Camping Municipal Le Paquis

Camping Info

Meer campinginfo

13 reviews over Camping Municipal Le Paquis

• 8Christophe02-05-2019

Daar wil ik nog wel eens naartoe.

Heel rustige camping, mooi gelegen aan de rivier. Sanitair is wat gedateerd en niet verwarmd. Heel vriendelijke Nederlandstalige beheerder die heel wat info kan geven over de omgeving. In de omgeving is er trouwens heel wat te bezoeken over WO I. Voor kinderen is er op een de camping een beperkte speeltuin. En de prijs? Dit is een positieve verrassing.

Met oudere kinderen

• 2018
    9hendrik05-01-2018

Ik wil weer terug!

Camping ligt op mooie plek aan riviertje in rustig dorpje met diverse historische locaties in de buurt.Het is een rustige camping met een vriendelijke,behulpzame beheerder.De camping biedt voor passerende fietsers een overdekte kook en verblijfplaats aan waar ook je fiets mag staan.Het sanitair is eenvoudig maar schoon en je kan beschikken over een gezamenlijke koel/vrieskast,ideaal voor fietsers die flesjes water mee willen nemen!In dorp supermarkt en warme bakker aanwezig!

• 9Staat v/h sanitair

Alleenreizend

• 2017
    7Jelle Settels08-08-2017

Leuke camping, maar...

Typische rustige municipal in een dorpje met voldoende voorzieningen in een zeer fraaie streek. Alleen het sanitair wordt wel heel erg met de Franse slag schoongemaakt. Daar mag echt wel meer aandacht aan besteed worden. Niet dat het echt smerig is maar hier valt echt meer winst in te behalen.

• 6Staat v/h sanitair

Alleenreizend

• 9H. Tanke31-07-2017

Rustige bestemming in het mooie Argonne

Rustige camping aan de l'Aire. Varennes is bekend van de aanhouding van Louis XVI. Ook is er een indrukwekkend monument voor Amerikaanse slachtoffers van de 14-18 oorlog. Voor mensen die echt gaan voor stilte en een prachtige natuur zeer aan te bevelen.

Met oudere kinderen

• 7Annemieke de Bruin30-05-2017

Absoluut voor herhaling vatbaar!

Een zeer warm welkom door chez Marcel. De ligging is heerlijk rustig. Ligt vlakbij een klein watertje. Als je rust zoekt, zit je hier zeker goed. In de directe omgeving veel over WOI te vinden. Voor kinderen zijn staat er een glijbaan en een schommel.

• Oude reviews

8koning31-08-2014

geweldig rust!

600 meter van de baker en 1200 m van de super

• 6Staat v/h sanitair

• 9jean vaassen11-09-2013

Relaxed,vriendelijk,behulpzame guardien(ne)

Wil je op een rustige plek staan, met prima gras en veel ruimte en schaduw. Dan ben je hier op de meest ideale plek. Geen overbodige luxe en dus heel prettig geprijsd. Platteland en de bossen van de Argonne vormen een ideale omgeving voor een rustige wandeling of fietstocht in de natuur. Het drinkwater komt vrijwel direct uit de bossen. Geen lawaai, geen luchtrvervuiling, geen luidruchtig gedoe. In het stadje vind je twee tavernes, waarvan de oudste tevens een restaurantje bezit, waar je voor weinig geld een diner van natuurlijke producten kunt eten, klaargemaakt door een uiterst gastvrije gastvrouw en kokkin. Het stadje heeft ook een prima supermarkt en een tankstation (bankpasje). Varennes ligt eigenlijk aan de noordrand van het oorlogsgebied en front van de tweede wereldoorlog. Overblijfselen en bezienswaardigheden zijn ruim voorhanden. Hond en uw kinderen zijn welkom. Verkeersluw.

• 8Anna 24-08-2013

Oase van rust

3 dagen een "tent-uitprobeermoment" gehad. Normaal zitten we vanwege de kids op grote, luidruchtige campings met alles er op en er aan. We kwamen aan, werden door de andere bezoekers gewezen op "zoek een plek en meld je om 18 uur". We stonden aan een riviertje, ondiep genoeg om in te pootje baden met de hond, maar verder op ook zwemmen. Sanitair is schoon, en prima. Verwacht geen hoogstandjes. Beheerder is een vriendelijke Vlaming, spreekt ook Nederlands en weet een hele boel over de omgeving, de historie van Varenne. Mooi! Een aanrader!

• 8bontempi01-08-2012

Geweldige ouderwets leuke camping.

Kom geregeld langs deze camping op mijn fietsrondje in de buurt van ons huisje in Frankrijk. We zijn zelf daarnaast al ajren campeerders. Zo hoort een camping volgens mij te zijn: Geen opsmuk, mooie plekken, een riviertje en een slaperig dorpje op loopafstand met een restaurantje, een supermarkt en bij het bruggetje over de Aire een cafeetje waar je een goed bakkie (of wat anders) kan doen. Wandelen en fietsen is hier geweldig en als je van de 19de eeuwse geschiedenis houdt kun je in deze omgeving je hart ophalen. Tarieven op deze camping zijn niet meer van deze tijd, zo laag en toch ziet alles er goed uit. Gewoon lekker.

Met jonge kinderen

• 8Peter van der WIelen01-09-2010

Leuke rustige camping

Camping Municipal Le Paquis in Varennes en Argonne is een rustige camping. Veel bezocht door trekkers en fietsers. In het dorp zijn 2 bakkers, 1 supermarkt (Shoppie) en een restaurant. Er is ook een tankstation, maar hier kan alleen met een Franse creditcard betaald worden. De omgeving is prachtig en goed voor uren wandel plezier. Voor mensen die geïnteresseerd zijn in geschiedenis kunnen hun hart er op halen. Denk maar aan de oorlog van 1914 - 1918 en aan Louis XVI.

Met jonge kinderen

2 tips over Camping Municipal Le Paquis

• jean vaassen, 11-09-2013

Omringende bossen met resten van loopgraven. Wandelen in loofbossen. Lekker eten voor weinig geld ( veel en goed maar eenvoudig) in restaurant van plaatselijke herberg.

• Juan Verhagen, 06-05-2014

Veel slachtvelden van WO I in de directe omgeving. Heuvelachtig en uitgebreide boslandschap. Goed voor fiets, moutainbike, motor, wandelaar. Hang niet de Hollander uit, maar ben beleefd, vriendelijk, hulpvaardig, niet opdringerig, zonder poeha of luidruchtig, en je vindt snel aansluiting voor een gemoedelijke babbel of glaasje wijn.

1 vraag over Camping Municipal Le Paquis

• Peter Tol, 29-07-2018