Camping Les Cascades

8Fantastisch

Frankrijk, Languedoc - Roussillon, La Roque-sur-Cèze (Gard)

8Fantastisch

• 8.3Eetgelegenheden
  • 7.3Staat v/h sanitair

Zoover silver Award 2018

Camping Info

Meer campinginfo

Camping Les Cascades in de Dordogne ligt in een prachtige omgeving met mooie plekken en schoon sanitair. Het zwembad is aan de kleine kant, maar heerlijk voor een frisse duik. De animatie bestaat uit weinig onderdelen, maar het team is erg enthousiast. De rotsen en de rivier zijn prachtig en ongerept en met 150 stappen ben je in Cascades.

478 reviews over Camping Les Cascades

• 9Erwin van Coevorden18-08-2019

Goede vakantie gehad, prima camping, maar ...

Wij hebben 13 dgn verbleven in een Safari lodge op plaats nr. 1. Over de omgeving staat genoeg vermeld, prima ! Het sanitair kunnen we niet over oordelen, we hadden eigen sanitair in de tent. Het zwembad is klein maar prima, de nadruk ligt op de rivier, daar ga je o.a. voor naar deze camping. We willen toch het e.e.a. melden m.b.t. de Safari Lodge ; Onze tent + inhoud was in nieuw staat (gebouwd in 2019 ?). We hebben wat negatieve puntjes ervaren. De matras van het 'ouderbed' was voor ons veel te hard, daardoor zeer slecht geslapen ! Daar we zelf wat rug- en schouderproblemen hebben geeft dit misschien een wat vertekend beeld. De kledingruimte in de ouderslaapkamer is minimaal, we hebben kleding op een bed in de kinderslaapkamer moeten leggen. Plek 1 levert 's avonds en 's nachts soms wat geluidsoverlast op van langslopende jeugd die naar de rivier gaat en terugkomt.

Waterschoenen en matjes zijn geen overbodige luxe bij de rivier !

• 8Danielle16-08-2019

Heerlijk en fijne vakantie

Een mooie gezellige kleine camping. Als eerst een ontzettend mooie omgeving en leuk dorpje. De camping hele mooie plaatsen en fijne afscherming van je plaats wat echt heel fijn is, zo sta je toch bij elkaar maar heb je je eigen privacy ook nog. Mooie ruime plaatsen en prachtig uitzicht. Alles wordt goed onderhouden en het hele team van de camping doet zijn uiterste best voor iedereen. Fijn personeel en sanitair is schoon en verder prima douche. Mooie natuur waar je heerlijk tot rust kunt komen maar ook vele uitstapjes kunt maken. Vaak lees ik hier of de enorme drukte bij de rivier , zelf vond ik dit mee vallen wanneer je een paar meter doorloopt heb je overal de rust.

RANZATO, directeur, 19-08-2019

Wat een leuk positief bericht is dit. Fijn om ook eens op deze wijze bekeken te worden. Een commentaar zegt ook veel over de persoon die het schrijft. Wij doen inderdaad ons best iedereen een zo goed mogelijke vakantie te bezorgen. Fijn dat dit door jullie ook zo ervaren is.Hier worden wij blij van en het motiveert ons om door te blijven gaan.Bedankt voor deze positieve energie !

• 7mve11-08-2019

Camping op prachtige ligging in mooie omgeving.

Prachtige ligging van camping aan de rivier met heerlijke stromingen en watervallen. Mooi verzorgd zwembad. Het personeel is vriendelijk en de animatie is altijd in de weer de campinggasten het naar hun zin te maken. Wij hebben een hele fijne vakantie gehad in een mooie omgeving waar van alles te bezichtigen is zoals o.a. Avignon, Orange, Chateauneuf du pape, Nimes, Uzes. Enkele opmerkingen: - Het Sanitair is echt aan vervanging toe en er zijn nu veel te weinig WC's en douches. - Op site staat dat de kampeerplaatsen minimaal 100 m2 zijn. Dit klopt helemaal niet. Onze plek was maar 60m2 en er waren nog kleinere plekken waar caravans met hun voortent in de heg stonden. Sommige plekken liepen ook heel schuin af. - De bar is altijd 's middags dicht, das ook vreemd als heel het terras vol zit om de tour te kijken met eigen drank en hapjes.

• 7Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

• 9Sylvia10-08-2019

Wij zijn net terug van een fantastische vakantie op les cascades. Onze 2 meiden van 13 en 14 jaar hebben echt enorm genoten en veel vrienden gemaakt. Ze willen het liefst vandaag terug rijden naar de camping! Wij hadden een 6 pers mobile home. Deze was prima op het douchewater na. Enorm koud of enorm warm. Verder perfect en heerlijk schaduw. De rivier en de watervallen zijn prachtig. Animatie en ander personeel heel vriendelijk. Wij hebben er een heerlijke vakantie gehad😃

• 4Fam Broersma09-08-2019

Top locatie, sanitair erg smerig

Gemengde gevoelens over deze camping. Boven bij de bar, restaurant en zwembad, sanitair prima in orde en schoon.. Het sanitair waar de camping gasten het meeste gebruik van maken, is gewoon te smerig voor woorden. 1 a 2 x pd word er "schoon gemaakt" Toilet papier ontbrak regelmatig, poep op bril in de ochtend zat er in de avond nog steeds op... Ben niet erg moeilijk, maar sanitair moet gewoon bijgehouden worden. Mooie locatie, gezellige camping, savonds na 23.00 stil op de camping. Erg jammer dat de kampeer plekken beneden bij de rivier, opgeofferd worden voor nieuwe huisjes.

• 1Staat v/h sanitair

Giulia, directeur, 12-08-2019

Hallo, bedankt voor de leuke reacties. De toiletten worden echter 4 keer per dag schoongemaakt. Deze 2 weken in juli , gebeurde er echter van alles bij de toiletten. Mensen respecteerden niets en maakten blijkbaar opzettelijk onze douches en toiletten vies en kapot. We investeren steeds tijd en geld in reparaties en het opruimen van de rotzooi. Het zou fijn zijn als mensen net zo respectvol en hygienisch zouden zijn als ze thuis zijn. Je wordt er niet blij van wanneer je 20 minuten nadat de werknemers schoon gemaakt hebben je al weer een bende vindt . Omdat onze camping steeds meer toiletten en douches per plek gaat creëeren hopen wij op deze wijze de grote ergernis ten aanzien van deze ongemakken steeds meer te reduceren. Toch blijft medewerking en respect altijd gevraagd.!

Gelukkig duren de onbeleefdheden slechts 2 weken en de rest van de tijd is het leven op de camping en in de toiletten zeer aangenaam!

• 7Fam. Jansen08-08-2019

Mooie camping direct aan de rivier

Mooie camping met prachtige ligging aan de rivier. Bijzonder dat de (snack)bar tussen 13-17 uur gesloten is. Klein zwembad waar strenge regels gelden. Na 23 uur is het rustig. Door de bomen zijn de plekken voorzien van schaduw.

• 7Ginger07-08-2019

Super Leuke camping, schoonmaak moet echt beter

Wij zijn op vakantie geweest met 3 kinderen van 6,8 en 11 jaar oud. Les Cascades is een leuke wat kleinere camping op een prachtige plek. Animatie voor de kleinste van 6 was overdag heel leuk, wel heel jammer dat er geen minidisco is. Voor de jongens van 8 en 11 was er overdag minder te doen. Animatie in de avond is erg gericht op tieners en hun ouders. Gelukkig is er wel een voetbalveld en pingpong veld waar ze zich konden vermaken en vrienden kregen. Sanitair is echt vies, dit wordt maar 1 keer per dag schoongemaakt. Antwoord van de camping is dat je het dan schoon moet achterlaten. Ik vind 1 keer schoonmaak op zo weinig toiletten en douches ten op zichte van het aantal mensen echt te weinig. Veel knoppen kapot of er ontbrak een douchekop. Camping zou fantastisch zijn als de schoonmaak ook goed zou zijn!

• 6Staat v/h sanitair

• 8Jessica06-08-2019

Super leuke camping maar heeft wel updates nodig

Heerlijk weer, relatief ruime plaatsen, heel veel jeugd vanaf 15 jaar, prachtige rivier, prima zwembad. Het voelt gewoon goed. Zwembad niet groot maar afdoende, mocht dit jaar zelfs met een balletje worden overgegooid. Zijn er dan punten van verbetering: ja zeker! Er is te weinig sanitair. Tijdens ons verblijf waren 3 wc en 2 douches gesloten (was ook al in 2017). Zorg ervoor dat de deuren niet kunnen klapperen, scheelt heel veel irritant geluid in de nacht en vroege ochtend. De vloer van het sportveld kan wel een reparatie gebruiken. De bar in de middag openen als de tv (tour de france, formule 1) aan staat. Van de rest niks veranderen hoor, het is zo prima. Helaas neemt Yellow Village de camping over en wordt de camping omgetoverd naar een terrein met voornamelijk verhuurfaciliteiten. En toevoeging van Hugo als animator is helemaal super!! We komen graag nog een 4e keer, mits de camping niet te veel veranderd.

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

• 8van Enckevort01-08-2019

Hier komen we zeker terug!

Super camping, vooral voor tieners. Onze kinderen (10 en 13) hebben het erg leuk gehad en daarom wij ook. De rivier met de rotsen is echt zo gaaf voor kinderen! In het begin vonden wij het wel spannend om de kinderen zo te zien springen, maar er zijn veel plekken waar het echt geen kwaad kan. Wij stonden onderaan op de camping, bij de rivier. Heerlijk schaduw , was erg fijn met het warme weer. Het zou wel fijn zijn als er in het hokje beneden een wc was. Is een hele klim naar boven, maar ach, we hebben vakantie. de animatie was echt zò leuk, Monique doet erg haar best het een ieder naar de zin te maken. Erg lief mens. En dan de showmaster! Fantastisch hoe hij iedere dag weer met een dosis energie te boel weet op te leuken. Zelfs wanneer ze vrij zijn en een buikje nemen in de rivier doen ze gezellig met de gasten mee. Wanneer je niet van de drukte houdt bij de rivier, loop dan een stukje naar rechts, daar vind je een oase van rust!

• 7Arnoud31-07-2019

Leuke plek

Camping les Cascades is een leuke camping in een mooi stukje Frankrijk. De rivier naast de camping is een fantastische belevenis en zeer spectaculair om in te zwemmen. De camping oogt lekker Frans, alleen is het in juli een enclave van (Brabantse) Nederlanders. Als de animatie om 23u stopt, gaat de jeugd naar de rotsen en die komen gedurende de hele nacht in groepjes al kletsend weer terug. Erg storend. Jammer dat de security hier te weinig aan doet. Sanitair is prima op orde, maar tijdens de spitsuren zijn er te weinig douches beschikbaar. Wij zijn er 4 nachten geweest en vonden het een heel leuk verblijf voor een korte periode. Op de camping is een Italiaans restaurant waar je heerlijk kan eten! Kortom: De camping is een echte aanrader om te bezoeken, maar met een paar puntjes om rekening mee te houden.

37 tips over Camping Les Cascades

• P.Hoep, 19-08-2019
    • Het eerste weekend van augustus elk jaar, een groot middeleeuws festival wordt georganiseerd in de straten van Châteauneuf-du-Pape. glas voor 5 euro kopen om overal wijn te proeven. Een fles water halen in een van de winkeltjes in de straten.
    • Avignon mooie stad
    • Ontbijten bovenop de cascades door voor vanaf de camping naar beneden te lopen. aansluitend naar La Roque sur ceze te lopen. (max 1 km) (vroeg doen anders word het warm)

• Ed, 05-05-2014

Met ACSI kaart ben je buiten het seizoen voordelig uit. Voor 3 euro extra per nacht kun je aan de buitenrand je camper of caravan plaatsen. Deze plaatsen hebben een (iets) mooiere ligging, maar zijn vooral vlakker. (Nuttig voor de camper.)

• monique, 18-05-2014

Aanrader; krokodillenfarm , festival in Avignon en Bagnol. grotten en parken/tuinen , waterpark , mogelijkheden tot paardrijden en wijnproeven , kanoeen,Paintball en karten , musea van parfum en over energie ,Haribomuseum,Pont du Gard en Uzes
    Voor gescheiden ouders ; huur een huisje voor 2 weken en de ene ouder gaat een week en de andere ouder de andere week.Zo blijven de kinderen op dezelfde plek...... Ideaal !

62 vragen over Camping Les Cascades

• Inge Goedemondt, 21-01-2019

Jagers in het bos

Tevens heb ik nog een 2e vraag, maar dan over de omgeving van deze camping. Wij lazen hier en daar dat er jagers zijn in het bos vlakbij de camping. Zij jagen op zwijnen, zouden veel drinken en een beetje schietgraag zijn. Heeft hier iemand ervaring mee of valt het wel mee?

Jessica, 29-04-2019

Wij hebben twee keer onze vakantie doorgebracht op deze camping, ik heb hier nooit van gehoord cq niks van gemerkt.

• Inge Goedemondt, 20-01-2019

Grand Comfort Plus plekken

Wij overwegen dit jaar eind augustus naar deze camping te gaan en een keer te kiezen voor een Grand Comfort Plus plek (87 tm 93) Heeft iemand ervaring met het privé sanitair, is dat goed? (lees oké, we stellen niet veel eisen) En hoe zijn de plekken wat betreft zon/schadus? Alvast bedankt voor een antwoord.

Jessica, 29-04-2019

Het prive sanitair is nieuw dit seizoen, dus daar is door niemand nog wat over te zeggen.

• Stephanie, 13-01-2018

boodschappen?

zijn er wel winkels of van die supermarkten in de buurt

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig