We hebben een aantal aanbieders voor Nimes (Gard) voor je op een rij gezet:

vakanties Nimes (Gard)

We hebben een aantal aanbieders voor Nimes (Gard) voor je op een rij gezet:

Reviews over Nimes (Gard)

Fijne, schone stad

Suzanne
    15-8-2017

We zijn er een paar keer geweest met onze kinderen (4 & 6), o.a. tijdens zeer hete dagen en het is een hele prettige stad. Het irrigatiesysteem is voor de kinderen leuk om doorheen te lopen en af te koelen. De gebouwen zijn goed onderhouden en de straten zijn schoon. Er rijdt een treintje voor een paar euro, dat je in uur langs alle hoogtepunten brengt - uitleg in Engels en Frans.

Er zijn leuke (kleding)winkels, geen grote ketens en ook de restaurants zijn goed en afwisselend. Niet teveel toeristische snackplekken, maar goed betaalbare, leuke plekken met lekker eten (Kyoto Sushi is een aanrader!).

Ondanks het hoogseizoen was het helemaal niet druk, alleen parkeren met dakkoffer was even zoeken. De garages zijn allemaal 1.90m hoog, dus de auto moest op straat staan.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2017

Nimes: gr. stad met paar cult. hoogte pntn

fam. Jacobs
    2-8-2015

Naast het Musee Carree (wat ik tegen vond vallen) en de Romeinse Arena van Nimes (was echt heel mooi) en Tour de Magne met zijn prachtige park is het verder een grote stad met een aantal winkel centra met grote merkketens...markten en winkelen in het centrum valt daarbij weer wat tegen...

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Jul 18 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooie stad

batsboer
    21-7-2014

Mooie stad echt een bezoekje waard als je daar in de buurt bent. Mooie oude romeinse gebouwen, mooi winkelstraatjes en pleintjes om door heen te slenteren. Ook mooie terrassen. Vergeet ook niet het park te bezoeken echt een aanrader

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2014

Romeinse cultuur in relax frans sfeertje

menno
    22-8-2013

Nimes staat vol met prachtige oud romeinse architectuur. Het amphitheater is ontzettend mooi en een tour door het gebouw verteld je mooie verhalen over de geschiedenis van het gebouw en het volk van Nimes door de eeuwen heen. Naast het amphitheater staan er nog verschillende mooie bouwwerken in Nimes. Er is een mooie tuin met vijvers waar je lekker kunt rondlopen of even kunt bijkomen in de schaduw. Tevens is er een oude toren op de heuvel in Nimes waarvandaan je een mooi uitzicht hebt over de stad en je de mytische Mont Ventoux kunt zien liggen. Je kunt overal in de stad lekker eten en drinken op een van de vele terrasjes. Wij hebben een dag in Nimes rond gelopen en daarin kun je goed de highlights zien. Maar als je de tijd hebt kun je jezelf prima een dag of drie vermaken in deze heerlijke stad

Gereisd Met partner in augustus 2012

Mooie oude stad!

Fam. Schipstra
    11-8-2013

Binnenstad is mooi en authentiek, veel binnen steegjes met diverse culturen. Arena is een aanrader, ook alleen de buitenkant als je geen entree wil betalen. Hier worden concerten gegeven, maar ook de traditionele stierengevechten, voor de liefhebber. Een wirwar van straten, een plattegrond is geen overbodige luxe, een navigatie is ook erg handig!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2013
Nimes (Gard) scoort een 8,9 uit 10, op basis van 39 reviews