Bed and Breakfast A l' Ombre du Fort - Chez l'Ours

Bed and Breakfast A l' Ombre du Fort - Chez l'Ours
9,5

13 tips over Bed and Breakfast A l' Ombre du Fort - Chez l'Ours

Antoon, 12-10-2013
Een tocht met het kleine gele treintje is een aanrader. Voor slechts één euro kun je met de trein of bus naar de kust. Veel dingen zijn op loopafstand. Leuke restaurants voor hele redelijke prijzen.
Wim Roxs en Hans Camps, 2-10-2013
Een bezoek aan Villefranche de Conflent is beslist de moeite waard en wij raden iedereen aan te logeren in dezer B&B op een paar minuten loopafstand van het historische en oergezellige dorpscentrum. Wij hadden de eer te mogen logeren in de ruim bemeten kamer nummer 3! (Met groot terras en uitzicht op de werkelijk schitterende tuin).
Hans Wigchert, 7-9-2013
In de omgeving is voldoende te beleven. Het fort in de bergen met de ondergrondse trap naar het dorp, mooie grotten en het gele treintje is zeker een aanrader.

Lilian Busch, 10-10-2012
Restaurant la Senera, Villefranche. Vraag of je de hond mag uitlaten, je kunt hier prachtig wandelen. Treintje, druipsteengrotten, les Orches, Eus, etc . Robert en Linda staan altijd voor je klaar met advies.
Robert, 15-9-2012
Grotten de Canalettes, Grandes Canalettes en Cova Bastera. Schitterende druipsteen grotten die je kunt bezoeken zonder gids. In de maanden juli augustus zijn tevens de Canalettes open en is met gids. De Grandes Canalettes doet veel met muziek en licht. Aanrader!!
Robert, 15-9-2012
Fort Liberia, een fort op een hoogte van 600 meter. Door Vauban versterkt alsmede door Napoleon. Deze laatste heeft de ONDERGRONDSE trap met de duizend treden laten maken. We hebben ze geteld, en gelukkig zijn het er een paar minder ;-). Langs de weg naar boven of met de 4 x 4 vanuit Villefranche en dan met de trap naar beneden. Ze claimen dat het de langste ondergrondse trap ter wereld is...........

Robert, 15-9-2012
Le Petit Train Jaune, toeristen treintje die je naar bijvoorbeeld Mont Louis kan brengen (1 uur 30) of naar het eindpunt Latour de Carol ( 3 uur). Het eerste stuk heeft mooie bruggen, tunnels en volgt de loop van de rivier de Tet. Het tweede stuk is meer op de hoogvlaktes van de Pyreneeen. Gemiddeld 600.000 reizigers per jaar.!!
I. Zwitserlood, 7-6-2012
In Villefranche-de-Conflent zijn veel restaurantjes en terrasjes en de vestingwallen zijn zeker een bezoek waard. Les grandes Canalettes zijn een must.
memaus, 20-5-2012
Veel leuke brocantes in de regio en goed te bereiken.
Doortje, 22-8-2010

In de omgeving zijn tal van bezienswaardigheden. Aangezien wij kinderen hebben in verschillende leeftijden hieronder een paar tips:

- vlindertuin (alle leeftijden, een uurtje rijden, heerlijke sobere lunch!!)

- ezeltje rijden in de bergen bij Moli d'Oli (Linda heeft het telefoonnummer)

- canyoning of Park Advernture (voor iedereen vanaf 8 jaar, echt geweldig!!!)

- ga wandelen met de buurman van Rob en Linda, Roger, een echte Fransoos die alles weet over de omgeving!!!