Camping La Petite Riviere

8.5FantastischScore uit 8 reviews
+6/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

8.5FantastischScore uit 8 reviews
  • 7.4Staat v/h sanitair

Meer camping infoTonen op kaart

8 Reviews over La Petite Riviere

• 8SERGE & JEANNINE CHARDRON03-09-2013

Super sympa

aimerions bien y retourner un jour !!! les enfants ont toute la place pour jouer dans la prairie monsieur bakker (le gérant) est" a l'ecoute des vacanciers sans en faire tout un plat" !!!

tres bon sejour au frais avec un temps magnifique ...

• 9Theo14-01-2011

Fijne, rustige camping

Dit is een heerlijke rustige camping. Het sanitair is schoon en met franse charme. Douchen gaat zonder muntjes en er is een wasmachine + droger. Verder zijn er 2 velden en een strook langs het riviertje waar je heerlijk aan het water kan staan. Verder is er veel rust en een prachtige omgeving! Meer hoeft er voor ons niet op een camping te zijn. In het dorpje vlak bij is een bakker, slager en een kleine supermarkt. Ook kan je er in de buurt prima uit eten en er is een fantastisch meer in de buurt om te zwemmen. Het leuke van deze streek is dat het er zo heerlijk rustig is. Het lijkt wel niet zo bekend bij de grote menigte en dat is prettig! Fijne camping dus in super omgeving. De grootste luxe is natuurlijk dat je bestelde brood 's morgens gewoon klaar ligt bij je tent!!

Groeten, Theo en Mirjam

• 8Ruben van Tienhoven14-09-2010

aanrader voor rustzoekers en wandelaars

Prima camping in bosrijke omgeving. prima uitvalsbasis voor wandelingen zowel in omgeving als vanaf de camping. wandelroutes op de camping beschikbaar. eenvoudig maar voldoende sanitair. afwissellende omgeving, van heuvelachtig tot vlak. in omgeving prima zwemmogelijkheden.

• 9j.oskam4621-08-2010

Nu al weer heimwee naar deze plaats!

We beleefden 17 onvergetelijke vakantiedagen op deze camping. We hebben genoten van de prachtige, unieke ligging te midden van de natuur. ´s Nachts was het er pikkedonker met een fonkelende sterrenhemel. Vanuit het bos de roep van een uil. Overdag maakten we flinke wandelingen, op basis van de prima beschrijvingen van de campingeigenaar. We zagen onderweg een slang, menig dassenspoor , een korhoen, eekhoorns, boommarters en duellerende reebokken. En als slagroom op het toetje: langs de beek op de camping een “eigen” ijsvogel; vaak te horen en soms te zien. En overal rust, prachtig landschap, hoog en laag, ruisende beken en vriendelijke Fransen. Nauwelijks een Nederlander te bekennen. Wat een vakantie! De camping biedt alles wat een kampeerder nodig heeft. Het sanitair is brandschoon en de douches zijn heerlijk warm. En de prijs voor dit alles is belachelijk laag (zoals op alle SVR-campings). Reken er ook nog de gratis Wifi bij en je snapt er al helemaal niets meer van.

• 8Loic Meltzer29-07-2010

Heerlijk ouderwets camperen

Camping La petite riviere is een lekkere plek om even helemaal weg te zijn. In tegenstelling tot de Dordogne struikel je hier niet over toeristen en de tourist traps maar wordt je lekker opgenomen in het dagelijkse Franse leven lijkt wel. Je krijgt een mooie ruime plek op de camping en het grote genieten kan beginnen, De voorzieningen zijn verder niet extreem luxe, maar goed verzorgd en charmant. Alhoewel, het vers door de (Nederlandstalige) eigenaar gehaalde brood iedere ochtend is natuurlijk wel behoorlijk luxe. De plek leent zich daarnaast uitstekend voor het maken van dagtrips, zowel actief als lekker rustig aan. Prachtige heuvelachtige natuur, lekker groen, veel herten. Mooie oude steden in de buurt en natuurlijk Limousin koeien, als je van vlees houdt dan zit je goed. Ik heb het heerlijk gehad!

• 8Loic29-07-2010

Lekker ouderwets camperen

Camping La petite riviere is een lekkere plek om even helemaal weg te zijn. In tegenstelling tot de Dordogne struikel je hier niet over toeristen en de tourist traps maar wordt je lekker opgenomen in het dagelijkse Franse leven lijkt wel. Je krijgt een mooie ruime plek op de camping en het grote genieten kan beginnen. De voorzieningen zijn verder niet extreem luxe, maar goed verzorgd en charmant. Alhoewel, het vers door de (Nederlandstalige) eigenaar gehaalde brood iedere ochtend is natuurlijk wel behoorlijk luxe. De plek leent zich daarnaast uitstekend voor het maken van dagtrips, zowel actief als lekker rustig aan. Prachtig heuvelachtige natuur, lekker groen, veel herten. Mooie oude steden in de buurt en natuurlijk Limousin koeien, als je van vlees houdt dan zit je goed. Ik heb het heerlijk gehad!

• 6Staat v/h sanitair
  • 10Carolien van Pesch28-07-2010

Heerlijk genieten

Wij hebben genoten op camping La Petite Riviere. De camping is prettig klein en gemoedelijk, de plekken ontzettend ruim en keuze uit schaduw en zon. Daarnaast iedere ochtend verse broodjes bij de tent en schone sanitaire voorzieningen. In de omgeving zijn talloze dingen te doen, die allemaal gemakkelijk uit te zoeken zijn op de camping zelf. Ook de campingeigenaar kan je daar veel over vertellen. We hebben veel gewandeld, een kayak-trip gedaan op de Dordogne, prachtige dorpjes bezocht en in de buurt van de camping zijn genoeg mooie meertjes met een strand waar je lekker kunt relaxen.

Echt een aanrader!

• 8Inge Boerdijk09-11-2009

Leuke camping

Een camping met Nederlandse eigenaren, normaal niet iets wat we zoeken, maar we liepen er toevallig tegen aan. Leuke camping, met wat plaatsen aan een 'riviertje' (die met 1 stap over te steken is), onder de bomen of in de volle zon. Wij zaten al redelijk aan het einde van de zomervakantie (half augustus) en het was niet erg druk meer. Sanitair was niet heel nieuw, maar wel netjes schoon. Nadeel: Het doen van boodschappen in de omgeving. In het dorpje zelf zit alleen een slager en een kruidenierswinkeltje. Wil je goed eten hebben, moet je naar een van de grotere plaatsen (een half uur rijden met de auto). Natuur in de omgeving is echt super! We hebben een kasteeltje bekeken, watervallen opgezocht en een paar erg mooie wandelingen gemaakt.

Camping La Petite Riviere info

Camping informatie