Camping Calypso

21 reviews over Camping Calypso in het Nederlands

Teleurstellend

Fam. Spoor,
9-9-2018

Het campingpersoneel was erg vriendelijk.

De camping is erg luidruchtig, mede ook door de omliggende campings.

Om 00.00 uur was het wel stil.

Ik had aangegeven met grote caravan te komen en 3 grote kinderen(2 tenten)

Ook had ik een extra (betaalde )plaats voor 2e auto geboekt.

Helaas was onze plek dusdanig klein (wel lekker schaduwrijk ) , dat we onze auto's niet fatsoenlijke kwijt konden, terwijl aan de overkant een enorme plaats was met daarop een kleine tent.

Het toiletgebouw in ons deel van de camping was niet toerijkend voor het aantal gasten. Van de 3 toiletten was er 1 defect gedurende de tijd dat wij daar waren. Helaas ook geen toiletpapier.

Douches waren koud. In 2 weken ,1x een aangename douche gehad.

Zwembadcomplex is mooi, het water aan de warme kant.

Afstand naar zee is ong. 10 minuten lopen. Was goed te doen.

Wij vonden het geen 5 sterren waard.

Komen niet meer terug.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Geen aanrader als je rust zoekt.

Fam. de Weger,
5-9-2018

Wij hebben 3 weken op deze camping gestaan met onze vouwwagen. Wij hadden een mooie grote plek (51) en heel veel schaduw. Dit was erg prettig. Wel moesten we even kijken hoe we onze vouwwagen moesten neerzetten ivm een afvoer die daar opeen onhandige plek zat. Het waterpark is leuk maar het water van het gewone zwembad is te warm. Hier kun je dus niet lekker afkoelen.

Iedere avond was er wel animatie (muziek, dans, karaoke, illusionist) Helaas was de animatie van de 3 omliggende campings ook heel goed te horen. Dit was te hard en erg storend.

Sanitair is aan vervanging toe en niet voldoende voor het aantal gasten. Toiletrol zelf meenemen!

Het strand ligt krap 10 minuten lopen van de camping. Prima te doen! Supermarkten zijn vlakbij.

De omgeving is daar prachtig. Genoeg te zien en te beleven.

De camping zelf was verder prima maar vanwege de herrie op de camping van vooral de omliggende campings, komen wij niet meer terug.

Adrey,
19-8-2018
Gereisd anders in augustus 2018

Geen 5 sterrencamping!!

Hannie,
17-8-2018

De eerste aanblik van de camping was goed. Leuke laantjes met veel bomen. Onze plek was ruim en genoeg schaduw. 10 min lopen naar zee was prima te doen. Lekker zandstrand, schone zee en gezellige drukte. Het waterpark was mooi, maar het water te warm (30 graden!) Op warme dagen dus niet echt een temperatuur voor een verkoelende duik. Verder was het water niet altijd schoon. Wel lekkere ligbedden. Wat echt heel erg tegenviel was het sanitair. Erg verouderd en veel te weinig toiletten. Dagelijks in de rij (met je eigen wc rol!) De douches hadden geen mengkraan, en stonden te koud afgesteld. Haren in douche-putje. Ook het water om af te wassen was erg lauw. Naast het afwasblok kon je je chemisch toilet legen! Echt smerig! De animatie ging idd heel de dag door en vooral 's avonds ook veel herrie van omliggende campings. De camping wordt vooral bezocht door de Fransen. Weinig Nederlanders. Voor ons dus niet meer! Geen 5 sterren!

Pruneaud,
16-8-2018
Gereisd anders in augustus 2018

niet voor herhaling vatbaar

Patricia,
5-8-2018

we waren hier 3 weken op vakantie. Ruime schaduw plekken.Veel animatie helaas over de hele camping te horen. Ook veel lawaai van de andere 3 campings in de buurt. De ligging van de camping viel me tegen. Ver lopen naar t strand over beton tegels zonder schaduw. Torreilles plage heeft geen boulevard en bestaat eigenlijk alleen maar uit campings.

Het zwembad was erg vol , warm water en na 11 uur geen plaats meer. Ook lagen er de hele dag handdoeken op de bedden van mensen die niet meer terug kwamen.

Geen warme douche gehad de hele vakantie en geen warm afwaswater me voor een 5 sterrencamping erg tegenviel.

Geen aparte plaats voor t lege van t chemisch toilet. Dit moest in het awasgedeelte gebeuren waar t riool niet afgesloten was.

Er was 1 restaurant , ongezellig en duur.

Al met al voor ons niet meer.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Leuke camping, erg netjes

Kim,
29-7-2017

Deze camping bezocht met onze eigen caravan. Wat zijn we positief verrast! Mooie, veelal ruime plekken in de schaduw. Fijne ontvangst, we werden begeleid naar onze plek. Men spreekt echter niet of nauwelijks Engels, dat geldt eigenlijk voor de hele streek. Er zijn hier veel Fransen op vakantie. Ook wel wat Nederlanders, een paar Belgen en wat Duitsers. Prima en schoon sanitair, helaas wel zonder toiletpapier. Mooi schoon zwembad, leuke glijbanen en prachtig kinderbad. In het zwembad is weinig schaduw, wel veel animatie; aquagym, een middagspel, zumba, allemaal heel enthousiast. Hierdoor kan het voor de echte rustzoekers wat druk zijn op bepaalde tijdstippen. Op de camping liggen 3 speeltuintjes en is er de hele dag door (Franstalige) animatie, genoeg te doen dus. Het strand ligt op loopafstand en is mooi en schoon. Er is een douche, toilet (die is wel erg vies) en een paar strandtentjes. Er is een winkelcentrum met een Lidl, Aldi en Intermarché in de buurt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Prima camping, dichtbij zee.

dickbos_arnhem
14-10-2014

Camping Calypso is een prima Franse camping. In het hoogseizoen druk, maar eind augustus loopt de camping leeg. Wij waren (eind augustus) met een caravan en werden aan een prima plek geholpen. Op zaterdag was het echt einde seizoen en alle Fransen gingen naar huis, het is dan meteen stil op de camping. De animatie stopt dan ook direct. Receptie spreekt Engels en is efficiënt, sanitair op orde, wifi aan de dure kant. Voldoende restaurantjes in de buurt. Klein winkeltje met iedere dag vers brood. Lidl op ongeveer 5 km. Al met al een fijne plek om te zijn.

Gereisd met partner in augustus 2014

Mooie Camping!!

sil
19-11-2013

Wij zijn in augustus 2013 op deze camping geweest. Met 3 kinderen in de leeftijd van 3 tm 15. Wij zijn met de camper geweest, en hadden een mooie schaduwrijke plek onder de hoge bomen. (Dat is echt fijn met de warmte) Wij zaten vlak bij een sanitair gebouw, dat prima schoon was. Mooi zwembad, vooral het gedeelte voor de allerkleinsten. Afstand tot aan het strand, gemakkelijk te lopen. Strand loopt snel af in de zee. Klein winkeltje op de camping zelf. Elke dag vers brood. Wij gingen gewoon even 10 minuten op de fiets naar de Aldi of Lidl. Animatie is volledig in het Frans, maar dat is niet waar wij voor komen, dus geen probleem.

Weinig Nederlanders op de camping maar dat vinden wij persoonlijk wel lekker :)

2 x in de week een marktje s'avonds tegenover de camping.

Gereisd anders in augustus 2013

Mooie camping, weinig Nederlanders

Bakker
13-9-2013

Wij zijn 3 weken in juli/augustus 2013 op deze camping geweest. De laatste dagen waren we de enige NL'ers op deze camping. Onze jongens (12 en 15) werden wel bij het voetballen etc. betrokken, maar mistten dan toch de NL'ers.

Op de camping is niet veel aan te merken, mooi zwembad, goede animatie (Frans), sanitair is oké. Behulpzame medewerkers, ze helpen om je caravan op de plaats te zetten.

Ongeveer 800 meter van het strand. ;s Avonds vaak markt en Canet is 's avonds ook echt een aanrader. Verder moet je ver rijden voor iets leuks: Andorra - 180 km, Barcelona 200 km, en de Pyreneeën zijn wel te zien, maar moet je toch een half uur voor in de auto zitten.

Kortom: Mooie, nette camping, maar ivm de weinig NL'ers en de afstand tot de Pyreneeën zullen wij de volgende keer wat anders zoeken.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Suncamp Holidays

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Calypso in Torreilles - Plage, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Calypso zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.