Bed and Breakfast Le Chevalier des Vosges

Bed and Breakfast Le Chevalier des Vosges

9.3Fenomenaal

Frankrijk, Lorraine (Lotharingen), Bussang (Vosges)

9.3Fenomenaal

BedAndBreakfast Info

Meer bedandbreakfastinfo

57 reviews over Bed and Breakfast Le Chevalier des Vosges

• 10Kees en Anneke13-08-2019

We hebben een prachtige week gehad bij Hans !

Voor het eerst met de racefiets naar de Vogezen geweest. Logeren bij Hans was voor ons perfect. Goed geslapen, lekker ontbijten, overdag er op uit, eind van de middag ( met een ijskoud biertje ) Tour de France kijken bij Hans op een groot scherm, s' avonds had Hans verrassend en heerlijk eten voor ons klaar. Bussang was voor ons de ideale uitvalsbasis om de cols in de zuidelijke Vogezen te beklimmen. Noordelijk van Bussang liggen o.a de Petit- en Grandballon en Le Markstein. Zuidelijk de Ballon d' Alsace, de Servance en Planche des Belles Filles. ( en rondom nog heel veel meer ! 😅 ) Prachtig ! Een bezoek aan Colmar ( zeer opmerkelijk centrum ) is ook zeer aan te bevelen. Bij warm weer is een bezoek aan het meer bij Gerardmer heerlijk. Er zijn trouwens meer meren in de buurt waar het dan zeer goed vertroeven is. Hans bedankt ! We komen zeker ( misschien wel meerdere keren ) terug in Le Chevalier des Vosges !

• 2018
    8van Driel02-08-2018

Heerlijke tussenstop

Prima adres in de Vogezen. Wij verbleven voor de derde keer als tussenstop vanuit zuid Frankrijk bij Hans voor één nacht. Goede kamers, goed eten. Een aanrader.

Met oudere kinderen

• 10Geurs-De Boeck01-08-2018

Een aanrader

Goede ligging , vriendelijke ontvangst veel en lekker eten.

• 9Paul en Harriët31-05-2018

Fantastisch en een echte aanrader!

Zeer gastvrij en heerlijk eten. De ideale uitvalsbasis voor activiteiten in deze regio alsmede een superadres om als tussenstop te nemen, onderweg naar bv Zwitserland of Italië.

• 2017
    9Jos en Tiny12-06-2017

Geweldige Chambre d'Hotes, prima service

Alles was goed. Goede ontvangst superlekker eten, prachtige ligging , mooie uitvalsbasis voor fietstochten of wandeltochten

• Oude reviews

10Ineke04-07-2016

Super verblijf in Bussang!

Met z'n vieren (2 echtparen) hebben we zes nachten gelogeerd in Le Chevalier. Nette kamers met eigen badkamer, ruimte met bar om gezellig met elkaar iets te drinken, zitjes buiten. Voor het eerst in de Vogezen, wat een prachtige omgeving, veel fiets- en wandelmogelijkheden! We hebben genoten van de goede verzorging, elke ochtend een lekker ontbijt met vers brood, croissants, een eitje etc. en s'avonds een verrassend 3-gangen menu, elke dag met verse ingrediënten gemaakt door Hans, echt heerlijk! Kortom, we hebben genoten, een verblijf in Le Chevalier is echt een aanrader!

• 10jacques24-06-2016

Soms doen mensen gastvrij. Hans is gastvrij.

Een leuke, kleine B&B in een mooi deel van de vogezen. Met een eigenaar die het sprekend voorbeeld is van hoe "hostmanship" hoort te zijn. Vanaf het eerste e-mail contact tot en met het laatste ontbijt straalt Hans gastvrijheid uit.

Wij komen hier zeker nog een keer terug.

• 9Leo Vermeer15-06-2016

Weer een paar heerlijke dagen !

Voor de tweede keer zijn we vier dagen in deze gezellige B&B geweest. Schone kamer, verzorgd ontbijt en 's avonds lekker diner samen met gastheer Hans. We kregen van hem weer goede tips: Bezoek aan Parc de Wesserling en naastgelegen textielmuseum. Notre-Dame Du Haut in Ronchamp en Balade à Chateau-Lambert, een oud dorpje. Zeer de moeite waard. Met dank aan onze fijne gastheer. Hans, we komen zeker weer terug.

• 9Dorien10-08-2015

GENIETEN!

Een geweldige stek in een vriendelijk plaatsje in de prachtige omgeving van de Vogezen en op 20 km van de Elzas wijnroute! Le Chevalier is een mooie en verzorgde villa (voorheen hotelletje) met gezellige kamers, goede bedden en schoon sanitair op de kamer. Er is een gezellige huiskamer met bar, boeken, zithoek, stamtafel, TV, spelletjeskast en er is een terras. In de eetkamer wordt 's avonds gezamenlijk met de andere gasten aan de grote eettafel heerlijk gedineerd, erg gezellig! Hans is een fantastische gastheer; vriendelijk, rustig en een meesterkok! Hij heeft altijd goede tips voor uitstapjes en wandelingen in de omgeving. Je voelt je er direct thuis. Wij komen terug!

• 9Leo Vermeer14-06-2015

Wat waren het drie fijne dagen !

Tijdens onze trip door Elzas-Lotharingen zijn wij in het zuiden in Bussang beland. Het logeren in de B&B van Hans, Le Chevalier, was een fijne ervaring. Een karakteristiek huis, een comfortabele kamer, goed ontbijt en 's avonds een heerlijk diner. Heel gezellig, mede door Hans als zeer betrokken gastheer en uitstekende kok. Hans hartelijk bedankt en graag tot een volgende keer. Leo en Riet Vermeer uit Cadier en Keer.

4 tips over Bed and Breakfast Le Chevalier des Vosges

• Henk M.J.M. van Beers, 02-08-2012

Aan te bevelen is het fietspad, gelegen op het trace van de voormalige spoorweg, met als stopplaats: Auberge des Fontaines. Ook het "theatre du peuple" is een aanrader.

• tomdegroot, 09-05-2013

Neem je racefiets of mountainbike mee en maak een adembenemende tocht door de Vogezen. Nog geen 300m vanaf Le Chevalier kun je over een prachtig fietspad (!) langs de Moezel de vallei verkennen. Op enkele kilometers van Le Chevalier kun je ook de bron van de Moezel vinden!

• Ans , 22-05-2012

Prima om te wandelen en te fietsen. De Voie Verte begint/eindigt tegenover het hotel.

0 vragen over Bed and Breakfast Le Chevalier des Vosges

Bed and Breakfast info