57 tips over Camping Domaine La Yole (Glamping)

• rob, 27-06-2014

Restaurant strandtent Les Canassis! Ziet er niet uitnodigend uit, maar echt top eten en voor weinig geld! Goede gastheer die weet hoe het moet!

• Esther, 02-06-2014

De amandelcroissantjes van de bakker, om je vingers bij op te eten en de Muscatwijn van de camping, heerlijk!!

• Dick, 01-07-2012

Als je een excellent stacaravan van Roan huurt dan is het misschien raadzaam, als je nog plek in de auto hebt, een oprolbaar matrasje mee te nemen want de matrassen zijn echt knoerhard. Een directielid van Roan moet dit zelf ervaren hebben want op het 5 sterrenfeest van La Yole heeft die in een caravan geslapen. Ik meen ongeveer 14 juni.

• J Negens, 01-10-2013

De wijngaard is onderbelicht. Dat is jammer want ze maken (sinds de 18e eeuw!) goede wijnen, likeuren en zelfs zaken als jam. Wij hebben dit jaar een paar flessen mee terug genomen.

Wij hadden dit jaar fietsen mee en dan kun je naar Valras Plage fietsen (ongeveer een kwartiertje naar het centrum).

Resumerend: ja het is een massacamping en sanitair is gedateerd, maar sympathiek en wij zouden geen moment twijfelen om er weer eens naartoe te gaan.

We hebben een aantal aanbieders voor Domaine La Yole (Glamping) voor je op een rij gezet:

• m.geurtzen, 24-09-2013

op zes kilometer van de camping bij de jachthaven is een apart strand waar je met je hond mag komen.

• Saskia en Edwin, 29-06-2014

rit met het treintje dat voor de camping stopt en een bezoekje aan Carcasconne.

• Lambrechts, 06-07-2013

Beziers en de 9 sluizen Carcassonne, zeker aan te raden Narbonne niet veel te zien Agde mooie haven

• R Paulusma, 19-08-2013

tip is wel de pizzeria naast de camping.

• Sasja, 07-08-2013

Vlees op de camping niet duur en erg goed! Het viskraampje ook trouwens! Verder veel leuke shows in de avond. Valras plage is ook leuk met een mooi strand, een leuke kermis voor de kinderen en leuke winkeltjes voor de dames. Lekkere restaurantjes waar je voor 9 euro al mosselen met frites kunt eten en éen kindermenu met limo en ijs voor 7,50. Het is een hele grote camping en er zullen ongetwijfeld delen zijn waar het minder vertoeven is maar wij hebben het prima naar ons zin gehad.

• Yvonne, 03-08-2012

Restaurant/pizzeria Triangel ligt net buiten de camping, je kunt hier heerlijk pizza eten en niet duur.

• Vera, 27-07-2013

Kasteel van Carcassonne Treintje naar Valras Plage Lego/knex museum (klein) in Valras Plage

• Ilse, 16-07-2013

Er is een warme bakker aan de overkant van de straat buiten het domein met normale prijzen. Neem een buggy mee voor je peuter om naar het strand te gaan want het is zo'n 800m stappen. Leuke dansjes bij de kinderdisco, een pluim voor de animators!

• Mariette Cruden-Rutgers, 11-08-2013

boodschappen lidl, intermarche en fruit bij kraampjes buiten de camping. scheelt enorm veel geld. morgens naar het zwembad is voor jonge kinderen rustiger. middags rond 16:00 uur naar strand heerlijk en bij beetje wind lekkere golven. morgens vroeg strand levert mooie grote schelpen op.

• dickwassink, 30-06-2013

In Valras nu veel betaald parkeren. Als je een hond hebt neem hem rustig mee naar het strand en laat hen gerust zijn of haar hehoefte doen want tot half juni is er niemand die er wat van zegt. Als je naar de Aldi gaat kijk dan uit voor grote gaten in de weg op het laatste stukkie vanaf de rotonde. De gemeente Serignan vertikt het al een jaar of 6 om hier iets aan te doen. Ja, het is GEEN Franse winkel. Bij de Lidl is de weg niet veel beter.

• pepijnlois, 26-07-2013

Leuk uitstapje, maar iets verder rijden op circa 75 minuten..Het stadje St.-Guilhem-le Desert! Heel mooi!!!

• Heidi, 13-05-2013

wij hadden een bolderkar mee voor naar het strand

• familie Noé, 29-06-2013

tips: Neem niet teveel eten drinken mee van thuis! In de buurt meer dan voldoende winkels. Wijnshop in de camping:Merlot=topwijn voor belachelijk weinig geld! Bij de slager, in de winkel op de camping zelf, super vers en lekker vlees. Winkel is goed, maar ad dure kant.Ideaal dus voor dingende spullen! Markt in Valras plage op ma. en vrij.: aanrader!! Geen zwemshorts toegestaan in het zwembad (ook niet voor kinderen), dus voorzie u op gewone lycra zwembroeken voor die grote en kleine mannen!

• fam. Postma, 02-09-2012

Bezoeken van Narbonne is een aanrader, evenals een rit naar en door Beziers ( Canal du Midi; voor de fotografen onder ons een must vwb het prachtige licht bij de kanalen)

Kanoën in Rocqbrun ( met goede picnic supplement !) Strand van Valras: erg schoon en netjes Strand van Cape D'Adge: idem Hyper U op 3 min afstand van camping ri Serginan

• anit, 23-12-2012

Neem als het kan fietsen mee en ga op de fiets langs het canal de midi naar Beziers. Er komen in de buurt steeds meer fietspaden!

• van Wanrooy, 18-08-2012

Het personeel is erg vriendelijk en praat NE, EN, en natuurlijk Frans. Prachtige locatie en veel te doen in Valras Plage.

• Nicole, 06-06-2013

klimpark, quadparcour is leuk om te doen (grenst aan camping). De stranden iets verder van de camping zijn heel rustig en schoon.

• Hans, 16-09-2012

De negen sluizen van kanaal du midi is een echte aanrader. Agde is ook een erg leuke plaats.

• Fam. Post uit Urk, 27-08-2012

Wil je een lekker groot strand waar het niet zo druk is. Ga met de auto linksaf vanaf de camping richting rotonde, 3e afslag richting vendres doorrijden tot aan de yachthaven! Heerlijk strand.

• msavon, 14-08-2012

tips: Shoppen bij de Carrefour, naar het zwembad van 10 tot 14u en neem je eigen stoel mee, heb je ook geen stress. Zet je schoenen niet in het schoenenvak, neem plasic zakken mee voor je spullen. Met de auto naar het strand, gratis parkeren aan de boulevard. Vouwfiets mee. Oja, en zorg dat je niet rond citron zit, animatie geluid van 2 campings tegelijkertijd. Ik zou er niet in een stacaravan willen zitten, bovenopelkaar. Wijn heel goedkoop en prima, bezoek neuf excluses, abdij fontfroide

• nannietje15, 09-08-2012

Stel je tomtom in op Vendres-Plage (daar ligt nl. de camping). Adres is Avenue de la Méditerranée.

• nannietje15, 09-08-2012

Met je auto naar Valras-Plage strand. Van 12-2 gratis parkeren, daarvoor en daarna 1,- per uur. Betaal wel want er lopen genoeg parkeerwachters. Parkeer ook goed in de vakken, want daar worden velen ook op bekeurd! Boodschappen bij grote Lidl in Serignan of 100 m verder bij de HyperU. En probeer zeker de kalkoenspiezen van de slager op de camping! 15,- per kilo maar zeker waard!

• Fam. Jongman, 29-07-2012

Stranden Cape d'Agde zijn erg mooi.

• Familie van Grafhorst, 30-07-2012

Cap 'd Agde kun je een leuke rondvaart doen van 45 minuten, zijn ook leuke winkeltjes om in te neuzen. Je kunt er ook een bootje huren om zelf te varen.

De Boulevard is erg leuk. Op het strand zijn speeltoestellen voor kinderen om te spelen.

Aan het punt van de Boulevard zit een kleine kermis waar ze zich kunnen vermaken.

• cjong, 20-07-2012

Stel je in op de mindere dingen, zoals geen ligbed bij het zwembad dan kan t alleen maar meevallen! Béziers is een leuke stad om naar toe te gaan met een prachtige kathedraal. Je kan er lekker eten en je zit er zo met de auto.

• Katrien, 11-07-2012

Fietsen mee te nemen om afstanden te overbruggen of op uitstapjes... Wasmachines ter plaatse maar werkte bij mij niet goed :( er was nederlandse ontvangst aan receptie personeel altijd vriendelijk. zeer veelzijdige omgeving als je graag met de auto nog wat rond rijdt

• Karin, 03-07-2012

Ga niet af op de ontzettend negatieve reacties

• Karin, 03-07-2012

In Valras Plage zit de oude vertrouwde Lidl! Hoewel het camping winkeltje ook niet heel duur is, ging onze voorkeur toch uit naar de Lidl. Ook elke dag vers stokbrood verkrijgbaar. Iets verder op zitten ook de grotere supermarkten. Verder is het kasteel in Carcasonne erg leuk om te bezoeken met prachtig uitzicht over de plaats. Er is 's avonds vrij veel lawaai op de camping door de shows, mocht je dat vervelend vinden; vraag dan om een plaats verder van het centrale deel af.

• Steve, 26-07-2012

Neem eenabbonement op het busje naar valras

• Lisette, 23-07-2012

Zwembad is groot genoeg, alleen nooit geen bedjes (ik ga namelijk 's morgens geen handdoekje wegleggen, asociaal vind ik dat), dus dan maar op de stenen.Maar we hebben weinig gebruik gemaakt van het zwembad, het strand en de zee waren zo fijn dat we daar liever waren. Al met al een geweldige vakantie gehad!!

• angedejo, 23-07-2012

Zeker Séte bezoeken, zeer de moeite waard

• JolandadeRidder, 05-08-2012

De HyperUmarche is belachelijk duur! Een stukje verder is de Carrefour te vinden. Bij de HyperU kan je wel goedkoop tanken, is een Mc en een Lidl. Carcasonne is een aanrader, evenals Pezenas en het Dinopark in Meze.

• Titia, 19-09-2011

Neem fietsen mee. Dan zit je zo op het strand of in het gezellige Valras-Plage. Verder is Carcasonne een aanrader voor een bezoekje.

• Milan, 25-07-2011

HEEL BELANGRIJKE TIP :

Ga je naar Carcasonne , Béziers , Valras , .... ?! hou je handtas dicht bij jou ! Als ik hier gisteren was heb ik iemand zien bestolen worden !!! DUS Héél BELANGRIJK !!

• Fam Visser, 30-08-2012

Op het strand kun je geen ligbedden/parasols huren. Neem dus alles zelf mee. Ook is er geen strandtentje waar je drinken/eten kunt kopen, dus ook een koelbox/tas is geen overbodige luxe.

• Fam. H. , 29-11-2018

Klimpark naast de camping is echt heel leuk (m.n. vanaf jaar of 6/ 1.20 meter). Carcasonne is fantastisch. De 7 sluizen in Beziers leuk om te bezoeken (vanaf de kant is het leuker om te zien, dan vanuit de boot. Het afdalen door de sluizen duurt erg lang en vanuit de boot valt er niet zoveel te zien ;-)). De stad Beziers is leuk voor een wandeling/terrasje. Narbonne is mooi met zijn paleis en kathedraal (ook om even te winkelen), Cap d'Agde is een leuk (toeristisch!) kustplaatsje.

• Linda, 13-05-2015

Leuke omgeving Carcassonne, Sete, Cap de Agde (badplaats met heel veel vertier), Beziers (overdekt winkelcentrum).

• Rob Lijtsman, 26-08-2014

Goed vlees, verse vis en groente en lekker brood, gewoon op de camping te koop.

• Marjan , 09-08-2014

Carcasonne is zeker de moeite waard. De 9 sluizen van Fonzeranes zijn leuk om te zien. Olargues is een erg mooi (klein) oud plaatsje, net of je in de middeleeuwen bent. Beziers viel wat tegen, bijna geen winkelmogelijkheden, wel een mooie kathedraal! Strand is erg lekker en goed lopend te doen. Maak een ritje op de banaan, een geweldige ervaring. Klimpark in Beziers is erg leuk. Die naast de camping bestaat al 2 jaar niet meer, hoorden wij na navraag op de camping!

• saskiasnijder, 24-08-2015

De 9 sluisjes in Beziers. Carcassonne

• Gijs_8, 08-08-2014

Tussen Agde en Sete even op het strand super grote schelpen zoeken. Een bezoekje aan Hyper-U in agde is ook de moeite waard. Carcasonne dagtrip is goed te doen, slecht weer dan kun je met de kids naar het overdekte speelgedeelte van europark in Vias-plage en... boodschappen doe je natuurlijk bij de Lidl en Carrefour in Serignan (5 autominuten) , Tanken is ook het goedkoopst bij de Carrefour aldaar. Oh ja Breng zelf een kleine barbeque mee anders kost die 20 euro en het is er niet standaard by

• joset, 20-08-2014

Indien je een stacaravan wilt boeken; doe dit rechtstreeks via de camping. Dan heb je een ruime plaats en goede caravans en vaak goedkoper dan via een organisatie. De stacaravans van de organisaties staan erg dicht op elkaar.

• vdlaar17, 27-08-2014

Het treintje naar valras plage, geen parkeerstress!!

In de buurt een lidl, aldi en mc donalds.

• petra_33, 04-09-2014

Kanoeën op de Orb Carcassonne Klimbos in Cap dÁgde Narbonne en Beziers zijn mooie steden.

• cindy, 25-09-2014

als je babyvoeding/melk nodig hebt, neem het mee van thuis! potjes olvarit of iets in die vorm hebben ze niet op de camping. maar 1 soort en daar betaal je dan 3,50 euro voor per potje...Ook melk is schaars.

• Patrick, 04-07-2015

Bezoek ook een het strand en de boulevard in valras plage. Er is voldoende te zien en te doen in de regio. Ook perfecte voorzeningen voor fietsers in deze regio.

• Dick, 20-07-2017

Ik heb een rijtje foto,s gemaakt van de stacaravans van ROAN op veld Menthe met het plaatsnummer er onder. U kunt dan zien of je bijvoorbeeld je auto kwijt kunt.

• Rosella, 19-08-2014

Als je wil shoppen in Beziers moet je naar Polygone, daar zitten 101 kledingzaken restaurants bowlingcentrum en een bioscoop

• saskiasnijder, 24-08-2015

Boottocht in Cap D'Agde Markt in Valras Plage 9 sluisjes in Beziers

• ilona spong, 13-05-2015
    • Tripje naar Dali museum Spanje
    • Aquarium Montpellier
    • Safari in Sigean
    • Boodschappen bij de lidl iets verderop

• Familie Kemp, 07-08-2014

Aanrader een uitstapje Canoying (ca € 40 pp) en kano varen op de L'Orb (ca € 20 pp) Op Vendres plage zit een leuke manege waar je een buitenrit met paarden kan maken (s' avonds ook draf en galop, overdag rustigere ritten)

• AD, 10-09-2014

http://www.reserveafricainesigean.fr/, echt een topper en iedere euro waard!!! Was het beste van onze vakantie. carcassonne, prachtig, gezellige straatjes, kan je al rondwandelen zonder betalen. Bezoek is betalend maar je kan niet met buggy's daarbinnen dus hebben we dat niet kunnen doen. Maar super gezellig en lekker eten. Kermis in Valras plage zelf, dat vonden de kindjes leuk. Het strand is heel groot, fijn zand, proper, rustig water, dichter bij het centrum is het beter dan aan de camping.

• albert, 30-06-2015

Boek direct bij de camping, je kan ook bij de touroperators boeken maar dan sta je helemaal achteraan op de camping(10 min lopen naar de bakker / supermarkt), zonder bomen (schaduw) en hutje mutje bovenop elkaar.