Bed and Breakfast 14-18 Nantillois

Meer bedandbreakfast info

14 reviews over Bed and Breakfast 14-18 Nantillois

• 10Henk Pijper13-03-2017

voor 3e herhaling vatbaar

In 2015 en 2016 hier verbleven met een groep geïnteresseerde modelbouwers en gaan in september 2017 nog een keer erheen.

geeft aan dat het hier een super B&B betreft met een goede gastvrouw en gastheer. Eten krijgt een dikke 10 en de rondleidingen van maarten steken ook met kop en schouder uit boven de rest. met name de kennis en achtergronden die hij heeft over de streek kamers prima in orde ( wij zijn hier met 7 personen geweest ) verblijf is prettig met name door de rust die er heerst hebben het tot nu toe getroffen met heerlijk weer en was dus ook de laatse keer op ons verzoek ook de mogelijkheid om een BBQ te doen met de heerlijkste streekproducten, petje af Didi

op naar een volgende keer in september

Gereisd met vrienden in mei 2016

• 8ronald08-05-2016

gewoon goed !

doeltreffend door eenvoud gepassioneerd stel ,maarten en didi delen alle twee optimaal hun passie met hun gasten . didi haar gastvrijheid ,kookkunsten en schone/knusse kamers! en maarten de wandelende wo1 encyclopedie en gastvrije museum eigenaar begeleid zijn gasten door zijn museum en gebied in en rondom nantillois . heerlijk en rustig gebied/streek met een roemrucht verleden . maarten en didi zitten hier volledig op hun plek met hun b&b ! waar je ook gewoon achter in de tuin kunt genieten van een bakje koffie of een borrel, en de rust natuurlijk !wat zeker een aanrader is , is de excursie op het oude slagveld van nantillois met duidelijke uitleg in diverse talen . Dus . . .gewoon goed

Gereisd met vrienden in mei 2016

• 10Davy hooybergs01-05-2016

Super gezellig en interessant.

Voor wie van wo 1 houd, top Wij komen al enkele jaren en gaan de volgende jaren nog terug

Gereisd met vrienden in mei 2015

• 10Uitstekende B&B!16-08-2015

Aandrader voor elke WOI-geïnteresseerde

Hartelijke ontvangst, mooi en uitgebreid ontbijt, geweldige diners, goede bedden en de grote bonus is de WOI-expertise van Maarten. De wandeling met Maarten door de slagvelden was buitengewoon interessant, evenals het museum.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 9Ronald en Marcel14-04-2014

Toplocatie voor toer lang WO1

Maarten en Didi hebben er voor gezorgd dat we een boeiende en goed verzorgde periode in de omgeving van Verdun hebben gehad. Nantillois ligt ten noorden van Verdun en is een ideale plek om te verblijven. Maarten is een kenner van de Eerste Wereldoorlog en laat dat zien tijdens de wandeling rondom het dorp en door het prachtige inpandige museum. De B&B is voorzien van alle gemakken en er wordt alles aan gedaan om je een prettige verblijf te geven.
    Tijdens een driedaagse trip hebben we de volgende zaken bekeken: dag 1: Verdun dag 2: Ochtendwandeling met Maarten door de omgeving van Nantillois. 's Middags hebben we een tocht gemaakt langs memorial Montfaucon, het opgeblazen dorp Vauqois, het prachtige museum in Romagne sous Montfaucon, de Amerikaanse begraafplaats bij Romagne en de Duitse begraafplaats bij Nantillois. Dag 3: Richting Verdun om daar het fort in Belleray te bezoeken, het fort van Douaumont en het Ossuaire de Douaumont.

Gereisd met vrienden in april 2014

• 9Alice14-10-2013

Gezellig,heerlijk eten met veel info WO 1

We hebben met 6 personen in 2 kamers geslapen op uitstekende matrassen. Dat we met 6 personen kwamen was geen probleem voor de gastvrouw. Didi maakt de heerlijkste gerechten en elke avond weer heel iets anders. Het ontbijt is uitstekend, naast het franse stokbrood zijn er ook verschillende crackers en yoghurt.Het beleg bestaat uit verschillende kaassoorten en verschillende vleeswaren.De Nederlandse hagelslag en de zelfgemaakte jammetjes zijn ook aanwezig. Kortom lekker! De omgeving is landelijk dus rustig. In Verdun (30 km) kun je heerlijk winkelen. Didi runt samen met Maarten een museum over de WO1. In het kleine museum ligt een schat aan informatie. En tijdens de rondleiding van Maarten (in de prachtige natuur) blijf je je verbazen over de manier van vechten en dat ook nog eens 4 jaar lang. De reistijd naar deze B&B is prima te noemen. (Alkmaar-Nantillois 4,5 uur) Een absolute aanrader.

Gereisd met vrienden in oktober 2013

• 9Frank Laarkamp21-06-2013

Gastvrij, top B&B

Gerund door 2 zeer gemotiveerde Hollandse mensen. Geweldige gastvrijheid in een mooie omgeving. Voor WOI geïnteresseerden een top locatie. Ontbijt en diner van top kwaliteit. Zeker aan te raden.

Gereisd met partner in juni 2013

• 10Theo12-04-2013

Uitstekende B&B

De paasdagen hier doorgebracht en genoten van de rust en de heerlijke maaltijden. Didi runt de B&B en koken is haar grootste passie. Alles is keurig verzorgd en het eten is perfect. Maarten heeft naast de B&B een museum dat betrekking heeft op de geschiedenis van Nantillois in WO I, tevens geeft Maarten rondleidingen op het voormalige WO I slagveld in de omgeving. Als je geïnteresseerd bent in de Eerste Wereldoorlog in de regio Verdun/Argonnen of als je gewoon even de drukte in Nederland wilt ontvluchten is Nantillois 14-18 zeer zeker een aanrader!! Wij hebben in ieder geval genoten!

Gereisd met partner in maart 2013

• 9joris lap07-10-2012

Geweldig

Ik heb hier samen met een vriend twee nachten bij Didy en Maarten doorgebracht voor een bezoek aan de Argonne en de WWI bezienswaardigheden in de omgeving (en die zijn er in overvloed). Ons verblijf was in 1 woord geweldig! Beste reistip die ik ooit eens kreeg: als de mensen er niet aardig zijn, kan het er nog zo mooi of interessant zijn, maar dan heb je toch geen leuke tijd. Vandaar mijn tip: als je voor een (WWI) bezoek naar de Argonne gaat --> logeer bij Didy en Maarten! Een oprecht warme ontvangst. Het plezier in het B&B en enthousiasme over alles wat er in de omgeving te zien is, straalt er vanaf. Wij hebben met Maarten als gids een onvergetelijke tocht door het aangrenzende bos gemaakt, daar waar de Duitsers in 1918 de Amerikanen op zich af hebben zien komen. Loopgraven, veldkeuken, allerlei andere restanten hebben we gezien. Een kleine inkijk in hoe het geweest moet zijn zoals ik nog niet eerder had meegemaakt - een echte aanrader. En tot slot: wat een kok is Didy!

Gereisd met vrienden in januari 2012

• 9Ellen02-09-2012

Leuke B & B met museum

Bed en Breakfast 14-18 Nantillois in Nantillois ligt in een rustig Frans dorpje met nog geen 100 inwoners. Didi en Maarten hebben een prettige plek gecreeerd waar je goed verzorgd wordt door de gastvrouw. Twee mooie, ruime kamers met eigen douche/toiletgelegenheid. Mogelijkheid om een "Menu du jour" te gebruiken voor een schappelijke prijs. Prima ontbijt. Gastheer Maarten kan je veel vertellen over de Eerste Wereldoorlog en leidt je graag rond door zijn museum en de omgeving.

Gereisd met partner in augustus 2012

Bed and Breakfast 14-18 Nantillois info