Camping Californie Plagesterstersterster

Tonen op kaart

216 reviews over Camping Californie Plage

• 2019
    8Cor Griffioen12-09-2019

Geweldige sfeer zorgt er voor een echte vakantie

Heerlijke familie camping met een mooi zwembad. Niet te diep heerlijke afkoelingsplek voor jong en oud. Een veilige camping voor de kleintjes niet te groot en overzichtelijk. Twee fantastische restaurants met een uitgebreide kaart. Lekker bieren en wijnen en een zonnetje met uitzicht over de zee. Kortom een plekje waar ook voldoende te doen is in de omgeving. En een heerlijke sfeer mede gemaakt door een leuk animatie team en ook nog de beschiking over een strandje. Ik zeg doen.

• 9Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

• 7Emilie22-08-2019

Ga in juli en vermijd de Franse drukte in augustus

Ok plek om dit deel van Frankrijk te ontdekken. Zeker met kleine(re) kinderen is het 'nieuwe' complex met eigen glijbaan in het zwembad voldoende. Let op: vooral in augustus wel héél veel Fransen, Frans geörienteerd entertainment, enkel Franstalig personeel en veel (luidspreker versterking op 10) lawaai van animatie, aquajogging, en het avond entertainment vooral van nabij gelegen Cap Soleil. Directe toegang tot strand met barretje aan zee, dat is best leuk, maar klein en ook de bar is niks bijzonders verder. Wij hadden een prima huisje ( Borneo) waardoor prijs /kwaliteit in verhouding waren. De 4 sterren, zijn niet helemaal terecht er zijn wel wat verbeteringen mogelijk. Restaurant Black Pearl, we hebben vaak in chaotische sferen besteld, zeker in de augustus drukte konden ze het eigenlijk niet aan. Ga voor boodschappen richting Beziers, meerdere grote supermarkten te vinden en je hoeft niet in de Cap d'agde file aan te schuiven.

• 6Staat v/h sanitair

• 6Familie Ming16-08-2019

(Nog) Niet de ideale camping, omdat.....

Zie website voor recente foto's. Het vernieuwde zwembad is geen spektakel. Zonder meerdere glijbanen doe je niet meer mee. Het peuterbad heeft teveel fonteinen en wordt hierdoor nauwelijks gebruikt. Gemiste kans. Wij maakte vaak gebruik van het zwembad van camping Cap Soleil. Dat is een spektakel en geweldig om te zien. Dit jaar mocht het nog, schijnt in 2020 niet meer te mogen. Receptie is zeer vriendelijk en behulpzaam. Een pluspunt. Cindy spreekt Nederlands De beveiliging voor en achter is streng. Geen bandje/ geen toegang.
    De badmeester met het korte zwarte haar ziet werkelijk alles en corrigeert om de haverklap. Die man moet uitgeput zijn na werktijd. Wij hadden een Tiki stacaravan die leuker staan opgesteld dan de overige. Een soort pleintje. De andere zouden wij niet kiezen. Animatie is vlak. Geen shows of theater of spelletjes. Alles in het Frans. Nauwelijks Nederlanders. Vias Plage is leuk. Kermis is enorm groot.

Marie-France Durancel Directrice, Administrateur, 27-08-2019

Ahoy familie Ming, De bemanning dankt u dat u het anker gesmeten hebt in Vias voor uw zomervakantie! Zoals u het beschrijft hebben wij een gloednieuw waterpark gebouwd voor dit seizoen 2019, en deze laat de jonge moussaillons en de wat oudere zeewolven toe te genieten van de watergeneugten. Het spijt mij dat u de verschillende fonteinen van deze waterruimte niet ten volle hebt kunnen waarderen. Deze zorgen nochtans voor duizend en één avonturen, onder het aandachtig toezicht van onze matroos belast met de veiligheid van het baden! ;) Onze schippers hadden toegang tot het waterpark van Camping Cap Soleil, maar dit is dit jaar nu normalerwijze niet meer mogelijk. Een armbandensysteem werd op punt gezet om zodanig gemakkelijk onze vakantiegangers te herkennen, en een zekere veiligheid te kunnen garanderen. Ik ben heel blij dat u genoten heeft van de ontvangst van onze receptie, en van Cindy die onze Nederlandse vakantiegangers ontvangt dankzij haar kennis van deze taal. Op vakantie komen in het buitenland, dat is ook een andere leefstijl en taal leren kennen dan in eigen land. Onze matrozen van de animatie zijn daarbij ook de Engelse taal machtig, en hadden dus op uw vraag kunnen zorgen dat u ook kon genieten van onze verschillende activiteiten. Uw impressies over onze animatie verbazen mij. Er worden dagelijks tal van activiteiten voorgesteld, waaronder spelletjes en spektakels. U kan steeds al deze activiteiten terugvinden op de animatieplanning op onze Facebookpagina, of ter plaatse vragen aan onze bemanning. Indien u later opnieuw wilt genieten van één van onze „Tiki“ hutjes, zullen wij u van harte opnieuw ontvangen op ons piratenschip. Tot zeer binnenkort ;) Marie-France Durancel Directrice du Camping Californie-Plage 04 67 21 64 69

• 4Wanten13-08-2019

Nooit meer!!

Zwembad is netjes en mooi. Sanitair oké Personeel wat er werkt is onvriendelijk en onbehulpzaam. 2 uur wachten in het restaurant voor je je eten krijgt. 1/2 in de rij staan voor een drankje. Animatie alleen in het Frans. Nederlanders worden hierin niet betrokken. Geen sfeer!!

• 1Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Marie-France Durancel Directrice, Administrateur, 27-08-2019

Ahoy Wanten, Ik ben verbaasd uw impressies te ontdekken over ons pirateneiland. Elke matroos heeft een uitgebreid examen afgelegd vooraleer zij mochten deel uitmaken van de bemanning. De vereiste competenties? Goed humeur, professionalisme, glimlach en gezelligheid. Zij lijken absoluut niet op het portret dat u ervan schetst! Het restaurant Black Pearl is soms het slachtoffer van zijn eigen succes, maar onze matrozen houden vol en doen hun best om uw wachttijd te vergemakkelijken. Ter plaatse spreken sommige leden van onze bemanning Nederlands, en zij zullen u zonder twijfel te woord staan wanneer u dit wenst. De animaties zijn meestal zeer communicatief en gemakkelijk te begrijpen. U kan zonder probleem deelnemen, zonder alle subtiliteiten van de taal te begrijpen. Ik hoop dat u een vakantieplek vindt dat beter aan uw verwachtingen voldoet, aangezien onze piratenoase hier niet aan voldoet. Indien u hierover van gedachte verandert, zullen wij u met veel plezier opnieuw ontvangen. Marie-France Durancel Directrice du Camping Californie-Plage 04 67 21 64 69

• 7Ingrid09-08-2019

Leuke camping.

Leuke camping met 2 kleine strandjes. Op paar minuten rijden vind je mooiere stranden. Prima zwembad met voldoende bedjes, maar wij maakten vooral aan einde van de dag gebruik van zwembad. Winkel op camping heeft voldoende basisproducten en ook supermarkten in de buurt. Pizza op camping smaakt goed, verder geen gebruik gemaakt van restaurant. Sanitairgebouw bij strand zwaar verouderd en mag wel opknapbeurt hebben, maar andere 2 aanitairgebouwen op camping zijn prima en goed schoon. Algemene indruk van camping is goed. Weinig extreme geluidsoverlast ervaren. Natuurlijk hoor je wel af en toe animatie, maar dat vonden wij niet storend. Deze stopt niet heel laat.

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

• 7Sabine08-08-2019

Prima vakantie gehad.

Wij hadden een mobilehome gehuurd (Moorea). netjes, schoon, bedden prima, verduisterende gordijnen en horren en airco prettig. De kampeerplaatsen (we hebben ook caravan) vonden wij erg krap. Nieuwe sanitairgebouw in het midden zag er prima uit. Wasmachine 5,50 droger 3 euro. Was is prima schoon. Zwembad met glijbaan voor de jongens (9, 11 en 14)prima om zich te vermaken. nieuw dus alles fris. Zwembad (met waterpark) van buur camping mocht alleen dit jaar nog gebruikt worden. Wij zijn 2x geweest. Bij zwembad op camping hadden we voldoende bedjes. Laatste 2 dagen, toen fransen ook vakantie hadden, lag alles steeds vol. En was het erg druk in t zwembad. Camping schoon. sfeer prettig. Strand klein maar voldoende. Restaurant eten prima, prijzig (5 man eten en 1x drinken voor 95 euro) ijsjes duur. Kunt beter doos in de winkel kopen. Animatie in het Frans. Vliegveld in de buurt (vonden wij niet storend). S avonds wel geluid van buur camping

• 7Staat v/h sanitair

• 1Somers02-08-2019

Nooit meer trap er niet in snel verder zoeken!

Een zeer slecht verzorgde camping. Hangjongeren wat tot heel lang in de nacht samen komen en muziek luisteren en hard praten. Personeel zeer onvriendelijk en gaan met elkaar smorgens vroeg bij elkaar staan en hard praten. Personeel maken hun eigen regels. De wc's en douches stinken heel erg en zijn zeer vies, overal haren en beesten en zand. De douches en de afwasbakken zijn ijskoud. Geen wc brillen. De wasmachines zijn heel slecht de was is nog viezer als het eruit komt. Er worden banden van de fietsen kapot geprikt en gestolen van de staanplaats. Het zwemwater is ijskoud. Er werd niet vermeld dat je aan de overkant kunt gaan zwemmen. De prijzen in de supermarkt zijn super duur en het drinken en ijsjes aan de bar €3,50+ en als je naar een andere winkel wilt dan kan je in de file gaan staan. De stranden zijn vies en veel stenen. Kortom het is het geld niet waard en de camping verdient geen sterren. Wij zullen nooit meer terug komen.

• 1Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

Marie-France Durancel - General Manager, Administrateur, 13-08-2019

Ahoy Djemila ! Ik zie dat wij uw bliksemschichten ontvangen op verschillende daartoe dienende platformen. Zoals ik het reeds vermeldde op een ander gespecialiseerd platform, vind ik het zeer spijtig dat u na een gelukte eerste verblijf in april, deze keer zeer teleurgesteld vertrokken bent. Dat wij onze sterren niet verdienen, kan ik niet beamen. Zij zijn het resultaat van hard werk, en wij zweren op de Piratencode dat wij hier elk criterium van naleven! Het is een feit dat de drukte zeer verschillend is tussen deze twee periodes, maar in elke omstandigheid behouden onze piraten hun glimlach om u op de beste manier mogelijk te helpen. Het is belangrijk dat u weet, matroos, dat wij al het mogelijke doen voor uw welzijn en uw veiligheid. Wij zijn geen gemene schurken, maar wel brave piraten en indien u ons een probleem meldt, kunnen we trachten deze zo snel mogelijk op te lossen. Ter plekke, bij uw vertrek, hebt u ons laten weten dat u zeer ontevreden was over het feit dat er geen samenwerking meer is met de camping aan de overkant wat betreft het waterpark… Het lijkt mij zeer streng om onze op deze manier te noteren voor dit detail, terwijl wij sinds dit jaar een gloednieuw aquapark ter beschikking hebben op onze eigen piratenboot. Het spijt me te lezen dat u na twee verblijven bij ons niet meer terug wilt komen, maar ik wens u ten harte een vestiging te vinden die aan uw wensen voldoet. En indien u van gedachte verandert, zullen wij u met plezier ontvangen voor een derde verblijf. Misschien tot binnenkort! Marie-France Durancel Directrice du Camping Californie-Plage 04 67 21 64 69

• 9H. Busscher27-07-2019

Prachtig mooie camping met enthousiast personeel

Wat een heerlijke camping om te verblijven! Een prachtig zwembad waarin jonge en oudere kinderen zich goed kunnen vermaken. De zee direct aan de camping is heerlijk. De camping is in Piraten stijl, personeel loopt in dit tenue rond en het plein is volledig in dit thema nagebouwd met een groot schip als speelklimrek. Restaurant is goed en niet duur en hebben leuk georganiseerde eetavonden zoals mosselen met friet en Paella. Sanitairblok in het midden van de camping is mooi, schoon en meer dan voldoende hokjes. Het personeel werkt hard om een ieder het naar de zin te maken. Wij gaan nog genieten van onze laatste week hier. Een aanrader deze camping!

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

• 7S25-07-2019

Prima vakantie

Wij zitten er nu momenteel en je kan gewoon zwemmen op de andere camping. De camping zelf zegt dat dit niet meer mag maar je loopt naar de camping cap soleil en daar wordt je zo binnen gelaten door de security zonder problemen je kan zelfs de code van het hek krijgen van de receptie van cap soleil. Tot op heden prima camping zitten in een stacaravan overal vlakbij dus helemaal top. Zelfs de douches in het gebouw vonden wij prima. Personeel vonden wij tot nu toe aardig. Enig minpuntjes tot nu vinden wij het strand aan de camping de baaitjes zijn klein. Dus voor een echt strand moet je even 10min in de auto vinden wij verder geen probleem. En de animatie is alleen in het Frans. Verder prima naar ons zin

• 7Staat v/h sanitair

• 8Wesley Verschuur24-07-2019

Fijne camping

Na aankomst op de camping een veel te kleine plek toegewezen gekregen, onze tent past hier met moeite op, na dit gemeld te hebben op de receptie kon dit helaas niet meteen opgelost worden, waardoor wij een nacht doorgebracht hebben op de kleine plek. De volgende dag werden wij op onze plek opgezocht door Cindy, die onze klacht bekeken heeft en ons overgeplaatst heeft naar een stacaravan. Wij zijn zeer tevreden met de geboden oplossing deels omdat het niet wenselijk is de tent weer volledig af te breken en op een ruimere plek weer op te bouwen

15 tips over Camping Californie Plage

• Bart & co, 24-04-2014

Beste restaurant in Vias is l'Amandine, wel reserveren want het is piepklein.

• emilie Kars, 08-08-2013

Zelf hebben we rechtstreeks bij de camping geboekt dat is goed bevallen. Tenten worden aangeboden via Rentatent en Happytent. Ga ook zeker naar het strand in VIas, heel lang ondiep dus zeer geschikt voor kleine kinderen en maar op 5 min afstand. Cap D'agde bezoeken vroeg in de ochtend of laat op de middag het staat op die weg altijd vast!

• H.J. van Arenthals, 01-08-2012

Rijd 's morgens richting Cap d' Agde niet de autoweg op, maar even om via Vias, dat scheelt de dagelijkse file...

De berg boven Sete...

Carcassonne ...

Montpellier en Pezenas...

19 vragen over Camping Californie Plage

• Suzanne Van de Weerd, 05-02-2018

Pinnen bij restaurant en bar camping

kan iemand ons vertellen of er inmiddels al bij de le beach restaurant en op de camping zelf gepint kan worden?

• Arnoud, 30-07-2017

Happy tent

Hallo,

weet iemand waar de tenten van happytent staan?

• Petra, 10-02-2016

Vraag over de oversteek naar andere camping

Wie kan mij vertellen over de oversteek van camping Californië plage naar camping cap soleil? Hoe ver is dit lopen/ Is dit een drukke weg/ wat is jouw ervaring hiermee? Ik hoor heel graag reacties hierover...Vast bedankt!!

Fam mastenbroek , 18-08-2016

Als je de camping afloopt is het 3 minuten lopen, de weg is niet heel druk, is prima te doen.

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig