Vakantiehuis La lègerie

Kleine hotelsWeer vandaag18°11°
Vakantiehuis La lègerie
9,3

41 reviews over Vakantiehuis La lègerie in het Nederlands

Mooie en rustige vakantie met heerlijk weer.

Mireille hofman
23-10-2018

Heerlijke vakantie in het mooie Frankrijk. Vele wandelingen gemaakt in de mooie bossen, mooi natuurgebied met vele meertjes. Echt een rustvakantie waar er geen verkeer is en waar je nog de ongerepte natuur hebt. Aangename gastheer en gastvrouw die zorgen voor privacy en er altijd zijn als je ze nodig hebt. Kortweg aan te raden.

fantastiche vakantie in een mooie regio

Philip Caenen
7-10-2018

Voor Anne, David en de kleine gastheer Daan is er niets te veel om de gasten van hun Gites thuis te laten voelen, dit gaat van de verse broodjes voor het ontbijt (aan de gite geleverd) tot de thema avonden (super verse lasagna en pizza) warm aan de gite geleverd. verder kon je altijd vrijblijvend aanschuiven tot de table d'hote voor een 3 gangen menu voor zeer economische prijzen, ook voor de kids was er altijd wat wils.

wij hebben verbleven in hun meest recente Gite die voorzien was van alle comfort: 3 ruime slaapkamers, badkamer; volledig ingerichte keuken, wasmachine, grote leefruimte en terras dat uitkeek op de vijver van het domein

het domein zelf was voorzien van een groot zwembad, een visvijver, veel fietsjes en speelgoed voor de kids,

De streek was zeer rustig (de gite is gelegen in een natuurgebied)

ze was zeer mooi om verkennen met op 30 min rijden verschillende bezienswaardigheden, zwemgelegenheden enz.

we kijken met veel plezier terug naar onze vakantie bij la legerie en we keren zeker nog een keer terug,

Heerlijke vakantie

Johan
21-9-2018

Een goed verblijf gehad in de knusse, gezellige gite bij David en Anne. Het geheel is fijn gelegen op het Franse platteland in alle rust met een prachtig meertje erbij. De kinderen hebben lekker kunnen spelen en zwemmen in het ruime zwembad. 'S avonds hebben we regelmatig aangeschoven voor de table d'hote bereid door David die heerlijk kan koken. Er is in de nabije omgeving veel te doen, zoals zwemmeertjes, echte Franse marktjes en kastelen die een bezoek waard zijn. La Legerie is een aanrader voor wie op zoek is naar een ontspannen verblijf in de natuur.

Fantastich, gastvrij en relaxed

Lotte
14-9-2018

Wederom een heerlijke vakantie gehad bij Anne en David. Ten opzichten van de vorige keer waren er een paar mooie wijzigingen doorgevoerd; de ruimte rond het zwembad is vergroot, waardoor je daar nu ook lekker kunt zitten of liggen op een van de stoelen. Het speelveld naast het zwembad is ruimer opgezet. En last but not least; er is een fantastich mooi nieuw huis bij gekomen in een van de schuren. Wij verbleven daar niet, maar heb wel even binnen mogen kijken en het zag er prachtig uit, van alle gemakken voorzien en mooi uitzicht over het terrein en de visvijver.

Ook zeer genoten van David zijn kookkunsten en de mogelijkheid voor pizza of lasagna aan huis op de dagen dat er geen table d'hotes was.

Het terrein is overzichtelijk, genoeg te doen voor de kinderen en leuke plaatsen en meren in de omgeving om te bezoeken.

Carel Reuser
11-9-2018

In één woord: fantastisch! Gastvrijheid en vrijheid blijheid staan bij Anne en David, gastvrouw en gastheer, hoog in het vaandel. De diverse woningen zijn compleet en volledig uitgerust. De omgeving biedt alle gelegenheid voor mooie wandelingen, fietstochten, of autoritjes indien niet anders mogelijk. En David kan heerlijk koken, niet onbelangrijk.

Leuke vakantie

Luc en Margriet
6-9-2018

Mooie natuur met heel gezellige dorpjes. Genoten van de prachtige omgeving en de vele meertjes.

Anne en David hebben ons heel goed verwend. Lekkere table d'hôtes en verse Lazagna's.

Ook het ontbijt geleverd aan huis, was mooi meegenomen. Prachtig domein met voor iedereen wat wils, ik heb heel wat uurtjes in de vijver gevist, heerlijk ontspannend, terwijl mijn vrouw een boekje aan het lezen was. Wij zaten in le Petit Prince. Heel fijn voor 2 personen met een mooi uitzicht op het meer, s' morgens vroeg zagen we zelfs enkele hertjes water drinken uit het meertjes. Leuk en rustique. Wij zullen veel reclame maken. Groeten Luc en Margriet

Een buitengewoon mooie en plezierige accommodatie.

Fam. Van der Marel
3-9-2018

Wij verbleven een week in 'Le Petit Prince'. Prijs-kwaliteitverhouding van deze accommodatie is zonder meer zeer goed (qua ruimte, privacy en voorzieningenniveau). Verder een prima broodservice (elke dag vers, lekker brood), verzorgd door gastvrouw Anne en erg plezierig dat er vier van de zeven avonden een goed bereide 'table d' hôtes' was, dankzij gastheer David, die van professie kok is. De ligging met een eigen visrijk meertje is rustiek en verdient

ook een negen. Het niet-gemaaide deel van het veld is een vlinderparadijs.

Kortom, La Lègerie is een aanrader!

Tot rust komen in de natuur!

Johan De Caluwe
2-9-2018

zeer mooie plek om tot rust te komen, mooi domein, dichtbij het bos, ook de zwemvijver waar de honden naar hartenlust kunnen in zwemmen is een pluspunt. Ook het feit dan de eigenaar kookt (gewone keuken), speelde mee in onze keuze. Het is gezellig tafelen voor een eerlijke prijs, de porties zijn voldoende, en ook nog 2x keuze uit pizza's of lasagne. Dagelijks mogelijkheid om brood te bestellen, dat dan rond 8u30 discreet aan de deur wordt gezet.

De gite zelf vonden wij zelf vrij basic, alles is aanwezig, maar is nog vatbaar voor verbetering. (bv. afwerking plafond slaapkamer e.d.) Eigenaars zijn vriendelijk, behulpzaam, steeds aanwezig als je ze nodig hebt, zonder je onnodig lastig te vallen. Wat wij misten? : vliegenramen zodat je de gite eens kan verluchten, meer info over de omgeving, voldoende wandelkaarten.

Kindvriendelijk, lekkere table d’hote

Carolien
2-9-2018

Gites gelegen op een kindvriendelijk terrein (fietsjes, zandbak, speeltuin, degelijke trampoline). Groot zwembad met hekje errond (poortje kon best nog wat vaster gemaakt worden). Nieuwste gite is echt een pareltje, (erg ruim) ingericht voor 6 personen met veel keukenmateriaal, apart terras en zicht op de vijver. We hebben er heerlijk geslapen, erg ruime kamers, geen lawaai in de buurt. Table d’hote van gastheer David is aanrader, lekkere, verse keuken, en fijn dat de kids hun hoofdgerecht al wat vroeger krijgen ;-)

Geen echte bezienswaardigheden, winkels, bakker,... op wandelafstand of vlakbij. Ook geen gezellig dorpscentrum in de buurt, dus ligging misschien niet ideaal. 30-45 min rijden brengt je anderzijds wel naar enkele leuke dorpjes, grotten, zwemmeer, grote supermarkten,... Gastvrouw Anne kan je hierbij wel de nodige tips geven en doet dit met veel plezier.

Heerlijk!

Saskia
31-8-2018

Een super locatie, in een prachtig gebied met lieve eigenaars. Wij verbleven twee weken in huisje Le Creuset. Erg ruim huis, buiten is met een aantal traptreden te bereiken waar je een heerlijke plek hebt aan de zijkant van het huis met schaduw van de bomen. Met de zeer warme temperaturen welke wij hebben gehad echt heel erg fijn. Het is een waar paradijs voor kinderen op het terrein. Op 5 min rijden is een geweldig zwemmeer gelegen Le Grand Etang. Een gedeelte is afgezet voor de kleine kinderen. La Lègerie is rustig gelegen en voor alles moet je wel een stukje in de auto. Wij hebben een super vakantie gehad en als je er bent geniet dan ook van de zelfgemaakte jam van David en Anne. Echt té lekker!!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis La lègerie in Pensol, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis La lègerie zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.