Camping Le Vaurette

8.1Fantastisch

Frankrijk, Limousin, Monceaux-sur-Dordogne (Correze)

8.1Fantastisch

• 6.4Eetgelegenheden

Meer camping info

Camping Le Vaurette is een rustige camping in de Dordogne vallei, direct aan de rivier. Vermaak je in het zwembad of bij de animatie. Voor de jeugd is er elke avond een kampvuur naast de rivier. Er zijn activiteiten in de omgeving zoals wielrennen, wandelen, de watervallen van Mural bekijken of klimmen en klauteren langs de rivier.

111 reviews over Camping Le Vaurette

• 9Lizanne04-08-2020

Fantastisch voor tieners

Ons verblijf op camping Le Vaurette was fantastisch. Natuurlijk hadden we wat bedenkingen in verband met het coronavirus, maar op de camping zelf hebben we ons alleen maar veilig gevoeld. Het sanitair wordt iedere dag zeer schoon gehouden. In twee weken tijd heb ik geen vies toilet meegemaakt en was misschien een keer of twee het toiletpapier op. Dat wil wat zeggen. Daarnaast hangt er op ieder toilet spul om het toilet mee te reinigen. Ook zijn er buiten alcoholpompjes om de handen mee te desinfecteren. De bezetting was in de periode dat wij er waren zo’n 60% ten opzichte van normaal vanwege afzeggingen. Gelukkig geen gedoe met tijdsslots bij het zwembad ofzo, gewoon gaan als je zin hebt

Dan de camping zelf: voor tieners fantastisch. Iedere avond kampvuur en veel gezelligheid. Onze kinderen hebben veel vrienden gemaakt. We hadden er al veel verhalen over gehoord en alles is uitgekomen. Dat we volgend jaar weer terugkomen zegt genoeg!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 2019
    8Liesbeth klouwens16-09-2019

Geweldig

Verrassend leuke camping.heb me heel erg thuis gevoeld.mooie rustige boomrijke camping.zou zo weer terug willen.

Gereisd met partner in september 2019

• 9Fam. Herfst18-08-2019

Zalig.

Mooie rustige camping waar je je heerlijk kan ontspannen. We hadden een plek aan de rivier. Voor de deur een stroomversnelling waar je geweldig vanaf kan met een band of luchtbed. Elke dag lekker vers brood bij 't campingwinkeltje. Bij 't restaurantje kan je voor de kids echte frikadellen halen. We hadden ook een koelkastje gehuurd. Zo handig. Leuke animatie. Alles lekker klein. Prof. Animatiejongen ingevlogen vanuit Groningen. Topper. Mooi zwembad met uitzicht op de begroeide heuvels. Elke dag fijn m'n baantjes gedaan. Alles top.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9MvBrom11-08-2019

Mooie camping aan de Dordogne!

Mooie camping gelegen direct aan de rivier. Alles netjes verzorgd. De camping heeft vooral Nederlandse bezoekers. Ontspannen sfeer, en kinderen in alle leeftijden. Onze kinderen van 12,10 en 6 hadden het naar hun zin. Leuk om met banden van de stroomversnelling in de rivier af te gaan. Fijn dat het zwembad tot 21.00 open is! Prima bar vooraan op de camping en een leuke bar / kroeg bij het zwembad. Bij de bar vooraan kun je ook wat eten, maar deze gaat (helaas) om 20.30 dicht. De bar bij het zwembad blijft tot 24.00 open, daar kun je ook pizza’s bestellen. ’s Avonds is er eigenlijk vooral voetbal, tafeltennis en petanque, met verlichting dat is fijn! Op zondag een Open Podium waar iedereen mag optreden. Verder nog wat beperkte activiteiten, voor ons was dat prima. De directe omgeving is mooi en niet heel druk. Prima voor een wandeling of bezoeken van mooie dorpjes.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 7Lisa08-08-2019

Heerlijke week gehad.

Ruim een week aan de rivier gestaan, dit zijn prachtige plaatsen in de schaduw. Wij waren hier met onze jongens van 10 en 12. Ze hebben zich goed vermaakt. Jongeman van de animatie, die alles alleen deed, maakte er wat leuks van. Toiletten waar wij gebruik van konden maken waren gezamenlijke voor dames/heren/kids wat niet mijn voorkeur heeft. Op ieder toilet hing wel spul om bril te reinigen en er werd regelmatig schoon gemaakt. Regels bij het zwembad waren wisselend, meestal mocht je springen en met een bal spelen, maar niet tijdens toezicht. Wat mij betreft niet nodig om het niet toe te staan tijdens toezicht. Het maakte het juist leuk voor de jongens als dit wel kon. Anders was het erg saai. Uitzicht vanaf het zwembad/camping is echt prachtig, precies zoals op het plaatje. Brood kun je niet bestellen, niet te laat gaan als het druk is op de camping. Winkel is wel een stukje rijden. Meeste uitjes zijn wel een stuk rijden.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 6Mw Wij07-08-2019

Voor ons geen pubercamping!

De Camping ziet er netjes uit en ook de ontvangst bij aankomst is prima. De eigenaresse straalt tot dat moment alle bereidwilligheid uit om het verblijf tot een succes te maken. Wij waren echter met 2 families, totaal 6 kinderen in de leeftijden van 4, 11 en 13/14. Met name richting de pubers is de eigenaresse niet vriendelijk. Na 00.00 uur wordt er zowel richting kinderen als ons ouders gedreigd dat we niet meer mogen praten. kinderen worden als te lawaaierig gezien na thuiskomst van het kampvuur. De eigenaresse laat weten dat deze camping geen pubercamping is.. maar dat rust van groot belang is... Wij gaan dan ook niet weer naar deze camping.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Vriend31-07-2019

Mooie camping

Mooie camping, sanitair werd twee keer per dag schoon gemaakt. Wij hadden een plek op het c veld. Prima plekken, voldoende ruimte voor ons vijfjes. Veel jeugd, wat heel leuk is maar als er al een hechte groep is is het lastig om daar tussen te komen. Onze Kids 15, 12 en 8 zijn erg makkelijk in contact leggen. ''s avonds zijn er sportactiviteiten,' 's ochtends kids club voor wat jongeren Kids. Rivier is leuk, visjes vangen en kikkervisjes of met je band dobberen in de stroming. Zwembad is mooi maar simpel, helaas mag je er alleen maar zwemmen, geen balletje of zwembad artikelen mag er gebruikt worden. Een barretje waar sfeer is, is er niet echt, er wordt namelijk geen muziek gedraaid. Kids moeten met oordopjes naar hun muziek luisteren. Dus gezellig een wijntje/biertje doen nabij het zwembad zit er niet echt in. Zo blijven de volwassenen vooral bij de tent of caravan.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2018
    8Daphne28-08-2018

Fijne plek!

Fijne, rustige camping met mooie ruime plekken, zeer goed zwembad en prachtige rivier met geweldige stroomversnelling-glijbanen voor kinderen. Prijs-kwaliteit is zeer goed! De animatie viel een beetje tegen, er was niet veel en weinig enthousiasme. Gelukkig is er voor kinderen genoeg te doen. Ook in de omgeving mooie uitvalplekken. Op loopafstand een fantastische klim en klauter wandeling dwars door een vallei vol watervalletjes, mooie bruggetjes en hoge uitzichten. De plekken aan de rivier zijn echt prachtig.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Simone26-08-2018

Super!

Hele nette camping waar veel Nederlanders naar toe gaan. Dit was prima. Mooie, ruime en vlakke plekken. Sanitair erg netjes. Ook de omgeving eromheen werd nauwlettend in de gaten gehouden en goed opgeruimd, erg netjes dus. Naast een fijn zwembad ook vertier mogelijk in de rivier. Kortom, top!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Jeroen23-08-2018

Never change a winning team

Never change a winning team, zeggen ze als je steeds je wedstrijden blijft winnen met het team dat er staat... Le Vaurette lijkt deze uitspraak uitgevonden te hebben. We kwamen hier 21 jaar geleden ook en toen zag de camping er al net zo uit als nu. Er is in opzet en concept maar weinig veranderd in de tijd. Oke, de hurktoiletten zijn weg. En de munttelefoon is weg. Daarmee ook het laatste beetje Franse nostalgie. Voor de rest is Le Vaurette de 13e provincie van Nederland. Zie verder de plus en minpunten. We hebben ons vermaakt, maar dit was echt wel de laatste keer.

+Een echte tenten-caravan camping met minimale verhuur van stacaravans +Gezinscamping +Activiteiten +Mooi zwembad +Supermarkten op respectabele afstand +Winkeltje +Sanitair +Rivier

-Terugkerende/ rondhangende jeugd na kampvuur waar te weinig toezicht op is -Geen muziekje bij restaurant/ bar -Eten tot 20:30u en dan klaar -Wifi dramatisch -Verder rijden voor sight seeing

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Camping Le Vaurette info