Camping L'Emeraude

Meer camping info

147 reviews over Camping L'Emeraude

• 8Leuke Camping22-08-2017

leuke, gezellige camping, aanrader

leuk speels zwembad, goed toezicht, maar kan we druk zijn sanitair goed verzorgd en voldoende aanwezig, zeker voor franse begrippen menu's in het restaurant zijn wat minder ,leuke animatie, 24.00 uur alles stil, top ! weinig Nederlanders, maar niet storend genoeg in de omgeving te doen en strand is goed bereikbaar en voldoende parkeer gelegenheid winkel zeker genoeg en volledig

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8Jok309-01-2017

fantastische vakantie.

Franse camping maar spreken ook engels. Klantvriendelijke receptie met behulpzaam personeel. Schoon sanitair en mooie chalets. Ruime plekken. Schitterend zwembad en dicht bij het strand. Frans-talige animatie geeft je het gevoel echt in frankrijk te zijn.

Gereisd met partner in juni 2016

• 8Eus.17-08-2016

Super naar onze zin gehad.

Het is een rustige camping, die 's ochtends rond 9.30 ontwaakt, en in de tweede week iets eerder. 'S avonds is er animatie maar hebben wij geen gebruik van gemaakt, maar zorgde niet voor lawaaioverlast. Personeel is echt allemaal heel vriendelijk, en was er iets kapot stonden ze binnen 10 minuten op de stoep. Het strand is mooi zoals we in Frankrijk gewend zijn. Het is inderdaad een franse camping maar daar zoeken we ook onze vakantie op uit. Er stonden ongeveer 5 Nederlandse gezinnen. Onze caravan stond aan de rand van het weiland dus een super uitzicht voor een camping. Wij hebben het erg naar onze zin gehad.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 7Fam. uit Noord Holland05-08-2016

Prima camping maar nooit meer

Leuke kleinschalige camping. Prima zwembad en op 10 minuten lopen van het zandstrand met veel parkeermogelijkheden. Sanitair is schoon maar gaat tussen 14.00 uur een 16.15 uur en vanaf 23.00 uur tot 08.00 uur dicht. Personeel spreken uitsluitend Frans en ze doen ook geen moeite om Engels te verstaan. Franse animatie wat om 19.00 uur begint en stopt om 24.00 uur. Het is een luidruchtige camping waarbij om 7.30 uur het lawaai begint en eindigd om 00.30 uur. Maar ondanks het lawaai is het een uitstekende, schone, leuke camping met veel te doen in de omgeving (bootje varen, paardrijden, strand, marktjes, shows en stadjes)

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Familie Bijlsma24-08-2015

Genoten

Het is inderdaad een erg Franse camping. Maar aangezien ikzelf goed frans spreek was dat voor ons geen belemmering en kinderen spelen toch wel samen. Zeer vriendelijk personeel. Deze zomer was er te luide animatie. Elke ochtend om 10 uur aquarobics en 's avonds van 22 tot 24 uur vermaak. Het geluid stond wel erg hard. Maar aangezien daar veel klachten over zijn geweest verwacht ik dat ze dat wel aan gaan pakken. Wij hadden een mobil home (Soleo). Die was echt fantastisch, niets op aan te merken. Het zwembad is prima. Goed toezicht, vooral bij de glijbanen en dat is met twee kinderen van 10 en 7 erg fijn. Wat helemaal top is, is dat ze continu in de gaten houden of er geen bedjes worden gereserveerd! Was er al langer dan een half uur niemand op het bedje geweest dan werd zonder pardon de handdoek over het hek gehangen en was het badje weer vrij.

De omgeving is super, zoveel te doen en te zien!

Wij gaan zeker nog eens terug!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 8Fam. Voortman17-09-2013

Mooie camping dicht aan de zee

Hebben veel plezier gehad op deze camping mooie locatie ongeveer 1km van de zee leuk zwembad met glijbaan gezellige camping met veel Fransen

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 5Fam Slomp24-08-2013

Zeer Franse camping!!

Voor het eerst in Zuid Frankrijk geweest. Ouders met 2 kinderen (8 en 10) Erg mooie omgeving. Vooral fietsen langs de Canal du medi was erg leuk. Strand is op de fiets prima te doen. Vooral het gedeelte waar honden toegelaten werden was voor ons erg fijn. Boulevard stelde weinig voor. Camping laat nog maar een paar jaar 'buitenlanders' toe en dit zie je terug in het aantal Fransen wat elkaar erg goed kent. (Wij waren op een gegeven moment maar met 2 Nederlandse stellen op de camping.) Niemand spreekt Engels, zelfs niet bij de receptie of in het winkeltje. Voor ons was dit een enorme tegenvaller omdat we gewent zijn ons altijd wel verstaanbaar te kunnen maken. Dat was hier niet mogelijk. Sanitair is prima, maar niet superluxe. Restaurant vond ik enorm onder de maat. Kortom wij komen hier niet meer terug. Als je goed Frans spreekt zal dit wel anders zijn.

• 6Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

• 9km_vankerkhof07-02-2013

Leuke vakantieplek

Vanaf kinds af aan ben ik hier geweest en voor mij was de ervaring altijd bijzonder goed! Het ligt nog geen kilometer van het strand af en het is er altijd redelijk mooi weer. Het personeel was klantvriendelijk. Het restaurant/disco/speelhal was schoon en het eten was goed!

Gereisd met vrienden in januari 2005

• 7Monique07-12-2011

Lekker Franse camping

We hebben in juli/augustus op deze camping gestaan. We hadden een ruime plek aan de rand van de camping. Als je van stilte wil genieten moet je niet naar deze camping gaan. De hoge bomen, die voor heerlijke schaduw zorgen, maken veel geluid in de wind en je hoort het verkeer op de doorgaande weg. Er zijn vooral veel Fransen op de camping, wat wij erg leuk vinden. Het vermaak is dus ook Frans, maar dat geeft het echte vakantiegevoel. Het personeel is erg aardig. Zorg wel voor een heel lange stroomkabel, want de stroompunten zitten niet altijd even praktisch. Het zwembad is in het hoogseizoen heel druk, dus heb je niet altijd een bedje. Er zijn wel leuke glijbanen. Het sanitair is eenvoudig en omdat het zo druk is op de camping ook niet altijd schoon. Is ook bijna niet bij te houden denk ik. Het strand is erg fijn. Lopend is te doen, maar je kunt je auto ook makkelijk kwijt vlakbij het strand. In vergelijking met bijv. Valras Plage is Portiragnes heerlijk rustig en gezellig.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 9Mar13-08-2008

typische franse camping, erg gezellig

een hele verrassende mooie camping, gezellig, echt frans en rustig. ruime plaatsen(wij hadden iets van 120m2). Er werd veel dingen georganiseerd. ja ja wel in het frans, maar je bent toch ook in Frankrijk?? De camping was schoon. Toiletten waren hoofdzakelijk hurktoiletten. wel enkele zittoiletten aanwezig !!

De animatie was niet schreeuwerig, maar gezellig. Ook had je geen last van omliggende campings. er loopt wel een weg langs de camping, en de camping ligt aan canal du midi.

Het plaatsje was erg gezellig. Leuke markten. en het strand was mooi. Grote schelpen te vinden in het water. Het strand loopt voor kleine kinderen wat snel af.

Kortom een mooie, nette, gezellige camping, waar weinig nederlanders waren

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met familie in augustus 2008

3 tips over Camping L'Emeraude

• Fam Slomp, 24-08-2013 Rapporteren

Valras Plage is een gezellig dorpje en Carcasonne is zeker de moeite waard om te bezoeken.

• km_vankerkhof, 07-02-2013 Rapporteren

Het is leuk als je een lekkere strandvakantie wilt vanwege de ligging. Er zijn een aantal leuke bezienswaardigheden rondom de stad maar dat is ook een tijdje rijden geloof ik.

• Monique, 07-12-2011 Rapporteren

Veel te doen in de omgeving. Cap d'Agde, Montpellier, de Pyreneeën, Carcasonne, Beziers.

2 vragen over Camping L'Emeraude

• Patrick , 26-08-2018 Rapporteren

Boeken

We willen voor 4 nachten naar de kust aankomend jaar. Zijn de verhuuraccommodaties ook per nacht te boeken? Tevens de vraag of je dagelijks kunt aankomen.

• Leon, 19-03-2018 Rapporteren

Fietsen huren

Kunnen we in de buurt fietsen huren?

Camping L'Emeraude info

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200