Camping Le Mas de Rome

7.2Goed

Frankrijk, Languedoc - Roussillon, Goudargues (Gard)

7.2Goed

• 6.1Eetgelegenheden
  • 5.6Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

30 reviews over Camping Le Mas de Rome

• 9Esther14-08-2019

Fantastisch. Natuur. Vrijheid. Gezelligheid.

Leuke en gezellige camping voor de natuurliefhebber. Geen luxe, geen wifi, geen animatieteam. Even helemaal ontkoppelen en ouderwets buitenspelen. Ook heel leuk voor oudere tieners. Wij komen hier al 8 jaar, vorige eigenaar en huidige meegemaakt. Helaas is de camping momenteel wel een stuk kleiner dan vroeger, maar nieuwe eigenaars (zoon van vorige eigenaar + echtgenote) werken heel hard om camping te laten voldoen aan de nieuwe overheidseisen en hopen in de toekomst weer het volledig campingterrein te mogen open. Vuurtjes stoken bij de tent zal niet meer terugkomen (wetgeving bosbranden), maar er is genoeg ander vermaak. Prachtige wandelomgeving, paardrijden door de rivier, kano varen met kinderen. Mijn kinderen kondigen al aan dat zij hier later ook met hun eigen kinderen naar toe willen.

• 7Eetgelegenheden

• 2018
    3Henk14-08-2018

Nooit meer met deze eigenaar op deze camping

Vroeger een te gekke camping. Ruime plaatsen, ongedwongen sfeer. Nu te commercieel, kleine plekken, huilende babies, dolende tieners tot wel 3 uur 's nachts, vieze toiletten en douches, ' s ochtends vroeg letterlijk uit je tent gezaagd. Dit was de laatste keer, op zoek naar een ander verblijf volgend jaar.

• 2Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

• 4Bert Rutten02-03-2018

Verdrietig...

Le Mas De Rome is Le Mas niet meer.. De nieuwe uitbaters gaan voor het ondernemen i.p.v. de authenticiteit waar Philippe het prachtige gebied in liet dobberen. Als jongere kun je niet meer naar het jeugdveld omdat het terrein flink moest inkrimpen om 'campingpunten' te verdienen en als oudere kun je daardoor niet meer in rust en stilte baden, daar je om half 6 wakker wordt gehuild door de baby van de buren. Ook een BBQ, feestje of kampvuur is tegenwoordig 'not done' en maak je na 12 uur nog geluid dan komen ze met het vingertje zwaaien. Het gemoedelijke is niet meer, je eigen plekje zoeken is nu erg moeilijk, de uitbaters zijn argwanend, niet sociaal en helaas ook niet eerlijk , echter kun je nu wel een bord eten of zak friet bestellen maar dan wel weer tegen de hoofdprijs. Uiteindelijk 5 zomers mogen beleven die mij altijd dierbaar zullen blijven maar de laatste zomer was helaas ook echt de laatste :(

• 5Staat v/h sanitair

• Oude reviews

9Albert Pol.20-09-2016

Fantastisch.

Een fantastische camping waar wij al vele jaren komen. afgelopen jaar van eigenaar gewisseld en dat is aan de camping goed te zien keurig onderhouden en toiletgebouw schoon, gras gemaaid en receptie altijd bemand. Hoop dat de eigenheid van de camping behouden blijft, rust, ruimte en heerlijke plekken aan de Ceze waar je een fikkie mag stoken.

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

• 9samamsterdam14-06-2015

Geweldig mits je jezelf kunt vermaken

Hele fijne camping. Veel vriendelijke mensen maar toch nooit overlast. Naast de camping ligt een rivier, heerlijk om in af te koelen. Geen onnodige poespas zoals een bingo- of discoavond. Ideaal als je jezelf kunt vermaken. Enig minpunt: sanitair is wat verouderd en bepaald niet luxe, maar gelukkig niet vies. Maar voor luxe moet je niet naar de camping gaan. Aanrader voor buitenmensen die niet vermaakt hoeven te worden. S.

• 6Staat v/h sanitair

Met vrienden

• 9carst30-10-2014

Toch weer teruggegaan

Al voor de 6e keer naar Le Mas de Rome gegaan. De kinderen vinden het nog steeds heerlijk, alhoewel ze volgend jaar een keer iets anders willen. Volop vriendjes en vriendinnetjes van hun leeftijd (13 en 15). Je komt er dan ook ieder jaar dezelfde mensen tegen. Grote plaatsen, veel bomen (ook voor hangmatten) en lekker zwemmen in de rivier. En... Geen wifi dus de kinderen ook eens een paar weken niet digitaal. Smartphones opgeborgen.

• 9Eetgelegenheden

• 4marieke_baas10-02-2013

Troffen wij het nu slecht of is het er altijd zo?

In juli 2011 zijn wij hier een nacht geweest. De weg ernaar toe voorapelde al weinig goeds: voor Bagnols sur Cèze stond een enorme file. Er bleek een festival te zijn. De camping lag mooi maar de eigenaren kwamen erg onverschillig over. Misschien door de drukte. Er waren veel kampeerders die naar het festival gingen en om 2-3 uur 's nachts met veel lawaai terugkeerden. We hebben de halve nacht niet geslapen van het lawaai. De plek, in een bos met hoge bomen was op zich groot. Nadeel was dat je ver van het sanitair afzat en het 's nachts zo donker was dat je dolend met zaklamp naar het toilet toe moest. Het sanitair zelf was absoluut ontoereikend voor het aantal mensen op de camping. (En dan stond die nog niet eens vol). Smerig en oud. Om te douchen moesten we buiten in de rij opstellen en 20 min wachten voordat je aan de beurt was. We waren blij dat we hier maar een nacht hoefden te staan en komen ook niet meer terug. Echt er zijn veel mooiere rustige campings zonder animatieteams!

• 3Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

• 8AeG02-09-2012

Wildcamperen + sanitair/kampvuur/zwemmen in rivier

Camping voor mensen die zichzelf kunnen vermaken.

Tip: huur een kano in de buurt (Goudard, 2.5 km) en maak een tochtje in de rivier, die langs de camping loopt. Kan ook met jonge kinderen (vanaf zo'n 3 jaar).

• 9Estheranne06-07-2012

Heerlijk!

Ik kan me alleen maar aansluiten bij alle positieve berichten uit 2012. Wat een rust, ruimte en ongerepte natuur... 10 jaar geleden voor het eerst hier gestaan, nu opnieuw met mijn partner. Wij zijn om. Volgend jaar weer!!!

• 9Tsrac06-07-2012

Toch weer terug!

Ik ben blij met de negatieve recensies. Zo blijft het lekker rustig ;-) Wij schrikken iedere keer weer van het lange gras, etc, maar zodra de tent staat en je gezwommen hebt in de rivier ben je al weer helemaal gewend. Inderdaad een beetje wildkamperen op een camping. Gaan nu voor de 5e keer terug. In de bouwvak, dan is het er lekker druk en zijn er genoeg kinderen voor mijn zoontjes. Vorig jaar was deze streek de enige met mooi weer en deze camping was de enige in de omgeving die nog plaats had: Philippe verzon er gewoon kampeerplekken bij op zijn enorme terrein.

• 8Staat v/h sanitair

3 tips over Camping Le Mas de Rome

• AeG, 02-09-2012

Tip: huur een kano in de buurt (Goudard, 2.5 km) en maak een tochtje in de rivier, die ook langs de camping loopt. Kan ook met jonge kinderen (vanaf zo'n 3 jaar).

• im, 31-07-2012
    • In het hoogseizoen op de bonnefooi hier aangekomen en week verbleven. Receptie geeft je enkele keuzes aan staplaatsen. Denk dat er zelfs meer vrij staat, dus probeer als je een mooie lege plek ziet, deze te vragen.

• wijnboeren in St. Gervais e.o.

• carst, 30-10-2014

Veel restaurantjes in Goudargues. Kanotocht van plusminus halve dag over de Ceze. Le Roque sur Ceze vlakbij. Veel wandelroutes.

3 vragen over Camping Le Mas de Rome

• jan, 04-09-2013

hoe is het nu

jaren geleden geweest naar de camping vraag hoe is het nu veell kabaal van jongeren of is dit al beter;gehoord dat de camping niet meer verzorgd is; wie weet er meer van

Carst, 12-07-2014

Wij komen er nu een jaar of zes en heb in die tijd nooit problemen met jongeren ervaren. Het pad naar de waterval is eigenlijk voor jongeren bestemd, maar er staan nu ook gewoon gezinnen. De camping zelf (plaatsen) wordt nauwelijks bijgehouden, maar het sanitair is prima en wordt regelmatig gepoetst (dagelijks, soms iets vaker). Tip: neem zelf een snoeischaar mee.

• Ger, 04-06-2013

Mag je kampvuur bij de tent maken?

Vraag spreekt voor zich :)

carst, 12-07-2014

Ja, dat mag. Gewoon takjes e.d. oprapen, stenen in een cirkel leggen en stoken maar....

• kees van Eck, 13-06-2010

hoe kom ik in contact met de camping

ik probeer in contact te komen met de campng. Hebben zij geen website? en zoniet hoe te reserveren

marleenboet, 25-06-2010

Hee ik heb hetzelfde probleem vervelend... Wil je me mailen met een eventuele oplossing ?! gr.marleen.

piet gamers, 21-08-2011

Volgens mij is dat de gemeente camping en de informatie/boeking loopt via plaatselijke VVV

carst, 12-07-2014

Schrijf een briefje aan de camping in het Frans. Handiger is: gewoon er naartoe gaan. er is altijd plek.

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig