Camping Le Palais de la Mer

9Fenomenaal

• 8.6Staat v/h sanitair
  • 8.1Eetgelegenheden

Meer camping info

In Frankrijk ligt Camping Le Palais de la Mer. Met de kinderen vind je hier vermaak in het zwembad, op het strand en met de enthousiaste animatie. Deze is alleen in het Frans en Engels. Omdat je hier nogal last van muggen kunt hebben is het aanschaffen van wierookstokjes en antimuggenspul een goed idee. Met een half uur rijden ben je in Collioure.

Contact

87 reviews over Camping Le Palais de la Mer

• 9J. Jacobs29-08-2020

Super vakantie! Geschikt voor 14- en 30+! :)

Samen met mijn vriend (23&29) heb ik lastminute deze camping geboekt. We kregen in eerste instantie campingplek 11 aangeboden, maar dit was een plek met vrijwel geen schaduw, weinig privacy, klein en aan de campingweg, dus ingeruild voor 116. Als je een voorkeur wilt aangeven zou ik alles tussen de 7 en 48 mijden. Plekken 111-119 en rond plek 171 zijn aan te raden: ruim, veel privacy en veel schaduw!

Het is een camping met een gemixt gezelschap aan nationaliteiten en leeftijd. Behalve oudere pubers liepen alle leeftijden er rond. Overwegend Frans, maar voor de Nederlandse gezinnen met jongere kinderen genoeg vriendjes! In het zwembad had je het deel met glijbanen en kinderen en de wat meer volwassene rustige kant met een loopbrug aan elkaar verbonden. Animatie is niet te vergelijken met Yelloh! campings, maar het is er wel (Franstalig) en ze zijn enthousiast.

Voor ons een heerlijke, relaxte week aan prachtig strand & super zwembad!

Gereisd met partner in augustus 2020

• 10harold16-08-2020

tot volgend jaar!

ons verblijf hier op een mooie campingplaats direct aan zee was geweldig. iedereen uit ons gezin heeft zich hier heerlijk vermaakt, de jongste in het zwembad en de oudste in de zee. de plaatsen zijn mooi ruim en deels schaduw. het sanitair is gewoon super, ze worden heel goed onderhouden en overal stond zeep en desinfectie middel klaar. het personeel spreekt overal gewoon frans, maar ze zijn zo positief ingesteld dat je je er gewoon op je gemak bij voelt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 2019
    9Judith31-07-2019

Verrassend Frans pareltje aan de Middelandse Zee

Een heerlijke Franse camping met fantastisch zwembad en ligging aan de Middellandse Zee. Als je een camping zoekt met veel Nederlanders, dan moet je hier niet zijn. Het is een echte Franse familiecamping, animatie is dan ook alleen in het Frans. Er wordt veel georganiseerd, er is een kids club voor de allerkleinsten (geen gebruik van gemaakt), maar er worden ook activiteiten georganiseerd voor de oudere jeugd (lasergamen, tafeltennistoernooien, waterpolo e.d.). 's Avonds Frans entertainment (kinderdisco, goochelshow, dansshow, live muziek, karaoke etc.) Op een achterliggend terrein van de camping is ook nog een kinderboerderij en een midgetgolf, waar je gratis gebruik van kan maken. Vanaf 18 uur rijdt hier een dieseltreintje, die je naar een gezellig tapasbarretje brengt, waar je nog kunt zitten. Ook hier is 3x in de week live muziek. Wij hebben een ontzettend leuke vakantie gehad op deze camping en bevelen hem van harte aan!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8K veenstra10-07-2019

Top camping met acsi korting in voor seizoen

Top camping ,alles goed voor elkaar. Als je geluk hebt kun je gebruik maken van het nieuwe sanitair, die is echt super, al zijn er geen wc brillen ,de zeep en netheid maken dit ruimschoots goed. De oude toiletgebouwen zijn echt aan vervanging toe en ogen niet lekker fris. Het zwembad is héérlijk, ook het restaurant is erg goed met een erg vriendelijk goed Engels sprekende ober. Vanaf de camping kun je naar het strand waar ook honden mogen komen. Helemaal leuk voor de hondjes. Als de baasjes nu nog de uitwerpselen op ruimden zou het top zijn, je moest er dan ook erg op letten dat je niet in een drol ging staan! Helemaal achterop het camping terrein lag het er erg verlaten bij, hier is een grote voilleire en kinderboerderij, een midgetgolf baan die nog vol met water stond, je kon hier aan alles merken dat het seizoen nog niet was begonnen.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    9De Ovinkjes21-08-2018

Aanrader

Wat een fijne camping. Mooi zwembad, leuke glijbanen, prachtig strand, mooie omgeving. Wij zijn 3 weken op deze camping geweest met zoon 13 jr en dochter 9, alleen maar genoten. Mooi weer (af en toe harde (warme) wind en onweer), heerlijke rustige plek voor de tent. Dicht bij het nieuwe toiletgebouw. Lekker eten bij het restaurant en afhaalkeuze, vriendelijk personeel. (wel slecht Engels en Duits, gelukkig hadden wij verder niet veel nodig dus hadden we er geen last van maar als je "iets" zou hebben lijkt het me niet fijn) veel animatie maar ook alleen in het Frans. Klein stukje lopen en je zit op het strand, dat is ook schoon, mooie golven, serieuze reddingsbrigade. Wat ons al wel eerder is opgevallen: de Fransen zijn best druk en aanwezig, dat is nu eenmaal zo. Dit jaar veel muggen, dikke bulten. Douche na drukte wel wat lauw net zoals het afwaswater. Al met al...Geweldig...tot volgend jaar.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 9Familie Venus12-08-2018

Fantastische camping ! Dikke aanrader!

Geweldige camping! Prachtige ligging aan een mooi zandstrand en de mediterraanse zee. Mooie groene camping, goed schaduw op de plek. Prachtig zwembad, met nieuwe glijbanen. Goed restaurant, ook afhalen. Vriendelijke receptie, fijn winkeltje met de basis benodigdheden en de hele dag verse baguette !! Sanitair keurig, de twee kleine gebouwen wat verouderd, maar wel schoon. Koelkast te huur via een bedrijf, word keurig op je plaats gebracht en opgehaald. Ontzettend enthousiast animatieteam! Wel in het Frans/Engels maar dat hoeft geen probleem te zijn! Idd ook muggen gehad, soort wierookstokjes gekocht en een spuitfles bij de apotheek....en toen was het te doen...mss dat ze daar eens voor kunnen spuiten zoals ze op sommige campings doen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 8Poedelie31-07-2018

Leuk en sfeervol, maar veel muggen

Sfeervolle camping. Wij hadden een plekje in het gedeelte vlakbij het strand. Vriendelijke mensen bij de receptie, men spreekt ook Engels en Duits.

Mooi zwembad met nieuw kindergedeelte en glijbanen.

Alle animatie is erg Frans gericht. Wanneer je de Ook het personeel in het restaurant/bar spreekt alleen Frans. Wel prima gegeten trouwens. Geen campingprijzen, je bent er hetzelfde kwijt als in een restaurant ergens anders.

Campinggasten mix van voornamelijk Frans, Nederlands en Duits. Security rijdt de hele avond en nacht rond, maar toch best veel overlast gehad van rondhangende jeugd.

Wat een hele leuke locatie op deze camping is l’Embuscade. Hier worden regelmatig optredens verzorgd. Echt super sfeervol met leuke bar en zitjes onder de bomen.

Camping is echt heel leuk. We zouden er graag terug komen, maar door de hoeveelheid muggen besloten dit toch niet te doen. Weet niet of dit elk jaar zo is, maar we zijn werkelijk lekgeprikt.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• Oude reviews

9stienstra06-09-2017

wat een ontzettend mooie camping

wij waren maar enkele dagen op de camping van 28 tot 30 augustus. De camipng was toen voor de helft vol met hoofdzakelijk franse en duiste gasten. Toch vonden wij de camping echt super. De camping had een tropische uitstraling , veelal grote plaatsen met voldoende privacy en schaduw. luxe schone toiletten. Bij 1 wc gebouw was er zelf een water val. En bij sommige douche hokjes waren 2 douchen voor jou en je kind tot ongeveer 4 jaar. De temp van de douche kon je zelf bepalen wat wij erg prettig vonden.

Zwembad was schoon en netjes niet heel groot dus vraag mij af als hoe het is in het hoogseizoen. In 2018 wordt het zwembad verandert er komt dan een grote glijbaan bij of het zwembad dan ook groter wordt weet ik niet.

Strand grenst aan de camping en is een mooi strand zeer ruim en niet overspoelt met touristische atracties. Wel dicht in de buurt van het naturisten gedeelte. Verder op het strand wel strand tenten en vertier. Maar het geluid wat daar weg komt hoor je niet.

Min punten vonden wij de animatie deze was geheel franstalig waardoor de kinderen niet mee konden doen . Was veel muziek bij als je voor bij het zwembad stond, dit was dit van 10 uur s ochtends tot 24:00 uur. En het geluid was wel aardig hard. Gelukkig stonden wij achter aan bij de vogel fouillere en hoorden wij alleen de avond animatie van 21.30 tot 24:00. Gelukkig sliepen onze kinderen er door heen. Want dit was aardig hard en je hoorde de muziek van de naast gelegen camping er door heen wat niet prettig was. Mochten we in de buurt zijn zouden we zeker terug keren de kinderen hebben zich namelijk goed vermaakt en de camping voldeed verder goed aan onze wensen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9Gerrit03-08-2016

Kan deze camping iedereen aanbevelen!

Het zwembad is niet groot, maar het strand is vlakbij.

Gereisd met partner in juni 2016

• 8Edwin31-07-2016

Heerlijke schaduwrijke camping

Ligt aan de zee, de camping heeft een uitgang op het strand. Het strand is zelfs in het hoogseizoen rustig en zeer schoon. Veel bomen dus genoeg schaduw op de camping. Sanitairgebouw is net nieuw, erg mooi en wordt goed schoongehouden. Plaatsen zijn afgeschermd. De omgeving is mooi maar voor echte bezienswaardigheden moet je al gauw een uur rijden. Voor een echte strandvakantie is het ideaal.

Minpuntje: Er is 's avonds (in ieder geval in het hoogseizoen) elke dag animatie bij het zwembad (karaoke, disco, optredens e.d.). Leuk als je ervan houdt maar het geluid draagt over de hele camping en duurt elke dag tot 0:00 uur. Als je een plaats vlakbij het zwembad hebt zit een keer vroeg naar bed gaan er niet in. Vanaf het midden van de camping tot het eind is het wel dragelijk.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2016