Landhuis Maison Courbarien

• Kinderopvang
Meer landhuis info

29 reviews over Landhuis Maison Courbarien

• 9Mieke15-09-2014

Citaat kinderen: "beste vakantie ooit"

Leuke vakantie Huis is gelegen in een heel rustig dorpje, voor alle excursies moet de auto genomen worden maar dan verblijf je ook in een mooie omgeving Het huis is voorzien van alle basisbehoeften, niet luxe, wel hygiënisch Het personeel is geweldig, behulpzaam, lief, ontzettend kindvriendelijk,... Het eten is basic maar daardoor prima voor kinderen, lekker en voldoende

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 9Nancy06-09-2014

Totaal ontzorgde vakantie!

Wat heerlijk: na een druk jaar een paar weken heerlijk eten zonder te koken en vrolijk spelende kinderen die aan de slag zijn met het animatieteam. En dat alles terwijl je een wijntje drinkt en een boekje leest of lekker een stuk gaat fietsen. Kortom: alle dagelijkse beslommeringen worden voor even helemaal overgenomen door het team van de touroperator. Verder was het gezelschap van de andere ouders bijzonder: de gesprekken tijdens het diner terwijl de kinderen elders met het team aten, de avonden bij het kampvuur, de wandelingen door de bossen en stadjes in deze prachtige omgeving. De kleinschaligheid maakt de contacten op vakantie heel persoonlijk.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2014

• 9Maarten01-09-2014

Al na één week uitgerust... laat staan na twee!

Wat een geweldige tijd hebben we met z'n drieën (6, 7, ik) gehad! Het enthousiasme, de passie en de volledige toewijding van het gehele team zijn werkelijk onovertroffen. De kinderen hebben genoten van de picknicks bij meertjes en bruggen, van het rivierkreeftjes vangen, van het bramen plukken, van de speurtocht door het bos, van van van.... En ik als ouder heb óók genoten, en niet alleen omdat de kinderen het goed hadden. Wat dacht je van diners bij kaarslicht met fijne mensen, fietstochten, elke avond kampvuur... Ik zeg: aanrader!!

• 10Monique Creutzburg28-08-2014

Een absolute aanrader

In jaren niet meer zo genoten van een vakantie. Ik wil Harry en zijn team hiervoor bedanken. Wij voelden ons er helemaal thuis. De gastvrijheid was enorm. Zeer goede balans tussen 'tijd voor de ouder' en 'samen iets met de kinderen doen'.
    Het eten was iets te goed, want ik krijg nu klachten van mijn dochter thuis! We hebben ons geen moment verveeld en toch kom je ook tot rust.
    De locatie is afgelegen, maar dat geeft niets, aangezien er genoeg auto's zijn en/of het team van Harry altijd bereid is iemand weg te brengen. Belangrijk was dat ouders een veilig gevoel hadden; de kinderen konden nergens heen. Absolute aanrader dus als je enorm veel plezier wilt hebben!! Monique

• 10Sander26-08-2014

Geweldig, voor herhaling vatbaar

Het landhuis ligt prachtig in de natuur, tussen verschillende echte franse dorpjes. Alles is omheind, je kan nergens tussen door, dus erg kindvriendelijk. zwembad is gewoon goed, lekker voor een heerlijke duik. Volgend jaar ben ik er zeker weer

Gereisd met vrienden in januari 2014

• 10Kris26-08-2014

Geweldig vakantieadres!

Als je als alleenstaande ouder met jonge kinderen een geweldige vakantie wilt vieren dan is dit zeker een aanrader. Met mijn drie kinderen (3,5 en 7) heb ik hier 2 weken gelogeerd, het was in 1 woord fantastisch. Het team onder aanvoering van Harry is erg gastvrij en zeer kindvriendelijk, ze doen hun uiterste best om het iedereen naar hun zin te maken. De kinderen worden met leuke thema's diverse keren in de week vermaakt door het animatieteam, hierdoor heb je als ouder de ruimte om ook zelf leuke dingen te gaan doen. Ik de omgeving kun je heerlijk wandelen en zijn er leuke uitstapjes met of zonder kinderen te maken. Qua eten en verzorging zat het ook helemaal goed, geen standaard lopend buffet maar vers bereide maaltijden die zeer smaakvol waren. Kortom als je voor jezelf en je kinderen een leuke ontspannende en gezellige vakantie zoekt dan is Maison Courbarien 'the place to be'!!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 9Eline25-08-2014

Heerlijk!

Wat heb ik samen met mijn zoontje van 6 genoten van alle gastvrijheid en organisatie van Harrie en zijn team. De kracht, betrokkenheid en flexibiliteit om iedereen zich thuis te laten voelen is uitzonderlijk.

Binnen de muren is alles zo kindvriendelijk dat je als ouder echt ook tot rust komt. Het programma dat het team voor de kinderen elke week weer in elkaar zet en met zoveel enthousiasme uitrolt, geeft je kind en dus jou als ouder echt het gevoel dat je welkom bent en onderdeel van Maison Bourbarien wordt...

Waar ze echt toe instaat zijn is dat ze voor jou en je kind van het verblijf in Maison Bourbarien echt een beleving maken. Dat is beide weken echt goed gelukt! Het weer liet wat te wensen over, maar dat kan je alleen de weergoden kwalijk nemen.

Wanneer ik zou beoordelen met een 10, dan lijkt het net alsof ik mogelijk niet kritisch ben en makkelijk hoge cijfers geef. Vandaar mijn dikke 9.

Warme groeten, Eline

• 8GTR12-08-2014

Uitstekend vakantievieren!

Prima locatie om met je kid(s) vakantie te vieren. Het huis ligt iets wat afgelegen, maar met veel mooie wandelroutes in de buurt. Met een auto liggen een aantal mooie 'attracties' en stadjes binnen handbereik. Bijvoorbeeld een klimbos dat zowel voor kids als volwassen uitdagend is! Ook ligt er een prima strandje op een halfuur rijden. Zowel de eigenaar van de accommodatie, zijn bar- en keukenhulpen, alsmede het animatieteam, etc zijn super. Zij zorgen er echt voor dat je als ouder, maar ook als kind een geweldige vakantie beleeft. Prijs/kwaliteit verhouding is goed. Zowel ontbijt/lunch zijn meer dan voldoende en van prima kwaliteit en ook het diner is elke avond een verassing. Soms eten de kids apart en soms samen met de ouders. Ook hierdoor leggen de kids snel contacten. Elke avond wordt er door de ouders (vrijblijvend) geborreld bij 't kampvuur. Tot slot heeft het huis een grote omheinde tuin, waar speelvoorzieningen en een zwembad zijn ondergebracht,

• 10Evelien11-08-2014

Puur onthaasten in prachtige omgeving

Prachtig oud landhuis met enorme tuin waarin verschillende speelvoorzieningen voor kinderen, een (compact) zwembad en een paar zeer ruime tenten. Kinderteam doet er zeer veel aan om het de kinderen naar de zin te maken en werkt daarin samen met het team van het huis. Het team van het huis o.l.v. Harrie doen er werkelijk alles aan om het de (alleenstaande) ouders naar de zin te maken. Geweldige locatie en topvakantie!

• 10Jolanda06-06-2014

Alles klopt in St. George la Pouge. ..

Prachtig authentiek frans landhuis waar je je direct thuisvoelt! Je kunt er heerlijk wandelen en wordt dan altijd wel verrast door de natuur. Een ree, haas, roofvogel of prachtige bloemen. Maar uiteindelijk zijn Mieke en Harrie de reden dat het zo genieten is. Wat een lieve, hartelijke en gezellige mensen die ook nog eens heerlijk kunnen koken. Gaan we zeker nog eens naar toe.

Gereisd met partner in mei 2014

5 tips over Landhuis Maison Courbarien

• vakantiekoffer, 04-02-2014 Rapporteren

Kom met eiegn vervoer zodat je zelf weg kan gaan, bij deze locatie is niks in de buurt, geen winkels of leuke uitstapjes, vervoer noodzakelijk, maar doorrijden is nog beter ;-)

• Hans van Brussel, 05-06-2014 Rapporteren

Vooral de wandelingen in de omgeving zijn een aanbeveling waard

• Harm walta, 11-05-2013 Rapporteren

In de streek rond Guéret is altijd wat te doen. De diversiteit van de landschappen nodigt uit tot dromen, wandelen, op ontdekkingstocht gaan of vissen. Te voet of op de fiets is trouwens de beste manier om de geheimen van deze streek te ontdekken via 25 routes en langs 475 kilometer paden en mountainbikegebieden door de vallei van de la Gartempe, of van de Creuse of door het prachtige bos van Chabrières.

0 vragen over Landhuis Maison Courbarien

Landhuis Maison Courbarien info

• Aantal personenMeer dan 12

• Gratis wifiOp de kamer

• Balkon / terrasAanwezig
    • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
    • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Gratis bedlinnen, Koffie en thee, Strijkijzer, Wasmachine

• Op het terreinTerras
    • Overige servicesHanddoeken(service), Wasserette