Géén boekingskosten

La Vie Verte

Appartement
FrankrijkLorraine (Lotharingen)St. Maurice-sur-Moselle (Vosges)
9.1FenomenaalScore uit 16 reviews

• 9.6Ruimte
  • 8.4Ligging t.o.v. pistes

Appartement info

Meer appartement info

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

16 Reviews over La Vie Verte

• 9Steffen en Ellis23-12-2021

Heerlijk ontspannen "groene" week.

Na onze fietsbeklimming voor het goede doel in de Franse Alpen nog een week tot rust gekomen in de Vogezen. Op werkelijk een mooie plek aan de voet van De Ballon dÁlsace. Een heerlijk ruim appartement, schoon, ruim en van alle gemakken voorzien. En een fantastisch bed waar je heerlijk uitgerust wakker wordt. En gastvrijheid staat bij La Vie Verte hoog in het vaandel. Kortom een plek om naar terug te keren. Natuurlijk zijn de fiets-en wandelmogelijkheden hier ook volop aanwezig. Tot een volgende keer.

• 9Natuur
  • 9Lisette23-09-2020

Een plek om naar terug te gaan

Mooie plek vanuit waar je de Vogezen kan ontdekken. Voor de kinderen een beek waarin ze kunnen spelen en 's avonds een lekker kampvuur. Erika kent de omgeving goed en denkt graag mee over een leuke wandeling of andere activiteit.

• 9René14-08-2020

Paradijsje in de Vogezen voor actieve rustzoekers

Heerlijke twee weken genoten van La Vie Verte. Prachtig gelegen op einde van een klein dal. Zeer goede uitvalsbasis voor wandelen, (race)fietsen en mountainbiken. Dat hebben we dan ook veelvuldig gedaan. We hebben de eerste week in het 'groene' appartement doorgebracht, vervolgens een driedaagse wandeltocht gemaakt met twee overnachtingen in de zgn. auberges en daarna nog een week op een van de drie kampeerplekken gestaan. Zowel appartement als het kamperen is prima. Bij het kamperen hadden we de beschikking over eigen douche en sanitair, wat in tijden van Covid-19 fijn was. Onze kinderen van 13 en 16 hebben ook genoten; na twee weken wilden ze ook wel weer naar huis, maar dat was op een andere plek denk ik niet anders geweest. Erika en Gerard zijn heel aardig, en zorgen voor een heel fijne sfeer. Aanrader!!

• 10Heleen25-07-2020

We komen graag weer terug!

La Vie Verte is een hele fijne plek om uit te rusten of juist een actieve vakantie te vieren. Krekels. Het beekje. En het geluid van een knisperend vuurtje is wat je s avonds hoort. Wij kampeerden er een week en genoten van de rust, het groen en het ritme van de natuur. Dagelijks maakten we een wandeltocht op 1 van de vele wandelpaden die het gebied rijk is.

We maakten gebruik van een volledig uitgeruste keuken, waardoor we een super comfortabele kampeer week hadden.

De kampeerplek was ruim en fijn gelegen tov de andere plekken. Door de grote tuin met meerdere zitjes is er altijd een fijne plek te vinden voor een boek, spelletje of gesprek met andere gasten.

Het contact met Erika en Gerard was heel prettig. Tips voor een leuke trip kan je altijd krijgen. Ook staan ze altijd voor je klaar mocht je andere vragen hebben. Heel gastvrij!

La Via Verte is een uitstekende plek voor natuurliefhebbers en sportieve vakantiegangers.

• 9Theo Janssen02-03-2020

Een geweldige week met veel variatie.

Met 13 personen (opa, oma, de gezinnen van de drie kinderen en vijf kleinkinderen) een uitstekende verdeling over de drie ruime verblijven. De gezamenlijke maaltijden waren goed te regelen in de grote Lin Rouge. De bedden zijn prima en de toiletvoorzieningen comfortabel. Bijzonder aardig is dat voor de ochtend vers (stok)brood van de plaatselijke bakker bij Erika te bestellen is. We hebben ook gebruik gemaakt van de gezellige, met houtvuur verwarmde Salon voor een klankbeeldpresentatie van een reis die opa en oma onlangs maakten in Kirgizië. Door de mooie ligging aan de rand van een bosgebied kunnen direct vanuit het huis (sneeuw)wandelingen gemaakt worden. Met de auto is het slechts enkele kilometers klimmen naar een prachtig gelegen en betrekkelijk rustig skigebied, Le Ballon. Een groter, maar dan ook verder gelegen en (in de voorjaarsvakantie) drukker skigebied ligt in La Bresse. En vergeet Klein Finland niet.

• 10Nander en Laura08-01-2020

Fijn, relaxt, lekker buiten

Wij waren in de kerstvakantie een weekje bij La Vie Verte. Een halfuur na aankomst vroeg onze dochter (11): ‘Kunnen we niet gewoon twee weken blijven?’ Eigenlijk is alles hier fijn. De omgeving (bergachtig, veel mogelijkheden om te wandelen en hard te lopen, beekjes om in te springen, sneeuw op de bergtoppen), het appartement (lekker ruim, iedereen kan zijn eigen gang gaan), de gastenkamer (gezellig, houtkachel, andere gasten en de eigenaren ontmoeten, ‘chillen’ op de bank), de eigenaren (gastvrij op een superrelaxte en vertrouwde manier). Toen we op de ochtend van vertrek werden uitgezwaaid door Erika en Gerard zei onze zoon (9) vanaf de achterbank: ‘Ik wil in de meivakantie wéér.’

• 9Ligging t.o.v. pistes
  • 10Fam. Biersteker17-09-2019

Echte gastvrijheid in een prachtige omgeving!

We hebben voor het 5e jaar een heerlijke week gehad bij La Vie Verte! De ontvangst is altijd hartelijk: het voelt als thuiskomen. Je bent hier heerlijk in de natuur en ver weg van het voorgekauwde massatoerisme. Voor de kinderen geen animatieteam, maar lekker spelen in het beekje en het bos dat pal naast het huis ligt: hutten bouwen, de beek blokkeren met dammetjes, hout sprokkelen voor het kampvuur. Op de weide zijn ook een zwembadje, een trampoline en andere speelmogelijkheden voor kleine (en intussen wat grotere) kinderen. Ons appartement Lin Rouge is zeer fraai, compleet en authentiek. In de buurt zijn vele mogelijkheden om je actief te vermaken, zoals prachtige bergwandelingen , het klimbos op de Ballon d'Alsace (met dwars door het bos een tokkelbaan van 150 meter!), de mijnen in le Thillot, het pretpark le Petit Prince. Teveel om nu op te noemen. Ga het vooral zelf ontdekken en genieten van de gastvrijheid bij Erika en Gerard!!

• 9Ligging t.o.v. pistes
  • 10Familie Booij16-09-2019

Historisch erfgoed, zeer de moeite waard.

La Vie Verte ligt op een zeer mooi gelegen, afgescheiden, terrein aan het eind van een dal en wordt volledig door de gebouwen van La Vie Verte afgesloten van het dal. Langs het terrein loopt een rustiek riviertje, leuk voor kinderen om in te spelen (klimtouwen over en langs het riviertje). Wat voor kampeerders er echt uitspringt is de slechtweer accommodatie gevormd door een heel mooie en comfortabel ingerichte, gezellige, huiskamer, de "Salon". Tevens kan gebruik worden gemaakt van een zeer compleet ingerichte keuken, werkelijk alles is aanwezig. Als kampeerder hoef je dus eigenlijk niets mee te nemen behalve de tent. De wasruimte is uniek, stukje historisch erfgoed, en voorzien van prima douches. Keuken en wasruimte zijn zeer schoon. Erica en Gerard zijn zeer vriendelijk en doen hun uiterste best om het iedereen naar de zin te maken, wat ook lukt. Ze helpen graag bij het uitstippelen van wandel- en fietstochten etc.

• 9Tamara07-09-2019

Heerlijke week in het groen

We zijn deze zomervakantie een week bij La Vie Verte geweest. We zaten in een fijn en ruim appartement met alles wat je nodig hebt. Na tien jaar weer terug, toen met kleine kinderen, nu met tieners. We werden heel warm en gastvrij ontvangen, je voelt je gelijk thuis. Er zijn (naast 3 appartementen) ook een aantal campingplaatsen, een kampvuurplek en een gezamenlijke binnenruimte met spelletjes en veel fiets- en wandelroutes. Het zijn de details die het hem doen, verse broodjes kun je de avond ervoor bestellen, er is een honesty fridge en 's avonds bij het kampvuur lekker kletsen en tips voor de volgende dag uitwisselen. Het is verder een mooi gebied om te wandelen en te fietsen. We hebben een hele fijne week gehad.

• 9Daan & Jolanda04-09-2019

Heerlijke plek van rust en ruimte in de natuur

Een heerlijke week gehad bij La Vie Verte, we genoten zo van de rust en ruimte dat we ter plekke nog een paar dagen bij hebben geboekt. Schoon en knus appartement, van alle gemakken voorzien. Erika en Gerard zijn gastvrij en geven je het gevoel thuis te zijn. Savonds bij kampvuur of binnen bij de open haard voor fijne gesprekken, of gewoon lekker op jezelf zijn na een heerlijke dag in de prachtige omgeving. Of je nu actief bent of lekker luierend wilt genieten van de natuur, alles kan bij La Vie Verte en dat maakt het tot een perfecte vakantieplek om uit te rusten en weer op te laden. Een aanrader!

Appartement La Vie Verte info

• CafeNiet beschikbaar