Camping Le Floride et l'Embouchure

• 6.3Eetgelegenheden

Camping Info

• Kinderopvang
Meer campinginfo

We hebben een aantal aanbieders voor Le Floride et l'Embouchure voor je op een rij gezet:

400 reviews over Camping Le Floride et l'Embouchure

• 5Fam. de Bruin21-07-2012

Eerste en laatste keer dat wij hier kwamen!

Voor drie weken een plaats op deze camping gereserveerd, maar helaas na twee weken te hebben gestaan al richting huis vertrokken. Inderdaad staat er naast de camping een kermis en dit was ons ook bekend. Valt op zich mee te leven als je maar laat gaat slapen (na 01.00) Helaas hadden wij ook last van een house-party naast de camping, schimmel in de douches die zeer klein zijn en enorm veel kakkerlakken!!!! Zowel buiten als in de caravan, op het bed en in de kleding. Plaatsen zijn zeer klein en bijna geen ruimte voor de auto. Het strand is niet geschikt voor kinderen, aangezien de bodem direct afloopt en na 2 meter het al zeer diep is met gevaarlijke stroming. Onze kinderen (9 en 11) wilden graag naar het zwembad, maar ook dat was onmogelijk door de drukke weg die tussen de twee campingdelen doorloopt. Voor het zebrapad wordt niet gestopt en men rijd er harder dan de toegestane 50km. Het enige wat positieve dat we vonden, dat de receptie vriendelijk is en nl spreekt.

• 1Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

• 8Klaas10-06-2012

Weer terug

Na een aantal jaren niet te zijn geweest weer naar Le Floride. Opnieuw een prima ervaring.

• 8Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 10van manen06-01-2012

Een hele mooie plaats

Een prachtige camping,klant en kindvriendelijk ,behulpzaam ,vele activiteiten er is voor ieder wat te doen. Een grandiose natuurijke omgeving en ligging aan de zee en zicht op de bergen.

• 10Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

• 8Maurice26-09-2011

Hele mooie Camping, Let op, enkele minpuntjes

De camping is super, mooie ligging aan meer en zee. Wij stonden op het deel van Le Floride. Dit is rustiger dan het deel L'Embouchure. Daar kun je nogal eens last hebben van de kermis. Zwembad is prima. Diverse avondprogramma's. Vaak wel alleen in frans.

We hadden een Sunroller mobile home geboekt bij touroperator. Doe dit niet. Ze zijn erg oud, vies en niet meer van deze tijd. We hebben in de badhokken moeten douchen omdat we anders het water door de hele mobile home hadden staan. Je kunt beter 100 euro meer besteden en rechtstreeks boeken bij de camping. Dit zijn mooie accomodaties met meer keuze.

Het restaurant is ook niet zo best. Slechte bediening en het eten is echt met een franse slag bereidt.

Verder een super vakantie gehad, mooi weer, leuke omgeving en genoeg te beleven.

• 8Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

• 0maesendesombreff18-09-2011

Mooie plek maar hangt af van wat je zoekt (2)

De camping beschikt ook over een subtropisch zwemparadijs. Dat is aan de kleine kant en de foto op de site is genomen met een beperkt aantal bezoekers en een fractie van de ligstoelen die er in het hoogseizoen staan. Dan struikel je overdag over handdoeken en mensen. Vanaf 18.00 uur wordt het rustiger. de camping beschikt verder over een aantal sanitairgebouwen en wasmachines, etc. De gasten zijn overwegend Frans, dus ben je op zoek naar een straatje met landgenoten, dan kun je deze camping overslaan. Voor kinderen is er een beperkt aantal speelgelegenheden. Naast le Floride ligt in het hoofdseizoen een kermis, die iedere avond voor veel geluid zorgt. Wij waren na twee dagen daaraan gewend en vanaf 01.00 uur is het stil. Verder is de plaats een prima uitvalsbasis voor tal van tripjes, waaronder Carcassonne en de Pyreneeën. Voor je boodschappen kun je terecht in het dorp (Super U) maar ook bij de Carrefour vlakbij de autoroute (15 min) en de Auchan onder Perpignan (30 min).

• 8maesendesombreff18-09-2011

Mooie plek maar het hangt er vanaf wat je zoekt

Dit is een camping met twee gezichten: een rustig deel met overwegend sta-plaatsen (l'Embouchure, gelegen aan de strandkant) en een druk deel met de receptie, voorzieningen en overwegend chelets en stacaravans (le Floride, gelegen aan de lanzijde). Deze delen worden gescheiden door een doorgaande weg, die vanwege het zebrapad overigens gemakkelijk over te steken is. Wij hadden een staplaats op l'Embouchure, met privésanitair en vlak bij de uitgang naar zee. Om ons heen veel vaste gasten, die daar jaarlijks terugkeren, sommigen al ruim 30 jaar. De plek was groot en omheind en het sanitair was in uitstekende staat. De ligging vlakbij het strand was perfect en langs het strand was Le Barcarès in 10 minuutjes te belopen. Het (zand)strand is groot en grenst aan een lagune. Honden zijn zowel op de camping als op het eerste deel van het strand toegestaan, verderop is een strand waar dat niet zo is. De camping beschikt over een winkeltje waar 's morgens stokbrood en croissants te koop zijn.

• 9Staat v/h sanitair
      • 6Eetgelegenheden

• 7Fam Stoop27-08-2011

Heerlijke vakantie

Het is een leuke camping waar genoeg gebeurt. Zwembad is erg mooi en de kinderen vermaakten zich prima! Receptie praat Nederlands maar helaas houd het daar mee op. In het restaurant wordt nauwelijks engels gesproken en er werd ook niet de moeite genomen. Maar dat mocht onze vakantiepret niet drukken. Veel te doen in de omgeving en we hebben een hoop gezien. Ook leuk om te doen is Le perthus op de grens met Spanje. Is taxfree en leuk om een keer gezien te hebben wel erg druk! Het lunapark was de grootste aantrekker voor onze kinderen! 's Avonds hoor je deze wel maar wij ondervonden er geen overlast van het is maar waar je je op instelt. Kampeerplaats was wat krap voor onze vouwwagen en helaas hadden wij niet zo veel schaduw maar al met al een top vakantie gehad!

• 7Eetgelegenheden

• 8cvwp24-08-2011

prima camping

er staat echt veel wind, dus vesten lange broeken mee.veel kippenvel(ook bij warmbloedjes)top zwembad,het bad wat op een 8 lijkt is bere koud,elk bad een andere temp,,prima zee,loopt snel af.weinig vrije speelruimte,rijden auto's,golfkarren pers. op en neer, tractor elke dag voor het vuil, veel fietsen.steeds kids waarschuwen dat er iets aan kwam.stacaravan van ons gloednieuw,maar aan de over kant stond idd een bouwval.kermis hoor je maar geen overlast.receptie spreekt alle talen,je krijgt een polsbandje en code voor slagboom.staat ook een controleur aan de floride zijde(andere kant dus niet)buiten sanitair is wisselend mooi/beroerd maar ze maken het wel regelmatig schoon.familie stond op de andere zijde, en daar kan je staanplaatsen krijgen,de ene heerlijk ruim de andere zeer ongelukkig, door de bomen midden op je plek.bij reservering meldden dat je bv met een grote tent/caravan komt.veel verschillende leeftijden aanwezig,veel activiteiten,helaas geen autovrije laantjes

• 6Staat v/h sanitair

• 8c!24-08-2011

leuke camping

we hebben in juli een gloednieuwe caravan gehuurd via le floride zelf. ze spreken op de camping alle talen! alleen de animatie gebeurt in het frans, dat is jammer en voor ons niet uit nodigend om naar het avond entertainment te gaan. ze doen wel super leuke leuke dansjes,waarbij jong en oud mee dansen. zwembad is super.hebben wel allemaal verschillende temp. zo is het bad wat op een 8 lijkt, stervens koud. en er staat daar een flinke wind,waarbij je met kippenvel in het bad zit en ook met uit komen.en dit is echt een wind, géén lekkere woei! op de camping zelf rijden ook auto's, golfkarren gaan op en neer, tractor elke dag voor het vuil, veel fietsen, dus rond de caravan kunnen de kids niet lekker vrij spelen..steeds pas op,komt wat aan.lastig!caravans staan dicht op elkaar.de kermis(10 min afstand lopen) hoor je wel, net als de entrtainment vd camp. maar geen echte last.je kan je overal wel aan ergeren.zee prima loopt snel af. prima camping.je krijgt een polsbandje.+ code slagboom

• 9jacqueline15-08-2011

mooie en goeie camping

wij hebben hier 2 en halve week gestaan op een plek met prive sanitair echt een toppertje dicht bij het strand dicht bij het dorp dicht bij het zwembad maar dan wel een weg oversteken maar dat was voor onze zoon geen probleem (10 jaar) en het verkeer rijdt er al heel rustig in het dorp genoeg eet tentjes en de avondmarkt is ook erg leuk 2x per week in de buurt zit ook vanalles om te doen ook een erg mooie midgetgolf baan de avond kermis ja je hoort het maar na 24:00 is het gewoon stil het was ook maar net hoe de wind staat maar voor ons was het niet hinderlijk prima camping enne alles op loopafstand ook 2 grote supermarkten ze zien ons volgend jaar weer.

• 10Staat v/h sanitair
      • 8Eetgelegenheden

8 tips over Camping Le Floride et l'Embouchure

• Wim Splinter, 11-02-2019

Het grote kasteel van Carcasonne is leuk voor kinderen die van ridders houden. Bezoek ook de oesterkwekerij in Gruissan aan een prachtig roze zeebassin.

• Arianne, 01-09-2013

Voor windsurf liefhebbers is het meer van Leucate uitermate geschikt! Cultuur liefhebbers: Carcasonne ligt ook dichtbij, zeker een aanrader. Ook is er in de omgeving veel te zien aan o.a. kastelen. Motorliefhebbers: zeer mooie en uitdagende routes in het berggebied (voet van de Pyreneeën)

• Carla Lokotte, 30-06-2013

De avond markt in Cannet. En het klimpark in Le Barcares stad.

20 vragen over Camping Le Floride et l'Embouchure

• Suzanne Cleuskens, 07-01-2019

Kinderstoel

Zijn er kinderstoelen te huur? En evt andere baby spullen?

• elseke, 30-04-2015

honden

Mag je in Barcarès met de hond op strand? Honden op de camping?

• Audrey, 09-07-2013

Tuinstoelen fare maori

Hallo, Wij gaan in september 3 weken naar deze camping, in een fare maori chalet, maar weet iemand wat voor tuinstoelen erbij zitten? Is het een picknickset of kuipstoeltjes of verstelbare stoelen? En of daar tuinkussens bij zitten?

Wij gaan er met 2 kleine kinderen ( 1 en 3 jr) heen, zijn er nog meer die met kleine kinderen in die periode daar heen gaan? Groeten Audrey

A. de Jong, 21-08-2013

Er staat een ruime picknickset en twee ligbedden.

• SchaduwplaatsenAanwezig
    • MobilehomesAanwezig