Camping Le Domaine de Champé (Glamping)

Camping Le Domaine de Champé (Glamping)stersterstersterster

6.9Voldoende

Frankrijk, Lorraine (Lotharingen), Bussang (Vosges)

6.9Voldoende

• 5.9Eetgelegenheden

• Kinderopvang
  • Sauna
Meer camping info
Tonen op kaart

Sunelia Domaine de Champé is een rustige familiecamping. Kinderen hebben veel plezier met de animatie en in het zwembad met glijbaan. Ook loopt er een riviertje door de camping. In het restaurant kun je lekker eten of even wat afhalen. De camping ligt wel enigszins afgelegen, maar een daguitstap naar Colmar of Ribeauville is de moeite waard.

122 reviews over Camping Le Domaine de Champé (Glamping)

• 2019
    1anoniem 18-10-2019

Veels te duur, vakantie vroegtijdig afgebroken

Wij betaalden bijna 600 euro om tijdens de herfstvakantie hier naar toe te gaan voor 1 week. Het blijkt een spook camping te zijn waar niks te doen is (voor kinderen). Ik ging er stom genoeg van uit dat je voor dit bedrag wel iets van kinder activiteiten hebt. Er was echter helemaal niks te doen. Er waren ook geen andere gasten behalve 1 ouder echtpaar. De eerste dag was het restaurant alvast meteen "volgeboekt". Wij, als eigenlijk enige gasten, konden er dus niet eten. Er was verder niemand te zien. Ook was er (wellicht logisch), niks open. Geen bakker, geen "snackbar". Alhoewel we in elk geval 3 echt heel zonnige warme dagen hebben gehad, was het buitenzwembad natuurlijk ook niet open. Verder was er een trampoline buiten en een glijbaan. Maar die waren nat en vies. Verder is er in de omgeving weinig te beleven. Tenzij je graag wil wandelen en fietsen, dan is het inderdaad heel mooi. WiFi kost geld, personeel denkt niet met je mee.

• 1Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2019

• 8Milex15-09-2019

Een aanrader!!!

Leuke kleine camping met gevarieerde plekken, wisselend qua grootte. Wij hadden een plek aan de beek. Leuk om dammetjes te bouwen. Ook plekken gezien pal naast het sanitair, deze staan niet aangegeven op de plattegrond! Hier zou ik niet willen staan! Zwembaden leuk, zowel binnen als buiten.Geen gebruik gemaakt van het restaurant, was nogal prijzig. Leuke omgeving waar vooral op sportief vlak veel te doen is. Vlak buiten de camping aan de hoofdweg een bakker waar van alles te halen is. Supermarkten op 15 minuten rijden. Wij hebben een leuke relaxte week gehad en zouden hier zeker nog een keer terugkomen.

• 4Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 9NINA11-08-2019

Mooie, ruime camping met top voorzieningen

Prachtige camping, grote plaatsen van meer 10 bij 10m. Mooie omgeving. Kleine camping met leuk gevarieerd publiek, Nederlanders, Engelsen, Fransen etc. Goed buitenbad en binnenbad. Niet zo druk. Erg mooie camping met veel te doen voor kinderen. Loopt een kleine stroom/ beek door de camping wat leuk is voor de kinderen. Er zijn veel voorzieningen zoals een volleyball veld, voetbal held, trampoline. Sanitair en voorzieningen zijn netjes en schoon. Er zit een super lekker restaurant naast de camping. Ook erg gewild bij de locals dus reserveren is handig. Er is weinig tot geen annimatie.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Charles19-07-2019

Hele leuke knusse camping!

Hele leuke kleine camping midden in de Vogezen. De plaatsen zijn gemiddeld qua grootte en meestal met schaduw door bomen. Het buitenzwembad is leuk en niet te druk. Leuke glijbaan en een apart badje voor de allerkleinste. Het binnenzwembad is simpel maar wel lekker warm. Zowat alle apparaten in de fitnessruimte waren defect, dat was een beetje jammer. We hebben geen gebruik gemaakt van de spa maar zag er wel prima uit. Elke ochtend vers brood uit het ieniemienie winkeltje, die is zelfs voor een Campingwinkel klein. Een normale supermarkt (waaronder een Aldi) vind je op een kwartiertje rijden. Met onze kleine kinderen van 2 en 4 waren we na een week wel uitgekeken op de omgeving, als je houdt van mountainbiken, wielrennen, hiken etc dan zit je hier echt goed. Kortom super fijne camping maar wel enigszins afgelegen. Animatie was overigens super goed en origineel maar wel alleen Franstalig.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    8Marian30-10-2018

Fijne camping, ruime plaatsen, mooi sanitair

Heerlijke camping, vriendelijk personeel, mooie omgeving. Alles bleef ook open op de camping hoewel het naseizoen was.

Gereisd met partner in september 2018

• 9Selma en Peter18-09-2018

Voelde als thuiskomen!

Voor ons een tweede keer op deze camping. Wederom fantastische week gehad. Het voelde als “thuiskomen”. Rust, gezelligheid, leuke animatie ,heerlijk zwembad en lekker restaurant . Top team ! Gastvrijheid zeer hoog in het vaandel ! En zeer schoon op de camping. Onze zoontje heeft ook genoten!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 9Koos K16-08-2018

Prachtige camping met top personeel!

Fantastische camping met bijzonder vriendelijk personeel. Geen gedoe met borgsommen (wij hadden een TAOS gehuurd) en toen we meldden dat we een wijnglas hadden gebroken was de reactie: " Geen enkel probleem, maar heeft u nu nog genoeg? Anders regelen we gelijk een extra glas". Dit hebben we echt wel eens anders meegemaakt. Het is tekenend voor de ontspannen en plezierige sfeer op deze camping. De accommodatie was keurig en helemaal top. Ook de bedden waren uitstekend. Het personeel was bijzonder vriendelijk en ook het restaurant was uitstekend. De voorzieningen (zwembad etc.) waren goed en netjes verzorgd. Mooie verzorgde camping met een prachtige ligging. Absoluut geweldig!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8Rosa01-08-2018

Heel fijn!

Wat een heerlijke plek! Overdag warm, savonds koelt het flink af, waardoor we heerlijk sliepen in onze vouwwagen. Het zwembad is precies groot genoeg voor het formaat camping, en erg schoon. Glijbaan zorgde voor extra vermaak. Door het warme weer hebben we het binnenbad bijna niet gebruikt. De kinderen speelden uren in het beekje/riviertje wat door de hele camping loopt: dammen bouwen, visjes vangen. Animatie leuk en enthousiast, wel vooral Franstalig. Voor onze kinderen geen probleem, die begrepen gewoon wat ze wilden begrijpen :-) Winkeltje klein en prijzig, voor brood prima. Wij komen zeker terug en proberen dan een plekje áan het beekje te bemachtigen!

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 4Jurgen Fleerakkers02-05-2018

Tegenvaller, goed voor 1 keer.

We verbleven op deze camping begin mei. Vriendelijke ontvangst bij aankomst maar totaal niets van informatie meegekregen. Niets betreffende de camping, verblijf, mobilhome, wandelingen, ontspanningsmogelijkheden, omgeving,...totaal niets, nog nooit eerder meegemaakt. De Taos luxe was heel mooi en modern, maar er is geen airco en geen afwasmachiene. We hebben eerder mobilhomes gehad die niet de benaming “luxe” hadden maar wel deze voorzieningen hadden. Het binnenzwembad is erg klein. Het buitenzwembad was nog niet open (ook heel klein). Er was tijdens ons verblijf geen winkeltje, geen bakker. Ook pizza’s waren niet verkrijgbaar. Er is wel een fantastisch bakkertje op wandelafstand. We hadden ons afval netjes gesorteerd, maar kregen te horen dat dit allemaal in dezelfde afvalcontainer moest. De directe omgeving valt tegen. Bussang ligt volledig geïsoleerd en er is werkelijk NIETS te beleven. Ook de andere dorpjes in de buurt zijn mistroostig. Colmar, Eguisheim en Freiburg zijn zeer mooi maar op minstens1uur rijden. Wij hadden deze camping gekozen owv de positieve kritieken maar hadden er veel meer van verwacht en begrijpen niet goed waarom iedereen zo “wild” is van deze camping.

• 2Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in mei 2018

• Oude reviews

9Martine03-09-2017

Geweldig gastvrij!

Wat een verademing deze camping! Alle medewerkers waren stuk voor stuk enorm klantvriendelijk. Het beekje is echt ideaal voor de kids, zwembad en glijbaan voldoende voor ze en de Taos accommodaties heel luxe! Zoek je veel herrie, 24u per dag animatie en als mieren in het zwembad dan moet je hier niet zijn, hou je van een mooie omgeving, rust en ruimte en voldoende vermaak voor kleinere kinderen dan is dit de ideale locatie. Kinderen kunnen zelf van de waterglijbaan!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

13 tips over Camping Le Domaine de Champé (Glamping)

• Miriam, 20-06-2014

La Voie Verte des Hautes Vosges (Het groene pad van de hoge Vogezen) begint in Bussang. Wij zijn met de kinderen naar Le Thillot gelopen, daar wat gegeten en weer terug. Ruim 22 km. Kinderen van 7 en 9 jaar hadden respectievelijk een step en een skateboard bij zich. Geen gezeur, terwijl het ook nog eens behoorlijk warm was. Leuke dagtocht. Ook leuk, wandeling naar de bron van de Moezel, ongeveer 3,5 km van de camping.

• Linda, 24-08-2012

De volgende keer kopen we een Zwitserlandvignet en gaan een dag naar Bazel. Niet ontzettend ver van Bussang af (kleine 100 km) en een leuke stad om te bezoeken.

• Eric Ploeger, 16-09-2012

De wijn route een aanrader

19 vragen over Camping Le Domaine de Champé (Glamping)

• Susan, 03-09-2018

Oudere kinderen

Komen op deze camping in de zomer ook gezinnen met oudere kinderen (tussen de 15 en 18 jaar)

• Susan, 02-09-2018

Oudere kinderen op deze camping ?

Wij zijn een gezin met jonge kinderen (6 en 9) en een puber (16). Komen op deze camping in de zomer ook gezinnen met kinderen tussen de 15 en 18 ?

• Patrice , 30-07-2018

Wassen en drogen

Weet iemand of er wasmachines en wasdrogers op de camping zijn?

Camping Le Domaine de Champé (Glamping) info

• Aantal sterrenstersterstersterster