Camping La Magaudiester

8.8Fantastisch

Frankrijk, Limousin, Chartrier - Ferrière (Correze)

8.8Fantastisch

• 9.9Eetgelegenheden
  • 8.9Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

117 reviews over Camping La Magaudie

• 2019
    10Fam. A Vos22-08-2019

Een fantastische kleinschalige camping met zeer ruime plaatsen. De Nederlandse eigenaren zijn zeer vriendelijke gastvrije, behulpzame mensen die weten hoe ze hun gasten moeten verwennen. Het restaurant maakt het lastig om zelf nog aan het kokkerellen te gaan, de eigenaren koken zelf en het eten is er heerlijk, en ook de bediening was super, voor nog eens een zeer aangename prijs. Voor de kinderen een tafeltennistafel , trampoline en skelters. Het zwembad is klein, maar voor ons uitstekend, bovendien is er een mooi meer in de buurt waar je je op watergebied helemaal kunt uitleven. Het sanitair is netjes en superschoon. De omgeving is prachtig, er is genoeg te doen. Wij hebben er twee weken een heerlijke tijd gehad en met pijn in het hart vertrokken, maar wij komen ZEKER terug.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juli 2019

• 10Gea van der Pol13-08-2019

Fantastische camping en eigenaren!

Een leuke, kleinschalige camping met betrokken eigenaren. Zeer ruime campingplaatsen. Leuk team met oog voor de grote en kleine gasten. Het sanitair lijkt weinig qua aantal echter is het altijd schoon en is het aantal voldoende. Deze hygiëne hebben we niet eerder meegemaakt, onze complimenten! De kinderen konden hier prima alleen en vrij over het terrein verplaatsen met als hoogtepunt de boomhut.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Fam van t Westende11-08-2019

Prima camping, gastvrij en ontspannen.

Via Google en Zoover deze camping gevonden en van tevoren 1 nacht geboekt op doorreis richting Spanje. Prima te vinden en via een mooi binnendoor weggetje op circa 10 minuten van de snelweg Parijs-Toulouse. Een hartelijke ontvangst, we voelden ons meteen welkom en konden een mooie plek uitkiezen. Zoals al eerder beschreven een fijne camping met een schoon zwembad en ‘s avonds heerlijk gegeten in het gezellige restaurant. Kamperen zoals wij dat graag doen en een aanrader voor mensen die op doorreis zijn maar ook meer dan prima om langer te kamperen. Volledig uitgerust, ontspannen en voldaan zijn we de volgende dag verder getrokken maar we verwachten hier nog eens terug te komen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2018
    8Nico&Yolanda29-10-2018

prima plek

Heerlijke rustige camping. Prima restaurant, prijs kwaliteit geheel in overeenstemming. Ruime plekken. Slechts één ding was jammer: dat we maar 1 nacht zijn gebleven. Daar hebben wij flink spijt van. Wellicht, een volgende keer als we weer die richting op gaan en dan enkele dagen langer. De omgeving - bossen en het meer - trekt ons aan om verder te ontdekken. Daarnaast zijn deze hard werkende mensen gastvrij, altijd in voor een praatje, en weten iets te vertellen over de omgeving. Elke camping / vakantiepark / hotel / uitgaans gelegenheid heeft een eigen doelgroep. Ik ben wel van mening dat een gezin met jonge kinderen beter naar een camping kan gaan met meerdere zwembaden, animatie en disco ..... als de kinderen plezier hebben dan is dit voor de ouders ook beter. En.....blijven er rustige plekken over de doelgroep. Kortom: ga zo door, wij komen zeker terug, en dan voor een lagere periode.

Gereisd met partner in juni 2018

• 9Evert Slager21-08-2018

Super , Top camping

Voor ons was dit een camping zoals een camping hoort te zijn . Alle gasten praten gewoon met elkaar , alle kinderen spelen met elkaar , dus niet dat iedereen op zijn eigen eilandje zit zoals we de laatste jaren toch wel vaker ervaren op andere campings . Super vriendelijke eigenaren waar niets te veel voor was . We hadden pech met de auto , meneer ( Mark )met ons mee geweest naar de dealer in een stadje verderop en voor hem was dit echt de normaalste zaak van de wereld . TOP En dan ook nog een super goede keuken in het restaurant .

Gereisd met partner in augustus 2018

• 8Denise20-08-2018

Mooie plek!

Wij werden vriendelijk ontvangen. Mevrouw liet ons verschillende opties zien voor ons verblijf van 2 nachten. Mooi plekje uitgekozen. Zwembad was prima om even af te koelen. Wij hebben twee avonden in het restaurant gegeten. Was heerlijk! De camping stond niet vol. We hadden wel het idee dat hier veel mensen al jaren komen. Prima doortrekcamping voor ons. Voor langere tijd zouden wij meer faciliteiten willen. Eigenaren zijn heel aardig en betrokken. Ze werken keihard om het iedereen naar de zin te maken.

Het is wel lastig om de camping te bereiken. Smalle weggetjes, lastige bochten!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 6Jessica17-08-2018

Goed voor één nacht.

Op doorreis richting de Pyreneeën hier één nacht doorgebracht. Op zich een mooie camping, maar op de één of andere manier voelden we ons er niet thuis. Het blaadje dat je bij aankomst krijgt staat vol regels. Er staat vooral gemeld wat er allemaal niet mag. Er is een klein zwembad, maar er mag geen speelgoed mee naar binnen. Toen wij met onze twee kinderen van vier en zes binnen kwamen, werden we heel raar aangekeken door een paar andere Nederlandse gasten . Voor waterpret moet je maar naar een nabij gelegen meer valt er te lezen op het informatieblaadje. Sanitair is verzorgd en schoon. De camping stond nu nog lang niet vol, maar ik vraag me af of wanneer dit wel het geval is, het aantal toiletten en douches afdoende is. Samengevat: een prima camping voor één nacht, maar voor ons niet geschikt voor een langer verblijf.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Pim de Pagter31-07-2018

Rustig, met behulpzame eigenaren.

Rustige kleine camping, met uitstekend restaurant. Goede onderlinge verstandhouding tussen kampeerders, maar niet opdringerig. Culinaire weken zijn een 'must'. Mooie wandelomgeving, fietsen vraagt nogal wat inspanning. Voor wie het belangrijk vindt: wifi is niet zo best. Het wachten is op de aanleg van glasvezel.

Alleen gereisd in juni 2018

• 9Henk en Ellen Kok30-06-2018

Top! Wij hebben genoten.

Het was weer geweldig, zowel de camping als het restaurant, ze verdienen een ster! Wat kunnen zij, Petra en Mark, lekker koken, top! Ook het cullinair arrangement was weer heerlijk. Ze bieden dit arrangement een paar keer per jaar aan en wij kunnen dit van harte aanbevelen. Naast twee heerlijke menu’s bieden zij excursies aan naar verschillende bezienswaardigheden in de buurt, erg leuk en leerzaam en allemaal producenten van producten die zijn gebruiken in de gerechten voor hun menu’s. Ook de sfeer op de camping is zeer rustig en relax, niks moet alles kan! Enigst minpuntje, maar daar kies je voor, is dat het dichts bijzijnde dorp/stad circa 13 km is. Maar verder is het zo heerlijk rustig om echt tot rust te komen!

Gereisd met partner in juni 2018

• 8BeppieJoJo01-05-2018

Overnachtingscamping voor ons prima

Wij hebben hier 1 nacht verbleven onderweg naar ons vakantie adres. Hadden een prima plek achterin bij de kiezels.

In de avond genoten van een heerlijk verassingdiner. Was heerlijk en met dieetwensen werd goed rekening gehouden.

Voor ons zou het te rustig zijn voor drie weken, maar een prima nette camping met goede plaatsen. Voor overnachting of voor paar dagen perfect. Maar hangt van je wensen af.

Wel hadden we een uitdaging op de heenreis toen we op de berg een tegenligger (camper met paardentrailer) tegenkwamen. Spannend in de bocht met je caravan naar beneden. Maar is goed gekomen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

10 tips over Camping La Magaudie

• Wilma Meijering, 30-06-2012

Als je van lekker eten houdt, ga dan in het voorjaar tijdens een culinaire week en bezoek de producteurs.

• Luuk , 01-09-2013

Brive-la Gaillarde is een onverwacht leuke plaats met leuke restaurantjes in het centrum. De Dordogne is een half uur rijden: zwemmen en kanovaren. Goed alternatief voor het grote meer vlakbij de camping. Toen wij er waren konden wij daar vanwege de blauwalg niet zwemmen.

• Fam Van Holten, 06-03-2013

Wellicht wat minder geschikt voor babies en hele kleine kinderen.

3 vragen over Camping La Magaudie

• C.D.Innemee, 26-06-2018

Bereikbaarheid

L.S. Ik begrijp dat de bereikbaarheid via een berg loopt met een smalle weg. Ik zie daar wat tegenop met mijn caravan. Is de camping ook op een andere manier te bereiken?

• van Til, 17-03-2018

bezetting in september

Wij willen in septenber naar deze camping zijn er dan nog gasten of is het dan erg stil ?

• hwj troost, 18-05-2010

fietsen

wie weet of men goed kan fietsen op gewone fietsen in de omgeving van de camping.

m.vr.groeten , Hwj Troost

Diana, 03-10-2010

Nee, dat kan niet. Tenminste alleen naar beneden. Terug is het te steil. Ook al ben je iemand die vaak/veel fietst.

Patrick de bakker, 13-11-2014

Beste,

je kunt er inderdaad wel fietsen hoor, alleen geregeld bergje op bergje af, maar met een goede conditie moet dat best lukken. Overigens een schitterende omgeving daar!! Wij zijn er inmiddels 8 keer geweest!

Camping La Magaudie info

• Aantal sterrenster