Camping De Villey-le-Sec

7.3Goed

Frankrijk, Lorraine (Lotharingen), Villey-le-Sec (Meurthe et Moselle)

7.3Goed

• 6.9Staat v/h sanitair

Meer camping info

93 reviews over Camping De Villey-le-Sec

• 2019
    8Theo en Anja09-08-2019

Mooie camping om bij te komen

De hele prettige ontvangst en men waarschuwde ons bij aankomst niet met een tent te gaan staan wegens het hele slechte weer wat op komst was. Zij hebben voor ons een hotelkamer gereserveerd in een nabij gelegen dorp. Prima!! Morgen gaan we weer naar de camping!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2019

• 7Hetschaep23-07-2019

Prima!!

Een prima doorreisplek. Vriendelijk personeel mooie grote plaats met uitzicht op de moezel. Al om 22.00 was alles rustig. Dichtbij shopping gedeelte met action, jysk, en grote speelgoedwinkel gegeten bij buffalo bill prima!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 6T. Schouten21-06-2019

Afgelegen camping aan de Moezel

De camping ligt aan het Moezel, wat niet extra uitnodigend is vanwege het feit dat hier een aantal vaste plaatsen (vissers) staan die een niet een al te vriendelijke uitstraling hadden . 's avonds last gehad van de BBQ rook van deze mensen. Hoewel de rit naar de camping niet eenvoudig is met een caravan, geeft men op papier aan dat bij vertrek er een alternatieve route langs het water is. Hier mag je hopen dat je geen tegenligger tegemoet komt op deze smalle kronkel weg langs het water. De ontvangst was niet al te vriendelijk. Geen woord teveel, bij vragen werd direct gewezen naar de bordjes aan de muur. Ook de overnachtingsprijs van 25 E is aan de zeer ruime kant. Wel ruime plaatsen en schoon sanitair. Het restaurant was eenvoudig maar goed en je werd snel geholpen. Het personeel doet echter geen moeite om je te begrijpen als geen frans spreekt. Voor 1 overnachting te afgelegen. Kortom deze camping mijden wij een volgende keer.

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    7Melanie08-08-2018

Prima overnachtingscamping

Prima overnachtingscamping. Mogelijkheid om 's avonds uit eten te gaan bij het restaurant en receptie is al vanaf 7.30 geopend, ideaal wanneer je vroeg vertrekt. Toiletten wat verouderd wel schoon. Nadeel: geen wc papier. De plekken zijn netjes en groot genoeg.

Gereisd met partner in juli 2018

• 7Mevrouw Kloppenburg04-08-2018

Prima doorreiscamping

Op zich een prima camping voor 1 of 2 nachten. Broodjes te bestellen bij de receptie. Restaurant matig; duur voor weinig eten. Goed te doen vanaf de snelweg.

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 8Miso06-07-2018

Heerlijke (overnachtings)camping!

Prima camping om te overnachten. Voor 2-3 nachten ook goed, kun je naar Nancy of Toul of de omgeving verkennen. De Moezel is hier trouwens wel heel anders dan bij Bernkastel-Kues of Cochem. Vriendelijke ontvangst. Ruime plaatsen. Schoon sanitair, wel even wc-papier meenemen. Restaurant om wat te kunnen eten als je geen zin hebt om te koken. Broodjes-service (om 8.00 uur afhalen) en met de hond kun je het beste bij de ingang van de camping naar rechts. Ons hoor je niet klagen!

Gereisd met partner in juli 2018

• 6John Kijkuit11-06-2018

Leuk voor 1 overnachting

Hier 1 nacht gestaan op doorreis naar de Alpen met de camper. Camping ziet er leuk uit. Plek was ruim voldoende al deed electra het aanvankelijk niet. Douches waren schoon, maar koud. Ligging aan de Moezel is mooi, maar de laagvliegende Mirages van de Franse luchtmacht zijn niet leuk.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in mei 2018

• 6Roelofs02-06-2018

Nooit meer

Campingplek (wens was tegenover rivier) voor 1 nacht hoewel erg rustig niet mogelijk. Volg. dag waren plekken nog steeds vrij. Nergens toiletpapier. Om 9 uur 's morgens sanitair dicht door schoonmaak ( duurde 1.5 uur!). Ongezellig restaurant (binnen). Straaljagers vlogen laag af en aan wat wij leuk vonden. Hou je niet van herrie dan is dit niet je camping. Mooie ligging.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2018

• 8Ad18-02-2018

Voor herhaling vatbaar

Camping de Villey le Sec die aan de Mosel gelegen is. De camping wordt veel als doorgangscamping gebruikt maar is ook zeer geschikt voor een wat langer verblijf. Er is pas een restaurant geopend. Verder uitsluitend een broodjesservice en mogelijkheden voor servicen van de camper. De camping ligt dicht bij Toul (ca. 10 km). Interessant is de Boucle de la Moselle. In ons geval de driehoek Toul - Liverdun - Nancy met uitgepijlde fietsroute. Wij fietsten langs de Moesel naar Toul en langs de Moesel en Canal de Jonction (met zijn vele sluizen) naar Nancy. Nancy is een geweldig mooie stad waar we slechts een paar uur konden verblijven omdat we ook de 40 km naar Villey le Sec nog terug moesten fietsen. Die zetten we voor een uitgebreid bezoek zeker op onze lijst. Prachtige gebouwen en leuke winkelstad!

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2017

• Oude reviews

6elandenburg12-09-2017

niet meteen een aanrader

Voor een doorgangscamping, wat deze camping toch wel is, ligt het vrij ver van de snelweg af. Je krijgt er wel een rustige camping voor terug met een schitterende ligging aan de Moezel. Daarentegen zijn de toiletgebouwen vies en oud en niet onderhouden. Het eten in het restaurant is duur en weinig, geen aanrader. Klein speeltuintje voor de kinderen en daarmee heb ik alles wel gezegd over deze camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

6 tips over Camping De Villey-le-Sec

• lex, 31-05-2014 Rapporteren

de helling die je op de heenweg rijdt, hoef je terug niet te rijden, gewoon de moezel blijven volgen, over de stuw, je komt dan vanzelf weer op de A31.

• janvaneerden, 27-10-2013 Rapporteren

Acsi adviseerde als aanrijroute afrit 15 vanaf de A31 en de D909 richting Villey le Sec. Het laatste deel van de route gaat vrij steil naar beneden. Die weg hebben we de andere ochtend bij vertrek gemeden door gewoon de oude spoorbaan te volgen langs de Moezel. De locomotief zal daar vroeger ook geen moeite mee hebben gehad; de weg is heel wat vlakker en zeer goed bereidbaar. Je komt weer op de A31 bij een wat zuidelijker oprit (zal 13 of 14 zijn).

• fam.kroon, 08-07-2012 Rapporteren

restaurant le caroloup in Maron. Dit is echt een goed frans restaurant. Dus geen schnitzel met patat. Bezoek aan Grand met gallo-romeinse opgravingen.

0 vragen over Camping De Villey-le-Sec

Camping De Villey-le-Sec info