Vakantiehuis Marmonfosse

9.1Fenomenaal

Frankrijk, Lorraine (Lotharingen), Taintrux

Op vakantie geweest naar Marmonfosse?

9.1Fenomenaal

• 8.3Inrichting
  • 9.3Hoeveelheid ruimte

Vakantiehuis info

Meer vakantiehuis info

20 reviews over Vakantiehuis Marmonfosse

• 10FamilieUitAlmere26-09-2017

Wat een verademing!

Prachtige locatie in de bergen en bossen. Veel gewandeld en gezwommen in Longemer (20min per auto). Eigenaren zijn vriendelijk en behulpzaam. Absoluut voor herhaling vatbaar!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 10Dirk Surinx20-08-2017

Fantastisch weekje uit in een mooie omgeving!

Wie er even tussenuit wil en niet te ver wil rijden kan vanuit België of Nederland zijn gading vinden in de Vogezen. "Marmonfosse" biedt hier als vakantiehuis zeker een meerwaarde! Mooi ingericht vakantiehuis, nette kamers en proper sanitair en (ook niet onbelangrijk) een professioneel ingerichte keuken met alles er op en er aan om ook nog eens lekkere maaltijden te bereiden op vakantie. Ook zeer toegankelijke en sympathieke gastheer en gastvrouw, steeds bereid om te helpen.Zéér grote tuin met grote vijver: speelplezier voor kinderen (jonge en minder jonge!). Waterpartijtje voor het huis is ook mooi meegenomen. Ook de barbecue ontbreekt niet. Vervelen doe je je zeker niet, want onmiddellijk in de buurt kan men mooie boswandelingen maken. Je kan ook grotere uitstappen ondernemen naar b.v. de verschillende "Cols" in de buurt (de Hohneck is zeker een aanrader!). Of steden bezoeken zoals Colmar, Kaysersberg om er maar enkele te noemen en allemaal niet zo ver verwijderd van je locatie.

Het weer is vergelijkbaar met dat in België of Nederland (soms regenachtig) maar dat heeft ons nooit weerhouden om toch buiten te komen en iets te ondernemen. Met wat aangepaste kledij hoef je niet binnen te blijven... Natuurliefhebbers zoals wij kijken daar niet naar...

Ik kan iedereen Marmonfosse aanraden en voor ons zeker voor herhaling vatbaar!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 9Hester van Doorn20-06-2017

Heerlijke plek om tot rust te komen

Samen met man, kinderen en grootouders hebben we een heerlijke week gehad. Plek nodigt uit tot heerlijke boswandelingen, doen van spelletjes en kijken van filmklassiekers. Genoten van elkaar en de omgeving. Je eigen houthakken draagt voor ons bij aan de romantiek van deze plek. De faciliteiten van Grande Tille zijn eenvoudig en karakteristiek. Verwacht niet de allernieuwste en luxe voorzieningen. Het eerste dorpje is 20 min rijden. Voor ons is dat een pre maar voor anderen misschien niet.

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2016

• 9Fietsclub Vogezen 201707-06-2017

Prima uitvalsbasis voor middle-aged men in Lycra

Schitterend gelegen vakantiehuis met alle voorzieningen, gastvrije eigenaren en uitdagende fietsomgeving. En voor de kille avonden, bleek de open haard een fijne oplossing. We hebben met een groep van twaalf fietsers bijzonder genoten! Wat ons betreft een aanrader.

Gereisd met vrienden in mei 2017

• 10Joep Smedenburg23-05-2017

Heerlijk tot onszelf gekomen !

Onze vakantie in de Gîte van Mamronfosse was een groot succes. Wat een wonderbaarlijke plek, wat een rust en wat een natuur!! Al bij onze aankomst stonden wij versteld bij dit “groene paradijs”. De hartelijke ontvangst en de gezellige Gîte gaven ons al een thuis gevoel vanaf het begin. Met maar één dag met regen hebben we geluk gehad met het weer. We zijn heerlijk wat gaan wandelen van huis uit, en hebben buiten boeken zitten lezen voor ons huisje in de zon. Om eerlijk te zijn hebben we niet veel gedaan en zijn we ook niet van de plek af geweest, waar we de hele dag genoten hebben van het uitzicht en de frisse lucht. Wij zijn weer als nieuw naar huis gegaan, bruin en uitgerust. Via dit bericht hopen we Marmonfosse te bedanken voor het verblijf, en we houden deze plek goed in ons hoofd voor als de stress weer eens te veel wordt!

Gereisd met partner in juni 2016

• 10Krelis21-05-2017

Zeer sfeervol vakantiehuis voor grote groep

Dit is dé plaats om door de brengen met een grote groep vrienden of familie. Wij waren er een week met 20 volwassenen en kinderen en hebben het heerlijk gehad. Binnen staat de openhaard klaar, de spelletjes en verzameling films. Buiten is veel ruimte om met de kids te spelen etc. De grote professionele keuken was ideaal voor ons gezelschap: veel koken en aan tafel zitten. De gastheer en -dame waren erg gastvrij, ze wisten alles te vertellen over leuke tochtjes in de omgeving en tips over de hoge vogezen. Ze wisten veel van het weer en de natuur, dus e konden goed plannen. We konden ze altijd storen. Het huis is heerlijk ruim voor iedereen, hier gaan we zeker terugkomen.

Gereisd met vrienden in november 2016

• 10Lieke Van Der Ploeg16-05-2017

Pracht locatie om met elkaar muziek te maken

Met een kleine groep van vier vrienden zijn we verbleven op Marmonfosse. Wij zijn muziekanten, en zochten naar een plek waar we net zoals vroeger samen weer wat konden spelen en bijpraten. Na een hartelijk welkom kwamen wij een leuke, gezellige en rustieke Gîte binnen, waar we ons al snel thuis voelden. We hebben heerlijk buiten voor het huis kunnen zitten en we hebben genoten van de prachtige omgeving. Midden in de natuur zijn wij we er echt even uit geweest en zijn lekker tot rust gekomen en hebben ongestoord samen muziek gemaakt. We konden gebruik maken van een activiteiten ruimte in een van de twee huizen waar we met een goede akoestiek konden spelen. Ons verblijf was heerlijk, en we hebben er alle vier van genoten. We hopen dit nog maals te doen.

Gereisd met vrienden in september 2016

• 10RobertMeesens06-05-2017

Een geweldige week op een prachtige plek.

Marmonfosse had voor iedereen in ons gezelschap wat te bieden. De prachtig gelegen huizen zijn omringt door tuin en bos: super voor de kinderen die de hele week buiten hebben gespeeld en zelfs nog in het meertje hebben kunnen zwemmen. De sportievelingen onder ons hebben heerlijke mountainbike tripjes ondernomen en met zijn allen zijn we naar een kasteel in de Elzas geweest, zeker met kids een echte aanrader! Verder hebben we heerlijk kunnen lezen, genoten van de rust en s'avonds buiten kunnen eten. De omgeving is geweldig mooi en we hebben begin september nog prachtig nazomer weer aangetroffen. Op de dag dat het een beetje minder weer was hebben we heerlijk met zijn allen binnen kunnen zitten in de ruime woonkamer; en de kinderen hebben spelletjes gedaan en taarten gebakken. Voor de bijenkomst van een paar families is het huis perfect aangezien we allemaal ons eigen appartement hadden, maar toch samen konden komen in de grote woonkamer en keuken. Wij gaan zeker terug!

Gereisd met vrienden in september 2016

• 8Leon07-01-2017

Topplek voor rustzoekers

Wij verbleven in Les Grandes Tilles, een huis dat 500 meter verderop staat van Marmonfosse. Les Grandes Tilles is een traditionele Franse boerenwoning, maar wel voorzien van bijna alle gemakken, zoals vaatwasser, wasmachine, droger, tv en zo meer. Je moet er wel tegen kunnen dat er in dit huis geen wifi is en dat het bereik van je telefoon ook zeer beperkt is. Je kunt voor beide terecht in/bij de hoofdvestiging Marmonfosse. Er is een grote tuin aan de voor- en achterzijde van het huis en een aangenaam terras. Met een beetje geluk staan de reeën 's morgens voor het keukenraam naar binnen te kijken. Het huis met tuin zijn ook heel veilig voor kinderen; je moet wel zelf voor speelgoed zorgen. Wij zijn er nu een aantal malen geweest en wat mij betreft gaan we morgen weer.

Gereisd met vrienden in juni 2016

• 8Vrienden met hun gezinnen11-09-2016

Een mooie week in het paradijs in de Vogezen

Misschien de afstand tot de supermarkten, de wat jeukerige effecten van het natte voorjaar of de soms wat lastige ontvangst van netwerken. Maar eigenlijk zijn er geen kritiekpunten voor Marmonfosse, een voormalige boerderij in een groene oase van rust: een vergeten dal in het hart van de Vogezen.

Speels met vier appartementen, goede bedden, gezellige living en de keuken met perfecte apparatuur. We waren met iets meer personen dan het aantal bedden (17 in plaats van 14). Geen probleem! Door het gebruik van de benedenverdieping en keuken, was er voldoende ruimte boven om bedden bij te plaatsen.

Prima mogelijkheden om te fietsen en te wandelen. Een bassin met koud water uit eigen bron voor verkoeling op de warme dagen. Veel ruimte om het huis om te luieren, te spelen, te varen. Buitenleven. Bbq. Kampvuur. De omgeving: zwemmen bij Gérardmer en flaneren in Colmar en de wijnstadjes van de Elzas.

En Kothar en Jonna: vriendelijke gastgevers die hun liefde voor deze plek delen met hun gasten.

Wij 'liken'!

Gereisd met vrienden in juli 2016