Camping La Cascade

9.3Fenomenaal

Frankrijk, Languedoc - Roussillon, Meyrueis (Lozere)

9.3Fenomenaal

• 8.8Eetgelegenheden
  • 9.2Staat v/h sanitair

Meer camping info

26 reviews over Camping La Cascade

• 10Piet en sylvia Kulik05-10-2016

Fantastische locatie

Wij zijn hier nu een paar keer geweest. In het voor en naseizoen, maar ook in het hoogseizoen omdat kinderen en kleinkinderen kwamen. Laatst genoemde hebben zich ook kostelijk vermaakt met wandelen kano varen waterval enzenz. Mooi terrein, zeer schoon sanitair, lekkere pizza's en paella enz. Altijd vers brood. Zeer mooie omgeving veel te zien en te wandelen. De mensen die neerstreken voor een paar dagen bleven bijna allemaal veel langer. We denken dat de kracht van deze camping het ouderwetse kampeergevoel is. Of je nu met tent, caravan, camper komt of een chalet huurt iedereen ontmoet elkaar bij de pizza of aperatief op het terras samen met de gezellige eigenaren Anne-marie en Jean-Noel voor wie niets te is. Kortom gewoon ouderwets gezellig.

Anne-Marie et Jean-Noël, Gérante, 20-10-2016

Avec tous nos remerciements pour cette très bonne note.....meilleures que celles que nous avions à l'école..... Bien amicalement

Gereisd met partner in mei 2016

• 9Hanneke16-09-2016

Heerlijk

Wij hebben een heerlijke tijd gehad op Camping La Cascade. De omgeving is heel mooi en het publiek divers, van duo wandelaars tot gezinnen. Zeer ruime kampeerplekken. De Cevennen is best een ruig gebied en je kunt de gieren kun je af en toe zien rondcirkelen boven de camping. Daarvoor heeft de eigenaar speciaal een grote verrekijker neergezet. De camping is niet te groot, heeft een sportieve sfeer en er is ruimschoots speelruimte voor kinderen. Een groot veld voor voetbal en volleybal, een speeltuin met klimtoestel, grote trampoline en tafeltennis. En een gezellig terrasje waar je het lokale biertje kunt drinken en een paar keer in de week mee kunt eten. Een zwembad is er niet, wel een watervalletje in de rivier waar je kunt poedelen, maar niet echt zwemmen. Vlakbij, in het dorp, is een buitenzwembad. Het dorp is leuk met veel eetgelegenheid.

• 9Staat v/h sanitair

Anne-Marie et Jean-Noël, Gérante, 20-10-2016

We thank you very much for your notification and we hope you have a nice time in the french Cevennes. Our kind regards

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9Fam. van de Ven12-09-2016

Hele mooie camping met vriendelijke eigenaren

Dit is echt een mooie camping. Wij stonden hier 10 nachten op het veld en hadden volgens mij de grootste plek van de camping. Wat een ruimte, echt fantastisch. Op het veld konden de kinderen lekker voetballen, badmintonnen. Verder is er aan het begin van de camping een leuke speeltuin. We hebben pizza's gegeten,die door de eigenaresse zelf worden gemaakt; ze smaken heerlijk! De omgeving is prachtig met meer natuur dan cultuur. Er komen hier Nederlanders, Fransen en veel Britten. Eigenaren zijn vriendelijke mensen en het sanitair is schoon. Vooral het nieuwe gebouw ziet er netjes uit. Enige minpunt; de Jonte. Dit riviertje stroomt voor de camping en er zijn twee zwempoelen. Ziet er schitterend uit, alleen het water is echt te koud om te kunnen zwemmen en dat was voor onze jongens wel een domper. Toch hebben ze zich erin gewaagd. Verder is er in de omgeving geen grote supermarkt. Je moet het doen met een kleine winkel in het stadje. Even aanpassen en dan voldoet dat ook prima.

Anne-Marie et Jean-Noël, Gérante, 20-10-2016

We thank you for taking the time to file a notice and hope that you keep good memories of your vacation. Our kind regards

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9Patty12-05-2015

Als je van natuur houdt....

Deze camping en deze omgeving in één woord: Wauw.

De chaletjes kijken uit op een prachtige rotsenpartij, waar je op verschillende momenten van de dag de ongelooflijke vale gieren kunt bewonderen. Ook de eigenaren zijn geweldige mensen, ze kunnen niet heel erg goed Engels, maar doen hard hun best om een gezellig praatje te hebben. Zelf hebben ze een route gearceerd richting het plaatsje Meyrueis, (ik moet er wel bij zeggen dat het een paar flinke klim partijen bevat, voor ons als leken qua wandelen/hiken, maar het is zeer goed te doen) hier loop je ruim een uur op. Onderweg heb je uitzicht op de rotsen, loop je door een stuk bos (pas op voor teken!) en kom je een wild riviertje tegen.

De camping zelf is redelijk klein en rustig, maar je komt niks te kort. Er staan voor kinderen speeltoestellen en fitness apparatuur voor de liefhebbers.

Dus. Als je een echte natuur liefhebber bent, en je in deze omgeving nog niet bekend bent, dan mis je echt iets reusachtig moois!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in mei 2015

• 9unfinishedsympathy06-08-2014

Een absolute aanrader !

Mooie, rustige camping met heel sympathieke eigenaars. Wij waren er met een camper en de plaatsen zijn erg ruim. De tweede week van ons verblijf was er veel meer volk, maar toch bleef het 's avonds superstil. De omgeving is ronduit prachtig en ideaal voor motorrijders en wandelaars. Het sanitair is een beetje verouderd maar netjes met gratis(!) douches, die op zonne-energie werken. De eigenaars doen veel moeite om het afval ecologisch te sorteren, jammer dat veel campinggasten zich daar niets van aantrekken en alles door mekaar in de vuilbakken gooien. Ik vermoed dat er daarom op 't laatst geen glascontainer meer stond en wij met onze lege flessen op de motor naar een container verderop in 't dorp moesten.

Gereisd met vrienden in juli 2014

• 9Suzanne31-07-2013

Gezellige charmante camping

Camping La Cascade is een goede verzorgde camping in een mooi gebied van Frankrijk. Elke avond wordt er voor een goede prijs een heerlijke maal bereid van voorgerecht tot dessert. Er zijn mooie grote schaduwrijke plekken. Vanaf de camping heb je een prachtig uitzicht op de rauwe rotspartijen en cirkelende aasgieren. In de waterval naast de camping kan je lekker afkoelen na een wandeling door de bergen. Erick de eigenaar heeft een bibliotheekje aangelegd met allerlei boeken over de flora en fauna in de omgeving. Bovendien heeft hij een map vol met mooie wandelroutes die rond de camping te bewandelen zijn.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2013

• 10Bart Debaere24-07-2013

Voor wie van klein maar fijn houdt.

We zijn net terug van drie weken kamperen in camping La Cascade te Meyrueis. Deze camping wordt uitgebaat door Eric en Marie-Hélène met hart en ziel. De kampeerders zijn daar nog gasten en geen klanten. De uitbaters kennen de gasten bij naam en doen er alles aan om het iedereen naar zijn/haar zin te maken. Iedere morgen is er vers brood en croissants (de dag voordien bestellen). Er is een klein winkeltje met streekproducten en enkele elementaire benodigdheden. Er is geen restaurant maar er worden door de schoondochter afhaalmaaltijden klaar gemaakt. Dit is een mix van de franse en de spaanse keuken. Het eten is voortreffelijk. De staanplaatsen zijn groot (tussen de 100 en 200m2) en zijn verzorgt. Het uitzicht vanop de camping is grandioos (Causse Mejean). De uitbaters geven uitleg over de streek en de bezienswaardigheden van de streek. Het sanitair wordt regelmatig gereinigd. Het water wordt verwarmd door zonne-energie. De camping heeft dan ook groen label. Hier komen we zeker terug.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 9JP12-08-2012

Mooi grote plekken in fraai landschap

Ik denk dat de plek die we hadden > 200m2 was.

• 7Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

• 8van Steijn17-01-2010

rustig, vriendelijk en mooie omgeving

Aardige eigenaren met een milieuvriendelijke camping wat in details is doorgevoerd. Wij en onze kinderen (11 +14) voelden zich er prima thuis.

• 3Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in januari 2010

• 8Heleen Beverlo17-07-2009

Camping met AARDIGE eigenaars!

Wie van een mooie, rustige camping houdt, zonder toeters en bellen: je zwemt in de Jonte en je wandelt zo de bergen op, dan is deze camping een aanrader. Het sanitair kan ik niet beoordelen, want wij hadden een houten huisje gehuurd. Maar daarin klopte ALLES. En Zeer Aardige eigenaars, die ons (Hollanders) bij name kende.

Gereisd met partner in juli 2009

Camping La Cascade info