Sorteren

Loura
    8-8-2015

- geen elektriciteit

- geen wifi

- geen vertier en vermaak op de camping; in de omgeving is genoeg te doen.

- wel een fantastisch uitzicht

- wel mooie ruime plekken

- wel liefdevolle en gastvrije eigenaren

- wel schoon sanitair en douches

- honden zijn aangelijnd welkom

Wil je echt vakantie hebben en niet afgeleid worden door alle dagelijkse beslommeringen en luxe: dan kom je op Camping Les Arcades 'thuis'!

Mooiste camping van de Languedoc!

Bram
    4-8-2015

Deze heerlijke camping ligt prachtig, met uitzicht op het Lac du Salagou. Werkelijk een fantastische streek, één van de meest bijzondere plekken in Frankrijk. De camping is eenvoudig maar in alle opzichten perfect als je van rust en natuur houdt. Er komt elke ochtend een bakkertje langs, er zijn wat speel-mogelijkheden voor kinderen, sanitair is eenvoudig maar altijd schoon. De eigenaren zijn de aardigste Fransen die je ooit ontmoet. Het Lac du Salagou is het mooiste en meest bijzondere stuwmeer in Frankrijk en er is geen massa-toerisme. Ideaal om te zwemmen, windsurfen, luieren, etc. Oh, en het is er op één of andere manier altijd mooi weer in de zomer!

Fijne plek, ook in 2014

Bert P.
    25-8-2014

De lieve eigenaresse runt deze kleine maar intieme, rustige en sfeervolle en tegen wind goed beschutte camping al vele jaren, nu met hulp van haar dochters. We waren er zo'n twintig jaar geleden en nu in augustus weer, met de caravan, voor een week. Weinig veranderd, en alleen ten goede. Plaats genoeg, zelfs midden augustus en nauwelijks een uur van de Middellandse zee. Hadden een ruime plek met veel schaduw, tussen allemaal rustige Fransen, ook een enkel gezin met kinderen. Fris en modern zwembad, prachtige natuur (incl. afdrukken dynosauruspoten en oude ruines) en een heel apart Lac du Salagou (prima voor zwemmen en niet gemotoriseerde watersporten), omringd door ijzerhoudende rode rotsen en vulkaanpijpen aangevuld met olijfkleurige Mediterrane begroeiing. Octon op loopafstand met wat restaurants, veel wijnhuizen(huisjes). Een aanrader voor wie vrij zeker goed weer zoekt, rust, natuur en een prachtig meer en redelijke prijzen voor eten drinken.

Nooit meer

M.vermeer
    20-8-2014

De feitelijke beschrijving over de camping en de omgeving klopt. Onze ontvangst en de kennismaking met de beheerder(eigenaar) hebben wij als zeer klantonvriendelijk ervaren. Wij hebben een dag tevoren gebeld dat we kwamen. Bij aankomst was het noodweer. De receptie was gesloten, terwijl die volgens de openingstijden open zou moeten zijn. Toen we belden werd ons verteld dat we moesten wachten tot de regen voorbij was. Aangezien er geen ruimte is bij de ingang om een grote auto met een grote caravan te parkeren zijn we het terrein opgereden. Toen de beheerder uiteindelijk kwam aanlopen, nadat hij had gezien dat we in de problemen waren gekomen, werden we ten overstaan van de helpende campinggasten getrakteerd op een tirade vol machtsvertoon. Zodra het mogelijk was, zijn we direct vertrokken naar een andere bestemming waar naturisme met respect voor de mens en de natuur wel nageleefd wordt.

Geweldig eenvoudig

Sjaak
    26-5-2010

Een heerlijk rustige camping en dat zou ik eigenlijk wel zo willen houden. Je hoeft er niets, alles kan en mag. De eigenaren, Pierre, Philippe, Nathalie zijn erg behulpzaam en aardig en ja Nina, ook meestal aardig maar soms wat nors en vergeetachtig maar als je het weet kan je er rekening me houden. Wij hebben er nu 2 jaar gestaan met vrienden. Ook komend jaar gaan we weer in juli/augustus. Onze caravan staat bij een boer in de buurt van Octon die hem brengt en haalt. Met een kwartier zitten we dan aan de koffie en voelen we de rust over ons heen komen. In de buurt zijn veel leuke plekken te bezoeken. Vergeet ook vooral Montpellier niet. Prachtige oude en nieuwe stad. Wandelingen op het eigen terrein zijn aanraders, wandeling vanuit Octon mag je niet missen en de wandelingen in het Cirque de Moureze zijn "adembenemend. Op het Lac du Salagou zijn we lyrisch. Om de dag trekken we daar heen.

Octon scoort een 7,5 uit 10, op basis van 2 reviews