Camping Le Clos des Capitelles

Camping Le Clos des Capitelles
8,2

8 reviews over Camping Le Clos des Capitelles in het Nederlands

Deze camping is een verademing, hier kun je echt tot rust komen. Geen overlast van animatie of drukte, maar pure rust in de natuur. De toiletten en douchejes zijn op en top schoon. De eigenaars zijn ontzettend aardig en behulpzaam. Grote, dubbele plekken. Iedere plaats bestaat namelijk uit twee plekken, verbonden met een trappertje of paadje. Je kunt op één plek je tent opzetten en op de andere plek ruim je auto neerzetten en je tafel en stoelen.

Let op, sta je achter op de camping dan kun je achteraan bij de bossen gescharrel en geknor van wilde zwijnen horen. Deze kunnen niet op de camping komen want de camping is helemaal omheind. Je kan er echter wel van schrikken (zoals ik). ;) Maar al met al heerlijk om zo dicht in de natuur te staan op een rustige, mooie plek. Zelden zulke aardige, behulpzame en milieubewuste eigenaars meegemaakt. Het is haast een biologische camping, afval kan allemaal gescheiden worden (zo hoort het!) en er kunnen biologische producten gekocht worden.

voor de 2e keer opnieuw genieten

Rene
17-8-2014

Wij gaan niet zo snel voor een tweede keer naar dezelfde camping, maar voor deze maken we een uitzondering. Net zo heerlijk als 2 jaar geleden. De service was bijzonder goed. Wij hadden niet gereserveerd en de camping stond bijna vol. Sandy (van de camping) had voor ons een heerlijk plekje toegewezen. De rust, het overzichtelijke zwembad, omgeving, stadjes. Het verveelt nooit. Voor kinderen van 5 t/m 12 jaar is het goed toeven hier. Voor mensen die animatie verwachten, kom hier dan niet. Het is 1 en al rust. Pubers moeten zich op een andere manier vermaken. Kortom, proberen deze camping!!! De Franse recensies hieronder geven een volledig verkeerd beeld met de werkelijkheid. Deze mensen hebben waarschijnlijk de verkeerde keuze gemaakt.

Keurige camping met zeer vriendelijk personeel. 'S avonds is het er heerlijk rustig, geen overlast van animatie etc. Wij hadden niet gereserveerd en konden ondanks dat het hoogseizoen was zo lang blijven als we wilden. Iedere ochtend vers brood bij de receptie op te halen en een half uur gratis WiFi per dag. Camping ligt niet aan de rivier, maar deze is met de auto te bereiken via een steile weg met veel bochten en stenen.

camping met fantastische ligging

quirudi
31-7-2014

Wij hebben hier twee weken gestaan met grote tent. Camping heeft fantastische ligging, perfect om hele Gard en gedeelte van de Ardeche te bezoeken en midden in de natuur met alle bijbehorende diertjes. Ontvangst heel netjes met nederlandse info-map en iedere ochtend lekker brood en diverse broodjes. Wij hadden een grote plek, maar niet alle plekken zijn even groot. Sanitair altijd schoon, maar ondanks overkapping wel in de buitenlucht, soms wat fris met douchen dus. Ook zijn alle hokjes boven en onder open, waardoor je minder privacy hebt en alles hoort van elkaar. Zwembad schoon en overzichtelijk, maar niet echt leuk voor kleine kinderen. Animatie alleen in het frans, maakte voor ons niks uit, maar voor aansluiting voor oudere kinderen moet je geluk hebben dat er nog andere Nederlanders zijn. Over het algemeen goede nachtrust en geen geluidsoverlast. Ondergrond is grof grind, gunstig wanneer het regent, maar niet prettig voor de voeten. Desondanks hebben we een prettig verblijf gehad.

Superleuke camping

van den bossche
11-8-2013

Deze camping zonder reservatie kunnen boeken. Goede ontvangst, prachtige ligging, centraal gelegen om verschillende dorpen te bezoeken, zeer net sanitair, zwembad zeer goed onderhouden en niet te druk. Heel wat huisjes zijn eigendom van particulieren, wat de sfeer ietwat anders maakt dan op een reguliere camping. De bewoners zijn niet echt vriendelijk en had soms het gevoel dat ze ons zagen als indringers. Voor de rest zouden we deze camping zeker aanraden aan mensen die van rust houden. Onze plaats was tevens heel groot en schaduwrijk.

Mooie en rustige camping

Rene
13-9-2012

Wij zijn hier afgelopen zomer geweest en hebben hier bijzonder genoten. We werden verwelkomt door een Belgische mevrouw (jawel in het Nederlands!!). In totaal zijn er +/- 25 campingplaatsen. De rest van de camping bestaat uit mobile-home's.De staat van het vernieuwde sanitairblok is perfect. Elke morgen rond half 7 werden de wc's schoon gemaakt.De plek die wij hadden lag dichtbij het sanitair en dichtbij het zwembad. Het enige nadeel was dat je geen waterpunt/afvoer bij je plek had. Voor de kinderen zijn er her en der een aantal speeltoestellen. Het zwembad is werkelijk fantastisch. Het is niet heel groot, maar wel overzichtelijk als je kleine kinderen hebt. Een eigen ligbed en parasol maken het helemaal af.De camping voorziet haar gasten van een ruim aanbod aan heerlijk vers stokbrood en andere luxe broodjes. Mocht je een Lidl zoeken in de buurt, dan moet je een 20 minuutjes rijden (St-Ambroix). Wederom is de camping voor 2012 genomineerd voor beste camping van Europa door Campinglife

Wat een fijne plek

HJW
5-5-2012

Dit is eigenlijk niet echt een camping. Het is een residence met een aantal kampeerplaatsen. 20 plekken om precies te zijn. De plaatsen liggen tegen een heuvel, zodat bijna iedere plaats zijn eigen terras vormt. Je staat niet op gras, maar op een soort grind. Ik heb deze camping bezocht buiten het seizoen, en had het gehele terrein voor me alleen. Super! De camping ligt boven aan een soort kloof, je daalt af via een onverharde weg, en wordt beloond met een koele rivier en fantastische natuur. De voorzieningen op de camping zijn top. Het personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. In het hoogseizoen dus ook wel vol. Van de verhuur accomodaties heb ik geen last gehad.

2008

"Les clos des Capitelles" is een zeer mooi en rustig domein vlakbij de Cèze. Vooral wie van de rust wil genieten is hier op de juiste plaats. Het zwembad is niet groot maar zeer netjes en zorgt voor een welgekome afkoeling in de zomer. Ook in mei/juni en september is het hier zalig.

Op het terras kan je in alle rust genieten van een lekker drankje. Alles is hier nieuw en netjes. De gastvrouw en gastheer zijn zeer correcte personen die steeds bereid zijn je te helpen bij eventuele vragen/probleempjes. De camping werd dit jaar voor de 2de maal op rij verkozen door campinglife tot beste camping van europa. De omgeving is prachtig en leent zich tot vele uitstapjes naar bekende steden zoals Alès, Uzès, Nïmes, Avignon, Pont du Gard enz. Op 5 km van de camping ligt het gezellig dorpje Barjac met winkeltjes en tal van gezellige terrasjes en eetgelegenheden. Wij vinden het hier zo zalig dat we er een mobilhome hebben aangekocht zodat we er meerdere keren per jaar naar toe kunnen komen.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Clos des Capitelles in Saint Privat de Champclos , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Clos des Capitelles zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.