Camping Huttopia Beaulieu sur Dordognestersterster

7.1Goed

Frankrijk, Limousin, Beaulieu-sur-Dordogne (Correze)

7.1Goed

• 6.9Eetgelegenheden
  • 7.1Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Huttopia Beaulieu sur Dordogne voor je op een rij gezet:

Meer camping info
Tonen op kaart

Middenin de natuur gelegen aan de rivier de Dordogne vind je Camping Huttopia Beaulieu sur Dordogne. Er zijn voldoende schaduwplaatsen voor een eigen tent of huuraccommodatie. Voor simpele gerechten kun je op de camping zelf terecht. Het stadje Beaulieu-sur-Dordogne ligt op loopafstand. Bezoek ook het kasteel van Castelnau 12 kilometer verderop.

116 reviews over Camping Huttopia Beaulieu sur Dordogne

• 2019
    8Marieke03-08-2019

Heerlijke camping

Heerlijke camping in een gezellig dorpje. Echt een plek om tot rust te komen. Er is een leuk zwembadje. Op de camping rijdt nauwelijks verkeer waardoor onze dochters (7 en bijna 5) heerlijk met hun nieuwe vriendinnen konden spelen. Leuk terras aan het zwembad en de speeltuin voor een ijsje, drankje of een eenvoudige maar lekkere maaltijd. Animatie ‘s ochtends matig (jammer dat je je vantevoren moet opgeven, Frans meisje erg onzeker mbt Nederlandse kindjes), maar de kinderen amuseren zichzelf. Wij verbleven in een Pipo-wagen: van binnen wat krap, maar je bent toch buiten. Goede bedden, heerlijke eigen douche en grote koelkast. Eigen terrasje met picknicktafel. Tip: neem zelf een lekkere stoel mee. De Pipo-wagen ligt erg centraal, waardoor je het zwembad en de avond-animatie (2x per week: live-bandje en leuke goochel-acrobatenshow) hoort, maar daar hadden we geen last van. Verder alle andere avonden stil. Een plek om terug te keren.

• 8Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    8Billy-Jane21-09-2018

Mooi gelegen camping aan de Dordogne

Mooi gelegen camping naast het dorpje aan de Dordogne. Wel veel muggen maar daar is weinig aan te doen, natuurlijk. Wij hadden een Sweet tent met douche, wc en keuken met warm/koud water, heerlijk!! Tent was redelijk schoon maar had schoner kunnen zijn. Leuk zwembad, ook voor ons dochtertje van 4 een leuke soort waterspeeltuin. Omgeving is prachtig! Lekker rustig met mooie dorpjes en watervallen etc. Rocamadour en Cascades de Murel zijn aanraders!

Het camping team, Responsable, 15-10-2018

Geachte klant, Hartelijk dank voor uw reactie. We zijn blij om te lezen dat jullie en fijne vakantie hebben gehad op onze camping. We nemen uw opmerking goed op en zullen er verbetering in maken. Met hoop jullie nog een keer te kunnen verwelkomen, Met vriendelijke groet,

Gereisd met jonge kinderen in september 2018

• 8Josefien28-08-2018

Schitterend gelegen camping

Schitterend gelegen camping. We hebben heel veel plezier gehad op/bij de rivier. We hadden een tent gehuurd en die was prima. De kampeerplekken liggen mooi, al stond het allemaal wel erg dicht bij elkaar. Wij waren in het hoogseizoen en het was druk op de camping. Regelmatig alle toiletten en douches bezet, tot laat op de avond rumoer. Kan me voorstellen dat het in het voor of naseizoen beter vertoeven is Personeel is jong maar wel vriendelijk. Omgeving is adembenemend mooi. Het dorpje zelf ook schitterend.

• 7Staat v/h sanitair

Het camping team, Responsable, 15-10-2018

Geachte klant, Hartelijk bedankt voor uw positieve feedback. Wij zijn blij om te lezen dat jullie een fijn verblijf hebben gehad op onze camping en dat jullie erg hebben genoten van de rivier. Met hoop jullie nog een keer te kunnen verwelkomen op onze camping, Met vriendelijke groet,

• 3Jasper26-08-2018

Beverratten verpesten verblijf!

Tijdens onze 3daagse vakantie op de Huttopia camping in Beaulieu sur Dordogne zwermden er in de avond een elftal beverratten (waarvan er 1 50cm lang was) rondom ons huisje. Deze dieren vallen volgens de EU regelgeving onder ongedierte maar volgens de camping waren ze beschermd en konden zij hier niks aan doen. Toen wij aangaven dan 1 dag eerder te vertrekken en het redelijk te vinden dat we ons geld van 1 dag retour zouden krijgen, werd er totaal niet empatisch gereageerd en bleven ze zowel op de camping als op het hoofdkantoor beweren dat ze geen geld terug konden geven. Ik vind dit zeer klantonvriendelijk en incorrent aangezien je niet mag verwachten dat dit soort zwermen van deze dieren bij het verblijf horen. Overige faciliteiten en uitstraling camping was wel erg goed, maar dit verpest je verblijf.

Het Camping Team., Responsable, 18-09-2018

Geachte klant, Bedankt voor uw feedback. Het spijt ons dat u geen prettig verblijf heeft gehad op onze camping en we begrijpen dat u bang was tijdens uw verblijf. Beverratten doen geen kwaad, en ze zijn niet gevaarlijk voor mensen, ze vallen mensen niet aan en horen bij natuur, en onze camping is een natuur camping, er komen heel veel vogels, eekhoorns, egels en nog meer wilde dieren op onze camping en de camping ligt langs de rivier, dus beverratten kunnen ook voorkomen op de camping, en dat alleen als het donker is. Op internet vind u de reden waarom wij deze niet kunnen wegjagen. Met veel plezier verwelkomen wij jullie nog een keer op onze camping, of op éen van onze andere campings, Met vriendelijke groet,

• 7Ash26-08-2018

Schitterend gelegen camping die ietwat teleurstelt

Een a-typische Huttopia-camping. Pluspunten: de roulotte is gewoon leuk en goed verzorgd. Het riviertje is lekker rustig (waarom liggen daar niet meer mensen?) en de camping ligt in een leuk dorp Minpunten: De accommodaties en tenten liggen er dicht op elkaar. Met name de tenten liggen heel netjes naast elkaar aan een ''straatje''. Er is veel en ietwat luidruchtige animatie en ook het publiek is luidruchtiger dan dat we gewend zijn op andere Huttopia campings. In het zwembad mag je geen opblaasspulletjes meenemen en er is zelf een glijbaan (dat zijn we he-le-maal niet gewend bij Huttopia). Al met al kregen wij het gevoel dat Huttopia deze camping pas overgenomen had en nog flink bezig is om deze geheel om te katten naar hun eigen concept (ruimte, natuur, rust). Al met al ietwat teleurgesteld dus...

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Het camping team, Responsable, 15-10-2018

Geachte klant, Hartelijk dank voor uw feedback. We zijn blij om te lezen dat julie de camping en zijn ligging fijn hebben gevonden. Onze roulottes liggen inderdaad net achter het zwembad, bar & restaurant, animatie tent wat geluid kan opleveren elke dag, vooral in het hoogseizoen. Onze Huttopia camping is meestal gewaardeerd voor de rust en de natuur. Met hoop jullie nog een keer te kunnen verwelkomen op onze camping, Met vriendelijke groet,

• 9Diana23-08-2018

Fijne camping

Leuke kleinschalige camping, prachtig gelegen aan de Dordogne. Je kan kiezen voor een plek aan de rivier als je dat wilt. Leuke animatie voor de kinderen, prima zwembad. Paar eenvoudige gerechten te verkrijgen bij de bar zoals pizza en friet. Broodjes kun je de dag ervoor bestellen maar je loopt ook zo het gezellige dorpje in waar genoeg bakkertjes te vinden zijn. Grote supermarkten op ong. 5 a 10 min rijden. Sanitair op de camping oogt nieuw en wordt 3 keer per dag schoongemaakt. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad op deze camping!

• 9Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Het camping team, Responsable, 15-10-2018

Geachte klant, Hartelijk bedankt voor uw positieve feedback. We zijn blij om te lezen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad op onze camping en dat de kinderen de animatie leuk vonden. Met hoop jullie nog een keer te kunnen verwelkomen op onze camping, Met vriendelijke groet,

• 6Iris22-08-2018

Prachtige camping maar....

Prachtig gelegen parkachtige camping met veel bomen aan een heel mooi stukje rivier bij een (redelijk druk) mooi dorp. In het hoogseizoen is het erg druk. Ons sanitair had geen voorzieningen voor kleine kinderen, toiletten zijn voor gemengd gebruik en stinken (dus). Toiletpapier is regelmatig op. De douches zijn smerig. Ik denk dat er hooguit 2 x per dag wordt schoongemaakt en dan op de makkelijke manier. Onze Cabanon huur tent had harde bedden en stoelen en een campingtafel. Geen ligbedden. Geen magnetron of waterkoker. Geen dekbedden. Geen nachtkastje. Geen kast om spullen of hangkleding op te bergen. Geen waterputten in de buurt. (Dit hadden wij bij andere goedkopere campings allemaal wel) Wel redelijk goede pannen en een cadac tweepits gasfornuis. Mooi zwembad (geen ligbedden). Broodjes service slecht want brood is keihard en croissants droog. Maar dan heb je weer mazzel dat je bij een dorp zit. Bakkertje tegenover de kerk.

• 4Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Het camping team, Responsable, 15-10-2018

Geachte klant, Hartelijk dank voor uw reactie. We zijn blij om te lezen dat jullie onze camping mooi en de ligging fijn hebben gevonden. In het hoogseizoen zijn er meestal veel families te vinden op onze camping. Wij hebben in onze sanitair gebouwen 1 & 2 voorzieningen voor kleine kinderen en deze worden 4 keer per dag schoon gemaakt in het hoog seizoen. We nemen uw commentaar op en gaan kijken wat we kunnen verbeteren voor het volgende seizoen. Met hoop jullie nog een keer te kunnen verwelkomen, Met vriendelijke groet,

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 5Linda21-08-2018

Mooie omgeving, slecht sanitair.

Wij hadden ook een week geboekt. We hadden een mooi tent plaats aan de rivier. we hebben veel uitjes gemaakt in de omgeving. Het zwembad was leuk maar druk maar dat heb je in het hoogseizoen. Aardig personeel. Oo avond werden er leuke dingen georganiseerd. Het enige min puntje vond ik het sanitair. Te druk en niet schoon,en te dicht op elkaar. allemaal de ene zit op toilet en daarnaast sta je de afwas te doen. en het wc papier was ook op en dat voor 4 dagen lang. Sommige plaatsen en glamping tenten staan recht tegenover het sanitair. Dat is echt geen vakantie kan ik u vertellen! Wij hadden geluk met onze tent plaats.

• 5Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Het camping team, Responsable, 15-10-2018

Geachte klant, Hartelijk bedankt voor uw positieve reactie. We zijn blij om te lezen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad op onze camping. We nemen uw commentaar op en gaan kijken wat we kunnen verbeteren voor het volgende seizoen. Met hoop jullie nog een keer te kunnen verwelkomen, Met vriendelijke groet,

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 5E.Wijntje10-08-2018

Grote drukke camping

Leuke maar veel te drukke camping. Bij aankomst kregen wij een plaats bij horeca, sanitair,zwembad en bbq-plaats aangewezen, wat met de huidige bezetting op dat moment leek mee te vallen, na een week werd het echter zo druk dat we de tent voor ons gevoel net zo goed in het sanitair hadden kunnen opzetten. De bbq op kooltjes werd dagelijks meerdere keren gestookt zodat wij zeer regelmatig in een zwarte walm zaten, dat er een plaats is om vlees te bakken is leuk, het ziet er ook gezellig uit maar maak daar dan geen staanplaatsen omheen! Deze camping is prachtig om te zien en zoals beloofd ook midden in het groen, met de helft aan gasten zou het eruit zien zoals wordt getoond in de folder. Wij kregen al heel snel het gevoel dat het doel van de eigenaren is om zo snel mogelijk veel geld te verdienen, ook gezien de prijzen van de horeca en wasmachines, vijf euro voor een wasje dat wel nat maar niet schoon wordt is best veel, gezien de inkomsten daar zou een fatsoenlijke wasmachine best gerealiseerd kunnen worden. Het sanitair wordt drie keer per dag schoongemaakt door heel vriendelijk personeel, het is er echter zo druk dat je in de ochtend zeker 10 minuten in een bruine stront walm staat te wachten voordat je naar het toilet kan, omdat onze tent zo dicht op het sanitair stond rook je die lucht bij het ontbijt nog, gelukkig gaat dan al snel de bbq aan zodat de menselijke luchten veranderen in verbrand vlees! Over het personeel geen kwaad woord, hele aardige jonge mensen ( de oudste is minstens negentien) die je vriendelijk met van alles helpen, zij kunnen het ook niet helpen dat het beleid van Huttopia vooral winstbejag is.

Wij gaan niet meer!

• 3Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Het camping Team, Responsable, 15-10-2018

Geachte klant, Hartelijk bedankt voor uw feedback. We zijn blij om te lezen dat jullie de Camping mooi vonden. Het spijt ons erg dat jullie de kampeerplek die jullie is toegewezen niet zo prettig vonden. We hebben ook staanplaatsen verder liggen van het zwembad, sanitair, bar & restaurant, dit kan aan worden gegeven bij reservering. We nemen uw commentaar op en zullen kijken wat wij kunnen verbeteren voor het volgende seizoen. Met hoop jullie nog een keer te kunnen verwelkomen, Met vriendelijke groet,

Gereisd met partner in juli 2018

• 9Ann VH29-07-2018

Aangenaam verblijf

De camping was zeer aangenaam, heel rustig. We kregen een mooie grote staanplaats.Dicht bij het dorp. Het personeel was zeer vriendelijk. Het sanitair werd meerdere malen per dag gepoetst. En er was altijd heel warm water om te douchen en af te wassen. Het zwembad was ook heel proper, enige minpuntje was dat de tegels rond zwembad los lagen. Voor mensen die niet houden van massatoerisme is dit een ideale camping. Je komt er helemaal tot rust. Wij hebben genoten van ons vakantie.

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Het camping team, Responsable, 15-10-2018

Geachte klant, Hartelijk dank voor uw positieve feedback. We zijn blij om te lezen dat jullie een fijne tijd hebben gehad op onze camping en lekker van de rust hebben genoten. Met hoop jullie nog een keer te kunnen verwelkomen, Met vriendelijke groet,

Gereisd met partner in juli 2018

18 tips over Camping Huttopia Beaulieu sur Dordogne

• TM , 11-03-2014

Ga in het dorp niet meteen naar de eerste bakker bij de schitterende kerk, maar loop ietsje verder. Daar zitten nog zeker twee veel betere bakkers en hoef je geen half uur te wachten 's ochtends.

• leen, 23-07-2012

Voor tieners is er wel niet erg veel te beleven op de camping, maar zij kunnen altijd kajakken op de dordogne die vlak naast de camping stroomt.

• Marianne en Bernd, 12-08-2013
    • Marchés des Producteurs de Pays elke maandag vanaf 17 uur in Beaulieu. Doen!
    • Waterval bij Autoire.
    • Rocamadour
    • La Turenne
    • Eten bij les Voyageurs in de tuin in Beaulieu zelf.
    • Eten bij de creperie in Beaulieu
    • Loop zeker even binnen bij Rue Paprika, leuk winkeltjes.
    • Kleine supermarktjes in centrum Beaulieu hebben prima aanbod.
    • Loop ietsje verder voor een bakkertje en dan ben je meteen aan de beurt: ik bedoel de bakker bij de grote parkeerplaats in het dorp.

26 vragen over Camping Huttopia Beaulieu sur Dordogne

• Sylvia, 02-02-2020

Omgeving/plaats

Wij komen dit jaar naar deze camping, wie heeft er nog tips om te doen in de omgeving? We hebben plaats 107, is daar ook schaduw? Heb 2 volwassen kids bij me Sylvia

• Carlien, 04-04-2017

Kampeerplaatsen

Wij gaan deze zomer naar deze camping met ons zoontje van dan 10 maanden in een grote tent. De rivierplekken zijn helaas niet meer beschikbaar. Wie weet welke plekken mooi liggen en ruim zijn? Het liefst wel wat schaduw maar niet te dicht begroeid met bomen en een beetje in de buurt van het washok.

Alvast bedankt!

• Margriet en Neil, 14-01-2017

Is er ruimte om te voetballen?

Onze jongens voetballen elke dag. Een camping zonder voetbalveldje is dan ook een no-go. We komen er via het internet niet achter of er een voetbalveldje is op deze camping. Wie weet meer? Alvast hartelijk dank! Margriet en Neil.

Camping Huttopia Beaulieu sur Dordogne info

• Aantal sterrenstersterster