Camping Le Capelan

7Goed

Frankrijk, Languedoc - Roussillon, Meyrueis (Lozere)

7Goed

• 5.3Eetgelegenheden
  • 7Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

127 reviews over Camping Le Capelan

• 2018
    7Pieter03-08-2018

Prachtige regio, camping is gewoon goed

Rustige camping, afgelegen gebied in de ruige natuur. Zwembad ligt hoog op de berg. Voor mensen die minder goed te voet zijn is deze camping niets. Rondom het Zwembad ligt een kapotgevroren grindvloer. Lopen zonder slippers is zeker niet fijn door het losse grind. Na overleg met eigenaar mochten wij onze slippers aan.

• 6Eetgelegenheden

• 2017
    5Vera20-08-2017

Mooie plek, slechte camping

Wij hadden een ruime plek aan de rivier. De rivier is een heerlijke plek om te spelen en avonturen te beleven.
    Het zwembad ligt wat ongelukkig aan de overkant van de weg. Wat ons enorm tegenviel aan deze "4 sterren" camping was de hygiëne. Op de aankomstdag een toilet vol poep en 5 dagen later dezelfde sporen nog zichtbaar. 's Avonds om elf uur gaan de douche- en wastafelruimte dicht, waardoor wij gedwongen onze tanden stonden te poetsen bij het enige wastafeltje tussen de toiletten. In de ochtend was er nog wat warm water, maar dit was vanaf de middag op. Afwassen lukte alleen met koud water hierdoor. Door de ligging komt de camping rond half 6 in de schaduw, waardoor het hoogzomer te koud was om lekker buiten te zitten. Al met al de 4-sterren absoluut niet waard, ondanks de schitterende ligging.

• 4Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Met jonge kinderen

• 7Laura06-05-2017

Afgelegen rustige camping

Camping Capelan was voor ons een tegenvaller. De camping lag redelijk afgelegen en het zwembad ligt aan de andere kant van de weg. Zwembad had weinig ruimte om lekker te 'chillen'. Camping ligt aan een beekje in een soort gorge al, dat betekende dat de zon pas rond 10 uur echt door kwam en om half 6 al weer weg was. Hierdoor was het 's avonds bijzonder koud. Plekjes waren wel mooi groot. Dorpje stelt weinig voor. Als we nog eens naar dat gebied gaan, dan gaan we naar de tarn. Veel gezelliger en je kan er leuk kanoën.

• 5Eetgelegenheden

• 8karel12-02-2017

natuur, rust, oude dorpjes, avontuur

• prachtig aan rivier die uitnodigt tot ontdekken en spelen
    • ruimt toiletgebouw, douche lekker warm
    • ruim zwembad op prachtige plek tussen de bergen (wel even oversteken, niet voor kleintjes!)
    • personeel dat je graag informeert over de omgeving
    • leuke dorpsfeesten, marktjes in de week dat wij er zaten
    • leuk dorp te bereiken via wandelpad langs rivier
    • geweldige touwbrug
    • tafeltennistafels
    • intro klimcursus via de camping
    • vele mogelijkheden tot uitstapjes
    • op camping eten af te halen, in dorp veel restaurantjes

tip: door rivier in oostelijke richting lopen. Avontuurlijk en prachtige plekken. Veel kikkervisjes, een slang etc. gezien.

• 7Staat v/h sanitair

• Oude reviews

8Nicole Ham19-09-2016

Rustgevend

De camping ligt in een prachtige ,maar redelijk afgelegen omgeving. Schone en goed onderhouden camping met ruime plaatsen. Ondanks onze wat late aankomst vriendelijk ontvangen. We hadden een mooie nieuwe mobil home ,met alles er op en aan,op een prachtige plek. Voor een sportieve en actieve vakantie zijn er voldoende mogelijkheden in de omgeving. Als je hier niet van houdt kun je genieten van de natuur en rust. Mooi zwembad aan de overkant van de camping.

• 9Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

• 8Silvia10-08-2016

Nette camping, nieuwe mobile home, weinig sfeer

De service en faciliteiten op de camping zijn prima. De camping is gelegen in een prachtig gebied. Wij verbleven in een nieuwe mobile home met terras aan de rivier. Doordat de camping langsgestrekt is staan zowel tenten als stacaravan in een rij naast elkaar met daarvoor langs een geasfalteerde weg. Ik begrijp waarom het zo is opgezet maar het creëert weinig sfeer. Wij gaan graag naar een camping juist ook vanwege de contacten en sfeer maar deze camping kon dat in de week dat wij er waren dit niet bieden. Op de campings waar wij zijn geweest zochten kinderen elkaar altijd op hier was dat niet het geval. Onze kinderen vermaken zich wel maar het viel ze wel tegen. Daarnaast hebben wij ons verkeken in het weer. Wij zijn gewend om in de Cevennes warm weer te hebben, maar dan wel in een ander deel van de Cevennes. De camping is hooggelegen. 's Ochtends en 's avonds was het koud (10-15 graden). Als je uit de warme Provence komt is dat wel een afknapper. Zeker ook omdat het de meeste dagen te koud was om buiten te ontbijten zonder je dik aan te kleden. Dat is een keus natuurlijk maar wij hebben het liever warm en behagelijk zonder dikke kleren aan te moeten. Het was onze laatste week van onze 3 weken vakantie in Frankrijk en viel een beetje tegen. Het gebied is in 1 woord PRACHTIG. Voor mensen waar weer of sfeer er niet toe doet is de camping gewoon uitstekend. Daarbij is de sfeer onze persoonlijke ervaring die in andere weken met andere mensen totaal anders kan zijn. Wanneer je zeker wil zijn van warmte (temperatuur) en sfeer zou ik er niet naar toe gaan.

• 7Eetgelegenheden

• 10Fam. van Eldik16-08-2015

Fantastisch!

Leuke camping in een fantastische omgeving! Vriendelijk personeel en mooie stacaravans aan een riviertje waar de kinderen in kunnen spelen. Er is een mooie zwembad waar je gewoon met een balletje mag over gooien. Samen gevat een rustige maar mooie top camping!

• 8Familie Detmar09-08-2015

Perfecte uitvalsbasis voor de Cevennen

Le Capelan is een prima camping om voor wat langere tijd te verblijven. Wij hadden een mooie ruime plek aan het eind van de camping aan de rivier met een fantastisch uitzicht. Slechts enkele dagen voor de geplande aankomst gemaild met de eigenaar Mr Jean Paul GELY. Snelle en vriendelijke reactie ontvangen en ook bij ankomst liet hij ons alle beschikbare plekken zien. Al het personeel was uitermate vriendelijk en behulpzaam. Het sanitair was afgezien van het ontbreken van wc brillen verder prima en ondanks het feit dat de camping de tweede week van ons verblijf helemaal vol was, hebben wij alrtijd schoon sanitair aangetroffen. De camping winkel : Prima geprijsd en iedere dag vers brood.

Tip : Volg NOOIT je Tom-Tom (zeker niet met caravan) als je uit het Noorden komt. Je komt dan uit in de Gorges du Tarn en dat wil je echt NIET... Neem afslag 44.1 op de A75.

• 6Staat v/h sanitair

• 6Mirella31-07-2015

Lijkt mooi maar is het niet!

Wij zijn net thuis van bijna 2 weken op deze camping. In eerste instantie lijkt t best een leuke camping maar dit valt heel erg tegen. De mobile home is prima, sanitair is schoon en de medewerkers zijn aardig (zeker marko, de beetje nederlands sprekende fransman doet echt zijn best om goede service te verlenen!) Maar ... het zwembad is niet alleen aan de overkant van de (drukke) weg, je moet daarna een hele lange stijle trap op klimmen!! Zonder leuningen voor een deel. Je mag er niks, niet eten/drinken, niet met en bal, geen short en ga zo maar door. De eigenaar komt regelmatig controleren en dan krijg je een snauw als er iets niet in orde is. Maar na die klim ga je echt niet 'even' naar de plek om iets te eten/drinken ... Het is een camping voor volwassen kleuters, tenminste daar lijkt het op, alles is afgepast, wij hebben 33 euro betaald voor 2 weken WiFi en dan gaat de WiFi om 23.00 uur gewoon uit, want dan moet je naar bed. Ze zijn bizar streng! Wij zijn eerder weg gegaan!!

• 4Eetgelegenheden

• 9FamVisser196926-07-2015

Heerlijke camping!

De (Nederlandse) ontvangst was heel vriendelijk. Heerlijke schaduwplek onder de geurende linde aan een beekje. Via een touwbrug konden we naar het gezellige Meyrueis wandelen. Het zwembad lag aan de overkant van de weg, het is even klimmen, maar het is een prettig zwembad. Sanitair was schoon en goed ingericht. In het winkeltje waren de basisspullen verkrijgbaar en was lekker brood te bestellen. Wij hebben genoten!

• 10Staat v/h sanitair

8 tips over Camping Le Capelan

• wmjdejong, 30-07-2013

Niet geschikt voor hele kleine kinderen en mensen die moeilijk ter been zijn.

• tme, 31-07-2013

er is genoeg te doen, grotten, klimmen, kasteeltje, kanoën, fietsen met "treintje", wandelen, genoeg winkeltjes met lokale producten. in het dorp zitten een paar hele goede betaalbare restaurants.

• cdmots, 23-04-2013
    • Op rijafstand mooie stad Milau
    • Lokale discotheek op loopafstand
    • 's Nachts erg koud, dus zorg voor genoeg dekens en warme kleding. Overdag is het lekker warm, maar zodra de zon weg was hadden wij onze jassen soms zelfs aan. Extra deken in de supermarkt gekocht, anders was het echt te koud.
    • Je kan een koelkast huren, erg handig!
    • Niet bang zijn voor padden en kikkers, die zijn hier veel.

2 vragen over Camping Le Capelan

• Rob, 15-07-2014

Weer

Hoi hoi,

Wie kan mij de temperatuur vertellen in de avonduurjtes rond augustus? camping lijkt me tof!

Gr Rob

Famile Van Arenthals, 25-07-2014

Graadje of 17

• Rob, 11-08-2010

Zwemmen in rivier

Wie kan mij vertellen of de rivier waaraan Le Capelan ligt diep genoeg is om in te kunnen zwemmen? Dank alvast!

Thijs, 20-08-2011

Als je aan de rechterkant van de camping af de rivier de Jonte opgaat en je loopt een stukje door, kom je op een gedeelte waar het wat dieper is (kinderen springen er van de rotsen het water in). Dit is echter maar een heel klein gedeelte. Over het algemeen is de rivier bij de camping niet veel dieper dan +/- 60 cm (en minder) De rivier de Tarn (30 minuten rijden) biedt veel meer mogelijkheden. En anders kun je op de camping mooi badderen in 't zwembad...

Roelant, 01-08-2014

Om de verwachtingen niet te hoog te hebben is het korte antwoord hierop: nee, bij het gedeelte van de Jonte naast of in de buurt van de camping kun je NIET zwemmen.

Al was het alleen maar omdat het riviertje slecht te bereiken is vanaf de hoge kanten (ca. 3m) langs de hele strekking van de camping. Daardoor is er bijvoorbeeld dus ook geen strandje waar je jonge kinderen zelfstandig en veilig in het water kunnen spelen.

Natuurlijk, als je het vergelijkt met een kinderbad voor in de achtertuin kun je er heerlijk poedelen, maar voor je klassieke 'deze camping ligt aan een rivier' zijn er veel betere opties te vinden, met name aan de Tarn.

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig