Bed and Breakfast Domayne les Rues

9.5Fenomenaal

Frankrijk, Limousin, St. Bonnet la Rivière (Correze)

9.5Fenomenaal

BedAndBreakfast info

Meer bedandbreakfast info

78 reviews over Bed and Breakfast Domayne les Rues

• 2019
    10Ineke van Leeuwen18-07-2019

Van mij krijgen ze een 10!

Prachtig 17de eeuws herenhuis in franse stijl ingericht door 2 super lieve en gastvrije eigenaren! Gezellige woonkeuken, smaakvol en uitgebreid ontbijt, grote tuin met allerlei privacy volle zitjes, zwembad, zandbak en schommels. In de grote tuin is ook nog een rustig gelegen Jurt en Gîte. Fijne bedden en een eigen badkamer met toilet. U kunt hier zeker goed verblijven!!

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Lies & Joost30-05-2019

Volgende keer gaan we in de gîte!

Domayne les Rues is een fijne en rustige plek met mooie en ruime kamers in een plezierige en rustige omgeving. Domayne les Rues beschikt ook nog over een gîte en een joert. Ons verblijf in de 'rode kamer' was precies wat we wilden: een tussenstop van een paar dagen op weg naar Zuid-Frankrijk en Spanje. Dat we tijdens onze roadtrip op de terugweg nogmaals een paar nachten hier hebben doorgebracht zegt waarschijnlijk wel genoeg: rust en en genieten en voor herhaling vatbaar! Berna en Fred zijn daarbij bijzonder gastvrije en innemende 'hosts'. Ook hun indrukwekkende bibliotheek is beschikbaar voor de gasten, zodat je altijd wat te lezen hebt als je net dat ene boek bent vergeten.

Gereisd met partner in mei 2019

• 2018
    9Alexander M21-10-2018

Je eigen mini château in voormalig duiventil

In juni verbleven wij enkele dagen in de gîte van Domayne les Rues van Fred en Berna. De oorspronkelijk uit de 17e eeuw daterende duiventil is fantastisch omgetoverd tot een eenvoudig, maar comfortabel en authentiek mini château. Midden in een mooie landelijke en groene omgeving kan je hier helemaal loskomen van de drukte van de stad. Op de op het land werkende boeren na, lijkt het leven in de Franse campagne en de kleine dorpjes bijna stil te staan. Vervelend is dat allerminst! Samen met het karakteristieke hoofdhuis, de prachtige grote tuin met zwembad en de goede zorgen en gastvrijheid van Fred en Berna is Domayne les Rues een klein paradijs in de Corrèze. Dank voor de hartelijke ontvangst en het heerlijke verblijf!

Gereisd met partner in juni 2018

• 9Ad en Marianne08-06-2018

Wij hebben genoten, een echte aanrader!!

Hele gastvrije ontvangst door Berna en Fred. Ligt in een rustig dorpje, vrij in de mooie natuur, met vele zithoekjes! Flexibele gastheer en vrouw, heerlijk vegetarisch eten! Ruime mooie kamer met zithoek!

Gereisd met partner in juni 2018

• Oude reviews

10Edwin & Petra13-08-2017

Een heerlijke plek om tot jezelf te komen maar ook met de verzekering van de goede zorgen en volle aandacht van Fred en Berna

Gereisd met partner in april 2017

• 9Arno Haartsen27-07-2017

Zo n heerlijke plek

Bij aankomst vanaf de weg is de locatie niet aansprekend Maar vanaf het moment dat we ontvangen werden door Berna en Fred voelden we ons thuis. Een mooi verbouwd authentiek Frans landhuis ademt sfeer uit. Mooie ruimtes, zeer ruime slaapkamer en buiten een mooi landgoed met gezellige plekjes om te zitten. Het ontbijt is uitzonderlijk. Zeer goed eten en leuk om met andere gasten aan de grote tafel in de eetkamer te ontbijten. Fred kan als fietsliefhebber mooie routes voorleggen, we mochten zijn gps gebruiken. Fred en Berna zijn fantastische gastvrouw en -heet. We hebben genoten!

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Jacomijn, Roger, Feline en Milou03-07-2016

Frans paradijsje

Een heerlijke vakantie gehad in de gite van Berna en Fred! Samen met onze 2 kleine meisjes (3 en 1 jaar) 2 weken vertoefd in het knusse huisje. We voelden ons gelijk thuis. Huisje is van alle gemakken voorzien en veel fijne plekjes om te zitten, ook bij slecht weer. Een heerlijke spot om helemaal tot rust te komen. Zwembad voor de deur met schoon water en fijne temperatuur. En ook voor kleintjes een ondiep deel waar onze oudste heel veel uurtjes heeft gespetterd en gespat. 2 ezels, een paard, hond Boris en poes Panter zorgen ook voor gezelligheid. Veel dagtochtjes gemaakt naar schattige dorpjes in de buurt (saint robert, segur le chateau) maar ook iets verder weg (aanraders: sarlat, hautefort, collonges la rouge, beaulieu, argentat, treignat) of de meren lac du causse of lac bariousses waar je heerlijk kunt zwemmen. De meeste plekken 'worth- visiting' zijn te bereiken binnen een uur. Maar ook de ritjes in de auto zijn geen straf door het prachtige landschap van de Correze. Geen zin om te koken? Een aantal dagen per week kun je aanschuiven aan de gezellige tuintafel voor een vegetarisch maal. Berna is een superkok dus daar lik je je vingers bij af! Korom, het was een hele fijne vakantie, en we komen zeker nog een keer terug! Dank lieve (oom) Fred en (tante) Berna voor de gastvrijheid. We hebben genoten. 'Ooievaar'! liefs van ons, Roger, Jacomijn, Feline en Milou

Gereisd met jonge kinderen in juni 2016

• 9benjamin mulder19-08-2015

Heerlijke vakantie!!

Wij hebben 2 weken een heerlijke vakantie gehad in Domaye Les Rues. Met ons zoontje van 1 jaar was het prima vertoeven. We hadden een eigen kamer en ons zoontje mocht in de bibliotheek slapen. Hierdoor minder snel wakker worden door geluiden etc. We hebben tevens genoten van het fantastische zwembad!! Meedoen aan een vegetarische maaltijd is ook een aanrader! Je hebt hier heerlijk de ruimte en in de omgeving zijn gezellige dorpjes te vinden. Al met al erg genoten van deze vakantie! Het ontbijt was voornamelijk Biologisch waardoor het allemaal erg gezond was. Helaas geen croissantjes (en dat in France) maar bij navraag bleek dat daar weinig behoefte aan was van de meeste gasten. Is dus wel mogelijk! Fred en Berna zijn overigens altijd aanspreekbaar, hebben zat tips voor leuke uitjes in de omgeving. De Gite zag er ook al erg leuk uit.... Wellicht voor de volgende keer een optie! Berna en Fred bedankt voor de leuke 2 weken!!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 10Mieke en Joost01-08-2015

Steeds geweldig

Voor het derde jaar zijn wij op doorreis naar onze vakantie bestemming bij Berna en Fred geweest. Een prachtige stek met mooie en ruime kamers, vriendelijk en zeer gastvrij ontvangst en heerlijk eten!! Ook de kinderen hebben genoten...met name van het zwembad!!! Inmiddels ook vrienden en familie meegenomen die ook zeer enthousiast zijn over Domayne les Rues!!

Gereisd met vrienden in juli 2015

• 10Maureen28-07-2015

"goede wijn behoeft geen krans"

Berna & Fred zijn lieve, warme en gastvrije mensen. We voelden ons al vanaf het eerste moment thuis. Leuke gasten ontmoet, lekker ontbeten, genoten van de vegetarische kookkunst van Berna, heerlijk gezwommen bij 35-45 graden in het mooie zwembad. Het huis is heel mooi, lekker koel en smaakvol ingericht. De gite hebben Berna & Fred zelf verbouwd en ingericht en het is gewoonweg prachtig! We hebben de gite meteen geboekt voor een volgende vakantie. De Corrèze is lieflijk, mooi met hele vriendelijke mensen. In Objat lekker gegeten bij Lou Cantou, op 14 juli 's avonds naar Pompadour geweest en op donderdagavond naar een dorp geweest met kraampjes met lokale producten te koop die je vervolgens aan lange tafels kon opeten (al dan niet ge-bbqed). Er was live muziek. En zowel lokalen als toeristen deden hieraan mee. Erg gezellig! Berna & Fred, we hebben genoten in jullie paradijs, een beetje als God in Frankrijk ☺️ Heel erg bedankt en tot gauw! Lieve groet, Niels, Maureen & Tessa

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Bed and Breakfast Domayne les Rues info