Camping Domaine des Messires (Glamping)sterstersterster

8.8Fantastisch

Frankrijk, Lorraine (Lotharingen), Herpelmont (Vogezen)

8.8Fantastisch

• 8.1Eetgelegenheden
  • 9Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Domaine des Messires (Glamping) voor je op een rij gezet:

Meer camping info
Tonen op kaart

Op Camping Domaine des Messires hangt een vriendelijke sfeer. Door de ruime staanplaatsen heb je veel privacy. De faciliteiten van de camping zijn simpel, maar het sanitair is altijd schoon en het meertje zorgt voor veel waterplezier. Je mag hier ook gratis gebruik maken van de kano's. In La Bresse zit een hele lange tokkelbaan.

213 reviews over Camping Domaine des Messires (Glamping)

• 2019
    8Hissink03-11-2019

Groene, schaduwrijke, kindvriendelijke camping

Tien dagen verbleven we in een mobile home met z’n vieren (twee volwassenen en twee kleine kinderen). Tijdens het boeken werd ons per mail aangegeven dat er iets fout zou zijn gegaan, waardoor enkel een mobile home voor minder validen beschikbaar was. Bij navraag kregen we terug dat enkel het formaat van de slaapkamers anders was en de keuken. In praktijk bleek ook het woongedeelte anders, waardoor we geen zithoek hadden. De mobilehome was gunstig gelegen ten opzichte van de speeltuin. Wij vonden het fijn dat de speeltuin, de klimboom en ons huisje niet direct aan het meer lagen. Het kleine strandje met een ‘afgezet’ stukje meer was een fijne plek op de zonnige momenten, lekker graven, bouwen en spetteren. Leuk ook dat er een paar kano’s gratis ter beschikking zijn! De eigenaren waren altijd vriendelijk en vrolijk in contact, evenals de dame van de animatie. Wij hadden een fijne vakantie.

• 7Eetgelegenheden

• 9Gerie Appelman23-09-2019

Fantastisch !

Wij hebben onwijs genoten van ons plekje aan het meer. De hele dag een prachtig uitzicht over het meer. Waar wij heerlijk in hebben gezwommen en met de kano hebben gevaren.(mocht je gewoon gebruiken). In de omgeving gewandeld , stadjes bezocht en met de E- mountainbike (gehuurd) rond Herpelmont gefietst. TOP, op advies van de camping eigenaren. Top week gehad. 27/8 t/m 3/9 En prachtig weer.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Els21-08-2019

Fijne plek!

We waren hier al eens een paar nachten geweest en na boekingsproblemen verderop, in het Zwarte Woud besloten we opnieuw hiernaartoe te gaan. Goeie keuze, het voelde als thuiskomen, we kregen ook nog eens een geweldige staanplaats naast het meertje. De bevers hebben we niet gezien, maar verder wel goeie punten voor: het sanitair, de goeie ligging met fijne wandelingen en activiteiten in de buurt, een prachtige (niet supergrote) staanplaats tussen de bomen, fijne sfeer, lekkere burgers, fijn gezwommen, veel maar niet uitsluitend Nederlanders, ...

• 9Eetgelegenheden

• 8Tineke Faber20-08-2019

Leuke camping met aardige eigenaren

Wij zijn 3 dagen op deze camping geweest, erg aardige (Nederlandse) eigenaren. Leuk meertje erbij waar je gratis een kano kunt gebruiken, er werd ook veel gevist. Plekken zijn oké, die van ons was niet heel groot en met wat regen hadden we al gauw een vijver voor de deur. Eten is prima, lekkere broodjes 's ochtends en 's avonds een lekker snackje. We hebben voor €6 een met houtskool gevulde bbq gehuurd, prima voor mekaar. Er is voor de kleinere kinderen een leuk speeltuintje, voor de grotere een volleybalveld en voetbalveld. Sanitair was schoon, maar de straal is te zacht om als vrouw je lange haar fatsoenlijk te wassen. Supergrote wasmachine aanwezig, maar liefst 10 kg, echt top. Camping ligt in een prachtige omgeving waar genoeg te zien en te doen is!

• 7Staat v/h sanitair

• 10fam. Vos18-08-2019

Zeker voor herhaling vatbaar.

Genoten op deze camping. Ruime toiletten en douches. Altijd warm water. Ook bij de afwas. Schoon!!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Familie Boom Plazier18-08-2019

Voor een fantastisch camping gevoel

Een dikke 9 voor de camping Domaine des Messires! Iedere ochtend voldoende keus aan lekker stokbrood/croissants. Gratis gebruik maken van de kano's op het privé meer en zwemmen bij het strandje. Het restaurant heeft een eenvoudig kaart maar wel goed eten met uitzicht over het meer. Onze stacaravan was schoon, nieuw, een goede prijs kwaliteit verhouding. Kan deze camping aanraden voor gezinnen met kinderen t/m 12 jaar.

• 7Sandra15-08-2019

Rustige familiecamping

Wij hebben een prima verblijf gehad op deze camping met onze twee puberkinderen van 15 jaar. Groene omgeving, lekker brood 's morgens, en een mooi meer om te kanoën. Met de hond loop je zo het naastgelegen bos in. Ook verder fijn gewandeld met een wandelkaart van de receptie. Er waren helaas weinig leeftijdgenoten dus voor de kinderen was 2,5 week iets te lang. In de directe omgeving is ook niet erg veel te doen. Je kunt in het meer zwemmen maar op de meeste plekken niet staan, dus een echt speelmeer is het niet. We hadden in eerste instantie nummer 121 (het weggetje tegenover de beek) maar vonden dit een erg donkere en koele plek. Heel fijn dat de campingeigenaar ons een andere plek kon aanbieden waar we wat meer licht hadden.

• 6Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 10Nathalie07-08-2019

Kan niet wachten tot de volgende keer!

Zodra je aankomt kom je in vakantie stemming. De opzet, het meer, de eigenaren, je plek. Alles is genieten aan deze camping. Sanitair is heel netjes, leuk kinderdeel ook. Warme douches. Gratis kano te huren. Het restaurant heeft een kleine, maar leuke kaart. Afhaal is mogelijk en smorgens vers brood af te halen. Echt een aanrader!

• 10Eetgelegenheden

• 10Kees van keulen04-08-2019

Echt campinglife en rust.

We kwamen na 2 weken vakantie uit de cote d Azur 5 dagen op deze camping. In de cote d Azur waren ook nieuwe caravans en prachtige omgeving. Maar geen campinggevoel want alles stond op elkaar(hutjemutje) We kwamen te vroeg aan was geen probleem. Mooie plek en nieuwe caravans en gelijk en campinggevoel,buurman kreeg ik gelijk koud biertje van na een nacht rijden. Iedereen heeft mooie ruime plekken, mooi bos,natuur, omgeving ook leuk. Bij aankomst krijg je een brief met 40 uitgaansplekjes, snoepjes fabriek,roddelbaan, nog loopgraven in de buurt,concentratiekamp,gerardmeer.We kwamen tijd te kort. Als je aan het meer zit kun je op beste karpers vissen.Gratis kajakken;strandje of in het meer wat mooi schoon is zwemmen.1 na laatste dag was de gasfles leeg,receptie geweest en loop terug, komt Sjoerd voorbijgereden met gasbus op de fiets van de andere kant. Hele aardige mensen en voor kids tot 10 jaar heel leuk, ook voor ouderen,stelletjes.

• 10Eetgelegenheden

• 9Bart Grieten03-08-2019

Een absolute aanrader om met het gezin te kamperen

Absoluut aan te raden camping. De ontvangst was zeer vriendelijk en in het Nederlands. Je krijgt onmiddellijk een papier met aangeraden uitstappen in de buurt die stuk voor stuk echt wel de moeite waard zijn. De staanplaatsen zijn ruim en voor het merendeel afgescheiden door haagjes. Ligging aan een meer, het water is frisjes maar ideaal om op een warme dag af te koelen. Gratis kano's zijn beschikbaar. Elke dag vers brood beschikbaar, winkels op 5km. Sanitair oogt nog nieuw en super proper 3x per dag schoongemaakt. Wij hebben altijd goed warm water gehad voor douche en afwas. Ook veel animatie voor de jongere kids. Zeer veel kinderen op de camping ook, dus niet echt voor rustzoekers, maar ideaal om met te familie te kamperen. Ook de omgeving is super, voor ieder wat wils en de afstanden zijn niet te groot. Als ik toch echt minpuntjes moet geven: de staanplaatsen liggen wat hobbelig en de douchekranen geven nogal weinig debiet.

Gereisd met vrienden in juli 2019

Direct boeken

35 tips over Camping Domaine des Messires (Glamping)

• asdejong, 07-05-2014

Bij slecht weer een dagje Elsas / Comar. Vaak is het weer daar een stuk beter en het wijngaarden gebied zorgt voor afwisseling. Colmar is leuk voor een dagje uit.

Bezoek zeker ook de snoepfabriek in Plainfaing. In de fabriek wordt handmatig snoep gemaakt en de demonstratie is leuk. Gratis toegang en proeven. Uitgang via de winkel.......erg lekker.

• christa eigenraam, 27-08-2013

De rodelbaan bij Col de la Schlucht is erg leuk.Ook heerlijk wandelen en klauteren. En het meer bij Geradmere is heerlijk vertoeven, alleen erg toeristisch.

• Lukkie, 25-08-2013
    • rondje meer 's avonds om bevers te spotten
    • het grote meer op korte afstand
    • hardlopen door de bergen
    • genieten van de natuur op en rond de camping
    • genieten van de rust!

21 vragen over Camping Domaine des Messires (Glamping)

• Marielle , 09-03-2019

Zwembad in omgeving?

Hallo,

Onze dochter (en ik stiekem ook) zijn niet zulke helden in meertjes als het op zwemmen aan komt. De camping lijkt me prachtig, voor de verkoeling is het meer super. Maar we zijn wel echt zwemmers op vakantie, is er een leuk zwembad in de omgeving? Zeg binnen een 20 minuten rijden?

• Sienna de groot, 21-01-2019

Kind veiligheid

Gezin met 2 kids waarvan de jongste 4 jaar zonder zwemdiploma.

Hoe diep is het meer? Is deze meteen diep?

De ideale camping voor ons denken we alleen zijn we bang dat we non stop de kinderen in de gaten moeten houden bij het meer bij de lodge tenten van Tendi vandaar mijn vraag.

Nathalie, 15-02-2019

Hoi Sienna,

Het meer loopt niet meteen af. De kinderen kunnen ook niet als ze op het pad lopen zo in het meer vallen. Er zitten op het hoge stuk ook kampeerplaatsen tussen. En bij het lage stuk loopt het meer af. Ik ben er nu al een paar keer geweest met kleine kinderen en vond dat tot nu toe heel goed gaan.

• Susan, 26-06-2017

honden in het meer

Mogen honden in het meer zwemmen?

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig