld wordt, waar onze zoon zich op verheugd had, maar dat hier alleen op vrijdagmiddag, in workshopvorm, gevist mag worden, waarvoor je je een week van tevoren al moest opgeven en moest betalen... Niet kunnen vissen op de camping dus (wel in de omgeving). Verder van alles te krijgen op de camping, prima restaurantje/ bar en er wordt van alles georganiseerd (maar wel in het Frans). Veel te doen in de omgeving. Ik kan de camping van harte aanbevelen! Reserveren is wel nodig als je langer dan een paar dagen wilt staan.

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9J.Gallast108-01-2017

Fantastische camping in een mooie omgeving.

Prachtige omgeving, Rustige camping met prima sanitair. Heel mooi onderhouden. Vriendelijk personeel.

Gereisd met partner in juni 2016

• 8mark kottmann07-08-2016

Fantastisch gelegen, nog echt camping

In hoogseizoen 2016 deze camping voor een week bezocht. Goede verhouding campingplaatsen en "huisjes"/mobil homes, campingplaatsen net in meerderheid. Gelegen in een dal op ca 550m hoogte. Zeer ruime kampeerplaatsen op gras afgescheiden door hoge hagen. Tussen de kampeerplaatsen ("straten") een "straat" met mobil homes ca 10stuks (zeer recent), alle kampeerplaatsen horizontaal. Camping heeft een helling. Op deze (berg)helling liggen nog meer vakantiehuisjes. Voldoende schaduw, diverse stroompjes over de camping, veelal frans en beperkt NL, prima sanitair, beperkt restaurantje, grote petanque gelegenheid, gemoedelijk, ochtend vers brood. Zwembad is prima met leuke glijbanen. 'Savonds koelt het heerlijk af. Weinig Engels sprekenden. Dichtsbijzijnde "grotere" plaats Tarascon lijkt vergane glorie. Maar wat een omgeving!!!Frisse lucht, bergen rondom tot 2700m, vele leuke dorpen en grotten.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Kees08-06-2016

Fijne camping prachtige ligging en hele mooie plaatsen

• 7Eetgelegenheden

Gereisd in juni 2016

• 9Corne12-07-2015

Geweldige plek!!

Geweldige camping. Wij gingen hierheen in verband met een wielerevenement in Tarascon. Bij camping Le Pré Lombard zou het vol zijn en ik kan zeggen WEES BLIJ!! Via het ACSI boek kwamen we in Niaux/Alliat terecht bij des Grottes. Mooie grote plaatsen, heel zonnig (inmiddels bomen gekapt) en mooi schoon sanitair. Brood vers afgebakken op de camping, lekker watertje stromend over de camping voor als het heel heet is, visvijver en mooi schoon prima sanitair. Zwembad zeker leuk voor de kinderen (die wij niet hebben) en voor volwassenen als het heel heet is zoals wij dat hadden. Klein nadeel is de vaste bewoning op de camping die 's morgens naar hun werk gaan. Ze zijn wel vriendelijk hoor. Wanneer je je kampeerplek kiest aan het pad aan de kant van het zwembad heb je hier minder last van. Personeel vriendelijk en proberen er samen in het Frans en Engels uit te maken wat het heel leuk maakt. Ook centraal gelegen voor mooie uitstapjes in de omgeving. Boodschappen doen in Tarascon op 4 km.

Gereisd met partner in juli 2015

• 9Chantalle Dorenberg10-08-2014

Superleuke camping

De camping is erg mooi. Er staan bijna geen Nederlandse gezinnen maar dat vinden wij juist fijn. Er stroomt een riviertje door de camping om in te spelen. Het zwembad is prachtig. Het personeel is erg aardig en sommigen spreken Engels. We stonden op plaats 62, die erg fijn was. Het regende regelmatig maar op deze plek liep het water goed weg. De temperatuur was heerlijk, ook 's nachts (caravan). De omgeving is prachtig (Andorra, Carcassonne, mooi touren). We gaan volgend jaar naar een ander deel van de Pyreneeen, het is echt een aanrader.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 9Angeloh25-08-2013

mooie plek

Hele mooie camping. Snachts koud.(slaapt lekker maar neem goede deken mee) Het enige kleine minpunt wat wij konden vinden is dat de wc en douchen en tandenpoetsen voor dames en heren in een niet in aparte ruimte is. De omgeving is echt heel mooi........ Ja er staan een hoop fransen, maar ja anders moet je in nederland blijven.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

• 8ilse198120-08-2013

Prachtige, mooi gelegen camping met weinig zon

Toen we aan kwamen op deze camping waren we direct enthousiast, prachtig in de bergen gelegen, mooie en ruime kampeerplekken en veel groen. Voor onze dochter een mooi zwembad met glijbanen en verschillende badjes. Waar we totaal geen rekening mee hadden gehouden en ook niet terug hebben gelezen op deze site is dat het in een dal ligt en er dus minder zonuren zijn. Pas tegen 9.15 uur kwam de zon op ons plekje, door de vochtige nachten hebben we alle ochtenden in onze tent gegeten. 's avonds de zon al weer om 17.30 uur achter de berg. hierdoor werd alles snel vochtig en klam. De omgeving maakt echter veel goed, met de kabelbaantjes in Ax-le-therm geweest, mooie ritten over de bergen en een aantal grotten en kastelen in de buurt. Inderdaad veel Franse gasten waaronder een aantal mensen met een vaste plek, net sanitair en om de avond muziek uit de kantine. Wij vonden het eethuisje/restaurant niet uitnodigen om er gebruik van te maken.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

• 8rpw.pauw19-08-2013

geweldige camping

mooie camping met keurig schoon sanitair, vriendelijk personeel,waar de directeur nog langs komt om te vragen of alles naar wens is, ook worden er regelmatig activiteiten gedaan top camping

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 7patricia_kraayenbos09-08-2013

Mooie camping maar blijft bij deze ene keer

Wij huurde een chalet samoa 2006 die in een goede staat was, schoon met een "frannse" slag. Zwembad wat aan de kleine kant gezien de hoeveelheid campinggasten, weinig ligbedden en het restaurant zag er niet echt gezellig uit. Veel franse mensen op de camping en veel franse die daar een vaste staanplaats hebben en dat geeft een bepaald slag mensen die er dan komen. Verder ondervonden wij veel geluidshinder omdat de franse alles per auto doen en er tot s'avonds laat met de auto over de camping werd geschreurd, ook de "Soirèe dansante" duurde tot 12 uur met luide muziek ondanks dat wij achter op de camping stonden. Personeel redelijk aardig tot dat de hond van de baas voor onze caravan zijn behoefte deed en we er wat van zeiden begon ze te lachen ........ Voor ons viel er niets te lachen helaas. Alles is in het frans, voor ons geen probleem omdat onze kinderen frans spreken maar voor NLdse gezinnen kan ik me voorstellen dat dat wat lastig is.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013