Camping Californie Plagesterstersterster

Meer camping info
Tonen op kaart

216 reviews over Camping Californie Plage

• 9Sanne09-08-2017

Ontzettend fijne vakantie gehad.

Mooie schone camping. Goede animatie, wel Frans. Vriendelijke bediening/personeel, spreken goed Engels. Camping helemaal in piratenstyle wat onze kindjes echt geweldig vonden. Na 24:00 geen verkeer. Bewaking let goed op. Sanitair was denk ik net nieuw, was erg schoon en zag er geweldig uit. Fijne voorzieningen voor de kleintjes. (Kinder wctjes, familie douches) Zwembad aan de overkant was echt fantastisch!!

Minpunten: Het mooie strand is 25 min lopen. Op de fiets prima te doen. Strandjes bij de camping zijn echt HEEL klein. Geen voetpad naar zwembad aan de overkant.

• 10Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Anonien23-07-2017

Heerlijke vakantie gehad

We hebben een prachtige vakantie gehad op dit park, zwembad op de camping niet super grondig schoon en zwembad tegenover is prachtig en kun je je goed vermaken, de grote weg niet ervaren als een hele drukke weg, animatie was simpel en Frans maar kinderen vonden het geweldig en de animatie deden er ook echt moeite voor! En soms een echte piraten show die voor de kinderen echt geweldig was ! Ze zaten op het puntje van hun stoel. Sanitair werd meerdere keren per dag grondig schoon gemaakt behalve die achter bij het strand. Strandjes zijn klein maar even 10 minuutjes rijden naar le grau 'd agde en je bent op een prachtig strand met speeltuintje. Op een uurtje rijden ligt ook een prachtig strand tussen palavas en carnon, tussen deze wegen liggen plassen met wanneer het het juiste seizoen is .... 250 vogelsoorten oa de flamingo, helaas waren de plassen nu leeg maar het strand was heerlijk met lekker lauw water,

Wij zouden hier zeker naar terug kunnen.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Inge06-06-2017

Héérlijk!

Echt heel erg leuk. Inmiddels voor de 4e keer. Inderdaad druk en lawaaierig maar nooit als storend ervaren. Het grote zwembad is superleuk met die glijbanen.Dit jaar zouden we naar Italië gaan vandaag toch weer via touroperator omgeboekt maar California Plage!!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 10Bert Zeevaart17-09-2016

Erg leuk voor kinderen. Leuke zwembaden, één op de camping en één aan de overkant van rustige weg. Goed sanitair. Winkel voor brood en andere dingetjes. Ligt aan een paar kleine strandjes. Vlakbij Canal du Midi.

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2016

• 2Broens28-08-2016

Never again

We kunnen niet geloven dat mensen zo positief zijn over t sanitair. De camping is klein. Minpunten: Het sanitair is smerig , vreselijk smerig. Animatie matig, strand is veel te klein, Zwembad te klein. Geen gratis Wi-Fi( 1 uur gratis per dag voor 1 apparaat) Wi-Fi kopen kan alleen via creditcard. Veel lawaai tot 24 uur van meedere aangrenzende campings Voor vuilnis moet je ver lopen. Positief Overzichtelijk Veel kinderen Leuke badmeester, bewaakt Goed verzorgde tent Eigen winkel Goede bewaking

• 4Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 7Fam-Barth19-08-2016

Prima camping

Middelgrote camping met ditmaal meer Fransen dan Nederlanders, wat wij persoonlijk prettig vinden. De kampeerplekken waren prima en allen van elkaar gescheiden d.m.v. twee meter hoge haagjes, waardoor je toch een gevoel van privacy hebt, al is dat op een camping ook maar relatief. Onze plaats stond bijna aan zee, 's nachts hoorden we de golven. Heerlijk! Het sanitairgebouw aan zee is verouderd en het minst schoon, maar geen koude douches. De andere twee toiletgebouwen waren netjes, nieuw en schoon.

Het restaurant aan zee hebben we niet getest, maar er wordt dagelijks verse vis geserveerd en het terras grenst aan zee en heeft 1x per week eigen animatie in de vorm van zang. Zag er gezellig uit! De strandjes zijn klein en overzichtelijk, prima met kleine kinderen. Klein stukje met de auto, bij camping Roucan West, heb je een groter strandet toezicht en kun je geweldige schelpen vinden. Zwembad op de camping zelf is eenvoudig, maar prima. Het aquapark aan de overkant, toegang via code, is erg mooi maar in de middag vrij druk. Vanwege de drukke autoweg die het aquapark van de camping scheidt, zou ik mijn kinderen voorlopig niet alleen naar het bad laten lopen. Op de camping is redelijk wat verkeer, maar niet storend. Veel fietsende em rennende kinderen, maar dat vind ik persoonlijk gezellig aan een camping.

Animatie op de camping is in de avond eenvoudig, maar het team doet enorm haar best, wat we erg kunnen waarderen. Iedere avond iets gepland op het centrale plein, waar de kinderen zich vermaakten op het grote speelschip Miniclub was soms even lastig, de twee leidsters aldaar spreken enkel Frans en een gebrekkig woordje Engels, maar dat heeft ook wel weer z'n charme. Onze kinderen (6 en 8) zijn een aantal keren geweest en, ondanks dat alle andere kinderen ook Frans waren, het naar hun zin gehad. Kinderen spelen toch wel samen, ongeacht de taal.

Het winkeltje heeft heerlijk vers brood, soms nog warm mee naar de tent kunnen nemen! Restaurant nabij de receptie/bar is redelijk; pizza overigens wel super. Ontbijt op de laatste dag, à 6 euro p.p., was niet echt geweldig (denk aan enkel 5 kuipjes jam als beleg voor 4 personen).

Personeel verder ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Wel veel geluiden van aangrenzende campings, maar na 00.00 uur stil. Kids sliepen ruim voor die tijd al makkelijk in en werden niet wakker van het geluid (muziek, dj's). Aanraders in omgeving: Beziers, Pezenan, Narbonne, Agde (bij Cap d'Agde ook heerlijk strand), Montpellier, etc. Ook Europark in de avond bezocht, druk en redelijk prijzig, maar kids vonden het geweldig. Boodschappen deden we met name bij Intermarche in Vias zelf, de Lidl zit even verderop maar de route er naartoe kan ellenlang duren door filevorming.

• 6Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9Fam. van der Vijver19-08-2016

Super naar ons zin gehad! Top camping!

Leuke overzichtelijke camping. Schoon en goed onderhouden park. Stacaravan was prima. Strandjes zijn klein, maar er was altijd plek (ook bij de waterkant) Leuke speeltuintje voor de jongste (3 jaar) Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam (receptie, winkel, restaurant) Zwembad op de camping is heerlijk voor een korte duik of om af te spoelen na het strand. Het zwembad op de andere camping is fantastisch. De kinderen (3, 9 en 12)hebben zich daar kostelijk vermaakt. Tussen 13 en 15 uur waren de glijbanen dicht, zodat het wat rustiger werd in het zwembad. Er was altijd een stoel of soms een ligbed beschikbaar. Het restaurant op de camping heeft geen uitgebreide kaart, maar wel lekker eten. 's Avonds is er altijd wat te doen vooraan bij de camping. Dat maakt wel veel herrie, maar niet zo dat het ergerlijk was.

Een minpunt vonden we het pad naar het strand. Dat is een beetje een omweg en zou veel korter kunnen. Ook is het pad vrij smal en met een buggy is dat niet prettig. Een minpuntje was ook de vele files, zodra je vanaf de camping de snelweg opgaat. (maar hier kan de camping zelf niets aan doen) Tip: Bezoek de supermarkt in Vias zelf. Dan sta je niet in de file (naar de Hyper U en de Lidl namelijk wel.

Kortom: Het was een supervakantie!!!!!!!

• 8Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 7Fam. Mastenbroek18-08-2016

Prima camping!

We hebben hier een heerlijke vakantie gehad. De camping is overzichtelijk en niet massaal. We hadden een ruime plek (p14) aan de rand van de camping, heerlijk, veel privacy. Onze dochters (3 en 8) vonden zo hun weg en maakten snel vriendjes. Ik denk dat er ongeveer 50% Fransen, 30% Nederlanders en rest Belgen, Duitsers, Engelsen waren.

Sanitair was over het algemeen schoon, heeft natuurlijk ook te maken hoe de medekampeerders het achterlaten. Af en toe. Nooit hoeven wachten op een douche, 1x koud water gehad in 2,5 week tijd. Onze jongste kon nog makkelijk in het badje bij de "nursery", ideaal.

Het strand bestaat uit twee kleine baaien, ideaal voor ons, niet heel druk en klein en gewoon lekker zand voor de kids. Het zwembad bij de camping aan de overkant is mooi! Erg leuk en netjes! Wel druk na 3en maar niet als storend ervaren.

Waar wij ons wel aan gestoord hebben is de geluidsoverlast op sommige avonden van de camping naast ons. Dut duurde tot ongeveer 23.30 uur, maar onze meiden sliepen daar gewoon doorheen.

Het enige nadeel van deze omgeving is de file die eigenlijk continue richting cap d'agde staat, waar ook de Lidl is.

Uitstapjes gemaakt naar grotten des clamous en carcassonne, beide erg leuk en mooi!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 2Honings17-08-2016

Voor ons nooit meer

De camping adverteert met prachtige foto's van een mooi aquapark en een prachtig strand. Hygiëne staat volgens de beschrijving hoog in het vaandel. Niets van dit alles is waar. Het sanitair is echt zeer zeer onhygienisch. Op de toiletten zitten geen wc brillen. Het is er erg vies. Toiletpapier ligt overal op de grond, stront en urine op de toiletranden, muren en vloer. De douches zijn net zo erg. Overal liggen haren, wattenstaafjes, rotzooi. Wil je gebruik maken van het andere zwembad dan moet je naar de camping aan de overkant van Californië plage. Mijn kinderen van 10 en 11 konden hier niet alleen naar toe. De weg ernaartoe is zeer onveilig. Auto's rijden met harde snelheid over de straat en er is geen voetpad gemaakt om de jeugd veilig naar het zwembad te laten lopen. Het strand is om te huilen .Tussen grote opgestapelde rotsen liggen twee ienimienie baaitjes. Er kunnen hooguit 50 man liggen. Kortom...voor ons nooit meer.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 5E.D.15-08-2016

Niet voor herhaling vatbaar

Wij stonden aan een smalle laan die als twee richtingsverkeer gold, waar amper 1 auto met caravan doorheen kon. Met name de Fransen reden erg hard (dat hier nog geen ongelukken zijn gebeurd mag een wonder heten). De auto is blijkbaar heilig hier: er werd 'snachts om half 1 nog met de auto over de camping gescheurd. Daarnaast was het blijkbaar ook heer normaal om rond 1 uur 'snachts nog met de hele familie (incl. jonge kinderen) luid zingend over de camping te lopen. Bewaking deed niets (die waren namelijk heel druk met bijzettentjes tellen, kregen ze blijkbaar provisie voor). Voor een bijzettentje moet je extra betalen in het hoofdseizoen. Het 'strand' bij de camping was erg teleurstellend (eerder 2 mini mini baaitjes). Zwembad bij Cap Soleil was heel mooi, maar was een grote mierennest. Staat van het sanitair was slecht.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

15 tips over Camping Californie Plage

• Bart & co, 24-04-2014

Beste restaurant in Vias is l'Amandine, wel reserveren want het is piepklein.

• emilie Kars, 08-08-2013

Zelf hebben we rechtstreeks bij de camping geboekt dat is goed bevallen. Tenten worden aangeboden via Rentatent en Happytent. Ga ook zeker naar het strand in VIas, heel lang ondiep dus zeer geschikt voor kleine kinderen en maar op 5 min afstand. Cap D'agde bezoeken vroeg in de ochtend of laat op de middag het staat op die weg altijd vast!

• H.J. van Arenthals, 01-08-2012

Rijd 's morgens richting Cap d' Agde niet de autoweg op, maar even om via Vias, dat scheelt de dagelijkse file...

De berg boven Sete...

Carcassonne ...

Montpellier en Pezenas...

19 vragen over Camping Californie Plage

• Suzanne Van de Weerd, 05-02-2018

Pinnen bij restaurant en bar camping

kan iemand ons vertellen of er inmiddels al bij de le beach restaurant en op de camping zelf gepint kan worden?

• Arnoud, 30-07-2017

Happy tent

Hallo,

weet iemand waar de tenten van happytent staan?

• Petra, 10-02-2016

Vraag over de oversteek naar andere camping

Wie kan mij vertellen over de oversteek van camping Californië plage naar camping cap soleil? Hoe ver is dit lopen/ Is dit een drukke weg/ wat is jouw ervaring hiermee? Ik hoor heel graag reacties hierover...Vast bedankt!!

Fam mastenbroek , 18-08-2016

Als je de camping afloopt is het 3 minuten lopen, de weg is niet heel druk, is prima te doen.

Camping Californie Plage info

• Aantal sterrensterstersterster