Géén boekingskosten

Camping Le Vaurette

FrankrijkLimousinMonceaux-sur-Dordogne (Correze)

We hebben de beste aanbieders voor Camping Le Vaurette voor je op een rij gezet:

7.6GoedScore uit 114 reviews
+6/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

7.6GoedScore uit 114 reviews
  • 7.6Staat v/h sanitair
  • 5.5Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Camping Le Vaurette is een rustige camping in de Dordogne vallei, direct aan de rivier. Vermaak je in het zwembad of bij de animatie. Voor de jeugd is er elke avond een kampvuur naast de rivier. Er zijn activiteiten in de omgeving zoals wielrennen, wandelen, de watervallen van Mural bekijken of klimmen en klauteren langs de rivier.

114 Reviews over Le Vaurette

• 8Lex Haak30-07-2022

Mooie camping met veel schaduw

Het is een zeer nette en mooie camping, gelegen aan een rivier die erg leuk is om in te spelen voor de kinderen. Dammetjes bouwen, enz enz. Het sanitair is erg netjes en wordt op de dag goed bijgehouden. Altijd warm water tijdens douchen. De plaatsen zijn ruim en de meeste plaatsen hebben schaduw. In het hoger gelegen deel heb je de meeste schaduw plaatsen. Er is een leuk snackbar waar tussen beperkte tijden een patatje gegeten kan worden. Het zwembad is zeer netjes en boven het zwembad ligt nog een café waar je ook pizza kan bestellen. Tot zover de pluspunten. De minpunten voor ons waren wel de overlast van dronken, schreeuwende pubers. Soms tot zeer laat in de nacht. Ik heb verschillende keren jongeren aangesproken die om 2 uit in de nacht bij het sanitair blok rondhingen en daar lawaai maakten. Het toppunt was een mishandeld meisje om vier uur in de nacht. Deze camping mist iemand die in de nacht een beetje de boel rustig houdt....

• 6Eetgelegenheden
  • 8Anja13-09-2021

Heerlijke camping

Prachtige camping met veel verschillende bomen. Grote kampeerplekken vooral het middengedeelte. Rivier fijn voor goede afkoeling. Prachtig zwembad. Klein sanitairgebouw heeft goede warme douches. Warmte kan jezelf regelen. Bij de receptie kan je een kaart krijgen met veel mooie wandelingen.

• 7Jen10-08-2021

Mooie camping aan de rivier.

Het is een gemoedelijke camping. In de tijd dat wij er waren werd het steeds drukker en vonden wij het uitzicht op de rivier mooi, maar wel jammer dat er zoveel caravans op een rij voor staan. De plekken aan de rivier zijn klein. Zwembad prima, maar met een volle camping wel druk. Sanitair verouderd, maar grotendeels wel schoon. Net als in een andere review werd vermeld hadden wij de camping uitgekozen voor de sportactiviteiten die georganiseerd zouden worden. Dit ging allemaal niet door vanwege coronamaatregelen. Achteraf vind ik dat wel vreemd, op onze volgende camping was de animatie er wel. En dan deel ik de mening dat de prijs echt aan de hoge kant is. Het weer is wisselvallig, daar kan de camping niets aan doen natuurlijk. Personeel heel vriendelijk en heel behulpzaam. Sfeer op de camping was prettig. Wel s nachts nog veel jongeren aan de wandel (kwamen vanuit kampvuur en liepen rond 3 uur nog over de camping).

• 7Marleen26-07-2021

Mooie groene camping

Mooie verzorgde camping met ruime tot zeer ruime plekken. Plekken aan de rivier iets kleiner en soms met alleen schaduw. Geen afscheiding tussen de plekken dus je kijkt makkelijk bij de buren op het bord (zeker langs de rivier). Wij waren hier de eerste twee weken van de zomervakantie in NL. Toen wij aankwamen waren er ca 20 plekken bezet, toen wij weg gingen ca de helft bezet. Lekker zwembad. Weinig insecten. Hoewel wij met elkaar een leuke vakantie gehad hebben, toch een aantal minpunten (waar de camping niet altijd iets aan kan doen): *geen animatie/sporttoernooien waar wij deze camping toch voor uitgekozen hadden. Onze pubers nemen lastig initiatief om mensen te ontmoeten en dan is een activiteitenprogramma een must. Je betaalt echter wél het volledige bedrag waardoor de prijs/kwaliteit verhouding wat mij betreft niet meer klopt *geen kampvuur bij de rivier gezien (kampvuurplaats stond stond ook deel van de tijd onder water) *rivier

• 9Lizanne04-08-2020

Fantastisch voor tieners

Ons verblijf op camping Le Vaurette was fantastisch. Natuurlijk hadden we wat bedenkingen in verband met het coronavirus, maar op de camping zelf hebben we ons alleen maar veilig gevoeld. Het sanitair wordt iedere dag zeer schoon gehouden. In twee weken tijd heb ik geen vies toilet meegemaakt en was misschien een keer of twee het toiletpapier op. Dat wil wat zeggen. Daarnaast hangt er op ieder toilet spul om het toilet mee te reinigen. Ook zijn er buiten alcoholpompjes om de handen mee te desinfecteren. De bezetting was in de periode dat wij er waren zo’n 60% ten opzichte van normaal vanwege afzeggingen. Gelukkig geen gedoe met tijdsslots bij het zwembad ofzo, gewoon gaan als je zin hebt

Dan de camping zelf: voor tieners fantastisch. Iedere avond kampvuur en veel gezelligheid. Onze kinderen hebben veel vrienden gemaakt. We hadden er al veel verhalen over gehoord en alles is uitgekomen. Dat we volgend jaar weer terugkomen zegt genoeg!

• 6Eetgelegenheden
  • 8Liesbeth klouwens16-09-2019

Geweldig

Verrassend leuke camping.heb me heel erg thuis gevoeld.mooie rustige boomrijke camping.zou zo weer terug willen.

• 8Staat v/h sanitair
  • 9Fam. Herfst18-08-2019

Zalig.

Mooie rustige camping waar je je heerlijk kan ontspannen. We hadden een plek aan de rivier. Voor de deur een stroomversnelling waar je geweldig vanaf kan met een band of luchtbed. Elke dag lekker vers brood bij 't campingwinkeltje. Bij 't restaurantje kan je voor de kids echte frikadellen halen. We hadden ook een koelkastje gehuurd. Zo handig. Leuke animatie. Alles lekker klein. Prof. Animatiejongen ingevlogen vanuit Groningen. Topper. Mooi zwembad met uitzicht op de begroeide heuvels. Elke dag fijn m'n baantjes gedaan. Alles top.

• 9MvBrom11-08-2019

Mooie camping aan de Dordogne!

Mooie camping gelegen direct aan de rivier. Alles netjes verzorgd. De camping heeft vooral Nederlandse bezoekers. Ontspannen sfeer, en kinderen in alle leeftijden. Onze kinderen van 12,10 en 6 hadden het naar hun zin. Leuk om met banden van de stroomversnelling in de rivier af te gaan. Fijn dat het zwembad tot 21.00 open is! Prima bar vooraan op de camping en een leuke bar / kroeg bij het zwembad. Bij de bar vooraan kun je ook wat eten, maar deze gaat (helaas) om 20.30 dicht. De bar bij het zwembad blijft tot 24.00 open, daar kun je ook pizza’s bestellen. ’s Avonds is er eigenlijk vooral voetbal, tafeltennis en petanque, met verlichting dat is fijn! Op zondag een Open Podium waar iedereen mag optreden. Verder nog wat beperkte activiteiten, voor ons was dat prima. De directe omgeving is mooi en niet heel druk. Prima voor een wandeling of bezoeken van mooie dorpjes.

• 7Lisa08-08-2019

Heerlijke week gehad.

Ruim een week aan de rivier gestaan, dit zijn prachtige plaatsen in de schaduw. Wij waren hier met onze jongens van 10 en 12. Ze hebben zich goed vermaakt. Jongeman van de animatie, die alles alleen deed, maakte er wat leuks van. Toiletten waar wij gebruik van konden maken waren gezamenlijke voor dames/heren/kids wat niet mijn voorkeur heeft. Op ieder toilet hing wel spul om bril te reinigen en er werd regelmatig schoon gemaakt. Regels bij het zwembad waren wisselend, meestal mocht je springen en met een bal spelen, maar niet tijdens toezicht. Wat mij betreft niet nodig om het niet toe te staan tijdens toezicht. Het maakte het juist leuk voor de jongens als dit wel kon. Anders was het erg saai. Uitzicht vanaf het zwembad/camping is echt prachtig, precies zoals op het plaatje. Brood kun je niet bestellen, niet te laat gaan als het druk is op de camping. Winkel is wel een stukje rijden. Meeste uitjes zijn wel een stuk rijden.

• 6Staat v/h sanitair
  • 6Mw Wij07-08-2019

Voor ons geen pubercamping!

De Camping ziet er netjes uit en ook de ontvangst bij aankomst is prima. De eigenaresse straalt tot dat moment alle bereidwilligheid uit om het verblijf tot een succes te maken. Wij waren echter met 2 families, totaal 6 kinderen in de leeftijden van 4, 11 en 13/14. Met name richting de pubers is de eigenaresse niet vriendelijk. Na 00.00 uur wordt er zowel richting kinderen als ons ouders gedreigd dat we niet meer mogen praten. kinderen worden als te lawaaierig gezien na thuiskomst van het kampvuur. De eigenaresse laat weten dat deze camping geen pubercamping is.. maar dat rust van groot belang is... Wij gaan dan ook niet weer naar deze camping.

Camping Le Vaurette info

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar