Camping Yelloh! Village Domaine des Bans

Camping Yelloh! Village Domaine des Banssterstersterster

7.3Goed

Frankrijk, Lorraine (Lotharingen), Corcieux (Vosges)

7.3Goed

• 6.3Eetgelegenheden
  • 7Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh! Village Domaine des Bans voor je op een rij gezet:

• Animatie
Meer camping info
Tonen op kaart

Camping Yelloh Village Domaine des Bans is populair onder gezinnen met jonge kinderen dankzij de animatie, het zwemparadijs en de speeltuinen. Ook is er een visvijver en een meer. De staanplaatsen zijn schaduwrijk. Waar het restaurant modern is, zijn de stacaravans wat gedateerd. Wandel 10 minuten en sta in Corcieux waar een leuke markt is.

569 reviews over Camping Yelloh! Village Domaine des Bans

• 8Jip11-08-2019

Fijne camping in een mooie omgeving

Camping is groot van oppervlak, maar daar merk je weinig van. Te weinig stoelen en ligbedden bij de zwembaden. Verder een prima camping, en in de omgeving is genoeg te doen/zien; - Autodagtocht naar Col de Schlucht, Le Hohneck (naar top lopen 1/2 uur), Markstein waar een rodelbaan is. Le Grand Ballon; supermooi uitzicht, en bezoek aan Vieil Armand (Hartmannswillerkopf) monument van de 1e W.O. - Watervallen van Tendon, Meer van Gerardmer (waar je lekker kunt zwemmen) - Bezoek aan de stad Münster (Ooievaars) en doorrijden naar Colmar in de Elzas - Wijnroute van de Elzas met bezoek aan de leuke stadjes; Eguisheim, Kaysersberg, Riquewihr en Ribeauvillé.
    Bij minder goed weer bezoek het Snoepfabriekje CDHV in Plainfaing, en de houtzagerij in Lançoir. (check vooraf openingstijden) en Château de Haut Koeningsbourg. In Corcieux goede bakker Panou tegenover VVV - bezoek ook Lac de Longemer... Een aanrader. -SuperU in Anould Genoeg te doen!

Gereisd met partner in juli 2019

• 8Arwen03-08-2019

Gewoon leuk

Was een leuke vakantie. De disco is wel wat aan de kleine kant. De zwembaden zijn ook kleiner dan op de foto's. Het animatie team is toch wel het hoogtepunt. Super leuke activiteiten voor jong en oud. Ik ben zelf (bijna) 16 en heb me prima vermaakt. Hele leuke mensen ook op de camping. Alleen jammer dat er geen waterkoker was .

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Jet Tebes23-07-2019

Topvakantie gehad

We hadden vooraf gekeken op zoover naar de beoordelingen en vonden deze niet allemaal even positief klinken. We waarom daarom blij verrast. Het personeel is echt heel vriendelijk en behulpzaam en spreekt allemaal goed Engels en bij de receptie ook Nederlands. Er is leuke animatie. De kinderdisco is wat laat. Er is een karretje dat je soms haalt en brengt zodat je niet ver hoeft te lopen naar de disco en speelhal. Het winkeltje en de ijsjes op de camping zijn goedkoop in vergelijking met wat we gewend zijn van de campings in het zuiden. De omgeving is verrassend mooi. Er is een groot meer om in te zwemmen, een rodelbaan, wandelroutes, fietsroutes, mooie steden, Colmar en Munster. En er waren geen muggen. Ook fijn. We hebben een topvakantie gehad.

• 8Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 5Kelly11-07-2019

Te groot verschil met 5 sterren camping van Yelloh

Domaine des bans was voor ons een teleurstelling. We gaan al meerdere jaren naar campings van Yelloh village (altijd 5 sterren, dat wel) maar vonden deze camping totaal uit de toon vallen bij de andere. Veel minder netjes (rommelig en niet schoon), veel minder te doen, veel mindere en kleinere staplaatsen, weinig te zien in het dorpje. Buiten de camping moet je al snel een half uur rijden voor een uitstapje. Camping heeft geen gezellige vakantiesfeer, zoals wij die bij andere campings wel hebben ervaren. Dit komt denk ik ook doordat heel veel caravans privé eigendom zijn. De te verbruggen afstanden zijn erg groot, zou leuker zijn als dit dichter bij elkaar zou liggen. Rodelen in la schlucht was gesloten wegens miezerregen. Restaurants die hier als tips gegeven waren inmiddels allemaal gesloten (1 opent volgende week opnieuw) Helaas voor ons dus geen domaine des bans meer, wij gaan volgende keer weer gewoon voor 5 sterren

• 5Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2019

• 8Sebastiaan Epping03-06-2019

Aangenaam verrast

Afgelopen Hemelvaart weekend hier verbleven op plaatst 718 wat een super plaats ,weliswaar tegenover Petanque baan maar daardoor vrij uitzicht op de bergen.

Omgeving was voor ons een aangename verassing we kwamen tijd tekort
    Wij zijn wezen Rodellen in La Bresse Hebben Colmar bezocht en de waterval van Tendon Hadden de racefiets mee en in de buurt zijn mooie tochten te maken .

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in mei 2019

• 2018
    8Elisabeth de Jong11-09-2018

Heerlijke vakantie gehad

Een leuke camping voor kleine kinderen. Prima zwembad ( alleen gebruik gemaakt van het buitenbad) voor hen en ook lekker gespeeld in de speeltuinen. Ontvangst was hartelijk en nederlands sprekend. Stacaravan was heel schoon en netjes bij aankomst. De douche is wel aan de kleine kant. Veel gebruik gemaakt van het toiletgebouw. Deze was echt heel schoon. De kampeerwinkel stelt niet veel voor, maar in de dorpjes in de buurt zijn supermarkten genoeg te vinden. Wij hebben niet in het restaurant gegeten, maar de afhaal was goed. Wel erg lang moeten wachten op de bestelling.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 6Metro25-08-2018

Niet voor ons, groot , massaal, onoverzichtelijk

Grote onoverzichtelijke camping. Voor ons te groot, kwartier lopen naar de winkel op de camping en voor de kinderen was de speeltuin veel te ver. Animatieboekhe was onoverzichtelijk waardoor de kinderen niks hebben gedaan. Zwembad was erg mooi. Accomodatie prima maar vol in de schaduw en het weer was al niet zo heel mooi dus de beetjes zon hadden we graag meegepikt. Kinderen hadden gelukkig een spacescooter mee om zich te vermaken. Maar met een groot meer in het midden van de camping best spannend om ze alleen naar het springkussen te laten gaan. Niet de camping voor ons, wij gaan voortaan naar iets kleinere en overzichtelijker campings.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 7Harry en Ina21-08-2018

Geweldig

We hebben hier twee weken met een tent gestaan op nummer 251.Onze plek was erg klein , er kon geen bijzettentje voor de kinderen staan, maar ging op zich ook prima zonder . Dit is het rustige gedeelte van de camping . Wij vonden dit erg fijn. Plekken zijn mooi omheind met een haag. Sanitair is verouderd maar wel goed schoon. Warm water voorziening niet optimaal. Douche en afwaswater te koud. Zwembaden prima. Winkeltje stelt niet veel voor, wel elke dag vers brood , maar genoeg supermarkten in de buurt. Receptie erg vriendelijk. Animatie mag wel een Nederlandssprekend persoon of op zijn minst beter sprekend Engels. Paar grote vijvers voor vissen , niet om te zwemmen. Wij zouden de grote vijver dichtgooien en een groot gezellig centraal punt maken, voor animatie, theater , shows enz. Terras . Dit zou de camping een positieve boost geven. Dit is nu te ver weg /uit elkaar. Omgeving geweldig, kortom een super vakantie!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8Kim14-08-2018

Genoten op deze levendige camping!

Wij zijn net terug van een super leuke vakantie op deze camping,mooie 5 persoonscaravan,ruim,schoon en een heerlijke veranda.Camping is groot,maar van alles te doen.mooie zwembaden,onze kids van 8 en 6 vonden het zwembad met de glijbanen het mooist,ook overzichtelijk vonden wij en heerlijk zwemwater.annimatie toch iets meer verwacht,zoals bv iedere avond een minidisco op een vaste tijd en vast plek,in het boekje was soms onduidelijk.En een aanrader is om er volgend jaar een Nederlandssprekende anninator tussen tedoen,helft is Frans op de camping en de anderehelft Nederlands en een enkele Duitser en Engelse. Aan de receptie wel een medewerker die Nederlands sprak,vriendelijk personeel! Op heel decamping vriendelijke mensen. De omgeving is prachtig,dicht bij een dorpje,op loopafstand.Een super vakantie gehad!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 7Jolanda30-07-2018

Fijne camping!

Fijne camping met veel voorzieningen. Twee heerlijke zwembaden. sport/speelgelegenheid op verschillende plakken en veel water, zelfs twee vijvers speciaal voor honden. Animatie was niet bijzonder, gelukkig wel een tienermeeting waardoor onze kids (16 en 14) Nederlandse leeftijdgenoten konden ontmoeten. De bewaking, in zwarte pakken, kwam wat overdreven over. Ze stuurden om 21.00u de jeugd uit de voetbalkooi, terwijl daarnaast nog kleuters op het speeltoetstel speelden. We hadden erg warm weer en weinig schaduw, maar dat zal in de Vogezen eerder uitzondering zijn. De stacaravan was schoon en ruim, wel wat ouderwets en zowel het hekje, als de deur als de douchedeur klemden. Ze beloofden de parasolvoet die stuk was de volgende dag te vervangen, maar we hebben de hele week niemand gezien... Een waterkoker en broodmes hebben we erg gemist. Toch een plek om terug te komen, ook omdat we de omgeving nog lang niet gezien hebben.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

32 tips over Camping Yelloh! Village Domaine des Bans

• jan, 30-01-2019

europapark, het grootste pretpark van europa op 1,5 uur rijden echt een aanrader

• Sylvia, 06-06-2014

Slippers aan op de veranda bij de caravan, anders splinters! Colmar is een superleuke plaats!

• spamvoorschep, 24-04-2012

Geen stacaravan huren hier.

40 vragen over Camping Yelloh! Village Domaine des Bans

• Marion, 05-07-2018

Tieners

Ik ben 16 is er genoeg te beleven??

Brenda , 09-07-2018

Wij komen 15/8 met 2 meiden van 14.

Moos, 08-07-2018

Weet niet wanneer je naar deze camping gaat, wij zijn er vanaf 13-7 en hebben een 16 jarige dochter bij ons.

• Jan Moret, 19-07-2016

Baby kit

Heeft er iemand ervaring met het huren van een baby bed op het park? Volgens de websitemoet je hiervoor 40 euro betalen en dan zit er geen matras bij. Klopt dit? Anders vind ik 40 euro wel wat aan de hoge kant

• tibby, 20-02-2016

plaats op de camping

Goedendag, Wij willen in juli 2 weken naar deze camping. We zitten te denken om de stacaravan tetras te huren deze worden aangeboden door vacanselect, suncamp en yelloh. Heeft iemand ervaring welke het gunstigst ligt en het mooiste is? We vinden het voor de kinderen ook wel fijn als er Nederlanders om ons heen staan. Groeten Kate

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Peuterbad, Verwarmd, Zwembad

• Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• Betaalde wifiGehele hotel, Op de kamer

• Balkon / terrasTerras
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
  • KeukenKitchenette
  • Huishoudelijke apparatuurKoelkast, Koffie en thee, Magnetron, Strijkijzer, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Op het terreinBibliotheek, Disco