Camping L'Ecolonie

Meer camping info
Tonen op kaart

19 reviews over Camping L'Ecolonie

• 9Maarten van der Eijden07-10-2019

Fijn, helemaal voor de groene vakantieganger.

Deze woonwerkgemeenschap van 25 mensen is Nederlands. Goede sfeer en heerlijk vegetarisch eten, wat de pot schaft. 90 procent wordt zelf geproduceerd; jouw vakantie eco voetafdruk is dus laag.

Alleen gereisd in april 2019

• 2018
    6Astrid26-09-2018

ambivalent

Het is een natuurlijke camping met een menselijkemaat als uitgangspunt. Prettig dat er geen auto's op het terrein mogen, goede ecotoiletten, gezellig kampvuur, fantastisch atelier (goede begeleiding). Veel terugkerende mensen . Prachtige omgeving. Minder aantrekkelijk zijn de kleine plekken ende enorme hoeveelheid kleine kinderen en baby's . Wij stonden (met 2 oudere kinderen van 15 en 17 jaar) tussen 2 gezinnen met kleintjes waarvan de een 5 kinderen had tussen 0,5 en 7 jaar?! Op 3 nachten huilen (afwisselend links rechts) na ging dat de rest van de week dat we er gezamenlijk waren erg goed. Ondanks de regels kan 'spelen' doorgaan tot 22.00 /22.30 uur. De stilte vanaf 23.00 uur zijn ze dan wel weer streng op. "Ouderen" zitten met de jonkies opgezadeld tot laat. Avondrust is een gelukje wat je sommige avonden toevalt. Honden zijn welkom, maar er is verder niets voor honden. Fantastische camping voor het naseizoen!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 9Jeanette29-07-2018

Voor herhaling vatbaar!

Een niet-ingerichte tent gehuurd op de Zilverweide. Een heerlijk groot veld met veel alleen-reizigers of stellen (dus geen gezinnen met kinderen). Gezinnen waren op andere delen van de camping geplaatst, ook prima plekken overigens. Ecolonie heeft een heel eigen sfeer, open, warm, gezellig zonder dat je je verplicht voelt om overal aan mee te doen. De camping is heel goed voorzien en het aanbod van activiteiten is echt interessant. Ik heb een boeiende cursus gevolgd en had moeite met kiezen omdat ook de andere cursussen interessant leken. Zeker een plek om terug te komen, ook in het na-seizoen in het gastenhuis moet het goed toeven zijn.

• 10Staat v/h sanitair
      • 10Eetgelegenheden

Alleen gereisd in juli 2018

• 2017
      9Jan01-07-2017

Gezond en leuk voor kids

Creatief en natuur Bijzondere activiteiten Geen schreeuwkinderen camping

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 10monique30-06-2017

In één woord heerlijk

Ik wist eigenlijk niet zo heel veel van Ecolonie af voordat ik op de website reserveerde. Het was de bedoeling dat ik één nachtje zou overnachten op weg naar huis. Dat werden er veel meer! Het is een prachtige plek, waar veel te ontdekken valt. Prachtige natuur, vriendelijke mensen, goede voorzieningen, schoonheid en goed eten. Wat wilt een mens nog meer?

• 10Eetgelegenheden

Alleen gereisd in juni 2017

• Oude reviews

9Jenny27-08-2016

Heerlijk rustig, schoon en veilig gevoel

Ik heb een fijne week doorgebracht op ecolonie. Heerlijk rustig, geen muziek, telefoon, gereedschapgeluid of auto's. Schoon sanitair. Wellicht was de vorige recensent er in een heel drukke week? De laatste nacht doorgebracht in een kamer. Sober ingericht, echter alles wat je nodig hebt. Denk aan Jeugdherberg. Schoon, goed kussen, prima ontbijt.Prachtige moes- en kruidentuin. Als je wilt snel contact, als je op jezelf wilt zijn wordt dat gerespecteerd. Heerlijke pizza, erg aardige bewoners/participanten. Ik kom graag terug. Dank dat we nog zo laat konden mee eten!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in augustus 2016

• 5Margriet15-08-2016

Je moet er van houden...

Mooie camping, omgeving is afgelegen, daar moet je van houden. Voor kinderen is het denk ik geweldig hier. Wat ik erg tegen vond vallen was het sanitair. Dit werd schoongemaakt door vrijwilligers tegen kost en inwoning. Ik kreeg de indruk dat niet alle vrijwilligers schoonmaakambities hadden, maar meer voor de gezelligheid onderling kwamen. De wc's stonken sterk naar urine. Altijd. Het was ook altijd een flinke wandeling naar de wc's, naar mijn mening waren er veel te weinig. Alternatief waren de compost wc's.... Maar hier kon ik onmogelijk aan wennen. (vliegen, vies en geen handenwas mogelijkheid) Mobieltjes waren uit den boze, maar toch zag ik veel mensen voor hun tent gewoon bellen/internetten. Wat voor ons de druppel was: op ons veld zagen wij campinggasten aan de rand van het kampeerveld op klaarlichte dag wildplassen. Toen zijn we naar een andere camping gegaan.

• 4Eetgelegenheden
      • 1Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in januari 2016

• 9Martinus09-08-2016

Fantastische ervaring met allemaal lieve mensen.

Het gehalte spirituele mensen ligt veel hoger dan thuis; daarom ben je er ook gelijk 'thuis'. Alleen maar positieve energie.

• 9Eetgelegenheden

Alleen gereisd in augustus 2016

• 9Marga16-08-2015

Vakantie op Ecolonie betekent "back to basic"

Ecolonie is een camping waar je je helemaal happy voelt wanneer je niet op zoek bent naar luxe, maar juist naar waarden in het leven als natuur, creativiteit en spiritualiteit. De camping is bijna geheel zelfvoorzienend vanuit een eigen ecologisch biologische groentetuin en geitenboerderij. Brood wordt zelf gebakken. Als gast kun je als je wilt, ook meehelpen in de groentetuin. Er worden heerlijke biologisch-vegetarische maaltijden bereid, veelal vers uit de tuin. Creativiteit staat hoog in het vaandel. In het atelier zijn mogelijkheden tot o.a. speksteen snijden, mozaíeken en tiffany. Er wordt veel muziek gemaakt en theatervoorstellingen door de gasten. Ook worden er de hele zomer door workshopweken georganiseerd, zoals yoga, zang, koken, schrijven. De omgeving is prachtig bosrijk en heuvelachtig en nodigt uit tot prachtige (begeleide) wandelingen. Er is plek voor tenten en caravans en ook zijn er tenten, blokhuten en gites te huur.

• 8Staat v/h sanitair

Alleen gereisd in juni 2015

• 8dane13-08-2015

mooie ervari g

Wij zijn afgelopen week tijdens het kinderfestival hier geweest. De locatie is echt heel fijn en rustig. Leuker dan de website doet vermoeden en veel leuke dingen te doen, ook voor de kids. Als stedelijk, bewuste flexetariers wel wat wennen. Er gelden wat regels: geen mobiel, strikte tijden om koelelement op te halen ivm energieverbruik en veel geitekaas (waar wij geen fan van zijn). Daardoor voelde het soms wat 'nauw'. Wel mooie ervaring en we komen zeker eens terug.

• 6Staat v/h sanitair
      • 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

2 tips over Camping L'Ecolonie

• Johan Vermeulen, 23-07-2012

Houd er rekening mee dat je je op de camping moet houden aan een aantal regels. Naast normale kampeerregels (bijvoorbeeld stiltetijden) hebben deze te maken met het ecologische karakter van de camping. Verder zijn er in de buurt van de camping geen (grote) supermarkten.

• Anonymous, 03-07-2015

Kom hier in de zomer voor de beste ervaring! (Wij komen hier al 10 jaar lang)

1 vraag over Camping L'Ecolonie

• Chloé Melgarejo, 15-06-2016

liften naar Ecolonie

Beste vakantiegangers, Ik ben opzoek naar een lift vanaf Nederland naar Ecolonie. Ik ga daar twee maanden werken en wil niet voor een hele dure trein betalen. Ik heb niet meer dan een backpack bij me en een kleine extra tas.

Graag hoor ik van iemand. Op Facebook een berichtje sturen is ook helemaal oké.

met lieve groet,

Chloé Melgarejo