Camping Le Mas de Rome

7.2Goed

Frankrijk, Languedoc - Roussillon, Goudargues (Gard)

7.2Goed

• 6.1Eetgelegenheden
  • 5.6Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

30 reviews over Camping Le Mas de Rome

• 4marieke_baas10-02-2013

Troffen wij het nu slecht of is het er altijd zo?

In juli 2011 zijn wij hier een nacht geweest. De weg ernaar toe voorapelde al weinig goeds: voor Bagnols sur Cèze stond een enorme file. Er bleek een festival te zijn. De camping lag mooi maar de eigenaren kwamen erg onverschillig over. Misschien door de drukte. Er waren veel kampeerders die naar het festival gingen en om 2-3 uur 's nachts met veel lawaai terugkeerden. We hebben de halve nacht niet geslapen van het lawaai. De plek, in een bos met hoge bomen was op zich groot. Nadeel was dat je ver van het sanitair afzat en het 's nachts zo donker was dat je dolend met zaklamp naar het toilet toe moest. Het sanitair zelf was absoluut ontoereikend voor het aantal mensen op de camping. (En dan stond die nog niet eens vol). Smerig en oud. Om te douchen moesten we buiten in de rij opstellen en 20 min wachten voordat je aan de beurt was. We waren blij dat we hier maar een nacht hoefden te staan en komen ook niet meer terug. Echt er zijn veel mooiere rustige campings zonder animatieteams!

• 3Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

• 8AeG02-09-2012

Wildcamperen + sanitair/kampvuur/zwemmen in rivier

Camping voor mensen die zichzelf kunnen vermaken.

Tip: huur een kano in de buurt (Goudard, 2.5 km) en maak een tochtje in de rivier, die langs de camping loopt. Kan ook met jonge kinderen (vanaf zo'n 3 jaar).

• 7Staat v/h sanitair

• 9Tsrac06-07-2012

Toch weer terug!

Ik ben blij met de negatieve recensies. Zo blijft het lekker rustig ;-) Wij schrikken iedere keer weer van het lange gras, etc, maar zodra de tent staat en je gezwommen hebt in de rivier ben je al weer helemaal gewend. Inderdaad een beetje wildkamperen op een camping. Gaan nu voor de 5e keer terug. In de bouwvak, dan is het er lekker druk en zijn er genoeg kinderen voor mijn zoontjes. Vorig jaar was deze streek de enige met mooi weer en deze camping was de enige in de omgeving die nog plaats had: Philippe verzon er gewoon kampeerplekken bij op zijn enorme terrein.

• 8Staat v/h sanitair

• 6Robert03-09-2011

Best aardig en fikkie steken naast de tent

Volgens de ANWB een charme camping maar dat predikaat had hij dit jaar zeker niet. Wegens het weer in het noorden van Frankrijk waren alle Nederlanders naar het zuiden gertrokken. De camping was dus bomvol. Hoe de andere beoordelaar aan een redelijk rustige camping in deze periode komt? De camping bevatte 3 keer zoveel plaatsen (overal gecreeerd) dan in het boekje. Het sanitair was daar zeker niet op berekend. De eigenaar heeft er flink aan verdiend en had best wel een 2e schoonmaakbeurt kunnen betalen per dag. Er stonden ook groepen franse jongeren wegens een Raggae feest in Bagnols. Met alle overlast 's nachts van dien. Klagen hielp niet, want het waren immers Fransen. Iedere week is een live entertainment waar je van moet houden en dat ging door tot 3 uur 's nachts. Later hoorden we dat de eigenaar daarbij flink doorzak. Wel vreemd als je de verantwoording hebt over zo'n grote groep mensen. Fikkie steken naast de tent is leuk maar eigenlijk onverantwoord (mag nergens behalve hier)

• 5Staat v/h sanitair

• 8ardeche08-08-2011

Super camping, heel relaxed!

Fantastische camping voor ons gezin (2 kinderen; 3 jaar en 1,5 jaar). Heel eenvoudige camping met erg ruime plaatsen, veel schaduw. Wij hadden een plek aan het grote veld met speeltoestel, tegenover de receptie en sanitair, voor ons ideaal, de kinderen konden lekker rond terwijl we er goed zicht op hadden. De camping heeft ook erg mooie plaatsen direct aan de Ceze. Op verschillende plaatsen is een zwemplek. Wij gingen met de kinderen naar het strandje (kiezels) helemaal links het pad af langs het wijnveld. Geen animatie alleen 1x per week optreden van lokale muzikanten. Nadeel is dat de meeste plaatsen geen electriciteit hebben, maar bij de receptie staat een gezamenlijke koelkast en vriezer. Sanitair is wat verouderd en niet zo netjes en schoon. De omgeving is erg mooi. Lopend of op de fiets is Goudarque bereikbaar (1,5 km). Markt Barjac erg leuk (vrijdag), Le Roque sur Ceze is een mooie historische plaats en probeer ook eens het strandje bij Montclus!

• 5Staat v/h sanitair

• 7Marcel en Wilma23-01-2011

Fantastische eenvoud!

Verwacht geen luxe, geen animatie, geen Piet patat, en nee ook geen sauna's, klimtorens en 7 zwembaden! En dat is nou net wat ik zoek!! Zoek je dat wel, geloof me, ben je aan het verkeerde adres! Ruime plekken in de schaduw, lopend naar de rivier, leuke dorpjes in de omgeving. Honden zijn toegelaten mits aan de lijn. Simpel sanitair maar volstaat wel. Het mooie vind ik dat er weinig is maar iedereen vermaakt zich, en dat is juist de kracht van deze camping, gewoon ouderwets simpel. Gek genoeg zal je dit niet snel ergens anders vinden, elk jaar denken we" zullen we nou is ergens anders gaan kijken", maar dan kiezen we toch met ze vieren ( 2 kids) ,nee, we gaan gewoon weer terug! We komen er nu ongeveer 10 jaar en dat zegt genoeg.

• 7Staat v/h sanitair

3 tips over Camping Le Mas de Rome

• AeG, 02-09-2012

Tip: huur een kano in de buurt (Goudard, 2.5 km) en maak een tochtje in de rivier, die ook langs de camping loopt. Kan ook met jonge kinderen (vanaf zo'n 3 jaar).

• im, 31-07-2012
    • In het hoogseizoen op de bonnefooi hier aangekomen en week verbleven. Receptie geeft je enkele keuzes aan staplaatsen. Denk dat er zelfs meer vrij staat, dus probeer als je een mooie lege plek ziet, deze te vragen.

• wijnboeren in St. Gervais e.o.

• carst, 30-10-2014

Veel restaurantjes in Goudargues. Kanotocht van plusminus halve dag over de Ceze. Le Roque sur Ceze vlakbij. Veel wandelroutes.

3 vragen over Camping Le Mas de Rome

• jan, 04-09-2013

hoe is het nu

jaren geleden geweest naar de camping vraag hoe is het nu veell kabaal van jongeren of is dit al beter;gehoord dat de camping niet meer verzorgd is; wie weet er meer van

Carst, 12-07-2014

Wij komen er nu een jaar of zes en heb in die tijd nooit problemen met jongeren ervaren. Het pad naar de waterval is eigenlijk voor jongeren bestemd, maar er staan nu ook gewoon gezinnen. De camping zelf (plaatsen) wordt nauwelijks bijgehouden, maar het sanitair is prima en wordt regelmatig gepoetst (dagelijks, soms iets vaker). Tip: neem zelf een snoeischaar mee.

• Ger, 04-06-2013

Mag je kampvuur bij de tent maken?

Vraag spreekt voor zich :)

carst, 12-07-2014

Ja, dat mag. Gewoon takjes e.d. oprapen, stenen in een cirkel leggen en stoken maar....

• kees van Eck, 13-06-2010

hoe kom ik in contact met de camping

ik probeer in contact te komen met de campng. Hebben zij geen website? en zoniet hoe te reserveren

marleenboet, 25-06-2010

Hee ik heb hetzelfde probleem vervelend... Wil je me mailen met een eventuele oplossing ?! gr.marleen.

piet gamers, 21-08-2011

Volgens mij is dat de gemeente camping en de informatie/boeking loopt via plaatselijke VVV

carst, 12-07-2014

Schrijf een briefje aan de camping in het Frans. Handiger is: gewoon er naartoe gaan. er is altijd plek.

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig