Camping Municipal de Metz-Plage

Frankrijk, Lorraine (Lotharingen), Metz

6.3Voldoende

• 5.8Eetgelegenheden
  • 5.9Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Municipal de Metz-Plage voor je op een rij gezet:

Meer camping info

122 reviews over Camping Municipal de Metz-Plage

• 5Hvdw17-09-2019

Matig

Vlak bij het centrum van Metz. Sanitair niet schoon.

• 8Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2019

• 6AT01-09-2019

Mooie camping, vreselijk personeel.

De plek van de camping is super mooi, aan het water en direct in de stad,. Dat is ook het enigste positieve. Bij de receptie duurt het gemiddeld 15 min voor je ingecheckt bent, betalen doe je bij het weggaan dit duurt ook weer erg lang. De receptioniste is echt niet vriendelijk. Wij kregen een plek aan het water, dit was prima. Naast ons kwamen 3 stellen te staan, allen uit NL, ze kenden elkaar niet. Iedereen had de tenten op gezet, toen ze van de receptie kwamen vertellen dat ze daar niet mochten staan, terwijl dit bij het inchecken wel was gezegd. Dit liep zo hoog op dat de camping eigenaar er bij kwam en vertelde in gebrekkig Engels dat ze moesten vertrekken of de politie zou worden gebeld. 1 stel is verhuisd naar een andere plek, de anderen bleven staan. De eigenaresse kwam verschillende keren en bleef maar schreeuwen en dreigen, echt asociaal. Dit was 1 Keer maar nooit weer. Vreselijk personeel. Heel jammer van de camping.

• 6Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 1Nathan31-07-2019

Hopeloos.

Al het gras is dood, het is omheind door betonnen muren met prikkeldraad aan 1 kant en smerig water aan de andere kant. Sanitair is in vreselijke staat en alle plaatsen staan heel erg krap op elkaar. Hopeloos.

• 1Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juli 2019

• 9Jef en Christa19-07-2019

Leuk om Metz te bezoeken

De camping was zeer verzorgd, het sanitair werd meermaals schoon gemaakt en regelmatig voorzien van nieuw toiletpapier. Het was er heel veilig, dag en nacht was er beveiliging. De camping ligt vlakbij het centrum van Metz en vlakbij fietswegen. (je hebt een fietspad tot Nancy). Het is zeker een camping om aan te raden wanneer je onderweg naar het Zuiden enkele daagjes tijd hebt om Metz te bezoeken.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2019

• 6Sander12-06-2019

Voorlopig maar eens eens een tijdje overslaan.

In de afgelopen 20 jaar was deze camping vaak het begin of het einde van onze vakantie. Het centrum van Metz is op loopafstand en dan heb je ook meteen de pluspunten van deze camping wel gehad. De mooiste en ruimste plekken zijn blijkbaar bedoeld voor seizoenkampeerders, want daar kunnen we al jaren niet meer terecht. De plaatsen worden aan je toegewezen volgens een volledig ondoorzichtig systeem. Slechts af en toe is ruilen mogelijk. En ruilen is soms echt nodig als je een van de baggerplaatsen op de camping toegewezen krijgt. Letterlijk bagger omdat alle gras er al afgereden is en je door de klei naar je caravan glibbert. De plek waar we dit jaar op getrakteerd werden lag in de modder voor het toiletgebouw en werd door menig andere kampeerder gebruikt als kortste route van de eigen kampeerplek naar de toiletten/douches. Nee, Metz-Plage is niet meer wat het geweest is. Voor volgende jaren toch maar eens op zoek naar een alternatief.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    7Marlies Slobbe09-11-2018

Prima camping voor een bezoek aan het mooie Metz

Prima camping om het mooie Metz te bezoeken. Je loopt vanaf de camping zo het stadje in. Top.

• 6Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2018

• 8Niels01-09-2018

Perfecte doorreiscamping

Prima doorreis camping. Ik heb hier met een vriend één nacht geslapen in een tent en daarvoor was het uitstekend. Zeker voor die prijs (16 euro). In 10 minuten lopen ben je in het centrum. Toen we 's avonds thuiskwamen was het hek al dicht, maar dit werd met een lach voor ons opengemaakt. Engels spreken ze niet, maar vriendelijk zijn ze wel!

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 8Norbert24-08-2018

Ideale camping voor wie Metz een dagje aan doet

Best een mooie camping langs een rivier. De naam Plage is wel een beetje misplaatst: Er is geen strand en je mag er niet zwemmen. Daar staat tegenover dat je op loopafstand van het oude centrum zit en dat maakt veel goed. 's nachts is er wel wat geluid van de wegen rondom de camping, maar het irriteert niet echt. Mooie grote bomen, ruime plekken, goed sanitair, we hebben goede herinneringen aan deze camping

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 7Alex Adriaan Schilstra11-08-2018

Voor herhaling vatbaar

Sinds dit jaar is het aanzien van de entree van de camping zeer verbeterd ten opzichte van de jaren daarvoor. Alle slechte reviews die over deze camping zijn geschreven klopten dan ook, maar men heeft na de grote verbouwing van de flat's aan de achterzijde dan ook gelijk schoon schip gemaakt op de camping en de parkeerplaatsen aan de voorkant. Ook de reservering via de website werd snel beantwoord, aangezien wij deze camping meerdere malen per jaar bezoeken en hier al 6 jaar komen mag ik zeggen dat zij flinke stappen hebben gemaakt......Natuurlijk is er altijd iets wat beter kan, maar dat is overal zo. Wij waren gezien ons verleden met deze camping dit jaar dan ook aangenaam verrast met wat men dit jaar heeft verbeterd. En het is naar onze mening dan ook zeker een aanrader om Metz op deze manier te gaan bezoeken, wij komen dan ook zeker weer naar Metz en deze camping. Eten Tip Pizza ANGELÙZZO rest. Place Saint-Jacques.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2018

• 8LV09-08-2018

Een prima camping als uitvalsbasis vr stad Metz

Camping was prima, sanitair was oké, nieuwe gebouwen zijn open wat duidelijk een pluspunt is dan wat ik over andere recensies lees. Vriendelijk personeel. Doordat wij in mei daar waren, gelde er een verbod om vlak voor het water te kamperen. Op de eerste 2 rijen mocht er niet gekampeerd worden, voor eventuele overstroming rivier. Ook al was de kans nul. Maar dat maakt dat wij sowieso op d 3de rij stonden met een prachtig uitzicht op het water. Het winkeltje is zeer pover en zijn er niet gaan eten. Maar er zaten er toch wel gasten te eten, dus..... Ook al ligt de camping op wandelafstand van de stad Metz, was het een zeer rustige camping. Een ideale camping om als uitvalsbasis te gebruiken. Een aanrader. Neem zeker je fietsen mee, want je kan er heerlijk fietsen langs het water.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2018

11 tips over Camping Municipal de Metz-Plage

• S.Pasma, 19-09-2013

zeker Metz bezoeken, de kathedraal, Centre Pompidou en het historisch museum! Leuke restaurants en winkeltjes, een statige stad, goede VVV

• Rita, 15-09-2013

Het is wel aan te raden als je wat langer wilt blijven, je beter eerst even kunt kijken naar een plek, er zijn nl. best wel wat plekken die behoorlijk schuin zijn, maar ook heel veel prima plekken.

• Tinus, 10-09-2013

uitgebreid aanbod van winkels in het centrum en omgeving en een groot aanbod van eetgelegenheden en cafes met terrasjes in het centrum'.

3 vragen over Camping Municipal de Metz-Plage

• Francois Lefering, 12-05-2014

Wie weet ?

Wie weet hoe vroeg s'morgens weggereden kan worden ?

Fam_Veldhoven, 10-08-2014

Camping is geloof ik open vanaf 6.30 uur.

• voskuilen, 11-11-2012

openingstijd

Is de camping het gehele jaar open?

gertenmirna, 12-05-2013

nee maar via acsi wel te zien

• Richard Lebbink, 22-04-2010

Opening Camping Municipal de Metz-Plage

Wanneer gaat de Municipal de Metz-Plage camping open of is hij het gehele jaar open?

mailmehier, 25-04-2010

Hallo Richard. Zelf ben ik nog niet op die camping geweest, maar ik zal er zeker eens langs gaan. De stad Metz schijnt ook erg mooi te zijn. Op de gemeente-site Metz:

lees ik dat de camping dit jaar opent op 23 april en sluit op 4 oktober. Daar staat nog wat meer informatie, maar wel in het Frans... succes! Marcel.

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig