Chalet Hameau de Gîtes

Chalet
Chalet Hameau de Gîtes

28 reviews over Chalet Hameau de Gîtes in het Nederlands

Geweldige vakantie op een geweldig park!

Willem,
4-10-2018

We zijn deze zomer voor de tweede keer op dit park geweest. Het was wederom een geweldige vakantie. Het park is niet groot en ook de huisjes zijn knus, maar de ruimte om het huisje in ongekend groot. Het is er heerlijk rustig. Het huisje is luxe genoeg en op de veranda kun je prima zitten. Het gemeentezwembad is naast het park en hier kun je als gast gratis gebruik van maken. En dat is prima. We komen vast nog wel weer een keer terug want het bevalt ons erg goed!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Mooie rustige locatie. Het huisje is niet groot, maar wel schoon, goed genoeg ingericht en groot genoeg om met 2 kinderen in te verblijven. Het personeel was vriendelijk, maar Engels spreken ze niet. Gelukkig wel Frans èn Duits.

De hoeveelheid ruimte om het huisje heen heb ik nog niet eerder meegemaakt. De buren zag of hoorde je niet. Hoewel alle huisjes bezet waren, merkte je dat eigenlijk niet.

Het is geen toeristische omgeving. Zo zijn de winkels op zondag dicht, net als veel restaurants. Wij vonden de rust en afwezigheid van hordes toeristen erg fijn. In de buurt zitten genoeg restaurantjes om het makkelijk te maken en voor de zondag heb je een aantal grote supermarkten in de buurt.

Je kan bij de receptie per week aangeven wanneer je brood wil ontvangen. Dat wordt dan 's ochtends (muv maandag) op je veranda neergelegd.

Er zijn leuke activiteiten in de omgeving en een aantal leuke plaatsen te bezoeken.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

helemaal prima

kaat,
31-8-2017

Kleinschalig parkje. Op het park zelf is voor kinderen niet zo heel veel te doen. Er is een speeltuintje met vollybalveld en tafeltennistafels maar daar houdt het wel op.

Je moet echt de omgeving in en zelf wat gaan doen.

De huisjes zijn prima, schoon, netjes en goed onderhouden. Met veel ruimte rondom het huisje.

Mensen bij de receptie zijn vriendelijk en in het Duits en Engels kun je je goed redden. Op 5 minuten lopen van het park is een meer waar je kunt zwemmen en recreeren. Ook kun je makkelijk naar het zwembad lopen en is er en leuk restaurant. midgetgolfbaan en schietbaan letterlijk naast de deur.

als je op vakantie gaat met het idee om jezelf te gaan vermaken en niet constant vermaakt te worden is het een echte aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Heerlijke ruime landelijke plek

Lily Hoek
6-7-2016

Chaletsl hebben 109m* Kijken uit op bos en meer.

Park heeft veel groen, dat net als de huisjes (met veranda) uitstekend is onderhouden. Er is gratis toegang tot een geweldig zwembad.

Wij hebben langs de Saar gefietst en konden onze fietsen overdekt onder het verandadak kwijt en hadden nog ruimte genoeg om er te kunnen zitten. Er zijn bijzondere bezienswaardigheden zoals Plan d'incline waar een schip over 108 meter hoogte in het Marne-Rijnkanaal (gevoed door het water uit de Saar) gelift wordt. Van de beheerder Gérard (spreekt ook Duits) kregen we een mapje plastic fietskaarten. Hier stond het traject Plan d'incline tot Saverne in. Dat hebben wij ook gefietst. Traject heet route d'ecluses.sluizen dus. Handig om auto te parkeren is de Crystal winkel (met terras). Bij Plan d'incline even de weg naar beneden,links afrijden (300 m) en je kunt daar parkeren. Overigens zie je dan het boten met de lift gebeuren van de andere kant. Het fietstochtje naar Saverne is zeker de moeite waard.

Gereisd met partner in juni 2016

Rustig park

Sylvia
17-10-2015

Een echt rustig park voor mensen die van rust en wandelen houden. Volop wandel en fiets mogelijkheden. Er zijn hier wel meer Fransen,eigenaar spreekt ook wel wat Duits.Er worden ook wel wat activiteiten georganiseerd maar niet voor kleine kinderen. Je kan hier per dag/week ook gebruik maken van wifi voor een leuke prijs.

Er staat een mooi zwembad naast het park waar we gratis gebruik van mochten maken.

Ook zijn er wel wat mogelijkheden om de omgeving te verkennen, Sarrebourg zelf viel ons ook wel wat tegen, maar er heen lopen was te doen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Ruim en rustig gelegen huisje

djeanna
17-8-2015

Een weekje vond ik hier genoeg.( in de directe omgeving is niet veel te doen,alles moet dan met de auto)

Maar in de week werd er ook genoeg georganiseerd. Een wandeling op een uurtje rijden met als afsluiting eten boven op een heuvel, boogschieten enz. Zowel een zwembad als een zwemmeer op loopafstand.

Min puntje is dat je s avonds geen terrasje kunt pakken.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Fantastische accommodatie met veel ruimte!!

Marcel Verkerke
5-8-2015

Wij, vader met twee dochters van 6 en 10, hebben twee heerlijke weken gehad in Frankrijk! Het weer was op 2 dagen na heerlijk en het zwembad is echt heerlijk, ruim en met vriendelijk personeel. Verder is er nog een meertje met strand in het nabij gelegen park. Er is ook nog een restaurant heel dichtbij en het personeel van het vakantiepark is erg vriendelijk en relaxed. Kortom; voor herhaling vatbaar!!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Kleinschalig familiepark

Lourens
29-10-2014

Een kleinschalig familiepark met 34 gîtes. Er zijn speeltoestellen op het park en richting het plan d'eau zijn nog meer speeltoestellen in het gemeentepark. je mag barbecueën op een gemeenschappelijke barbecue.

Voor oudere kinderen is er vrij weinig te beleven als er geen kinderen van eigen leeftijd op het park aanwezig zijn.

Zwemmen doe je in het grote gemeente zwembad net buiten het park, hier is ook een midgetgolf.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Leuke vakantie gehad

Olivier A.
14-9-2014

Wij zijn de laatste week van augustus met ons gezin richting Sarrebourg getrokken. Eénmaal op het vakantiepark, dat overigens zeer goed aangegeven staat, viel het ons op hoe netjes alles onderhouden was. De eigenaar heeft ons zeer vriendelijk ontvangen en is ondanks de grote drukte die dag mee naar onze chalet gegaan en heeft ons daar alles uitgelegd. Wij hadden een chalet die nog niet gerenoveerd was, maar dit was eigenlijk niet zo erg. Al het moderne comfort was voorzien en de chalet was kraaknet. Supermarkten in overvloed om inkopen te doen en het naastgelegen zwemcomplex was netjes en modern en bovendien gratis. Het meer naast het vakantiepark was zeer mooi om te wandelen en te fietsen met kleine kinderen. Speeltuintjes zijn voorzien.

Conclusie: ben je op zoek naar een goedkope, kindvriendelijke en ietwat actieve gezinsvakantie dan ben je in Sarrebourg op de juiste plek.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Voor herhaling vatbaar!

Laurie Durhan-van Ree
18-8-2014

Prachtig kleinschalig park met ca 30 huisjes.Heerlijk rustig aan t meer en zwembad en dat tijdens het hoogseizoen!Let wel op dat shorts voor t zwembad niet zijn toegestaan.Vriendelijke begeleiding.Je kan broodjes en croissantjes bestellen en die brengen ze iedere ochtend 8.00 naar je terras.Voor de kinderen ook genoeg vertier.Boogschieten,vissen,beachvoetbal,crea-ochtendje.Omgeving prachtig.Een week was voor ons achteraf gezien te kort.

Het huisje was gerenoveerd en erg mooi.Wel jammer dat ons huisje last van vlooien had en je de muizen 's avonds tussen de muren kon horen kruipen.

Gereisd met vrienden in augustus 2014

Chalet info

• Aantal personen5 tot 6

Overweeg je om een verblijf te boeken in Chalet Hameau de Gîtes in Sarrebourg (Meuse - Moezel), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Chalet Hameau de Gîtes zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.