Camping L' Olivier

Meer camping info

65 reviews over Camping L' Olivier

• 2018
    8Gallast02-12-2018

Prachtige plek, gaan zeker nog een keer langs

Mooie een eenvoudige camping met een heerlijk zwembad en prima sanitair

Gereisd met partner in september 2018

• 7Nona02-08-2018

Super omgeving

Toen we aankwamen op deze camping hadden we zo onze twijfels; er zaten ontzettend veel vliegen, mieren en muggen op onze staplek (hier is natuurlijk niet veel aan te doen) en het sanitair zat vol spinnenwebben en andere onaangename verrassingen. Bovendien vonden we het dorp Junas een beetje een uitgestorven boel... Er was niet echt iets te beleven. Op de camping zijn we niet veel geweest, buiten twee momenten aan het zwembad (dat prima is!), maar we zijn wel veel de omgeving in getrokken. Lekker naar het strand in Saint Marie de la Mèr, naar een riviertje op 10 minuten afstand van de camping, uiteten in Sommières en daarna de nachtmarkt bezoeken en de toerist uithangen in Nîmes. Qua locatie is het dus een prima camping.

Ook de eigenaresse was erg aardig en behulpzaam, het brood dat je kon bestellen was lekker en niet duur en de sfeer was prima.

Kortom, we hebben een leuke vakantie gehad, met slechts een paar minpuntjes.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2018

• 9Bram Demoed02-07-2018

Tot volgend jaar

Gezellige kleine camping,schoon sanitair,leuke omgeving. We zijn dit jaar teruggekomen vanwege de rust en gemoedelijkheid

Gereisd met partner in juni 2018

• Oude reviews

5Aat Zwang08-09-2017

Niet meer!

Wat ik niet goed vond: luidruchtigheid op de camping overdag bevolking van de huisjes tot nà twaalven 's nachts bezig om het gezellig te hebben Nieuwe eigenaar doet weinig moeite om je te begrijpen Zwembad was altijd troetelkind van de vorige eigenaar, maar maakt nu een vervuilde en onverzorgde indruk.

Wilden hier nog een weekje staan, maar wisten al
                                      na een nacht wat ons te doen stond.

Gereisd met partner in september 2017

• 5F. Kengen21-08-2016

Gevaarlijk + nooit meer!

Op deze camping hebben wij een inbreker op onze plek gehad. We kamperen al vele jaren maar hier komen we nooit meer terug. Mijn vrouw en ik zaten rustig een wijntje op onze campingplek in de avond te drinken. Het was donker en vanaf de weg zagen we al een man komen aanlopen in zwarte kleding. Het ging allemaal heel snel. Voor we het wisten stond hij met een zaklamp in ons gezicht te schijnen, klaar om het 1 meter hoge staaldraadjes hekje om de kampeerplekken heen door te knippen. We hebben heel hard geschreeuwd en direct de eigenaars op de hoogte gebracht. Onze kinderen, die in de tent lagen, hebben we direct bij ons in de caravan gelegd. De eigenaren waren niet echt onder de indruk maar belden wel de politie. Bij vertrek zei de eigenaresse slechts dat zij er ook niks aan kon doen. Het hekwerkje om de camping stelt niks voor en de camping is daardoor erg onveilig. Let dus vooral goed op uw spullen en kinderen als u hier gaat kamperen.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 9Fam. Marchal04-08-2016

Heerlijk rustig ondergedompeld in Franse sferen.

Plekken zijn wat krap, maar het is een kleine intieme camping. Camping eigenaren doen erg hun best om het naar de zin te maken. Sanitair prima, er is een babybadje wat wij erg handig vonden. Wij hebben heerlijk genoten om iedere ochtend even het dorpje in te wandelen met een bezoekje aan de bakker. Genoeg speelmogelijkheden voor de kinderen. Veilige camping voor kleine kinderen. Veel te doen in de regio. Bij de receptie zijn folders voor allerlei uitstapjes en de camping eigenaar kan hier veel over vertellen.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in mei 2016

• 9Peter21-07-2016

Prima kleine camping met veel sfeer en rust

Prima Camping. Emmanuelle en Michael zijn gastvrije en hartelijke eigenaren die hun best doen je naar je zin te maken. Het zwembad is klein maar prettig omdat het goed warm wordt in de zomer in deze streek. We hadden voor onze tent een mooie plek met eigen moerbeiboom. We zijn uiteindelijk twee weken gebleven. De camping is niet groot, zo'n 45 plaatsen waarvan de helft mobil home. Dus in de zomer wel reserveren. Tips: meedoen aan de leuke en lekkere gezamenlijke maaltijd die 1x per week georganiseerd wordt, de eigen gemaakte pizza's, de markt in Sommieres, fietsen op de Voie Vert, mooie wandelingen in de omgeving, bezoek aan Montpellier, een prachtige stad. Aandachtspunt: Wel wat last van muggen. Dus 's avonds lange broek en een middeltje tegen muggen gebruiken en dan valt het toch wel weer mee. De WiFi kost extra en is wat omslachtig omdat maar 1 apparaat tegelijk verbonden mag zijn.

Gereisd met partner in juli 2016

• 8hoenselaar van10-07-2016

Gezellige, kleine, goede camping.

Erg hartelijke ontvangst van eigenaarsechtpaar. Zijn geïnteresseerd en helpen je graag. Eigenaar bakt avonds pizza's en wat andere kleine gerechten. Er heerst een intiem sfeertje en er heerst rust. Je hoort geen auto's of treinen; alleen de krekels. Sanitair is enigszins gedateerd maar wel schoon. Er is een prima zwembad. In het dorpje Junas is weinig te doen, maar er is wel een bakkertje en een supermarkt op korte afstand. Het op een paar kilometer gelegen plaatsje Sommieres is een klein gezellig touristenplaatsje en heeft alles. De afstand tot het strand / zee is 28 km. Wij hebben ons hier zeer welkom gevoeld en uiteindelijk veel langer gebleven dan we van plan waren.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2016

• 9Rob23-06-2016

Erg fijne camping

We waren ongepland anderhalve week op l'Olivier in de eerste helft van juni 2016. Intieme kleine camping, verzorgd terrein, goed onderhouden. Plaatsen met (half-)schaduw en zonplaatsen. Sanitair adequaat en schoon. Ontspannen sfeer. Erg enthousiaste, hulpvaardige en vriendelijke eigenaren. Af en toe was de snackbar open, beperkte keus maar lekker. Gezamenlijke paella-maaltijd is aanrader. De camping ligt aan de rand van het aardige middeleeuwse plaatsje Junas, maar toch rustig. In het voorseizoen met Acsi Camping Card uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. In Junas is alleen een bakker, maar ruim aanbod aan winkels binnen 15 autominuten. Ligging is gunstig voor excursies per auto; voor ieder wat wils (strand, stad, cultuur, natuur). Wij hebben het erg naar onze zin gehad en komen zeker terug. Ook al zijn sommige plaatsen wat aan de krappe kant en is bij een volle camping het sanitair ook niet overbemeten. Als je niet gereserveerd hebt, dan is het aan te raden eerst te bellen of er nog plaats is, want ook in het voorseizoen is de camping regelmatig 'complet'.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2016

• 9Hugh de Man en Thea Versteeg19-05-2016

Heerlijke rustige camping op mooie lokatie

Stilte en sfeer op de camping waren geweldig. Vriendelijke en gastvrije ontvangst door geinteresseerde eigenaren. Dorpje op loopafstand met helaas alleen een bakkertje. Op korte afstand wel een kleine super. Op dinsdagmorgen wat marktkraampjes in het dorp.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2016