Camping Domaine de Longemer

7.8Goed

Frankrijk, Lorraine (Lotharingen), Xonrupt-Longemer (Vosges)

7.8Goed

• 5.6Eetgelegenheden
  • 8.9Staat v/h sanitair

Meer camping info

10 reviews over Camping Domaine de Longemer

• 6Kris19-08-2016

niet de regio waar wij terug naar toe gaan

Wij zijn hier twee dagen gebleven. De jonge dames aan de receptie waren zeer vriendelijk. Er was veel info over de streek beschikbaar. Op de camping zijn twee sanitairblokken. De ene is echt oud een aan vervanging toe. De andere is redelijk. de plaatsen zijn ruim. De prijs goedkoop en gratis wifi rond het receptie gebouw.

• 5Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 4Bas04-08-2016

Vrij verschrikkelijk

Wij hadden hier in juli een legertent gehuurd. Die was op zich prima. Wat ons tegenviel was dat de tent stond op een soort open voetbalveld, vlakbij alle andere tenten caravans. Zonder bomen, beschutting, etc. Er was een grote groep mensen die zorgden voor geluidsoverlast (irritante housemuziek). Ook 's nachts ging dit vrolijk door. Niet echt fijn met jonge kinderen. Daarbij vonden we het toiletgebouw vies (WC's zonder bril, de ramen van de wc's komen uit in de ruimte waar je je afwasje kan doen, mijn God wat stonk het daar). We kwamen eind van de middag aan en zijn de volgende ochtend om half 10 weer vertrokken, terwijl we voor een week hadden geboekt. De dame van de receptie begreep onze bezwaren en liet ons weten dat we vast een refund zouden krijgen van een deel van ons geld. Uiteindelijk krijgen we 1 nacht vergoed. Niet echt klantvriendelijk. Om te stoppen met iets positiefs, aan de rand van de camping staat we wat bebossing, wellicht dat hier wel een soort eigen plekje te vinden is. En de omgeving is mooi, hoewel wel veel toeristischer dan op andere plekken.

• 3Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Merel17-08-2015

Leuke camping

Het is een leuke camping. De plekken mag je zelf kiezen, ze zijn mooi ruim en schaduwrijk (in de zon kan ook, maar met kleine kinderen was dat niet onze keus). Bij de receptie en bar zijn ze zeer vriendelijk. In het nieuwe toiletgebouw is ook een babyruimte met een klein badje dit was ideaal.

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 8Jurgen14-07-2011

Goedkope uitvalsbasis!

Camping is eenvoudig maar correct. Iedere morgen vers brood te bestellen. Frituurtje met terras quasi de ganse dag open. Alles proper, uitbaters vriendelijk! Het is een ideaal vertrekpunt om de Vogezen te ontdekken, bijv. La Bresse ligt slechts op enkele kilometers. Lekker genieten van de rust en een Elzas-wijntje, dan is dit een aanrader.

• 8Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in april 2011

• 7pieter17-12-2006

op receptie beperkt engels,maar wel vriendelijk.kleine kampwinkel voor brood en een vergeten boodschap.voor grote boodschappen kun je in Gerardmer terecht bij grote supermarkt( 10 min. )De camping heeft twee gedeeltes,een aan het meer en een aan de andere kant van de (rustige) weg.Heerlijk meer om te zwemmen en door het mooie weer ook heerlijk water.(schijnt wel eens anders te zijn)Sanitair op gedeelte aan meer is zeer matig,andere kant is redelijk.Omgeving is prachtig om te wandelen of te touren.op het meer kun je waterfietsen of een bootje huren.Gerardmer is gezellig stadje.Op 15 min.is een stoeltjeslift met mooie rodelbaan.en ook de Grand Ballon moet je zien,dit is het hoogste punt in de Vogesen.Wel bij helder weer doen,Het weer is wisselvallig,dus je moet het treffen.Camping is niet duur en als je geen stroom wilt hoef je niet te reserveren.Wij hebben er een prima vakantie gehad.

Gereisd in december 2006

• 7A. S01-07-2006

Het personeel van de snackbar vonden wij erg onvriendelijk. De campingeigenaren waren daarentegen behulpzaam, maar bemoeiden zich verder weinig met de mensen. Dat vonden wij verder niet erg. Het was jammer dat de producten in het winkeltje snel uitverkocht waren 's morgens (vooral het brood!). Verder is de camping mooi aan het meer gelegen. Er zijn echter twee gedeeltes waartussen een weg ligt. Het gedeelte aan het meer is supermooi, met ruime plaatsen. Wij mochten zelfs een eigen plaats uitkiezen in het hoogseizoen! De camping was niet duur. De sanitaire ruimtes werden heel goed schoon gehouden (bij warm weer zelfs drie keer per dag). Erg luxe zien de sanitaire ruimtes er niet uit, maar dat mag je ook niet verwachten voor de goedkope prijs die je betaald. Het was jammer dat wij slecht weer hadden getroffen met veel regen en onweer. De mooie dagen die we hadden waren wel heel warm, dus dat maakte het weer goed! Ook de omgeving is super en rustig, als je van bergen houdt zit je goed!

• 7Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2005

• 6Ferry Pothof02-12-2005

Na lang zoeken kwam de plaats Xonrupt-longemehr naar voren als een mooie plaats met een mooie omgeving De reis er naar toe was naderder we kwamen bij de Vogezen hoe mooier. Door wat verkeerd te rijden(wat niet vervelend is in die omgeving) kwamen we om 20 uur aan op de camping het meisje aan de balie was een beetj chagerijnig maar daar hechten wij persoonlijk weinig waarde aan. De ligging krijg van mij een 8 geen 10 omdat Xonrupt via een mooie natuurweg waar je niet hard durft te rijden als toerist bereikbaar is. Daarvoor een punt aftrek en ook een punt aftrek omdat het schitterende dorpje weinig supermarkten er dergelijke heeft daarvoor kun je het beste naar Gerardmehr rijden. Het sanitair is zeer Frans er zijn wel normale toiletten maar deze zitten 9 van de 10 x verstopt. Al met al was onze vakantie hier wel geslaagd.

Gereisd in december 2005

Camping Domaine de Longemer info