Vakantiehuis Moulin du Repaire

Meer vakantiehuis info

19 reviews over Vakantiehuis Moulin du Repaire

• 2019
      10Herman en Marja09-12-2019

Geweldig wat een mooie plek en wat een gastvrije b

Het is een geweldige plek. Wat een rust. We hadden de eerste week warm weer dus volop genoten van het zwembad. Fietsen naar het dorp gaat prima met ondersteuning. Het huis is van alle gemakken voorzien het ontbreekt je aan niets. De gastheer is zeer vriendelijk en de hele dag bezig zonder dat je hem ziet of hoort. Hij heeft heerlijke pizza's voor ons gebakken in de buiten oven. Het water kabbelt rustig in het beekje die ook de watermolen verzorgt. Het was een heerlijke vakantie bedankt Derk en Ineke .

Gereisd met partner in september 2019

• 10Ad19-06-2019

schitterend

Een droomplek met een schitterend verrassend authentiek huis met een eigen kabbelend beekje, een eigen meertje met een dam, een draaiend watermolenrad een mooi zwembad en vooral ook: een gouden gastheer en gastvrouw : Derk en Ineke. Eigenlijk zouden we ons wat moeten inhouden, anders is het ,vrezen wij, altijd bezet. Maar de eerlijkheid gebied het ons er niet omheen te draaien. Alle voorzieningen zijn er en als je wat te vragen hebt, of er gaat wat stuk: meteen antwoord en geregeld. Het weer was niet top, maar elke dag had Derk een kruiwagen stookhout klaar staan. We hebben prachtige wandelingen gemaakt (Ook op eigen terrein kun je makkelijk een behoorlijke wandeling maken) In St Leonard op een paar km drie bakkers drie supermarkten en drie (!) kleine musea. Alleen: er is, terwijl het een prachtige middeleeuwse straatjes heeft, maar één terras. Die laten wat kansen liggen. Maar in de omgeving is werkelijk van alles te vinden.

Gereisd met vrienden in mei 2019

• 2018
      10Familie Koens21-08-2018

Klein paradijs!

We hebben wederom genoten van het liefdevol onderhouden paradijs van Derk en Ineke. Het was voor ons de 4e keer dat wij bij jullie waren en het voelde echt als thuiskomen. Zowel voor kleine kinderen als voor grote kinderen is er zat te doen. De pizzaoven is geweldig! Veel visjes gevangen in de vijver ook dit jaar. Bedankt weer Derk en Ineke en wellicht tot ziens weer ; )

Foto: 2011-2018

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 10Alfred Degens21-08-2018

Heerlijk!

Wij hebben echt genoten van deze prachtige locatie. Wij verbleven in de Gitte. Alles was keurig verzorgd en schoon, de keuken al voorzien van de basis producten en op de slaapkamers heerlijke bedden van Noord-Europese lengte.

De gastheer, Derk, stond altijd voor ons klaar wanneer we vragen of hulp nodig hadden en gaf ons graag adviezen over mooie wandelingen en leuke plaatsjes in de omgeving. Gastheerschap en privacy staan bij Derk duidelijk voorop want ondanks zijn aanwezigheid in de Maison hadden wij toch het gevoel dat we de plek helemaal voor ons zelf hadden.

Ook wij hebben mogen genieten van de heerlijk pizza's uit de pizzaoven. Kortom heerlijk bourgondisch eten, lekker luieren bij het zwembad en af en toe een flinke wandeling maken dat wij met veel plezier terugkijken op deze vakantie.

Gereisd met partner in juni 2018

• 9René en Wobby20-07-2018

Fantastische week!

Als een cursiste van de schildersgroep van Johan Timmers kan ik zeggen dat het een zeer geslaagde week was. Een prachtige locatie met veel mogelijkheden om te schilderen. Een heerlijk relaxte en ongedwongen sfeer . Tijd om te schilderen in de ochtend en in de middag ontspannen bij het zwembad, wandelen op het 13 ha groot terrein of op de jeu de boulbaan. We hadden een geweldige gastheer aan Derk, hij deed er alles aan om ons verblijf zo prettig mogelijk te maken. Zo hebben we onder zijn begeleiding pizza's gemaakt die in de grote steenoven gingen. Partners die niet schilderden verrichten hand- en spandiensten zoals boodschappen en het bereidden van de lunch met de heerlijke salades. Met elkaar verzorgden we het diner in de avond. Verrassend zijn de schilderwerkstukken van een ieder geworden mede dankzij de deskundige begeleiding van Johan. Een heel mooi resultaat! Kortom een week die wat ons betreft voor herhaling vatbaar is!!

Gereisd met vrienden in juli 2018

• 10Yvonne de Wit20-07-2018

In een woord Geweldig

Een prachtige locatie en geweldige ambiance. De gastheer (eigenaar) was hoffelijk, bewoog mee met de behoeften van de groep, voegde in positieve zin veel toe en was mede verantwoordelijk voor een onvergetelijke week. We hebben geschilderd met de groep “Johan Timmers” uit Lunteren. Warm ontvangst op een schilderachtig mooie plek waar het klaterende geluid van de watermolen ons even de dagelijkse beslommeringen deed vergeten. Het landgoed is zo schitterend, dat wij besloten om (naast het bezoeken van het nabijgelegen dorpje) op het landgoed te blijven schilderen. Ook het avondprogramma was onvoorspelbaar leuk. In de watermolen bevond zich een “bioscoop” waar (naar behoefte) filmhuisfilms werden vertoond. Ook was er een prachtige steenoven voor pizza’s, een joules de boulesbaan waar we (onder het genot van ijskoude Merlot) menig wedstrijdje hebben gespeeld. 4 prachtige doeken geproduceerd. Derek, bedankt voor de gastvrijheid. Yvonne x

Gereisd met vrienden in juli 2018

• 10Andrea en Piet-Jan06-01-2018

geweldige locatie

We waren hier met onze kinderen en kleinkinderen (4). En toen we arriveerden was het net een sprookje waar we in terecht kwamen. Alles klopte in het huis. Bedden heerlijk, alles wat je maar nodig had in de keuken, speelgoed voor de kleintjes - echt top! Er was voor iedereen wel wat te doen. Het zwembad was elke dag een grote trekpleister. Het meertje was erg leuk om een beetje te peddelen. Derk en Ineke waren zeer gastvrij en samen met hen werd het pizzabakken een groot feest. Zeker een aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• Oude reviews

9Barbara26-08-2017

Absoluut een aanrader, mooi huis en prachtige plek

Wij waren met een groep van zes volwassen en 6 kinderen. Het huis is mooi en ruim en de omgeving prachtig en heerlijk rustig. De eigenaren waren er niet toen wij aankwamen, maar dit was verder prima geregeld en wij konden alles goed vinden. Zwembad is mooi en ook de pizza 's uit de pizza oven zijn heerlijk. Absolute aanrader.

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 9Elly en Jos06-07-2017

Het voelde als thuis komen!!

Voor de 2e keer een vakantie doorgebracht in de gite van Derk en Ineke; dit keer voor 2 weken. Toen we het weggetje afreden naar de gite voelde het als thuis komen; wat een mooie omgeving en wat een rust en ruimte. De 1e week voelden we ons als bewaarders van Moulin du Repaire; Jos en ik bewaakten samen het fort. In de 2e week werd het grote huis bewoond door Derk, Ineke en hun vrienden en dat bracht veel gezelligheid met zich mee en natuurlijk met z'n alleen pizza bereiden en gezamenlijk verorberen. Nu we het toch over eten hebben; in Ambazac is het prima lunchen in hotel des Voyageurs en als je in Limoges bent ga dan lunchen in La Parenthese, te vinden in Cour du Temple. Nog een laatste tip: breng zeker een bezoek aan de expositie "le Papier a du Style" in Le Moulin du Got, even buiten Saint-Léonard. Een verrassende tentoonstelling over jurken uit de tijd van Marie Antoinette, hoeden en sieraden en allemaal gemaakt van papier. Adembenemend! Derk en Ineke, dank voor jullie gastvrijheid en tot de volgende keer.

Gereisd met partner in juni 2017

• 9Maria28-03-2017

Hoera

Met de hele familie; inclusief 5 kinderen tussen de 0 en 5 jaar de hele week genoten. Heerlijke plek, geschikt voor kleine kinderen. Heel fijn huis met voldoende privacy, en voldoende ruimte om met elkaar te zijn. Stille nachten, prachtige omgeving. Huis is goed voorzien, aan alles is gedacht. extra dekens, bordenwarmers, krijtjes voor bij het krijtbord, speelgoed, boeken enz..

Gereisd met jonge kinderen in februari 2017

Vakantiehuis Moulin du Repaire info