Vakantiehuis La lègerie

51 reviews over Vakantiehuis La lègerie

• 2018
    9Lotte14-09-2018

Fantastich, gastvrij en relaxed

Wederom een heerlijke vakantie gehad bij Anne en David. Ten opzichten van de vorige keer waren er een paar mooie wijzigingen doorgevoerd; de ruimte rond het zwembad is vergroot, waardoor je daar nu ook lekker kunt zitten of liggen op een van de stoelen. Het speelveld naast het zwembad is ruimer opgezet. En last but not least; er is een fantastich mooi nieuw huis bij gekomen in een van de schuren. Wij verbleven daar niet, maar heb wel even binnen mogen kijken en het zag er prachtig uit, van alle gemakken voorzien en mooi uitzicht over het terrein en de visvijver. Ook zeer genoten van David zijn kookkunsten en de mogelijkheid voor pizza of lasagna aan huis op de dagen dat er geen table d'hotes was. Het terrein is overzichtelijk, genoeg te doen voor de kinderen en leuke plaatsen en meren in de omgeving om te bezoeken.

• 9Carel Reuser11-09-2018

In één woord: fantastisch! Gastvrijheid en vrijheid blijheid staan bij Anne en David, gastvrouw en gastheer, hoog in het vaandel. De diverse woningen zijn compleet en volledig uitgerust. De omgeving biedt alle gelegenheid voor mooie wandelingen, fietstochten, of autoritjes indien niet anders mogelijk. En David kan heerlijk koken, niet onbelangrijk.

Gereisd met vrienden in juni 2018

• 10Luc en Margriet06-09-2018

Leuke vakantie

Mooie natuur met heel gezellige dorpjes. Genoten van de prachtige omgeving en de vele meertjes. Anne en David hebben ons heel goed verwend. Lekkere table d'hôtes en verse Lazagna's. Ook het ontbijt geleverd aan huis, was mooi meegenomen. Prachtig domein met voor iedereen wat wils, ik heb heel wat uurtjes in de vijver gevist, heerlijk ontspannend, terwijl mijn vrouw een boekje aan het lezen was. Wij zaten in le Petit Prince. Heel fijn voor 2 personen met een mooi uitzicht op het meer, s' morgens vroeg zagen we zelfs enkele hertjes water drinken uit het meertjes. Leuk en rustique. Wij zullen veel reclame maken. Groeten Luc en Margriet

Gereisd met partner in september 2018

• 9Fam. Van der Marel03-09-2018

Een buitengewoon mooie en plezierige accommodatie.

Wij verbleven een week in 'Le Petit Prince'. Prijs-kwaliteitverhouding van deze accommodatie is zonder meer zeer goed (qua ruimte, privacy en voorzieningenniveau). Verder een prima broodservice (elke dag vers, lekker brood), verzorgd door gastvrouw Anne en erg plezierig dat er vier van de zeven avonden een goed bereide 'table d' hôtes' was, dankzij gastheer David, die van professie kok is. De ligging met een eigen visrijk meertje is rustiek en verdient ook een negen. Het niet-gemaaide deel van het veld is een vlinderparadijs. Kortom, La Lègerie is een aanrader!

Gereisd met partner in augustus 2018

• 7Johan De Caluwe02-09-2018

Tot rust komen in de natuur!

zeer mooie plek om tot rust te komen, mooi domein, dichtbij het bos, ook de zwemvijver waar de honden naar hartenlust kunnen in zwemmen is een pluspunt. Ook het feit dan de eigenaar kookt (gewone keuken), speelde mee in onze keuze. Het is gezellig tafelen voor een eerlijke prijs, de porties zijn voldoende, en ook nog 2x keuze uit pizza's of lasagne. Dagelijks mogelijkheid om brood te bestellen, dat dan rond 8u30 discreet aan de deur wordt gezet. De gite zelf vonden wij zelf vrij basic, alles is aanwezig, maar is nog vatbaar voor verbetering. (bv. afwerking plafond slaapkamer e.d.) Eigenaars zijn vriendelijk, behulpzaam, steeds aanwezig als je ze nodig hebt, zonder je onnodig lastig te vallen. Wat wij misten? : vliegenramen zodat je de gite eens kan verluchten, meer info over de omgeving, voldoende wandelkaarten.

Gereisd met partner in juni 2018

• 9Carolien02-09-2018

Kindvriendelijk, lekkere table d’hote

Gites gelegen op een kindvriendelijk terrein (fietsjes, zandbak, speeltuin, degelijke trampoline). Groot zwembad met hekje errond (poortje kon best nog wat vaster gemaakt worden). Nieuwste gite is echt een pareltje, (erg ruim) ingericht voor 6 personen met veel keukenmateriaal, apart terras en zicht op de vijver. We hebben er heerlijk geslapen, erg ruime kamers, geen lawaai in de buurt. Table d’hote van gastheer David is aanrader, lekkere, verse keuken, en fijn dat de kids hun hoofdgerecht al wat vroeger krijgen ;-)

Geen echte bezienswaardigheden, winkels, bakker,... op wandelafstand of vlakbij. Ook geen gezellig dorpscentrum in de buurt, dus ligging misschien niet ideaal. 30-45 min rijden brengt je anderzijds wel naar enkele leuke dorpjes, grotten, zwemmeer, grote supermarkten,... Gastvrouw Anne kan je hierbij wel de nodige tips geven en doet dit met veel plezier.

• 10Saskia31-08-2018

Heerlijk!

Een super locatie, in een prachtig gebied met lieve eigenaars. Wij verbleven twee weken in huisje Le Creuset. Erg ruim huis, buiten is met een aantal traptreden te bereiken waar je een heerlijke plek hebt aan de zijkant van het huis met schaduw van de bomen. Met de zeer warme temperaturen welke wij hebben gehad echt heel erg fijn. Het is een waar paradijs voor kinderen op het terrein. Op 5 min rijden is een geweldig zwemmeer gelegen Le Grand Etang. Een gedeelte is afgezet voor de kleine kinderen. La Lègerie is rustig gelegen en voor alles moet je wel een stukje in de auto. Wij hebben een super vakantie gehad en als je er bent geniet dan ook van de zelfgemaakte jam van David en Anne. Echt té lekker!!

• 9Simone Willemse30-08-2018

Rust, ruimte, genieten. Een super vakantie!

Wij hebben een top week gehad! Onze gite was zeer ruim, schoon, van alle gemak en comfort voorzien en kindvriendelijk . We hadden een groot terras en schitterend uitzicht op groen. Het zwembad is heerlijk en de kinderen kunnen ook gebruik maken van fietsjes en ander buitenspeelgoed. Voor het eerst voelden wij rust op vakantie doordat onze kinderen ( 3 en 6 jaar) vrij konden spelen, samen met andere kinderen. Wij hebben vrijwel de hele week van Davids kookkunsten gebruik gemaakt. Wat een verwennerij en hoe gezellig! David en Anne zijn zeer gastvrij, kennen de omgeving goed en geven je graag tips. De omgeving is prachtig! We zijn met de auto op pad geweest naar dorpjes , marktjes en meren. Als je wilt bijkomen van hectiek en wilt genieten van een rustieke Franse omgeving is La Lègerie echt een aanrader.

• 10B. Reuser28-08-2018

het ultieme vakantie vieren

Ik kom er al jaren met mijn vrouw. Dit jaar met een hele groep, familie. We werden zeer gastvrij ontvangen. Hebben met z'n allen 4 dagen heerlijk gedineerd onder de abrie, dankzij de voortreffelijke kookkunst van David en de charmante bediening van Anne. Je komt er in alle opzichten tot rust, een mooie omgeving, stilte en volop gelegenheid om te wandelen te fietsen , te golfen en een boek te lezen. Kortom ; het ultieme vakantie vieren.

Gereisd met vrienden in juni 2018

• 10Falco28-08-2018

Fantastisch plek voor een ontspannen vakantie

We bezoeken La Legerie al vele jaren en komen elke keer met plezier terug. Dan genieten we weer van de rust, het uitzicht en de gastvrije ontvangst. Elke ochtend vers brood en regelmatig een heerlijk diner van David, gastheer en tevens kok. In de omgeving genoeg mogelijkheden voor wandelen en andere sportieve recreatie of het bezoek van een lokale markt in omliggende dorpjes.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2018

0 tips over Vakantiehuis La lègerie