Camping Les Cascades

8Fantastisch

Frankrijk, Languedoc - Roussillon, La Roque-sur-Cèze (Gard)

8Fantastisch

• 8.3Eetgelegenheden
  • 7.3Staat v/h sanitair

Zoover silver Award 2018

Camping Info

Meer campinginfo

Camping Les Cascades in de Dordogne ligt in een prachtige omgeving met mooie plekken en schoon sanitair. Het zwembad is aan de kleine kant, maar heerlijk voor een frisse duik. De animatie bestaat uit weinig onderdelen, maar het team is erg enthousiast. De rotsen en de rivier zijn prachtig en ongerept en met 150 stappen ben je in Cascades.

478 reviews over Camping Les Cascades

• 6esther22-10-2008

voor ons een andere caming volgend jaar

Wij zijn dit jaar (2008) in juli 2 weken op deze camping geweest. Wij hadden al in december 2007 2 plaatsen gebeokt en toen ook plaatsen toegewezen gekregen. Echter bij aankomt kregen we 2 totaal andere plaatsen. Toen we bij de oh zo aardige monsieur Gerard verhaal gingen halen en vroegen om onze gereserveerde plakken gaf hij niet thuis. Onze plek was redelijk goed te noemen, maar de plak van mijn broer was echt dramatisch. Maar er was geen andere mogelijkheid dan te blijven staan. De toiletten deden het niet, waardoor we een hele dag en nacht geen gebruik konden maken van de toiletten en een stank! Verder was het water nooit warm, maar veelal koud. Met een beetje mazzel had je lauw douchewater. Er zijn 2 toiletgebouwen, maar slechts eentje met een chemisch toilet, niet toereikend! En een roteind lopen. Het zwembad....vol met regels, prima maar hou je er dan ook aan! Geen ballen zijn geen ballen. Onze dochter kreeg daardoor een loeiharde bal

• 10Fam. T. van Dijk31-08-2008

Zeer mooi gelegen camping.

Wij hebben 3 weken in een gehuurde accomodatie gezeten, met een kind van 6 en 14. Sanitair niet beoordeeld. Zeer rustige, mooi gelegen camping, geleid door zeer vriendelijk echtpaar. Bij de rivier en mooie rotspartij erg druk. Aan zwembad goed toeven, open van 10:00 tot 20:00. Gewone zwembroek verplicht, met bermuda of ander soortige broek wordt je er uit gestuurd. In het restaurant pizza's en patat verkrijgbaar. Supermarkten (Aldi, Champion, Intermarche) op ong. 12 km. afstand. Vergeet niet een dag van te voren brood te bestellen, anders kun je op zoek naar een bakker in een ander dorp. Zeer beperkte animatie, maar dat is ook niet echt nodig. Elke woensdag komt er iemand Couscous of Paella bereiden op het terras. Zeer mooie omgeving om dagtochten te maken naar bijv.: Gorges d'Ardeche, Mont Ventoux, Camargue, Nimes, Avignon, Sault, Orange, Montelimar. Komen zeker een keer terug.

• 8Frits08-08-2008

Mooie Ligging maar ook min punten

In juli 2 weken op camping geweest Geen Warmwater bij afwassen en wasgelegenheden. Enkele Nederlanders die hun kids tot na 0.00 uur lieten rondlopen en schreeuwen werd niet tegen opgetreden stond in regelement rust tussen 22.00 en 07.00 uur. ( was gelukkig niet alle dagen onrustig)

Voor de kids zijn er 2 tafeltennistafels en een klein sportveld ( half basketbalveld)

De Ligging is zeer mooi

Op camping is geen winkel alleen brood verkrijgbaar Voor supermarkt ca 12 km naar Bagnols sur ceze

Zwembad op camping was klein maar wel leuk voor de kids.

• 6Eetgelegenheden

• 804-08-2008

Goed maar soms onrustig

Leuke kleine camping met vriendelijke eigenaar die alleen vergeet op te treden als er weer enkele nederlanders weer eens gaan buurten en hun kids tot na 0.00 laten rond lopen en schreeuwen de regels geven aan rust tussen 22.00 en 7.00 uur De cacades zijn mooi, maar denk aan waterschoenen.

• 9Fam Warners01-08-2008

fantastisch

Voor het eerst met onze kinderen op deze fantastische camping,zeer mooie plaatsen,vriendelijke eigenaar,kind vriendelijk,kortom wij hebben een super vakantie gehad

• 9Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

• 8j. okken23-07-2008

prachtige uitvalsbasis Gard-Ardeche

leuke camping, 10 dagen gekampeerd (op de bonnefooi, begin juli 08) helaas toch veel Nederlanders(ook Fransen, Belgen en Denen). Franse eigenaarspaar erg aardig en gastvrij. Diepe en soms erg smalle plaatsen, schuin aflopend. Dit leverde soms problemen op voor de kampeerders. Maar met behulp van de kettingzaag(!) maakt Gerard dit in orde. Het dorpje La Roque sur Seze heeft geen winkels, dus ben je aangewezen op Bagnols(8 km verder) Maar brood (+pizza en patat) kan op de camping gehaald worden. De cascades grenzend aan de camping zijn erg mooi, goed beveiligd vanaf de camping. Prachtige omgeving, goede uitvalsbasis voor Ardeche, Avignon, Mont Ventoux, Nimes, Orange en Pont du Gard. Kanoën kan ook op de Seze, juist leuk voor de kleinere kinderen(onder de 7 jaar mag je niet op de Ardeche kanoën) met ook spectaculaire stroomversnellinkjes. Klein zwembad, alleen een schommel en een speelveld + tafeltennistafels voor de jeugd. Geen disco's. Wel activiteitenaanbod,uitgebreide omgevingstips

• 8Bruins15-07-2008

Topper

Gezelllig (kleine) camping, brood wordt in voorseizoen door beheerder bij de caravan besteld en afgeleverd! Veel leuke dorpjes/marktjes/grotten in de omgeving, rivier (ceze) is een topper! Kinderen kunnen klimmen in de bomen (wel enkele dode bomen) Zwembad is netjes met schaduw (ook bij caravan genoed schadum) Veel bomen. Hele aardige eigenaar (Monsieur Gerard)

Voor herhaling vatbaar, wij hebben hier 4 weken gestaan (juni/juli 2008)

• 10Familie van Dijk26-07-2007

Heimwee! Wij waren hier in juni met onze kinderen van 2 en 4 en hebben een fantastische tijd gehad. Alles was perfect: lekker zwembad, prachtig riviertje, Gerard (de eigenaar) was enorm vriendelijk en tenslotte de prachtige omgeving (vergeet Goudargues niet te bezoeken!). Volgend jaar gaan we hier zeker weer naartoe. Het restaurant was nog gesloten, vandaar geen cijfer voor gegeven.

• 8Iwan, Susy, Davy & Kayleigh22-07-2007

Wij zijn hier 2 wkn met vakantie, en we zitten er al een week, in een supernieuw en lux stacaravan, voorzien van alle gemakken. De omgeving is prachtig, en de sfeer op de camping gemoedelijk. De faciliteiten op de camping is minimaal, maar toch ruim voldoende, mede dankzij de mooie ligging aan de Ceze. En... voor 20 euries pw kun je een modempje huren om te internetten.

• 10Staat v/h sanitair

• 10R. van Berkum22-07-2007

Een van de beste campings ooit bezocht; zeer ruime plaatsen in de schaduw. Wij zaten in een huur-caravan, vandaar nvt voor beoordeling sanitair. Rustige sfeer op de camping, gemengd publiek, kinderen klein tot groot. Zwembad aanwezig en absoluut geweldig zwemmen in de rivier naast de camping.

37 tips over Camping Les Cascades

• P.Hoep, 19-08-2019
    • Het eerste weekend van augustus elk jaar, een groot middeleeuws festival wordt georganiseerd in de straten van Châteauneuf-du-Pape. glas voor 5 euro kopen om overal wijn te proeven. Een fles water halen in een van de winkeltjes in de straten.
    • Avignon mooie stad
    • Ontbijten bovenop de cascades door voor vanaf de camping naar beneden te lopen. aansluitend naar La Roque sur ceze te lopen. (max 1 km) (vroeg doen anders word het warm)

• Ed, 05-05-2014

Met ACSI kaart ben je buiten het seizoen voordelig uit. Voor 3 euro extra per nacht kun je aan de buitenrand je camper of caravan plaatsen. Deze plaatsen hebben een (iets) mooiere ligging, maar zijn vooral vlakker. (Nuttig voor de camper.)

• monique, 18-05-2014

Aanrader; krokodillenfarm , festival in Avignon en Bagnol. grotten en parken/tuinen , waterpark , mogelijkheden tot paardrijden en wijnproeven , kanoeen,Paintball en karten , musea van parfum en over energie ,Haribomuseum,Pont du Gard en Uzes
    Voor gescheiden ouders ; huur een huisje voor 2 weken en de ene ouder gaat een week en de andere ouder de andere week.Zo blijven de kinderen op dezelfde plek...... Ideaal !

62 vragen over Camping Les Cascades

• Inge Goedemondt, 21-01-2019

Jagers in het bos

Tevens heb ik nog een 2e vraag, maar dan over de omgeving van deze camping. Wij lazen hier en daar dat er jagers zijn in het bos vlakbij de camping. Zij jagen op zwijnen, zouden veel drinken en een beetje schietgraag zijn. Heeft hier iemand ervaring mee of valt het wel mee?

Jessica, 29-04-2019

Wij hebben twee keer onze vakantie doorgebracht op deze camping, ik heb hier nooit van gehoord cq niks van gemerkt.

• Inge Goedemondt, 20-01-2019

Grand Comfort Plus plekken

Wij overwegen dit jaar eind augustus naar deze camping te gaan en een keer te kiezen voor een Grand Comfort Plus plek (87 tm 93) Heeft iemand ervaring met het privé sanitair, is dat goed? (lees oké, we stellen niet veel eisen) En hoe zijn de plekken wat betreft zon/schadus? Alvast bedankt voor een antwoord.

Jessica, 29-04-2019

Het prive sanitair is nieuw dit seizoen, dus daar is door niemand nog wat over te zeggen.

• Stephanie, 13-01-2018

boodschappen?

zijn er wel winkels of van die supermarkten in de buurt

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig