Vakantiehuis Hondvriendelijke vakantiewoning Le-Papillon

Vakantiehuis Hondvriendelijke vakantiewoning Le-Papillon

9.3Fenomenaal

Frankrijk, Limousin, Dournazac (Dordogne)

Op vakantie geweest naar Hondvriendelijke vakantiewoning Le-Papillon?

9.3Fenomenaal

• 9.3Inrichting

Vakantiehuis info

Meer vakantiehuis info

5 reviews over Vakantiehuis Hondvriendelijke vakantiewoning Le-Papillon

• 2018
    9Judith Visser12-11-2018

Fantastisch!

Al jaren gaan wij met onze honden op vakantie. Het vinden van een mooie camping of leuk huisje was nooit echt een probleem. Sinds de komst van ons zoontje zijn we hard op zoek naar een huisje die voldoet aan 3 honden en een klein kind. Dat maakte de zoektocht tot een grote uitdaging. Diverse huisjes ‘ geprobeerd’, maar steeds was er wel iets wat niet ‘ klopte’. Tot we afgelopen september Le Papillon binnenliepen. Werkelijk alles klopt aan dit huis. De goed omheinde tuin, waar zelfs onze kleine Chihuahua geen gaatje in het hek heeft kunnen vinden. De parkeerplaats die apart omheind is van de rest van de tuin, de grote veranda - heel fijn om kind en honden even gescheiden te houden (voor ieders rust :-) ), luxe sanitair (geen must - maar wel fijn). Bijzonder hoe snel we ons thuis voelden daar. Hoewel we alleen eigenaren tijdens ontvangst gezien hebben, konden we direct merken dat ze zeer gastvrij zijn. Kortom, wij gaan volgend jaar weer!

Gereisd met jonge kinderen in september 2018

• Oude reviews

10Gerrit en Daisy28-12-2016

Volgend jaar weer!

Mijn vriend en ik (34-38jr) hebben afgelopen zomer een gewéldige vakantie gehad in Le Papillon, samen met onze twee labradors. Vooral veel genieten van de rust / natuur en, indien je het wil opzoeken, de gezelligheid van de kleinschalig opgezette camping La Soupèze, van dezelfde eigenaren. Het kleinschalige betreft het aantal campingplaatsen, maar zeker niet de grootte. De ruimte is groots, maar doet toch knus aan! Er is aan alles gedacht om het voor de honden veilig te stellen, wat ik erg belangrijk vind. Op de camping is het vaak reuze gezellig op het terras. Verder is het leuk om samen te wandelen. De camping is met de auto circa 6 minuten rijden. Wij zijn zelf bijna dagelijks op de camping geweest, maar vonden het persoonlijk ook erg prettig om ons terug te kunnen trekken in ons "eigen" huis. De eigenaren zijn zeer oprecht en vriendelijk! Je voelt je erg welkom en thuis.

Over het huis: Mijn ervaring is dat je vaak de enigszins aftandse ongezellige huisjes/kamers krijgt toegewezen wanneer je met honden vakantie viert. Want tja, die maken toch alles vies en stuk. Daarvan is hier niets waar! Het vakantiehuis Le Papillon is zeer netjes en warm ingericht. Het sanitair is luxe. Wat ook erg fijn is, is dat er een wasmachine aanwezig is. Zo kun je weer met iets minder bagage op vakantie. Op de afgezette veranda in de volledig afgezette tuin is het lekker zitten. Als het 's avonds erg donker is kunnen de honden gezellig bij je buiten, zonder dat ze ver in de tuin gaan. Want de tuin is groot! Heerlijk voor die honden om lekker te kunnen rondrennen, spelen, snuffelen of lekker luieren. Je hoeft je geen seconde druk te maken, ook al zijn ze uit zicht. Het is dermate veilig afgezet dat ze nergens weg kunnen. Zelf hebben we niet tot nauwelijks tv gekeken, maar er is tv met het volledige Nederlandse zenderpakket. Er liggen ook heel wat boeken die je kunt lezen.

Het was voor ons de eerste keer op vakantie, niet naar zon-zee-strand met het vliegtuig, maar in de auto met de honden naar de zon in Frankrijk. Het was voor ons echt een verassing of we het leuk zouden gaan vinden of hélemaal niks! Maar we hebben er zo van genoten dat we bij vertrek direct geboekt hebben voor de aankomende zomervakantie! Volledig tot rust gekomen, zonder ons te vervelen.....Nog even geduld hebben ;-)

Gereisd met partner in augustus 2016

• 10Henk20-09-2016

heerlijke plek voor mens en dier!

Via Google bij dit vakantiehuis terecht gekomen en wat een pareltje is dit huis. Gelegen in een heerlijk rustig gebied (er loopt wel een weg voor het huis maar daar komt af een toe een auto voorbij) met een enorme tuin waar onze honden zich helemaal hebben uit kunnen leven.

Direct naast het huis ligt het bos waar je korte maar ook lange wandelingen kunt maken. Aanrader is ook naar de camping van dezelfde eigenaren te gaan, daar kun je ook heerlijk wandelen met de honden.

Het huis is echt super mooi en van alle gemakken voorzien. Twee douches, twee wc's en drie slaapkamers wat wil je nog meer? Alles in het huis is tip top in orde. Vanuit de woonkamer zijn er openslaande deuren naar een veranda waar je de hele dag heerlijk in het zonnetje kunt zitten.

In het dorp Dournazac zijn de basis voorzieningen, denk aan een kleine supermarkt, bakker en tankstation. Wij hebben een heerlijke twee weken gehad en raden dit huis, zeker als je honden meeneemt, aan iedereen aan!

Gereisd met partner in september 2016

• 10Barbara27-09-2015

Superweek!

Het huis is prachtig en mooi landelijk ingericht. De open haard vonden wij een romantische aanvulling. We hebben genoten van de wandelingen, de appels en vijgen uit de tuin en natuurlijk de tamme kastanjes. De windhonden hebben heerlijk kunnen rennen in diezelfde tuin. Voor ons voelt het als ' thuiskomen' en wij willen dan ook niet terug naar Nederland. Aanvullend zijn wij naar de camping la Soupeze geweest, waar wij in mei drie weken verbleven, om één avond te eten en een drankje te doen. Ontzettend gezellig en veel humor! Wij komen zeker terug.

Gereisd met partner in september 2015

• 10Rik04-06-2015

Wat een verrassing: prachtig hondvriendelijk huis!

Le Papillon is de perfecte plek om een vakantie met je honden door te brengen en tegelijk te genieten van een verblijf in een werkelijk prachtig vakantiehuis, voorzien van alle gemakken. Het huis is recentelijk grondig gerenoveerd en aangepast aan de moderne tijd, echter zonder de voor deze streek zo kenmerkende landelijke sfeer te verliezen. De inrichting is smaakvol en de badkamers en toiletten zijn ronduit luxe, en dat terwijl honden in het huis méér dan welkom zijn. De houtkachel (maar er is ook centrale verwarming) gaf op die ene wat koudere avond nóg weer wat extra. Onze honden hebben genoten van de gigantische afgezette! tuin, terwijl wij op het terras van het uitzicht en de rust konden genieten. Letterlijk om de hoek loop je het bos in, en dat garandeert in deze streek uren wandelplezier, waarbij altijd wel wild te spotten valt. We komen al jaren in Frankrijk, steeds met onze honden. Zó een fijn logeeradres hadden we echter nog niet eerder.

Gereisd met partner in juni 2015

2 tips over Vakantiehuis Hondvriendelijke vakantiewoning Le-Papillon

• Rik, 04-06-2015 Rapporteren

Er zijn drie slaapkamers; twee op de begane grond en één op de eerste verdieping, met een eigen (ook weer prachtige) toilet en badkamer. De streek is waterrijk, zodat er altijd wel een stroompje of beekje te vinden is om te drinken of te zwemmen. Wij hadden drie (grote) honden mee, want die zijn hier meer dan welkom. Er is ruimte genoeg in en om het huis. Ook de keuken is volledig ingericht en nieuw. Zoek je een plek om met je honden een heel fijne vakantie vieren: zoek niet verder!

• Rik, 05-06-2015 Rapporteren

De houtkachel (maar er is ook centrale verwarming) gaf op die ene wat kille avond wat extra. De twee slaapkamers op de begane grond zijn ook een + omdat je er nu niet op hoeft te letten dat je hond 's nachts de trap op probeert te komen. En dan is er nog een derde grote slaapkamer met eigen toilet en badkamer (ook alweer zo prachtig afgewerkt!) op de eerste verdieping. De streek is waterrijk, dus een stroompje of een meertje waar de honden kunnen drinken of zelfs even zwemmen is nooit ver weg.

0 vragen over Vakantiehuis Hondvriendelijke vakantiewoning Le-Papillon

Vakantiehuis Hondvriendelijke vakantiewoning Le-Papillon info