Camping Fontenoy

8.1Fantastisch

Frankrijk, Lorraine (Lotharingen), Fontenoy-le-Château (Vosges)

8.1Fantastisch

• 6.7Eetgelegenheden

Meer camping info

21 reviews over Camping Fontenoy

• 2018
    8Huib en Myriam27-08-2018

Mooi en fijn verblijf!!

De rust en eenvoud van deze camping is een sterk punt van deze camping. Je voelt je er meteen thuis. De plaatsen zijn groot en mooi vlak. Na aankomst kun je direct zelf een plek zoeken waarna Marlies (de beheerder) je inschrijft. Naast een broodservice is er ook mogelijk om te eten en een pilsje te drinken. De camping zelf ligt midden in de natuur 2 km buiten Fontenoy le Chateau. Een prachtige omgeving waarin je prachtige fiets-/en wandeltochten kunt maken De routes lopen door een geweldige omgeving regelmatig afgewisseld door authentieke dorpjes waarin de tijd stil heeft gestaan (naar het lijkt). Ook mooie fietstochten langs het Canal des Vosges, Wij hebben een leuk verblijf gehad en komen zeker eens terug! Marlies, bedankt!!

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2018

• Oude reviews

9Chris10-08-2017

Super camping, gemoedelijk, schoon en gezellig

De camping is rustig gelegen. Daar de camping niet geheel vol was konden we zelf een plek naar wens uitzoeken. Veel plekken zijn voorzien van veel schaduw. Stroom en water zijn altijd dichtbij de plekken. Met kleine kinderen is de centrale speelplek ideaal. Als je op het terras voor bij de camping kan je de entree in het zicht houden. Camping straalt gemoedelijkheid uit en is om 22:00 uur geheel stil. WIFI werkt goed, mobiel internet van eigen provider minder door de afgelegen ligging? Restaurant is gezellig en goed betaalbaar. Sanitair is goed te noemen. Afdoende ruimten en wordt netjes schoongemaakt. Wij hebben veel campings gehad in de afgelopen jaren, deze is echt een topper in onze ogen. Kinderen (jong) hebben zich prima vermaakt. In de buurt is in de leuke dorpjes zat te doen. Aanrader!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9Leonne12-07-2017

Gezellige familie camping

De camping is ontzettend geschikt voor families met kleine kinderen. De kinderen kunnen zich de hele dag goed vermaken in de grote zandbak of in het zwembad. Ook zijn er nog speeltoestellen in het midden van de camping. Op die manier hebben de ouders ook lekker vakantie. ;-) Maar ook voor oudere mensen is het een geschikte camping. Doordat deze niet al te groot is, is het er altijd gezellig en gemoedelijk. Het is er heerlijk rustig. Zelfs als de camping vol staat. De beheerster Marlies weet veel over dingen die er te doen zijn buiten de camping. Of het nou gaat over dingen die te bezichtigen zijn of over leuke rommelmarkten. De voorzieningen zijn ruim voldoende. Sanitair gedeelte is er altijd schoon. Je kunt er ook je was doen. De prijzen zijn ook erg aantrekkelijk.

Het is zeker een aanrader

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 8Liesios23-08-2016

Voor rustziekers

Een heerlijke camping om tot rust te komen. Wij waren hier met de camper en dachten te gaan fietsen, maar daar is het voor niet geoefende fietsers als wij te heuvelachtig voor. Marlies, de Nederlandse eigenaresse is heel behulpzaam en gastvrij. En je kunt 's avonds heerlijk bij haar in het restaurant eten voor een meer dan billijke prjs. Wij komen zeker terug!

• 10Eetgelegenheden

Marlies, beheerdster, 09-09-2016

Als u langs het kanaal fietst kunt u 73 km fietsen zonder te klimmen de ene kant op en ook de andere kant op kunt u een flink aantal kilometers fietsen zonder te klimmen. Het blijft een feit dat de 2 kilometer terug naar de camping omhoog gaat, dat is even afzien. Groetjes marlies

Gereisd met partner in augustus 2016

• 8J. Rijk05-08-2016

Rustige en ruime camping

Als je op zoek bent naar rust is camping Fontenoy een uitstekende plek. Ruime schaduwrijke plekken en een eigenaresse die veel weet over de omgeving. Je kunt er rustig, maar niet al te spectaculair wandelen. Fontenoy le Chateau is een innemend plaatsje, waarvan de ruïne echt wel bijzonder genoemd mag worden. Sanitair is schoon. De camping adverteert met wifi over heel de camping, maar de dekking is niet al te best.

Marlies, beheerdster, 09-09-2016

De wifi is dit jaar inderdaad wat gestoort geweest. De telefoonmaatschappij heeft, naar aanleiding van mijn telefoontjes, de lijn schoongemaakt en gerepareerd en nu is het weer goed. Volgend jaar komt er een nieuwe antenne met dubbele sterkte. Dit is nodig omdat tablets en telefoons een zwakker signaal hebben dan de laptops waarmee iedereen vroeger kwam.

Gereisd met partner in januari 2016

• 8fam. Gerritsma13-07-2015

fantastische camping

Een prima camping op een schitterende locatie. De camping heeft zeer ruime plaatsen met stroom en watertappunt. Bij aankomst kun je zelf een plaats uit kiezen. De Nederlandse eigenaresse Marlies is zeer vriendelijk en behulpzaam .De omgeving moet je wel bezoeken met gebruik van auto, fietsen is alleen voor goed geoefenden ! De prijs/kwaliteit is uitstekend zowel de kampeerprijzen als het lekkere eten in het restsurant van de camping.

Marlies, beheerdster, 09-09-2016

Langs het kanaal is het vlak fietsen over en afstand van 73 km. Terug naar de camping moet je wel 2 km omhoog

Gereisd met partner in juni 2015

• 9Robert Jan17-07-2013

Lekker uitrusten op fijne camping

Zeer fijne, rustige camping. Waar lekker gegeten kan worden en het sanitair schoon is. Enige 'nadeel' is de ligging, er moet wat verder gereden worden voor faciliteiten. Maar als dat geen probleem is, heerlijk vertoeven!

Gereisd met partner in juli 2013

• 8FB11-07-2013

Leuke camping

Na een warme dag op de motor aangekomen op deze camping. Waarschijnlijk zagen wij er vermoeid uit daar wij een lekker potje bier kregen. De plaatsen mocht je zelf uiitzoeken. Lekker gegeten in het restaurant van de camping. Sanitair gedateerd doch schoon.

Gereisd met vrienden in juli 2013

• 10anna bos06-09-2012

Ruim voldoende -> dikke tien

Heerlijke onthaast camping, eigenaresse is een geweldig leuke mevrouw,

• 10Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2012

• 7jos26-08-2012

we komen terug!

Tijdens onze fietstocht kwamen we, na een toch wel onverwachtse klim, aan op de camping Fontenoy. Na een kleine aarzeling hebben we toch twee dagen gestaan. De camping is sober, maar dat vinden wij niet erg. Hoogepunt is wel het 'diner' in het restaurant.De eigenaresse van de camping, Marlies, trekt haar schort aan en kookt lekkere en betaalbare maaltijden. De zaak loopt snel vol met expats en Fransen die zich snel vol laten lopen en dan in de auto de heuvel af. Samen met de oude chansons, is dit al een reden om terug te gaan. Andere redenen: Fontenoy is een vergeten dorp, waar de tijd sinds de jaren zestig heeft stil gestaan. Leuke doorkijkjes en vergeelde etalages. Ook de omgeving leent zich voor fietsen en wandelen. Langs het Canal du Vosges ligt een 70 km lang fietspad. Sanitair is wel aan verieuwing toe.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2012

1 tip over Camping Fontenoy

• jos, 26-08-2012 Rapporteren

Langs het canal du Vosges ligt een 70 km langs vrijliggend fietspad. Niet aangegeven en extreem stil.

0 vragen over Camping Fontenoy

Camping Fontenoy info