Camping Le Vaurette

Weer vandaag19°-1°
Camping Le Vaurette
8,1

Omschrijving
Camping Le Vaurette is een rustige camping in de Dordogne vallei, direct aan de rivier. Vermaak je in het zwembad of bij de animatie. Voor de jeugd is er elke avond een kampvuur naast de rivier. Er zijn activiteiten in de omgeving zoals wielrennen, wandelen, de watervallen van Mural bekijken of klimmen en klauteren langs de rivier.
Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Speeltuin

100 reviews over Camping Le Vaurette in het Nederlands

Fijne plek!

Daphne,
28-8-2018

Fijne, rustige camping met mooie ruime plekken, zeer goed zwembad en prachtige rivier met geweldige stroomversnelling-glijbanen voor kinderen. Prijs-kwaliteit is zeer goed! De animatie viel een beetje tegen, er was niet veel en weinig enthousiasme. Gelukkig is er voor kinderen genoeg te doen. Ook in de omgeving mooie uitvalplekken. Op loopafstand een fantastische klim en klauter wandeling dwars door een vallei vol watervalletjes, mooie bruggetjes en hoge uitzichten. De plekken aan de rivier zijn echt prachtig.

Super!

Simone,
26-8-2018

Hele nette camping waar veel Nederlanders naar toe gaan. Dit was prima. Mooie, ruime en vlakke plekken. Sanitair erg netjes. Ook de omgeving eromheen werd nauwlettend in de gaten gehouden en goed opgeruimd, erg netjes dus. Naast een fijn zwembad ook vertier mogelijk in de rivier. Kortom, top!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Never change a winning team

Jeroen,
23-8-2018

Never change a winning team, zeggen ze als je steeds je wedstrijden blijft winnen met het team dat er staat... Le Vaurette lijkt deze uitspraak uitgevonden te hebben. We kwamen hier 21 jaar geleden ook en toen zag de camping er al net zo uit als nu. Er is in opzet en concept maar weinig veranderd in de tijd. Oke, de hurktoiletten zijn weg. En de munttelefoon is weg. Daarmee ook het laatste beetje Franse nostalgie. Voor de rest is Le Vaurette de 13e provincie van Nederland.

Zie verder de plus en minpunten. We hebben ons vermaakt, maar dit was echt wel de laatste keer.

+Een echte tenten-caravan camping met minimale verhuur van stacaravans

+Gezinscamping

+Activiteiten

+Mooi zwembad

+Supermarkten op respectabele afstand

+Winkeltje

+Sanitair

+Rivier

-Terugkerende/ rondhangende jeugd na kampvuur waar te weinig toezicht op is

-Geen muziekje bij restaurant/ bar

-Eten tot 20:30u en dan klaar

-Wifi dramatisch

-Verder rijden voor sight seeing

Prima camping

Michael,
22-8-2018

Nagenoeg volledig Nederlandse camping met hier en daar een verdwaalde Brit of Fransman. De camping is ingedeeld in 7 zones met een grote variatie in plekken qua schaduw/zon, groot/klein en rustig/druk. Prachtig uitzicht vanaf de F & G zones over de Dordogne. Hou rekening met aflopende plekken.

Voor onze smaak iets te veel ons-kent-ons, veel gasten die hier al jaren komen en elkaar kennen. Naast wat jonge gezinnen veel oudere jongeren van 13-18 jaar. Op zich niets mis mee maar het zorgt ervoor dat het wat langer rumoerig blijft op de camping, iets wat wij juist wel prettig vinden.

Sanitair was prima, gedateerd maar netjes en redelijk schoon (1x per dag). Minpuntje; de warm water voorziening voldoet niet. Douche is lauw als er meerdere in gebruik zijn en het afwaswater is altijd koud/lauwwarm. Vervelend met vettige vaat.

Al met al gewoon een prima camping in een streek waar genoeg te doen is. Wij zouden er zonder twijfel zo weer boeken

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Super leuke vakantie

Ilse,
15-8-2018

Heel leuk dat er elke avond een kampvuur was voor de oudere jongeren. Zo hebben deze toch nog wat te doen. Ook werd er veel voor de jongere kinderen gedaan door het leuke animantieteam. Top gedaan Jil!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Leuk voor dit jaar

Familie De Bruin,
12-8-2018

Eerste indruk van de camping is oh jee als dit maar goed komt.. Tenten en caravans staan in het middengebied hutje mutje op elkaar.. En inderdaad veel tieners wat die hier te zoeken hebben is voor ons een raadsel. Rivier en zwembad zijn allebei leuk. in de weide omgeving niks te doen voor jeugd. Wij trokken er om de dag erop uit . Als je het niet erg vindt om een stukje te rijden zijn er genoeg dingen te doen.

We hadden een mooi plekje aan de buitenkant van de camping met uitzicht over weiland. Dat maakte een hoop goed.

Voor de rest is de camping rommelig en is het verloop groot (heel groot) in een week 4 nieuwe buren gehad. Op en afbouw maakt het ongezellig druk. Er worden meerdere gezinnen op een plek toegelaten wat het ook niet rustiger maakt. Het sanitair is prima te noemen niks op aan te merken.

Wel af en toe druk bij het afwassen maar waar niet... Rocamadour is een aanrader net als Tour de Merle.. Wel goede schoenen aan doen.

Bijzonder mooie camping!

Monique,
6-8-2018

Een geweldige camping met grote plaatsen en veel activiteiten waar zeer enthousiast aan werd meegedaan. Beetje jammer was de verveeld kijkende dame van de animatie. Alles kostte haar duidelijk te veel moeite. Camping is goed onderhouden, toiletgebouwen worden goed schoongehouden. Zwembad is prima, er zouden alleen wat parasols geplaatst kunnen worden, er is nu eigenlijk geen schaduw.

Het kampvuur wat de oudere jeugd op het strandje maakt, maakt het juist voor de doelgroep 12-18 jaar een perfecte camping. Ook in de omgeving is er ruim voldoende te doen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Heerlijk rustige camping in een schone omgeving

Willeke Hooiveld,
2-8-2018

Een gezellige kleine familiecamping. In de 2 weken vanaf 16 juli 2018 dat wij er waren, waren er alleen Nederlanders en dat was prima. Veel tieners dus dat was ideaal voor onze zoon van 14 jaar. Omdat je alleen Wi-Fi bij de omgeving van de receptie hebt, zag je bijna geen "mobielzombies" voor de tent zitten. Voor de jeugd was er elke nacht een kampvuur achterin de camping langs de rivier. Hartstikke leuk. Kortom alles was prima. Enige nadeel was dat de drankjes best duur zijn bij de bar/snackbar. Bijv.Cola(flesje) kost 2.90 euro.

Deze camping is een aanrader. We komen zeker terug.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Prachtige camping met ruime, schaduwrijke plekken

Mieke van Kooten Niekerk,
22-7-2018

Camping Le Vaurette aan de schitterende Dordogne is een geweldige camping. Het prachtig aangelegde terrein met volop schaduw van de vele bomen en struiken, is een waar kampeerparadijs. Ruime plekken, overal gras, veel kraantjes, schoon en verzorgd sanitair. Naast de Dordogne, is er een heerlijk zwembad met uitzicht op de omringende heuvels. De eigenaren, die ook Nederlands spreken, zijn bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Je kan al vanaf mei brood bestellen en gebruik maken van het verwarmde zwembad. Er is een gezellig terras waar je wat kan drinken en vanaf 1 juli ook snacks kan krijgen. In het voorseizoen was het nog helemaal niet druk, hadden we het zwembad praktisch voor ons alleen en stond iedereen ver uit elkaar. Het was dan ook super rustig, er was een gemoedelijke sfeer en we hebben een heerlijke vakantie gehad. In alle opzichten een aanrader dus.

Gereisd met partner in juni 2018

Een mooie, niet te grote familiecamping direct aan de rivier. Zeer geschikt voor gezinnen met kinderen. De faciliteiten zijn prima, waaronder een mooi openluchtzwembad. Topper is de rivier waar je kunt zwemmen, kanovaren, vissen en met een boot of band vanaf kunt gaan. Minpuntje is de beperkte wifi, maar dat kan ook een positief punt zijn ;)

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Vaurette in Monceaux-sur-Dordogne (Correze), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Vaurette zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.