Camping Les Cascades

8Fantastisch

Frankrijk, Languedoc - Roussillon, La Roque-sur-Cèze (Gard)

8Fantastisch

• 8.3Eetgelegenheden
  • 7.3Staat v/h sanitair

Zoover silver Award 2018

Camping Info

Meer campinginfo

Camping Les Cascades in de Dordogne ligt in een prachtige omgeving met mooie plekken en schoon sanitair. Het zwembad is aan de kleine kant, maar heerlijk voor een frisse duik. De animatie bestaat uit weinig onderdelen, maar het team is erg enthousiast. De rotsen en de rivier zijn prachtig en ongerept en met 150 stappen ben je in Cascades.

478 reviews over Camping Les Cascades

• 8Anne van Leeuwen25-08-2019

Mooie camping, fantastische ligging mooie omgeving

Mooie camping, zeer vriendelijk personeel, fantastische ligging bij de watervallen en een mooie omgeving met leuke plaatsjes. De camping biedt een mix van kampeerplekken en verhuurde accommodaties. Toen we er waren was er een goede mix van NL en F campinggasten. De rivier is echt fantastisch en je kunt er goed zwemmen en van hoge rotsen afspringen voor de liefhebbers. De meesten avonden is er wel wat te beleven, de muziek stopt om 23.00. Er zijn grote en kleinere kampeerplekken. We hadden een diepe plek die echter wel omhoog liep. De vouwwagen rechtstellen kostte dus iets meer tijd. Als verbeterpunt kan ik het sanitair noemen. Het sanitairgebouw is aan de krappe kant gezien het aantal gasten en filevorming komt soms voor. Ook dat om 08:00 schoongemaakt wordt is niet handig. Bij wc bezoek aan het einde van de dag rook het zeker niet prettig en zijn de vloeren ook niet droog. Staat van onderhoud van de wc's kan echt beter.

• 5Staat v/h sanitair

• 5Brigitte24-08-2019

Mooie omgeving, leuk aan de rivier.

Grote plaats om onze caravan en auto neer te zetten. Riviertje met strand waar gezwommen kon (en mocht) morgen. Helaas nergens tappunten om water aan te vullen, hiervoor moesten we naar de wastafels in het sanitair blok (en deze was vies). Er kwam een band optreden, dit was erg gezellig.

• 6Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

Giulia, directeur, 19-09-2019

Jammer dat je 2 onderdelen met een 1 hebt moeten waarderen ,waardoor er ook nog een 2 bijkwam.Dit haalt t gemiddelde wel erg naar beneden , met een totaal van een 5 en dus onvoldoende. Het bandje vond je gezellig en de eetgelegenheid vond je een 6 waard. Wat betreft die slechte cijfers heb ik GOED nieuws.We krijgen allemaal privé toiletten , douches en afwasruimtes. Ik weet niet of je gezien had dat we dit jaar al 7 plekken met deze voorziening hadden. Maar t is ons goed bevallen ! Wat betreft t eten vraag ik me af of jullie wel in ons Italiaanse restaurant hebben gegeten. Je moet hier van te voren bespreken dus mocht je willen eten bij aankomst , bel van te voren ,toets het restaurant in en reserveer !!! Bijna elke avond complet.! Ik denk dat dat toch wel zegt over de kwaliteit van het eten. Gelukkig vond ook jij de ligging van de camping op 150 stappen van de Cascades gelegen prachtig.! Kom nog eens kijken .Volgend jaar zijn we Yellow Village ! We gaan prachtige accommodaties bouwen.! Het wordt prachtig !

• 8Yvette22-08-2019

Heerlijke vakantie, veel te zien en lekker weer

Heerlijke camping! We hebben hier 1, 5 week gestaan met onze caravan. We waren verrast door de grote plek die naar achteren doorliep waardoor je zowel schaduw als zonplek had, mooie terrassencamping. Mensen op de camping zijn vriendelijk en voor onze kids fijn dat er altijd wel wat te doen was tot uiterlijk 23u. Zo hebben ze bijna elke avond gevoetbald in de pannakooi (en ook leuk met kids met fr/duits/Engelse taal) en onze dochter van 8 heeft heerlijk meegedaan met de schuimparty en glow in the dark disco. Wij zijn veel bij de rivier geweest en vonden de omgeving geweldig(plaatsjes). Het lopen vanaf de camping naar de watervallen was een klein eindje. Bij de rivier genoeg plekjes om te zitten, zeker als je iets verder naar rechts loopt, leuk om in de avond rivierkreeftjes proberen te vangen. Was voor de kids spannend in het bijna donker. Sanitair 3x per dag schoongemaakt, was prima, piekmomenten vermijden dan kun je lekker douchen.

• 8Eetgelegenheden

Giulia, directeur, 19-09-2019

Wat een genot om te lezen! Fijn , dat jullie zo hebben kunnen genieten .

• 9Sabine18-08-2019

leuke camping! Veel jeugd en mooi zwemmen!

Wij verbleven in een 6 pers huisje met onze kinderen van 14 en 15 jaar. Persoonlijk vind ik het huisje voor 6 pers te klein, met 4 personen was het te doen, met name omdat je toch ook veel buiten bent. Airco was goed en heel prettig. De douchekop bleek bij de 1e x douchen totaal niet goed te werken, volgende ochtend gemeld en binnen een kwartier opgelost, rest vd vakantie een heerlijke douche gehad. Camping is niet al te groot. Veel Nederlanders, ook animatie in het Nederlands. Onze kinderen trokken elke avond met een hele groep Nederlandse jeugd op en die hebben zich dan ook prima vermaakt. Zwemmen bij de rotsen is prachtig, soms wat druk door de dagjesmensen, maar wij vonden dat niet storend. Wifi is niet best. Wij hadden de betaalde wifi, echter ook deze liet ook veel te wensen over. Hier is dus wat verbetering nodig. Personeel is allemaal even vriendelijk, vooral de dame bij de broodjes!

• 8Staat v/h sanitair

Giulia, directeur, 19-09-2019

Bedankt voor de 9 ! Ja soms moet er wel eens iets gerepareerd worden.Dit gebeurde dan ook zo mogelijk binnen een half uur.We maakten er een sport van zo snel mogelijk iedereen te helpen. En wat lief dat speciale compliment voor ons allen en in het byzonder Ingrid bij de broodjes.! Dit heeft ze zeker verdiend !We zijn trots op haar !

• 7mve11-08-2019

Camping op prachtige ligging in mooie omgeving.

Prachtige ligging van camping aan de rivier met heerlijke stromingen en watervallen. Mooi verzorgd zwembad. Het personeel is vriendelijk en de animatie is altijd in de weer de campinggasten het naar hun zin te maken. Wij hebben een hele fijne vakantie gehad in een mooie omgeving waar van alles te bezichtigen is zoals o.a. Avignon, Orange, Chateauneuf du pape, Nimes, Uzes. Enkele opmerkingen: - Het Sanitair is echt aan vervanging toe en er zijn nu veel te weinig WC's en douches. - Op site staat dat de kampeerplaatsen minimaal 100 m2 zijn. Dit klopt helemaal niet. Onze plek was maar 60m2 en er waren nog kleinere plekken waar caravans met hun voortent in de heg stonden. Sommige plekken liepen ook heel schuin af. - De bar is altijd 's middags dicht, das ook vreemd als heel het terras vol zit om de tour te kijken met eigen drank en hapjes.

• 7Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

• 9Sylvia10-08-2019

Wij zijn net terug van een fantastische vakantie op les cascades. Onze 2 meiden van 13 en 14 jaar hebben echt enorm genoten en veel vrienden gemaakt. Ze willen het liefst vandaag terug rijden naar de camping! Wij hadden een 6 pers mobile home. Deze was prima op het douchewater na. Enorm koud of enorm warm. Verder perfect en heerlijk schaduw. De rivier en de watervallen zijn prachtig. Animatie en ander personeel heel vriendelijk. Wij hebben er een heerlijke vakantie gehad😃

• 8Jessica06-08-2019

Super leuke camping maar heeft wel updates nodig

Heerlijk weer, relatief ruime plaatsen, heel veel jeugd vanaf 15 jaar, prachtige rivier, prima zwembad. Het voelt gewoon goed. Zwembad niet groot maar afdoende, mocht dit jaar zelfs met een balletje worden overgegooid. Zijn er dan punten van verbetering: ja zeker! Er is te weinig sanitair. Tijdens ons verblijf waren 3 wc en 2 douches gesloten (was ook al in 2017). Zorg ervoor dat de deuren niet kunnen klapperen, scheelt heel veel irritant geluid in de nacht en vroege ochtend. De vloer van het sportveld kan wel een reparatie gebruiken. De bar in de middag openen als de tv (tour de france, formule 1) aan staat. Van de rest niks veranderen hoor, het is zo prima. Helaas neemt Yellow Village de camping over en wordt de camping omgetoverd naar een terrein met voornamelijk verhuurfaciliteiten. En toevoeging van Hugo als animator is helemaal super!! We komen graag nog een 4e keer, mits de camping niet te veel veranderd.

• 7Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

• 8van Enckevort01-08-2019

Hier komen we zeker terug!

Super camping, vooral voor tieners. Onze kinderen (10 en 13) hebben het erg leuk gehad en daarom wij ook. De rivier met de rotsen is echt zo gaaf voor kinderen! In het begin vonden wij het wel spannend om de kinderen zo te zien springen, maar er zijn veel plekken waar het echt geen kwaad kan. Wij stonden onderaan op de camping, bij de rivier. Heerlijk schaduw , was erg fijn met het warme weer. Het zou wel fijn zijn als er in het hokje beneden een wc was. Is een hele klim naar boven, maar ach, we hebben vakantie. de animatie was echt zò leuk, Monique doet erg haar best het een ieder naar de zin te maken. Erg lief mens. En dan de showmaster! Fantastisch hoe hij iedere dag weer met een dosis energie te boel weet op te leuken. Zelfs wanneer ze vrij zijn en een buikje nemen in de rivier doen ze gezellig met de gasten mee. Wanneer je niet van de drukte houdt bij de rivier, loop dan een stukje naar rechts, daar vind je een oase van rust!

• 7Arnoud31-07-2019

Leuke plek

Camping les Cascades is een leuke camping in een mooi stukje Frankrijk. De rivier naast de camping is een fantastische belevenis en zeer spectaculair om in te zwemmen. De camping oogt lekker Frans, alleen is het in juli een enclave van (Brabantse) Nederlanders. Als de animatie om 23u stopt, gaat de jeugd naar de rotsen en die komen gedurende de hele nacht in groepjes al kletsend weer terug. Erg storend. Jammer dat de security hier te weinig aan doet. Sanitair is prima op orde, maar tijdens de spitsuren zijn er te weinig douches beschikbaar. Wij zijn er 4 nachten geweest en vonden het een heel leuk verblijf voor een korte periode. Op de camping is een Italiaans restaurant waar je heerlijk kan eten! Kortom: De camping is een echte aanrader om te bezoeken, maar met een paar puntjes om rekening mee te houden.

• 8Bianca22-07-2019

Super

Les cascades geboekt met name voor de rivier waar onze tieners van 14 en 18 van de rotsen konden springen. Overdag een druk strandje, maar wie wil er nu niet zwemmen met 35 graden. Zwembad is niet gebruikt door ons. Bazige campingeigenaar volgens verschillende reviews is door ons niet gezien. Juist alleen maar behulpzaam en vriendelijke mensen die engels en nederlands kunnen. Trekken alles uit de kast om het de gasten aangenaam te maken. Compliment! Mobile home voor 6 personen is wel erg klein. Zo ook de bedden. Aankleden naast je bed was niet mogelijk. Eindelijk een camping met constante warm water temp in de douche. Omgeving niet heel toeristisch. Je moet kilometers maken om wat te zien/doen. Jammer dat de snackbar tussen 13 en 17 uur dicht is. Ook wat drinken op dat terras niet mogelijk. Animatie actief met uitnodigen. Komen dagelijks met golfkarretje langs. Camping oogt netjes, geen zwerfafval. Na 23 uur heerlijk stil. Duim omhoog!

• 6Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

37 tips over Camping Les Cascades

• P.Hoep, 19-08-2019
    • Het eerste weekend van augustus elk jaar, een groot middeleeuws festival wordt georganiseerd in de straten van Châteauneuf-du-Pape. glas voor 5 euro kopen om overal wijn te proeven. Een fles water halen in een van de winkeltjes in de straten.
    • Avignon mooie stad
    • Ontbijten bovenop de cascades door voor vanaf de camping naar beneden te lopen. aansluitend naar La Roque sur ceze te lopen. (max 1 km) (vroeg doen anders word het warm)

• Ed, 05-05-2014

Met ACSI kaart ben je buiten het seizoen voordelig uit. Voor 3 euro extra per nacht kun je aan de buitenrand je camper of caravan plaatsen. Deze plaatsen hebben een (iets) mooiere ligging, maar zijn vooral vlakker. (Nuttig voor de camper.)

• monique, 18-05-2014

Aanrader; krokodillenfarm , festival in Avignon en Bagnol. grotten en parken/tuinen , waterpark , mogelijkheden tot paardrijden en wijnproeven , kanoeen,Paintball en karten , musea van parfum en over energie ,Haribomuseum,Pont du Gard en Uzes
    Voor gescheiden ouders ; huur een huisje voor 2 weken en de ene ouder gaat een week en de andere ouder de andere week.Zo blijven de kinderen op dezelfde plek...... Ideaal !

62 vragen over Camping Les Cascades

• Inge Goedemondt, 21-01-2019

Jagers in het bos

Tevens heb ik nog een 2e vraag, maar dan over de omgeving van deze camping. Wij lazen hier en daar dat er jagers zijn in het bos vlakbij de camping. Zij jagen op zwijnen, zouden veel drinken en een beetje schietgraag zijn. Heeft hier iemand ervaring mee of valt het wel mee?

Jessica, 29-04-2019

Wij hebben twee keer onze vakantie doorgebracht op deze camping, ik heb hier nooit van gehoord cq niks van gemerkt.

• Inge Goedemondt, 20-01-2019

Grand Comfort Plus plekken

Wij overwegen dit jaar eind augustus naar deze camping te gaan en een keer te kiezen voor een Grand Comfort Plus plek (87 tm 93) Heeft iemand ervaring met het privé sanitair, is dat goed? (lees oké, we stellen niet veel eisen) En hoe zijn de plekken wat betreft zon/schadus? Alvast bedankt voor een antwoord.

Jessica, 29-04-2019

Het prive sanitair is nieuw dit seizoen, dus daar is door niemand nog wat over te zeggen.

• Stephanie, 13-01-2018

boodschappen?

zijn er wel winkels of van die supermarkten in de buurt

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig