Camping Lous Suais

Meer camping info

14 reviews over Camping Lous Suais

• 9Pierke Hulshof05-09-2017

Geweldige plek!

Heerlijke plek. Fijne mensen. Mooie natuur. Erg prettig water. Goed betaalbaar. Zeer behulpzame eigenaren en een heel tof team van vrijwilligers. Samen met hen en de andere gasten wordt er een open sfeer gecreëerd die je een echt vakantiegevoel geeft. De zon was afgelopen jaar niet altijd aanwezig maar daar kan de camping niets aan doen. Het water bleef lekker. Met heerlijke vlotten om op te liggen. Enige nadeel is dat het water nogal snel diep wordt en dat is niet zo gunstig voor de kinderen. Een gezellige camping met redelijk wat terugkomende gasten, die je opnemen in de groep als je dat wil maar je ook met rust laten wanneer je dat liever hebt. Het was niet de laatste keer dat wij hier waren.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Bendeler05-09-2017

Prachtige camping met veel respect voor elkaar

Wat een heerlijk meer, wat een prachtige plek, wat een lieve mensen. De camping biedt voor alle smaken wat: wil je een rustige plek? Iets meer onder de mensen? Alle plaatsen bieden iets unieks. Doordat er veel kinderen van verschillende leeftijden komen (hoofdzakelijk van jaar of 7 - 15 jaar) mixen alle kinderen heel makkelijk en speelt iedereen met iedereen. En dit in alle 5 jaar dat wij hier zijn gekomen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 8Marina28-07-2017

Rustig,schoon sanitair,natuur, gastvrije eigenaar

Lous Suais is een mooie natuur camping, groene omgeving, zeer schoon sanitair welke drie keer per dag gereinigd wordt. Bijzonder ruime plaatsen, tussen bomen en uitzicht op dal (plaats 54) Er wordt geregeld iets georganiseerd en de eigenaar spreekt perfect Engels, en heeft hospitality hoog in het vaandel staan. Ook kun je meedoen aan gezamenlijke maaltijden en ligt het stadje St Leonard de Boblat op 15 km van het dorp, zeker de moeite om er eens heen te gaan. Hier vind je ook een Carrefour en een Aldi. Dichterbij heb je ook Bujaleuf (5km) ook hir heb je een supermarktje. Bakker komt elke dag rond 9 uur behalve donderdag met zijn auto vers brood brengen. Mooi uitstapje is Oradour sur Glane.

• 10Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Wiha01-07-2017

Fantastisch!

Mooie kleine camping waar je volledig tot rust komt. Een groot deel van de dag hoor je alleen de vogels. De supervriendelijke eigenaren hebben er alles voor over om je een onbezorgde vakantie te geven: Bij je aankomst krijg je een verfrissend drankje, ze brengen je croissantje bij je caravan, je kunt er s'morgens gratis koffie drinken, aan het meer liggen waterfietsen, kano's en surfplanken die je zo mag gebruiken, ze reserveren restaurants voor je enz. enz. De camping heeft schone toiletten en ruime plaatsen. Als je een minpuntje wil zoeken zou dat de grote hoogteverschillen zijn, maar ach een beetje beweging kan geen kwaad. Wij gaan zeker nog een keer terug!

Gereisd met partner in juni 2017

• 10h.j.kremers13-08-2013

Droomplek

Voor het eerst kamperen en dan meteen naturistisch. Misschien vrij impulsief maar dankzij Lous Suais (zowel alle gasten als personeelsleden) één groot succes geworden. Van te voren las ik veel over het zogenaamde kliekje wat vaste gasten zouden vormen. PERMINENTE ONZIN! Ik ben nog nooit in m'n leven zo vriendelijk behandeld door 'vreemde' mensen. Nu heb ik me laten vertellen dat dit ook wel een beetje hoort bij naturistische campings maar ik heb het als zeer bijzonder ervaren. Onze zoon van 2,5 heeft ook een geweldige tijd gehad en vraagt nu steeds wanneer we weer naar Frankrijk gaan. Ook ik verlang weer terug naar de vriendelijkheid, ultieme rust en de 'alles mag maar niks hoeft mentaliteit' die deze camping biedt!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 10Connie de Vries04-08-2013

De mooiste plek ooit meegemaakt!!!

Van begin tot eind een super vakantie gehad op Lous Suais. De mooiste natuur, schoon sanitair, aardige open eigenaren Ria en Gerrit, en team. De camping ligt op een groene helling aan een groot prachtig meer in de streek 'Limousin' die ook zeer de moeite waard is. Het eten op de camping is snackbar achtig. Dus zelf koken of uit eten gaan is wel een must. Er wordt wel veel gezamenlijk georganiseerd zoals bbq'en of pannenkoeken bakken. De accommodatie van de bar/terras/open podium beneden aan het meer is idyllisch. En je kunt er gewoon je eigen eten opeten. Wat wij nog wel eens deden is een lekkere salade maken en die meenemen en daar een frietje of pizza bijnemen. Dichtbij in Bujaleuf is een supermarktje waar je alles kunt krijgen. Het is een camping voor alle leeftijden van kleine kids, opgroeiende kids, tieners tot volwassenen van alle leeftijden. Er zijn een paar ingerichte tenten en caravans te huur. Volgend jaar gaan we 3 weken. Geen twijfel dat we hier terug willen!!

• 10Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2013

• 8Nick en Marian25-08-2011

Heerlijke plek

Camping Lous Souis in Cheissoux is een prettige camping. Ria en Gerrit zijn gastvrij, hartelijk en staan altijd klaar voor hun gasten. Het meer is prachtig. Je kunt er kanoën en windsurfen (tenminste als er wind staat). Op het meer liggen een aantal vlotten waarop je heerlijk kunt liggen zonnen. We hebben gebruik gemaakt van de huurcaravan en na 2 weken nog een paar dagen in de huurtent. Deze waren compleet ingericht. In de tent zelfs 2 "gewone" matrassen en we hebben dan ook heerlijk geslapen. Bijkomend voordeel is dat je in deze vakantie aan je conditie kunt werken. Om het terras en het meer te bereiken is er een trap met 105 treden die je af kunt dalen (je kunt ook omlopen).

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2011

• 7bertschuit29-07-2011

Jammer van het hoogte veschil

Via het web deze camping gevonden, voor het eerst "naturisten" heel goed bevallen, de sfeer op de camping is uiterst vriendelijk. Heel fijne ontvangst en top team dat je met alles wilt helpen. Het terrein viel ons wat tegen, als je op de camping staat is het een rotstuk naar het (kleine) strandje of naar het restaurantje, naar beneden gaat nog wel maar terug naar boven is een rotstuk lopen, je hijgt als een paard als je boven aan de trap bent. De laatste paar dagen was de jeugd wat luidruchtiger maar niet lastig. Zicht op het stuwmeer is er als ze eerst 20 bomen wegzagen, jammer. Op het nieuwe gedeelte weinig schaduw, met wat minder weer niet erg maar als de zon schijnt is het er erg warm

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2011

• 8janpunne06-10-2010

Hele mooie terrasvormige naturistencamping

Een naturistencamping waar iedereen zich zelf kan en mag zijn. Gelegen aan een stuk stuwmeer dat bereikbaar is net als de receptie via een natuurlijke trap van meer dan 104 treden. Maar men kan ook een stukje omlopen en dan kom je er zonder de trap. het dorpje ligt op 25 minuten wandelen over een gedeeltelijke zandweg/asfaltweg. Er zijn meerdere wandelingen mogelijk vanaf de camping. beheerdersechtpaar zijn uitermate vriendelijk en geven je het gevoel echt bij hun te gast te zijn.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2010

• 9jos meeuws15-09-2010

bloot gewoon genieten beslist niet saai

Een echte familie camping waar wij met onze drie puber zonen het voortreffelijk naar onze zin hebben gehad. Iedere dag was er wel iets georganieseerd maar dit was zltijd zeer vrij brijvend en zeker niet opdringerig. Op het grote stuwmeer kun je naar hartelust zwemmen, vissen, roeien, waterfietsen en surfen. Ria en Gerrit de eigenaren van de camping zorgde er voor dat iedereen het naar hun zin had en waren zeer betrokken bij hun gasten. Ze wisten dat ook aan een ieder te vertellen waar de leukste markten en winkeltjes in de omgeving te vinden waren. Zeker de brocante markten waren een bezoek waard. Nadat iedereen van de camping naar de rommelmarkt was geweest werden de aankopen s'avonds op het terras geshowd. Onder het genot van een drankje (en een door de camping verzorgd hapje) werd er dan nog gezellig nagepraat.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

Camping Lous Suais info