Camping Les Plans

Met oudere kinderen

SUPER

Fam. Vink
6-9-2018

Wij zijn met 2 gezinnen wezen kamperen.Kinderen tussen de 2 en 14 jaar. Voor beide gezinnen geldt de review. Bij aankomst zijn wij goed ontvangen. En ook daarna stond het personeel voor ons klaar als er iets was (stop doorgeslagen). Wij hebben deze camping ervaren als een heerlijke camping die als een oase tussen de bergen ligt. Aan een fijne rivier met een perfecte temperatuur. Onze kinderen vermaakten zich er bijna de hele dag. Dammetjes bouwen, visjes vangen, duiken, enz. Daarnaast gaf het ons een gevoel van luxe dat er ook een zwembad met glijbanen is. En een waterspeeltuin voor de jongsten.

De sanitair gebouwen worden goed schoongemaakt met schoonmaakmiddelen en de hoge drukspuit (gezien). De camping ligt ong. 20 min. van Anduze (Lidl & Aldi) en 30 min. van Ales (grote stad met div. winkels o.a.Lidl en Action). Aan de overkant vd camping ligt de campingsupermarkt met elke dag genoeg verse croissants en stokbrood.

Camping met veel Franse gasten en behoorlijk wat stacaravans. Plaatsen zijn wisselend qua grootte en qua hoeveelheid schaduw. Toiletten zijn schoon maar hebben geen wc-bril en er is geen toiletpapier. Er is een supermarktje, restaurant, afhaalpizzeria net buiten de camping. Er is elke avond wel iets te doen bij het restaurant, zoals karaoke of een bandje. Allemaal wel Frans georiënteerd hoewel ik ook wel eens een Hazes nummer meende te herkennen. Bij de receptie spreekt men Engels en is men super behulpzaam. Het zwembad is aardig, vooral voor kinderen leuk. Er was een heerlijk zwemmeer doordat er een dam in de rivier was gemaakt. Door noodweer spoelde die dam helemaal weg tijdens ons verblijf. Indrukwekkend.

De dichtstbijzijnde supermarkt is in St. Jean du Gard, 10 minuten rijden. In Anduze kun je ook terecht en verschillende hypermarché's vind je in Ales, een half uur rijden.

Viel erg tegen

Maaike
31-8-2018

Camping met wisselende plekken. Wij hadden gereserveerd, hadden een grote plek. Wat hier al eerder geschreven is worden alle Nederlanders op een veldje bij elkaar gezet. Zo wij dus ook. Was ook ver weg van het sanitair. Met kinderen niet ideaal. Het dichtst bij zijnde sanitair is oud en was echt vies. Het wat nieuwere sanitair gebouw was qua uitstraling beter, maar ook vies. Wordt niet schoon gemaakt. Alleen maar afgespoten. Daarnaast moesten we ons chemisch toilet aan de andere kant van de camping legen, wat we met de auto moesten doen omdat de afstand te ver was. Zwembad is leuk voor de kinderen, maar wordt door de badmeester wel met 2 maten gemeten. Voor de Fransen gasten zijn ze een stuk minder streng. Restaurant is de weg over steken, is niet geweldig. Ook niet ideaal voor de kinderen om brood te halen omdat ze die weg over moeten.

Rivier is leuk om even in te zwemmen of te vissen. Supermarkt en uitjes liggen ver weg.

Het zwembad is erg leuk, dat is echt het grote pluspunt van deze camping!

Wij stonden in het Nederlandse deel en dat is prima. Hele grote plekken met schaduw!

Eigenaar echt wel Frans georiënteerd. Wij kwamen om half 3 aan, elke minuut tot 3 uur wachten waar ze gewoon bij staan. Fransen komen op de camping aan wanneer ze willen en mogen gelijk naar hun plek. Dat soort dingen zijn wel vervelend en minder welkom gevoel! Ook in het zwembad meegemaakt.

Er is een redelijk winkeltje voor een camping, heel vers brood. Nadeel: eerst de drukke doorgaande weg over (70 km)

Dat is met kinderen best vervelend en groot nadeel vd camping.

Sanitair is geen 4 sterren waard. 1 aftans gebouw, 1 goed gebouw maar daar dus heel druk. Water nooit warmer dan lauw.

Om iets te ondernemen altijd stuk rijden, geen grote afstanden maar kost veel tijd.

Wij hebben het naar onze zin gehad maar ik zou de camping niet aanraden aan kennissen of vrienden.

Prima camping

Frank
16-8-2018

Wat jammer van die slechte reviews. De camping was gewoon prima, het zwembad fantastisch en een heerlijke revier. Sanitair ook goed en ja: veel Fransen en ja: Nederlanders staan voor een deel op een nieuw deel. Wij stonden er ook. Prima plek, goed vermaakt. Geen geluidsoverlast ja op de camping aan de andere kant van de rivier was wel eens muziek maar wat dan nog. Voor een gezin met kinderen gewoon een fijne camping, wellicht zouden er wat minder zuurpruimen heen moeten gaan...

Mooie franse camping

Tanja
4-8-2018

Inderdaad worden Nederlanders bij elkaar gezet op een veldje. Grote, ruime en schaduwrijke plekken. Met stroom en water. Helemaal prima dus!! Het sanitair wordt drie keer per dag schoon gemaakt. Vooral het grote gebouw ziet er prima uit. Schoon en vrij nieuw. De eerste 2 dagen hebben wij ook wel eens een koude douche gehad. Even op onderzoek uit gaan! In het grote gebouw verder altijd warm gedoucht door dezelfde rij sanitair te gebruiken. In de tweede week werd het drukker en heb ik wel eens moeten wachten.....en was het wel eens wat vies.... Geen heet water voor de afwas. (Lauw)

Echt een mooi zwembad. Voor de kinderen geweldige glijbanen en andere speelmogelijkheden bij het zwembad. Veel ligbedden. Vriendelijk badpersoneel. De regels bij de ingang van de camping is te begrijpen. Wij werden direct prima geholpen. In het Engels. De rivier vonden wij echt geweldig. Voor kleine kinderen maar ook voor onze oudere kinderen. Het privé stukje bij de camping was vooral tussen 13:00 en 15:00 druk omdat dan het zwembad gesloten was. Even een stukje lopen door de rivier of langs de weg en dan kom je bij een omgeving waar je van rotsen af kon springen. Het water is helder in de rivier.

Verlichting op de camping kan beter.

Inderdaad is het geluid van de avond animatie vrij duidelijk aanwezig tot 23:30uur. Omdat wij met oudere kinderen op de camping zaten hadden wij hier geen echte hinder van. Op het terras vonden wij het het geluid wel irritant en te hard.

Genoten van het vers gebakken brood. Restaurant was prima. Twee keer lekker gegeten.

Maak er wat van. De camping is prima en de omgeving is geweldig.

Doe het niet! Te duur voor de ergernis!

Wilco
3-8-2018

Doe het niet! De plekken die ze Nederlanders toebedelen zijn echt de slechtste die ze hebben! Ook al heb je in maart gereserveerd je eindigd als Nederlander achteraf weggestopt op wat de rest van het jaar een weilandje is. Wat ze een avondprogramma noemen is op de camping niets anders dan decibelterreur tot half twaalf zes dagen in de week. Er mag niets maar moet veel. Waag het niet via de uitgang lopend naar binnen te komen of even voor de camping stil te staan met je auto: er is overal een reglement voor! Niet afwassen na 22:30 geen raar afval in bakken bij toilet verplicht shirt in de buurt van terras of winkel : de gestapo ligt in de bosjes op de loer. Das mijn frustratie! Meer praktisch: savonds lawaai van bar en andere camping. Het lijkt wel een wedstrijd! Weinig verlichting. Geen Nederlandse animatie. Deel verouderde sanitair is snel vies. Zwembad is zeer beperkt open incl middagsluiting. Duur restaurant. Kortom: niet doen!

Mooie camping op afgelegen plek. Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam. Het zwembad en de rivier waren super. Niets gemerkt van de strenge badmeesters uit de eerdere reviews. Wel jammer dat ze alle nederlandse gasten bij elkaar op 1 veld proberen te zetten. Het sanitair bestaat uit oudere en nieuwe gebouwen met als resultaat lange rijen voor het douchen met koud water. Verder een mooie camping maar voor ons te afgelegen.

Maakt De sterren niet waar!

De Best
29-7-2018

Let op: Nederlanders worden gedumpt op het knollenveld! Een soort getto voor gele kentekens!

Erg druk bij rivier

Zwembad is zelfs bij 38 graden tussen de middag dicht wat erg vreemd is voor een Hollander

Aan deze kant camping slecht washok andere is best eind weg

Slechte verlichting op camping

Diepe kuilen op plaatsen

Erg ver van bewoonde wereld

Erg Frans georiënteerd

Prachtige omgeveving

Dutranoit
13-7-2018

Heel vriendelijke mensen daar ze staan altijd voor je klaar

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Plans in Mialet, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Plans zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.