Vakantiehuis La Bergerotte

9.3Fenomenaal

Frankrijk, Limousin, Boussac (Creuse)

9.3Fenomenaal

• 9.5Inrichting
  • 9.8Hoeveelheid ruimte

Vakantiehuis info

Meer vakantiehuis info

8 reviews over Vakantiehuis La Bergerotte

• 9Johan Bervoet25-08-2014

Puur genieten

La Bergerotte is een fantastische locatie voor wie es ondergedompeld wil worden in de mooie natuur van midden massief frankrijk waar alles nog een beetje is als vroeger ; ideaal om te onthaasten en heel leuk om vanuit belgie met kleine kinderen naartoe te trekken - de afstand valt immers sterk mee! Daarenboven heeft La Bergerotte zeer gastvrije bewoners die er alles aan doen om het naar je zin te maken. Een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in januari 2014

• 10Ellie, Jurgen en Lincky25-08-2014

Ideale vakantie voor mens en hond

Voor ons is dit de perfecte vakantieplek. Twee toffe huisjes met omheinde tuinen, vriendelijke mensen en aangenaam weer. We zijn daar nu voor de derde keer teruggekeerd en vinden het steeds jammer om naar huis terug te keren. Ook onze newfoundlander werd enthousiast onthaald wat niet overal het geval is. In de buurt vind je voor ieder wat wils. Wij hebben dit jaar geopteerd voor wandelen, zwemmen en genieten van de rust. Een echte aanrader.

Gereisd met partner in augustus 2014

• 9De Kegel25-08-2014

Prachtige ontdekking

Eerste maal met 2 kinderen (5 en 9j) en 2 honden in een gite. L'écurie was een topkeuze. Ruime afgesloten tuin met terras en degelijk tuinmeubilair. Binnenin heel ruim, netjes en alles aanwezig. Heel mooi ingericht. Vriendelijke eigenaars die je de nodige privacy geven en toch er zijn als je ze nodig hebt. Eén keer zaten we zonder water, maar Stefaan (de eigenaar) had dit euvel binnen de 10 minuten al weer hersteld. Leuke uitstappen gedaan en veel gewandeld. De kinderen kwamen altijd weer enthousiast "thuis" de berg op, want daar wachten de labradors en de kippen en de poezen en paard en ezel. De kinderen vonden de dieren op het domein super. Een aanrader en zeker iets om terug te keren !

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

• 9debbie-vermeulen28-07-2014

Heerlijk onthaasten !

Hou je van wandelen in de natuur en luisteren naar heerlijke stilte, dan ben je hier op de ideale locatie! Zowel voor mens als voor hond(en).

Gereisd met oudere kinderen in juni 2014

• 9Martin18-07-2014

Heerlijke rustige plek

Een week verbleven in Le four à pain. Zeer gastvrij ontvangen. Tuin geeft optimale privacy met diverse plekjes om in de zon of schaduw te zitten. Huisje is gezellig ingericht. Keuken van allerlei gemakken voorzien inclusief Senseo. Er zijn allerlei uitstapjes te maken. Supermarkt op 10 autominuten. Ideale plek voor liefhebbers van de stilte en voor dierenliefhebbers.

Gereisd met partner in juli 2014

• 10Hanneke18-07-2014

Een verborgen paradijsje

Dit is de perfecte plaats om eens te ontsnappen aan de sleur van elke dag . De ligging , het uitzicht en de accomodatie brengen je back to basics zonder aan comfort te moeten inboeten . We willen het allemaal anders maar als het erop aankomt is het toch wel fijn als alles aanwezig is . Hier is dat de ideale combinatie , het is hier prachtig ! Je hebt in beide gîtes de nodige vrijheid en privé en als je toch es behoefte hebt aan een babbeltje dan loop je gewoon langs de andere kant van je huisje en daar vind je altijd wel een vriendelijk gezicht . Ik kom al een paar jaar in de four à pain om te herbronnen . Dit jaar kreeg ik de splinternieuwe grotere gîte te zien en mijn mond viel open van verwondering ..man man dit is écht mooi ! Ik kan het alleen maar aanraden , de rest moet je zelf komen ontdekken . Doen !

Alleen gereisd in juni 2014

• de ideale vakantiestek, een aanrader!

De smaakvol gerestaureerde "écurie" straalt de authentieke sfeer uit van weleer en is voorzien van alle moderne comfort; een geslaagde mix van oud en nieuw. Het is heerlijk toeven op het ruime terras met weids uitzicht op het prachtige Limousin-landschap dat uitnodigt tot wandelen, fietsen, waterpret in het nabije meer van Sidiailles, vissen in de talrijke rivieren van de Creuse, enz... We waren ook aangenaam verrast door de vele culturele bezienswaardigheden die deze minder bekende maar zo bekoorlijke streek te bieden heeft... Ideaal om te onthaasten en te ontstressen zijn de kalmte, de rust en de heilige stilte van la Bergerotte, ver weg van het drukke stadsleven...een ware verademing! De eigenaars zijn heel gastvrij maar discreet aanwezig tijdens je verblijf, zodat je optimaal kan genieten van je privacy. Ook de "four-à-pain, met zijn grote privétuin lijkt ons zeer bijzonder en hebben we meteen gereserveerd voor begin september... Super tevreden!

Ed & Riet Zwevegem (Belgique)

Gereisd met partner in mei 2014

Vakantiehuis La Bergerotte info