Camping Le Mouretou

Camping Le Mouretou
6,5

10 reviews over Camping Le Mouretou in het Nederlands

Steeds beter, en nu zelfs drie sterren!

Christina
5-10-2017

Het is een kleinschalige camping, gelegen in een prachtige omgeving, die als vertrekpunt kan dienen voor vele tochten door de Cevennen. Wij zijn hier dit jaar voor de vierde keer geweest en ontdekken nog steeds nieuwe mogelijkheden. In het Meteo-centrum op de Mont Aiguoual (25 km) kun je veel kennis opdoen over het weer; bovendien is dat een prachtig wandelgebied. Maar ook iets verder weg: Nîmes le Vieux, waar je je op de prairie waant, en Millau, een leuke stad. De prijs-kwaliteit verhouding is prima. Dit jaar is het sanitair vernieuwd en uitgebreid en wordt het zwembad verwarmd. De hygiëne is uitstekend. Terecht heeft de camping dit jaar een extra ster gekregen. De eigenaren streven naar een milieuvriendelijk en duurzaam beleid, wat o.m. tot uiting komt in de producten die men in het bijbehorende restaurant gebruikt. Dat restaurant is overigens prima en wordt behalve door de campinggasten ook frequent bezocht door inwoners van Valleraugue. Het is geen camping waar je veel georganiseerde activiteiten moet verwachten, maar men spant zich wel in om fiets- en wandeltochten mogelijk te maken en soms zelfs Yoga-les of creatieve workshops aan te bieden.

Let op dieven!

Marta
16-8-2017

Erg mooie omgeving, fijne beek om te spelen en het plan d'eau is heerlijk. De camping zelf is matig, bij de rivier erg krappe plekken.

Er wordt gestolen op de camping. We zijn daar zelf de dupe van geweest, ook de is gepoogd de auto open te breken.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2017

Rustige camping, vriendelijjk personeel. Aanrader!

Bert en Stephanie
14-8-2017

We logeerden hier op aanraden van vrienden. Wij zijn een gezin met 3 jonge kinderen en hebben al wat ervaring met kamperen. De camping is gelegen op de weg naar Mont Aigoual en is de ideale uitvalsbasis voor fietsliefhebbers. Eigenaars Fabrice en Valérie hebben ons zeer goed ontvangen. Zo kregen we uitstekende uitleg over uitstapjes en activiteiten met kinderen. Je kan dagelijks vers brood bestellen. In het dorp kan je ook brood halen, is een slageren een bio-winkel. De camping heeft een uitstekend restaurant waar heerlijke pizza's en lokale gerechten geserveerd worden. Het verwarmde zwembad is niet van de grootste, maar goed voor verfrissing op warme dagen. Er mag niet gesprongen, gelopen of met grote opblaasbare spullen in gespeeld worden, maar dit mag in principe nergens in campings. Deze camping ligt aan het riviertje l'Hérault, waar wel naar hartelust kan gespeeld worden. Op 50m is een gratis, bewaakte zwemvijver. De camping willen we zeker aanraden aan gezinnen met kinderen.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2017

ANWB camping

Mooie locatie, minder mooie accommodatie

Maarten
6-8-2017

De ligging van de camping is mooi, prachtige omgeving en de camping is groen, schaduwrijk en zeer rustig. Iedere ochtend vers brood op de camping maar voor een andere boodschap moet je met de auto best een eindje rijden. Klein schoon zwembad met veel regels voor de kinderen. Voor hele kleine kinderen prima maar voor kinderen vanaf ongeveer 6 jaar minder geschikt. Het meertje naast de camping biedt meer mogelijkheden. De stacaravans zijn niet schoon (gebruikte zakboekjes onder het bed en haren in de wasbak) en niet erg goed onderhouden. Ook ontbreken er de nodig spullen die volgens de lijst wel aanwezig moeten zijn. Het personeel vonden wij in tegenstelling tot eerdere recensies niet erg hartelijk. Wij kregen het gevoel dat ze er weinig zin in hadden en vooral een aantal personeelsleden in het restaurant was ronduit onvriendelijk. Het eten is wel goed en de tuin bij het restaurant erg knus. Wij hadden tijdens ons verblijf heel veel last van vliegen....

Paradijsje

Yvonne
31-7-2017

Camping Mouretou is een kleine maar hele mooie familiecamping. De omgeving is prachtig met meren, riviertjes maar ook de zee op rijafstand. We hebben genoten van de natuur, de prachtige omgeving, de rust en natuurlijk het heerlijke weer. Het personeel van de camping is behulpzaam, vriendelijk en wil graag met je meedenken. Absoluut een camping om terug te komen!!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2017

Dit jaar voor de derde keer geweest, heerlijk!

Christina, Den Haag
8-7-2016

Le Mouretou is een kleinschalige, gezellige camping met mooie plaatsen, voor caravan, kampeerauto of tent. Er zijn ook 4 mobile homes en twee grote bungalowtenten beschikbaar. Een klein zwembad en een langsstromende beek, waarin in de zomer een bassin voor zwemmen geschikt gemaakt is. De eigenaren hebben in 2012 deze camping overgenomen. Die was toen in niet geweldige staat, maar sindsdien is er veel verbeterd. In oktober van dit jaar wordt het sanitair vernieuwd. Het restaurant is sinds de komst van Valérie en Fabrice Perrot uitstekend! De kaart is gevarieerd, er wordt gewerkt met streekproducten en de pizza's, op houtvuur gebakken, zijn verrukkelijk. In het hoogseizoen zorgen de eigenaren voor leuke extra activiteiten en is er ook ook een kleine 'épicerie'. Een plek om van te genieten, in een prachtige omgeving waar je heerlijke, spannende, wandelingen kunt maken.

Gereisd Met partner in juni 2016

Redelijk, niet fantastisch

Jan
17-8-2015

Typisch franse kleine camping met de Franse slag gerund. Veel schaduw op de plaatsen. Beetje stoffig veldje er tussen in. Mooie omgeving (Ga zeker naar de top van de mont Aigual!). Ik vond de eigenaardig niet onaardig maar ook niet bijzonder aardig. Eten was redelijk, zwembad klein maar prima. Kortom, geen slechte ervaring, maar ik verwacht niet dat we hier terugkomen. Sanitair zoals hieronder beschreven. Schoon, weinig en 'beetje apart' :-).

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2015

Mooie rustig gelegen familie Camping

Johan de Niet
3-8-2014

Camping Le Mouretou is klein en mooi gelegen. De c.a. 38 plaatsen liggen deels aan een veldje met veel schaduw en deels op terassen. Niet alle plaatsen zijn geschikt voor caravans. Voor kinderen is er een klein maar fijn zwembad, een natuurmeertje op loopafstand en aan de camping kun je ook lekker in de beek spelen. De eigenaren zijn vriendelijk en behulpzaam en spreken ook engels. In het restaurantje met mooi terras kun je lekkere pizza's eten. Het sanitair is een minpuntje, niet dat het niet schoon is, dat is het zeker, het is echter beperkt met twee douches, een aantal wastafels en vier toiletten. Voor minder-validen is het sanitair niet bereikbaar. Op de camping is elke dag brood te verkrijgen. Enkele winkeltjes liggen verderop in het dorpje Vallerauge, een groter supermarkt is op 20 km te vinden in Le Vigan of Ganges. In de omgeving kun je prachtige wandelingen maken, mountainbiken of tourtochten maken op de fiets.

Gereisd Met jonge kinderen in januari 2014

prima, eenvoudige camping.

hermans
15-8-2009

geen warm water bij de afwasplek, keurig en schoon sanitair, maar slechts twee douches, geen aparte wascabines. Verder heerlijke kleine rustige familie-camping, lieve behulpzame eigenaars, lekker ruime plekken met veel privacy. Klein, maar schoon zwembad. 's avonds stil. Prachtige omgeving zonder massa-toerisme.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2009
2008

nette, rustige camping

Klaartje Rabenberg
25-7-2008

Nette rustige camping, nogal afgelegen. Maar het kleine dorpje is vlakbij en de afstand naar de supermarkt is goed te doen (20 km). Camping is rustig, ruime plaatsen, hele aardige eigenaren. Het eten bij hun self-made restaurantje is niet aan te raden.

Gereisd Met partner in Fri Jul 25 2008 20:06:54 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQNiet toegestaan

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Overige servicesWasserette

• Autovrij parkJa

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Mouretou in Valleraugue (Gard), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Mouretou zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.