Chalet Hameau de Gîtes

8.6Fantastisch

Frankrijk, Lorraine (Lotharingen), Sarrebourg (Meuse - Moezel)

8.6Fantastisch

29 reviews over Chalet Hameau de Gîtes

• 2019
    8B.c.17-08-2019

Prima voor 1 week.

Ruim huisje voor 4 personen. Pingpong tafel , en tafelvoetbal in de buurt altijd goed. Leuk meertje en mooi zwembad naast de deur en gratis toegankelijk! Minimaal vertier, dus eigenlijk een rustig park. Zeer ruim opgezet.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 2018
    9Willem04-10-2018

Geweldige vakantie op een geweldig park!

We zijn deze zomer voor de tweede keer op dit park geweest. Het was wederom een geweldige vakantie. Het park is niet groot en ook de huisjes zijn knus, maar de ruimte om het huisje in ongekend groot. Het is er heerlijk rustig. Het huisje is luxe genoeg en op de veranda kun je prima zitten. Het gemeentezwembad is naast het park en hier kun je als gast gratis gebruik van maken. En dat is prima. We komen vast nog wel weer een keer terug want het bevalt ons erg goed!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Dagmar13-08-2018

Nnooit zo relaxed geweest na een week vakantie

Mooie rustige locatie. Het huisje is niet groot, maar wel schoon, goed genoeg ingericht en groot genoeg om met 2 kinderen in te verblijven. Het personeel was vriendelijk, maar Engels spreken ze niet. Gelukkig wel Frans èn Duits. De hoeveelheid ruimte om het huisje heen heb ik nog niet eerder meegemaakt. De buren zag of hoorde je niet. Hoewel alle huisjes bezet waren, merkte je dat eigenlijk niet. Het is geen toeristische omgeving. Zo zijn de winkels op zondag dicht, net als veel restaurants. Wij vonden de rust en afwezigheid van hordes toeristen erg fijn. In de buurt zitten genoeg restaurantjes om het makkelijk te maken en voor de zondag heb je een aantal grote supermarkten in de buurt. Je kan bij de receptie per week aangeven wanneer je brood wil ontvangen. Dat wordt dan 's ochtends (muv maandag) op je veranda neergelegd. Er zijn leuke activiteiten in de omgeving en een aantal leuke plaatsen te bezoeken.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

9kaat31-08-2017

helemaal prima

Kleinschalig parkje. Op het park zelf is voor kinderen niet zo heel veel te doen. Er is een speeltuintje met vollybalveld en tafeltennistafels maar daar houdt het wel op. Je moet echt de omgeving in en zelf wat gaan doen. De huisjes zijn prima, schoon, netjes en goed onderhouden. Met veel ruimte rondom het huisje. Mensen bij de receptie zijn vriendelijk en in het Duits en Engels kun je je goed redden. Op 5 minuten lopen van het park is een meer waar je kunt zwemmen en recreeren. Ook kun je makkelijk naar het zwembad lopen en is er en leuk restaurant. midgetgolfbaan en schietbaan letterlijk naast de deur. als je op vakantie gaat met het idee om jezelf te gaan vermaken en niet constant vermaakt te worden is het een echte aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 10Lily Hoek06-07-2016

Heerlijke ruime landelijke plek

Chaletsl hebben 109m* Kijken uit op bos en meer. Park heeft veel groen, dat net als de huisjes (met veranda) uitstekend is onderhouden. Er is gratis toegang tot een geweldig zwembad. Wij hebben langs de Saar gefietst en konden onze fietsen overdekt onder het verandadak kwijt en hadden nog ruimte genoeg om er te kunnen zitten. Er zijn bijzondere bezienswaardigheden zoals Plan d'incline waar een schip over 108 meter hoogte in het Marne-Rijnkanaal (gevoed door het water uit de Saar) gelift wordt. Van de beheerder Gérard (spreekt ook Duits) kregen we een mapje plastic fietskaarten. Hier stond het traject Plan d'incline tot Saverne in. Dat hebben wij ook gefietst. Traject heet route d'ecluses.sluizen dus. Handig om auto te parkeren is de Crystal winkel (met terras). Bij Plan d'incline even de weg naar beneden,links afrijden (300 m) en je kunt daar parkeren. Overigens zie je dan het boten met de lift gebeuren van de andere kant. Het fietstochtje naar Saverne is zeker de moeite waard.

Gereisd met partner in juni 2016

• 9Sylvia17-10-2015

Rustig park

Een echt rustig park voor mensen die van rust en wandelen houden. Volop wandel en fiets mogelijkheden. Er zijn hier wel meer Fransen,eigenaar spreekt ook wel wat Duits.Er worden ook wel wat activiteiten georganiseerd maar niet voor kleine kinderen. Je kan hier per dag/week ook gebruik maken van wifi voor een leuke prijs. Er staat een mooi zwembad naast het park waar we gratis gebruik van mochten maken. Ook zijn er wel wat mogelijkheden om de omgeving te verkennen, Sarrebourg zelf viel ons ook wel wat tegen, maar er heen lopen was te doen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 8djeanna17-08-2015

Ruim en rustig gelegen huisje

Een weekje vond ik hier genoeg.( in de directe omgeving is niet veel te doen,alles moet dan met de auto) Maar in de week werd er ook genoeg georganiseerd. Een wandeling op een uurtje rijden met als afsluiting eten boven op een heuvel, boogschieten enz. Zowel een zwembad als een zwemmeer op loopafstand. Min puntje is dat je s avonds geen terrasje kunt pakken.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 10Marcel Verkerke05-08-2015

Fantastische accommodatie met veel ruimte!!

Wij, vader met twee dochters van 6 en 10, hebben twee heerlijke weken gehad in Frankrijk! Het weer was op 2 dagen na heerlijk en het zwembad is echt heerlijk, ruim en met vriendelijk personeel. Verder is er nog een meertje met strand in het nabij gelegen park. Er is ook nog een restaurant heel dichtbij en het personeel van het vakantiepark is erg vriendelijk en relaxed. Kortom; voor herhaling vatbaar!!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 7Lourens29-10-2014

Kleinschalig familiepark

Een kleinschalig familiepark met 34 gîtes. Er zijn speeltoestellen op het park en richting het plan d'eau zijn nog meer speeltoestellen in het gemeentepark. je mag barbecueën op een gemeenschappelijke barbecue. Voor oudere kinderen is er vrij weinig te beleven als er geen kinderen van eigen leeftijd op het park aanwezig zijn. Zwemmen doe je in het grote gemeente zwembad net buiten het park, hier is ook een midgetgolf.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

• 9Olivier A.14-09-2014

Leuke vakantie gehad

Wij zijn de laatste week van augustus met ons gezin richting Sarrebourg getrokken. Eénmaal op het vakantiepark, dat overigens zeer goed aangegeven staat, viel het ons op hoe netjes alles onderhouden was. De eigenaar heeft ons zeer vriendelijk ontvangen en is ondanks de grote drukte die dag mee naar onze chalet gegaan en heeft ons daar alles uitgelegd. Wij hadden een chalet die nog niet gerenoveerd was, maar dit was eigenlijk niet zo erg. Al het moderne comfort was voorzien en de chalet was kraaknet. Supermarkten in overvloed om inkopen te doen en het naastgelegen zwemcomplex was netjes en modern en bovendien gratis. Het meer naast het vakantiepark was zeer mooi om te wandelen en te fietsen met kleine kinderen. Speeltuintjes zijn voorzien. Conclusie: ben je op zoek naar een goedkope, kindvriendelijke en ietwat actieve gezinsvakantie dan ben je in Sarrebourg op de juiste plek.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

5 tips over Chalet Hameau de Gîtes

• Anne Marie, 09-09-2013

Schitterende omgeving met mooi meer waarbij ook een leuk strandje is. En heerlijk om rond het meer te wandelen of via het pad naar het meer naar de leuke stad Sarrebourg te wandelen.

• josjoyce, 27-07-2012

Bij aankomst kun je voor de hele week croissants en stokbrood reserveren, en die worden dan elke ochtend op je verandatafel gelegd.

• Monique, 03-08-2014

Abrechviller: treintje is leuk voor kinderen. Rodelbaan in St Louis is leuk Scheepslift zou er voor het komende seizoen uitliggen qua werking, wel te bedoeken, jammergenoeg deed ie het niet. Dierenpark Sainte Croix is erg mooi!

2 vragen over Chalet Hameau de Gîtes

• Irina, 12-05-2018

Speeltuin?

Op de plattegrond van het park zie ik een speeltuin met glijbaan en klim-ding afgebeeld. Helaas vind ik daar niet 1 foto van. Weet iemand of er wel of niet een speeltuin is? En zo ja, voor welke leeftijd is dit ongeveer?

Irina, 08-08-2018

Dank nog voor de reactie Willem!

Willem, 16-06-2018

Er is een speeltuin, maar die is zeker niet zoals op de plattegrond. Het is een klein klimtoestel met een glijbaan. Meer niet, maar wel leuk.

• Schuijers, 27-08-2014

mailadres?

Hoe kom ik aan het mailadres van chalet hameau de gites?

Lourens, 29-10-2014

Dit is het mail adres van hameau de gîtes: [email protected]

Chalet Hameau de Gîtes info

• Aantal personen5 tot 6