Camping Couderc

7.1Goed

Frankrijk, Languedoc - Roussillon, Sainte-Énimie (Lozere)

7.1Goed

• 3.5Eetgelegenheden

Meer camping info

58 reviews over Camping Couderc

• 7Henk en Ria20-09-2020

Prima camping is fantastische omgeving

We zijn 10 dagen hier geweest, zwembad ligt heel mooi en goed onderhouden. Sanitaire normaal wel krappe douches. Grote plaatsen en goed bereikbaar. Brood bestellen voor 19.00 uur. We stonden met camper en aanhanger waarin onze motoren meegaan. Ruimte genoeg voor manoeuvreren om op de plek te komen. Eigenaren goede en vriendelijke mensen . Ons cijfer is niet hoger door afwezigheid van eetgelegenheid, ontbijt smorgens wel mogelijk.

• 3Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2020

• 7Esther01-09-2017

Mooie camping, direct aan de rivier de tarn.

Voor ons een grote camping 130 plekken. De camping is toch rustig. ook ondanks de drukke doorgaande weg boven de camping, snachts stil. Bijna elke avond komt er iemand koken op de camping, echt franse afhaal maaltijden. Heerlijk ruim zwembad en leuke zwemplekken aan de rivier, diep en ondiep. Kanoes kun je op de camping huren. ook geschikt voor jonge kids (4jr) jammer in de periode dat wij er zaten waren er weinig NL kids aanwezig. Veel fransen. Vriendelijke receptie dame, bleek ook goed Engels te kunnen. Minder, er is wat weinig sanitair. Deels wc's zonder toilet bril. s'avonds douchen is een koude douche. in de ochtend en middag wel heerlijk warm! Je zit echt in de gorges van de Tarn, prachtig, je ziet de gieren vliegen. Ook een nadeel, voor boodschappen toch wel 30 min rijden. Daardoor ook weinig ondernomen. Maar je kunt je prima vermaken op de camping! en door dat er s'avonds vaak iemand komt koken hoef je eigenlijk de camping niet af.

• 8Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9DavidW29-07-2016

Leuk: water van de Tarn en verwarmd zwembad

Mooie camping met vrij ruime plaatsen waarvan veel met schaduw. Staanplaatsen liggen in de lengte langs de Tarn, zodat het eerder aanvoelt als een kleine camping. Als je van de ene kant naar de andere kant moet wandelen, ben je wel 10 min onderweg. Sanitair kan properder, vooral veel blaadjes van bomen en insecten (open ruimte voor hoofdblok). Mij bleek dat het maar 1 keer per dag werd schoongemaakt. Er zijn wel minstens 3 sanitaire blokken zodat de drukte gespreid wordt. Bij volle bezetting zijn de voorziening waarschijnlijk wat te krap. Troef van deze camping is vooral het mooie rustige (geen animatie, geen glijbanen,...) verwarmd zwembad. Niet super warm maar juist genoeg. Rond het zwembad staan ook veel ligbedden wat heel aangenaam is. Eigenaars zijn ook heel vriendelijk, de baas leeft echter vooral voor zijn kayaks (je kan goedkoper vinden in La Malène). Het stukje Tarn tussen dit dorp en Pas de Soucy is trouwens een echte aanrader en niet moeilijk. Verder kan je bij de camping ook op verschillende plekken op een kiezelstrand zwemmen in de rivier. Drie nadelen aan deze camping: 1) de grond is met veel stenen wat het opzetten van een tent nogal moeilijk maakt (zeker een hamer meenemen) en 2) wegens vele fruitbomen hadden wij heel veel hinder van vliegen (misschien beter op de twee uiterste delen van de camping) en 3) er is geen supermarkt in de buurt (25 min rijden), brood service is wel aanwezig en goed (ook drank en beperkte andere zaken zoals suiker, pasta, enz).

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 8C.Bueters02-05-2016

Heerlijke camping aan rivier in mooie omgeving

Niet al te grote camping aan rivier te midden van de mooie ruige natuur aan de Tarn met geweldige uitzichten, redelijke ruime plekken en veel groen en schaduwrijke plekken maar ook plaatsen vol in de zon. Sanitair is schoon en in prima staat. Op de camping is ook een cano opstap plaats van waaruit gestart kan worden met een tocht over de rivier de Tarn. Ik heb ook lekker kunnen vissen op de rivier alleen wel veel kano vaarders maar ving er niet minder om. Heerlijk is het zwembad op de camping waar je even lekker af kunt koelen en liggen op een ligbed. Er worden gelukkig geen handdoeken gelegd voor reservering. Boven aan de camping goede camper plekken. Camping is nml opgebouw in terrasvorm tot onder aan de rivier. Vriendelijke gastvrouw. En een leuk barretje met een beperkte winkel voorraad voor de noodzakelijke dingen. Leuk oud stadje st.Enimie op een km of 7 a 8 afstand. Waar je leuk rond kunt wandelen (aanrader) met gezellige winkeltjes en eetcafe's waar een diner goed en betaalbaar is.

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2015

• 8Bert Mulder21-04-2016

Fijne schaduwrijke camping aan de rivier

Prachtige grote plekken aan de rivier, goed sanitair dat verschillende malen per dag wordt schoongemaakt. Vriendelijke leiding, behulpzaam. Rustig met gemengde nationaliteiten. Kan niks slechts bedenken!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2015

• 9Henk22-07-2015

Leuke goedverzorgde camping

De camping ligt aan de Tarn net buiten Sainte Enimie. Hoewel bij de campinginfo "ja". Staat vermeld dat het een naturisten camping is, is dit niet het geval. Wij zijn hier tien dagen geweest van 13-23 juli. We hebben hier samen met onze 2 kinderen van 13 jaar hier. Een prima tijd gehad. Wat opviel was dat lang niet alle plaatsen bezet waren en dat in het hoogseizoen. Je kan op verschillende plekken op de camping naar de rivier waar je heerlijk in kunt zwemmen, kanovaren etc. Je loopt in 20 minuten naar het dorp Saint Enimie, een leuk middeleeuws stadje. Verder is er in de omgeving genoeg te doen. De camping is een familiecamping waar je kinderen een goede tijd kunnen hebben, een leuk zwembad maar ook een rots van een meter of 6 waar je af kunt duiken de rivier in. Een prima camping, enige nadeel zou kunnen zijn dat er niet heel veel Nederlanders zijn, maar voor ons is dat geen probleem. Wat opviel was dat de staat van het sanitair bijzonder goed was, itt eerdere berichten.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 9kirsten07-10-2012

prachtige camping

Vanwege veel negatieve beoordelingen hadden we in eerste instantie voor een andere camping gekozen. Toen deze niet zo beviel, zijn we op een aantal campings rond gaan kijken en hebben uiteindelijk toch voor couderc gekozen. Wij hebben het er geweldig gehad en vinden het veruit de mooiste campings in dat gebied. De camping heeft grote plekken, waarvan er veel direct aan de Tarn liggen. De rivier is heerlijk om in te zwemmen. Het zwembad is simpel, maar schoon en heeft een prachtig uitzicht op de rivier. De eigenaresse was erg vriendelijk en wij herkennen niets van de onderstaande verhalen. De toiletten waren opzich prima; ze werden een paar keer per dag goed gereinigd en het gebouw was redelijk modern. Er staan wel veel fransen op de camping, die helaas een bende van maken van het sanitair. Wij hebben ons er niet echt aan gestoord. Wij vonden het een echte aanrader en gaan zelf zeker nog eens terug!

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

• 7Wieman22-07-2012

mooi gelegen, jammer van sanitiar

Wij zijn een week in juli 2012 geweest, prima ontvangst vriendelijk, we hadden snel een mooie plek. Heerlijk rustig, gelegen aan het einde van camping. Zwembad was prima, beoordeling die er hing was alleen van 2002?! Sanitiar is veel te weinig en 1 gebouwtje wat oud. Geen goede scheiding mannen en vrouwen. Dat is het enige minpuntje van de camping. Je zit aan de Tarn maar kunt er niet gemakkelijk in, o 1 plaats wat ik gezien heb. Je kunt makkelijk kano-tripjes boeken en vertrekken en terugkeren op de camping. Er is een speeltuin en tafeltennistafel.

• 5Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in januari 2012

• 9Kathleen30-07-2011

Rustige camping aan de oevers van de Tarn

We huurden een stacaravan op de camping. Deze was zeer goed onderhouden. Het is een zeer rustige camping gelegen aan de oevers van de Tarn. Het is goed gelegen om mooie uitstappen te doen en om te wandelen. Het dorpje Saint-Enemie is niet ver weg. Het enige nadeel is dat je wel een heel stuk moet rijden voor een winkel (Mende). De campingwinkel stelt niet veel voor. In de omgeving is er veel te doen zoals canyoning, speleologie, kajak.... Het was een zeer fijne vakantie

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

• 9henk en corrie06-07-2011

mooie ligging

Het is ons zo goed bevallen op deze camping dat we zelfs 9 nachten zijn gebleven. Prachtige omgeving, St. Enimie ligt vlakbij voor de dagelijkse boodschappen en er zijn restaurants en gezellige terassen. Vriendelijke receptie, engels sprekend. Tip: kanotocht vanaf de camping.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in januari 2011