• Type accommodatie

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

50 accommodaties in

Nimes (Gard)

Reviews over Nimes (Gard)

Fijne, schone stad

Suzanne, 15-8-2017

We zijn er een paar keer geweest met onze kinderen (4 & 6), o.a. tijdens zeer hete dagen en het is een hele prettige stad.

Het irrigatiesysteem is voor de kinderen leuk om doorheen te lopen en af te koelen. De gebouwen zijn goed onderhouden en de straten zijn schoon. Er rijdt een treintje voor een paar euro, dat je in uur langs alle hoogtepunten brengt - uitleg in Engels en Frans.

Er zijn leuke (kleding)winkels, geen grote ketens en ook de restaurants zijn goed en afwisselend. Niet teveel toeristische snackplekken, maar goed betaalbare, leuke plekken met lekker eten (Kyoto Sushi is een aanrader!).

Ondanks het hoogseizoen was het helemaal niet druk, alleen parkeren met dakkoffer was even zoeken. De garages zijn allemaal 1.90m hoog, dus de auto moest op straat staan.

Gezellige stad met vele mogelijkheden

herman_koch, 4-8-2015
    In Nimes kan je lekker shoppen maar ook genieten van cultuur en oudheden. Veel Romeinse bouwwerken en musea die je kunt bezoeken. Autovrije winkelstraten maken het geheel compleet.

Nimes: gr. stad met paar cult. hoogte pntn

fam. Jacobs, 2-8-2015
    Naast het Musee Carree (wat ik tegen vond vallen) en de Romeinse Arena van Nimes (was echt heel mooi) en Tour de Magne met zijn prachtige park is het verder een grote stad met een aantal winkel centra met grote merkketens...markten en winkelen in het centrum valt daarbij weer wat tegen...

Mooie stad

Wybekooistra, 12-7-2015
    Mooie historische stad gezellig centrum goede bus verbindingen

Mooie stad, leuk om een dag te doen.

Owen, 30-1-2015
    Een stad met veel, met name oude cultuur. Maison Carré en de Arena van Nimes zijn daar bij voor mij de uitschieters. Je kan er ook leuk winkelen of even een terrasje pikken...
Nimes (Gard) scoort een 8,4 uit 10, op basis van 37 reviews